Archief - Computer zelf in elkaar steken - Doenbaar?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

flyingdutchman

Legacy Member
de recente en luxe bordjes wel. Wat goedkopere of oudere bordjes meestal niet en dan is het dus klote met het handboek :sop:

dietrich0

Legacy Member
mdgf zei:
Ik veronderstel dat je lading dan niet overspringt, heb ik gewoon altijd al zo gelezen. Ik ben ook geen elektricien hé :p.

Dat betwijfel ik toch wel, bij gewone verf toch.

Sapermun

Legacy Member
kvind het lastigste nog altijd de cpu koelers. ondertussen wel al een jaartje of 2-3 geleden datk eentje in mekaar heb gestoken, maar wat heb ik gevloekt op die dingen...bovendien zit je nog altijd bovenop de cpu te kloten he :D

Ook proberen om genoeg koeling te voorzien, en je kabeltjes wat deftig leggen.


Ik schat dat het enige waar je eventueel last kan mee krijgen, de jumpertjes zijn. aansluitinkjes van sound on board enzo zieter int begin wat raar uit, maar normaal wijst dat allemaal zichzelf uit.

Jenthe

Legacy Member
Ondertussen zijn de case, het RAM geheugen en de harde schijf al toegekomen. Die Cooler Master is wel enorm, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik hiervoor alleen met van die kleine merk PC's werkte :p De rest zal voor na mijn weekje vakantie zijn :)

In de middag zijn de rest van mijn onderdelen toegekomen en ben ik meteen beginnen bouwen. Alles werkt perfect, alleen nog wat drivers en programma's installeren en ik kan eens zien wat dit machientje allemaal kan. In elkaar steken ging vlot, ik heb er rustig mijn tijd voor genomen en had vrijwel geen problemen :) Bedankt iedereen voor de hulp en om mij te overhalen het zelf te assembleren. Is leuk en je spaart er nog eens geld mee uit ook :p. Zal morgen wat foto's posten van het eindresultaat :)

Jenthe

Legacy Member
@Davion: Wil je deze post a.u.b. niet samenvoegen met de vorige, die dateert al van tien dagen geleden en ik denk niet dat iemand nog de topics gaat doorlezen die niet op de eerste pagina staan.

Ontopic:

Het vorige bericht van gisterenavond even herhalen:

In de middag zijn de rest van mijn onderdelen toegekomen en ben ik meteen beginnen bouwen. Alles werkt perfect, alleen nog wat drivers en programma's installeren en ik kan eens zien wat dit machientje allemaal kan. In elkaar steken ging vlot, ik heb er rustig mijn tijd voor genomen en had vrijwel geen problemen :) Bedankt iedereen voor de hulp en om mij te overhalen het zelf te assembleren. Is leuk en je spaart er nog eens geld mee uit ook :p. Zal morgen wat foto's posten van het eindresultaat :)

Foto's zijn btw aan het uploaden :)

Edit:

http://img12.imageshack.us/img12/8492/20110802162815.jpg
http://img845.imageshack.us/img845/331/20110802162743.jpg
http://img813.imageshack.us/img813/1522/20110802162756.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/3194/20110802162735.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/121/20110802162702.jpg

Excuses voor de uitermate slechte kwaliteit maar heb op het moment niet veel meer dan mijn gsm :p

Jenthe

Legacy Member
Iemand die trouwens een goedkope interne kaartlezer weet met liefst een paar usb-poorten? :)

Baats

Legacy Member
Proficiat met je bouw :)

Ik ga volgende week ook de onderdelen bestellen voor mijn eerste zelf gebouwde PC (quasi dezelfde onderdelen als de jouwe, zelfde kast ook).

Edit: Ik neem aan dat je nu de stock cooler gebruikt. Is die goed genoeg?

meino

Legacy Member
Dat is idd de stock-koeler.

Stock-koelers zijn 'goed genoeg' voor normaal gebruik. Als ge van plan zijt om zwaar te OC'en is het andere koek uiteraard.

ATI

Legacy Member
Proficiat goed gedaan eh,je weet voor alles een eerste keer in het leven !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan