Archief - Conroe , AMD killer ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xyus89

Legacy Member
mjah die scores zijn idd WoW!! (neeh niet world of wankers!)

maar ik wil prime shotkes zien! en voor hetzelfde geld heeft die gozer xtreem veel geluk met die cpu en zal 90% dikke crap zijn? (rememba s754 cpu'z :scream: )

Xyus

Davion

Legacy Member
S754 CPU's waren belange niet slecht, ge kon der gewoon niet mee overweg.

-Clocker-

Legacy Member
hoe zit het eig met de quad core cpu's?? die kwamen toch ook binnenkort uit?

Kenshi

Legacy Member
Mja maar dat is voor hun servermarkt (opterons only) dacht ik hé.
Zal wel nog een tijdje duren vooraleer ze dat dan ook introduceren op de desktopmarkt.

AccuCore

Legacy Member
Gothrek zei:
lijkt me raar om een verhoging te krijgen van bijna 200%
die 200% haalt hij uit het verwijderen van de 25%load van zen cpu te halen(zoals hierboven vermeld is! door het verwijderen van netwerk kaart!) EN door het eindelijk aan de praat krijgen van een PCI-e kaart! dit lukte van te voren niet omdat het bios dan freakte! nu heeft hij(laatste wa kik heb gelezen!) een 6600LE gestoken en maakt hij geen gebruik meer van de onboard video!
dus die 200% is wel realistisch he ;)
geheugen word niet meer als video geheugen gebruikt ;) cpu ook niet etc....... allee ja....
ik denk wel da dit nu wel serieus overkomt he :)

-Clocker-

Legacy Member
met de 6600LE haalde hij iets van 8.3K en met een 7900GTX ong 8.1K als cpu score in 3dmark03;)

duploxxx

Legacy Member
een echte killer kan je conroe niet noemen vind ik, hoewel hij een bangelijke 1m neerzet, maarja das volledig in cache. de k8 is begot al enkele jaren oud tegen een cpu die nog uit moet komen. de benches geven een goeie prestatie weer, maar alles over die EE editie die echt bangelijk lijkt is nog steeds vissen.....Tis trouwens amd niet enkel te doen om de desktop markt. de server markt was hun echte doel en dat is hun dus ook heel goed gelukt. ook zie je dat de k8 multicore structuur van amd nog steeds beter is dan die van conroe (performance per core) en dit zal dus nog groter verschil geven in quad core.
Ik wil de server cpu van intel wel eens zien in de nieuwe core, want de xeon is een echte ramp tov opteron in servers.

ivm met AM2 iedereen schiet deze af als zijnde slecht etc....
het is voor amd een tussenoplossing (marktgericht). de eerste benchmarks gaven geen winst en amd heeft toegegeven dat er een bug inzat, daarmee de vertraging en ze houden het heel stil over effectieve performance nu, zelfde met hun 65nm. ze hebben al die jaren ook niet stigezeten hoop ik.

in ieder geval zal ik wel een systeem bouwen met de conroe, om terug es een degelijke intel onder de sloffen te kunnen hebben, of hut mijn main rig wordt zal ik nog wel zien.

187(V)URD@

Legacy Member
Een wijze les die Intel ondertussen ook al kent. Onderschat AMD nooit ;).

AMD gaat het gat tov conroe proberen zo goed mogelijk proberen te dichten en daarna(in 2007) een nieuwe proc uitbrengt :)

Gothrek

Legacy Member
ochja, als intel hiermee pakweg 6 maanden aan de leiding blijft of 9 maanden, is het nog geen ramp voor amd e
amd staat al hoeveel jaar aan de leiding?

eniac

Legacy Member
AMD staat al heel lang aan de leiding, maar voor Intel is dit niet zo erg als dat het voor AMD erg is als Intel aan de leiding staat.

duploxxx zei:
Tis trouwens amd niet enkel te doen om de desktop markt. de server markt was hun echte doel

Daar zijn wij dan vet mee.

En of de A64 nu oud is of niet, dat maakt eigenlijk vrij weinig uit.

Ik denk dat ik ook een Conroe systeempje ga bouwen, en dat zou m'n eerste zelf aangekochte Intel ooit zijn. Tenzij AMD nog iets uit de mouw schudt :)

Stre@mus

Legacy Member
eniac zei:
Ik denk dat ik ook een Conroe systeempje ga bouwen, en dat zou m'n eerste zelf aangekochte Intel ooit zijn. Tenzij AMD nog iets uit de mouw schudt :)
Ik ga wachten op de tegenzet van AMD. In FAB36 zijn ze volop bezig met de productie van hun 65nm cores op punt te zetten. En ja, zoals al gezegd, zijn deze in de eerste plaats voor de server-cpu's. Maar ik denk dat het niet lang gaat duren eer er een afkooksel van die server-cpu's op de desktop markt terecht gaat komen. Trouwens, het zou leuk zijn mocht het kloofje tussen server-borden en desktop-borden een beetje kleiner worden... Eenzelfde socket voor beiden zou al een leuke vooruitgang zijn.

Troman

Legacy Member
Ik zou AM2 zeker niet afschrijven :)

S939 4800+ ddr 400 2.5-3-3-7
AM2 ES4800+ ddr 800 5-5-5-10
scoorde evengoed en in sommige gevallen de es sample beter

wat blijkt nu te zijn dat die een sample is die gewoon gebruikt werd om te laten tonen dat het werkte,deze bevatte alsook nog een grote memorybug.

Mijn gok is dat de revisie die er is, zo'n 20 a 25% beter zal zijn dat S939 en dat is toch een leuke vooruitgang.
ddr2 can reeds 800mhz doen aan 3-2-2-8 dusja :D

Cranox

Legacy Member
Het kan idd zijn dat AMD de am2 wat geoptimaliseerd heeft , maar als hij wil concureren dan moet er wel wat van zijn prijs af.

Gothrek

Legacy Member
naar het schijnt ging am2 ook netjes overclocken door andere samenstelling van transistors enzo, kweet er het fijne niet meer van

en met quadcore gaat intel het toch weer verneuken, aangezien ze hetzelfde gaan doen als de D-reeks nu
dus amd wordt weer heerser van de quadcores :p

Troman

Legacy Member
Cranox zei:
Het kan idd zijn dat AMD de am2 wat geoptimaliseerd heeft , maar als hij wil concureren dan moet er wel wat van zijn prijs af.
voor ge reulstaten hebt gezien zijn dit slecht vooroordelen.
het gamma yonah moedrborden is momenteel ook niet wat ge het van het kunt noemen. De laksheid in conroe support zal peis ik net hetzelfde zijn..

Slaxz

Legacy Member
Troman zei:
Mijn gok is dat de revisie die er is, zo'n 20 a 25% beter zal zijn dat S939 en dat is toch een leuke vooruitgang.
Dat is wel een heel optimistische schatting. het zou idd prachtig zijn voor AMD (en zeker voor ons :p) moest AM2 zo'n verbetering zijn.
eigenlijk vrees ik dat we AMD al op ons bloote knieeen zullen mogen bedanken als AM2 al 10~12% sneller dan s939

Troman

Legacy Member
Xer0x zei:
Dat is wel een heel optimistische schatting. het zou idd prachtig zijn voor AMD (en zeker voor ons :p) moest AM2 zo'n verbetering zijn.
eigenlijk vrees ik dat we AMD al op ons bloote knieeen zullen mogen bedanken als AM2 al 10~12% sneller dan s939
we zullen eens wat speculeren
er werd verwacht dat de memory bug fix alleen al zo'n 3/5% winst zou geven tov s939 bij deze setup

S939 4800 + 2.6ghz 2.5-3-3-7 ddr 400mhz
AM2 4800+ 2.6Ghz 5-5-5-10 ddr2 800mhz

dat geeft dat een am2 aan 2.6ghz = (26*5)+2600=2730Mhz S939 cpu

Der is reeds ddr2 dat 800mhz doet aan 3-2-2-0 (Mushkin pc6400 ;) )
Dit alleen all zou nog eens leuke boost van 10/12% geven terwijl je eigenlijk aan de referentie snelheid niet komt.
Dit geeft dat we verlopig aan een winst van 16/17% zitten
AM2 aan 2.6ghz = (25*16) +2600 = 3000Mhz S939 cpu

Ik denk dat amd een goeie zet heeft gedaan door die ES sample results online te geven..door die 5-5-5-10 timings en toch reeds hetzelfde /beter te presteren gaf dit toch reeds een leuk vertekend beeld weer :)

Cranox

Legacy Member
Steven , ik bedoelde dat amd zijn am2 prijzen mag aanpassen ( Conroe 2.4Ghz/1066fsb/4mb L2 /9x = 316$ )
Ik neem het er dan graag bij dat deze minder dan een x2 5000+ zou kunnen presteren ...

AMD Desktop Processor Price List
Processor Socket SSBP
Athlon 64 FX-62 AM2 $1,236
Athlon 64 X2 5000+ AM2 $696
Athlon 64 X2 4800+ AM2 $645
Athlon 64 X2 4600+ AM2 $558
Athlon 64 X2 4400+ AM2 $469
Athlon 64 X2 4200+ AM2 $365
Athlon 64 X2 4000+ AM2 $328
Athlon 64 X2 3800+ AM2 $303
Athlon 64 3800+ AM2 $290
Athlon 64 3500+ AM2 $208
Sempron 3600+ AM2 $123
Sempron 3500+ AM2 $109
Sempron 3400+ AM2 $97
Sempron 3000+ AM2 $77
Sempron 2800+ AM2 $67
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan