Als je ergens een oude pc hebt liggen vijs die dan eens open, haal hem uit elkaar en steek hem weer in elkaar, je zult rap zien hoe simpel het wel niet is

.
Al wat je nodig hebt is een schroevendraaier.
Vergelijk het met een ikea kastje, gewoon doen wat logisch lijkt en alles zal toch maar op 1 manier passen (bij de pc dan toch, het kastje kan al ingewikkelder zijn).
build your own computer - Google zoeken
Videos genoeg op youtube ook als je wilt.
Er staat zeker ook wat uitleg in de boekjes van de case en het mobo met extra info.
Het is niet alleen goedkoper, maar ook nog eens de helft van de fun van een nieuwe pc

.
Het enige waar je voor moet zorgen is dat je zeker niet statisch geladen bent als je het moederbord (of het geheugen en de graka) aanraakt, das nogal dodelijk voor ze.
Maar door gewoon eventjes een ongeverfd, geaard stuk van een radiator of gewoon de aardingspin van een stopcontact aan te raken kun je jezelf gemakkelijk ontladen.
Langs de andere kant heb ik al serieus wat pc's opengeschroefd zonder me te ontladen en nog nooit iets tegengekomen, maar better safe than sorry.