Archief - adsl internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MeDieViL

Legacy Member
(ik weet dat dit een telenet forum is maja :baard: )

ik heb dus adsl, maar iedere keer als ik met internet wil verbinden moet ik eerst inlogge enzo..

is het mogelijk dat hij altijd verbonden is zoals telenet?

anarking_II

Legacy Member
Hmm, wa bedoel je juist, ik heb ook adsl en das gewoon inbellen als ik mijn pc opstart en da duur mss 5 sec of zo :)

[TFT]Poky

Legacy Member
ik denk da hem bedoelt da hem ni op inloggen moet klikken maar dat het van zichzelf inlogt zoals bij telenet

Sander H

Legacy Member
met sommige programma's kunt ge instellen dat die da automatisch doet zoals bij vb. TweakXP
ne ethernet-modem of router kopen gaat ook

« ei »

Legacy Member
Kheb ook ADSL (Belgacom) en ik had es een jaar ofzo geleden een optie toevallig gevonden dat em telkens vanzelf inbelt, maar na een formatje vond ik die optie niet meer trug :)
Dus ik denk wel dat het ergens mogelijk is... vraag me niet waar...
Mss dat iemand anders weet wat ik bedoel?
Opt begin vond ik da echt vervelend om telkens in te bellen, maar nu bennek et al gewoon :)

Ge moogt wel ADSL-vragen stellen, hier zitten genoeg mensen met ADSL eh, maar doe dat aub op het juiste subforum:
Het Software Forum ;)

Tae

Legacy Member
Ja ik ben eigenlijk ook terug opzoek naar die optie want het ergert mij altijd om op die connectie te drukken wanneer je IE opstart.

Normaal gezien kun je een vinkje zetten om automatisch connecteren te activeren maar dat blijft nooit staan ?

Feignasse

Legacy Member
Ik heb ook adsl (gewone pc+modem, geen routertoestanden dus)
Hoe ik het oplos:

Bij de eigenschappen van mijn verbinding zorg ik ervoor dat mijn login en paswoord onthouden worden en dat het vakje "prompt for name and password" uitgevinkt is.
De snelkoppeling om de verbinding tot stand te brengen sleep ik vervolgens naar de map 'startup' in het start menu.

Telkens wanneer ik de pc opzet wordt de verbinding automatisch gemaakt, zonder dat ik paswoord moet ingeven of bevestigen.

« ei »

Legacy Member
Tae zei:
Ja ik ben eigenlijk ook terug opzoek naar die optie want het ergert mij altijd om op die connectie te drukken wanneer je IE opstart.

Normaal gezien kun je een vinkje zetten om automatisch connecteren te activeren maar dat blijft nooit staan ?

Idd, da staat bij ons ook aangevinkt, maar hij connect nooit vanzelf, echt raar eh :)

MeDieViL

Legacy Member
kheb zo ne ethernet modem van thompson gekocht, maar nog ni aangesloten, connect hij via ethernet automatish of blijft da hetzelfde?

kzal ondertusse de suggesties van hier is probere

byter

Legacy Member
MeDieViL zei:
kheb zo ne ethernet modem van thompson gekocht, maar nog ni aangesloten, connect hij via ethernet automatish of blijft da hetzelfde?

kzal ondertusse de suggesties van hier is probere

http://www.boomspeed.com/byter/modem.JPG

ik heb dat gewoon zo ingesteld via firmware (webbrowser zoals IE open en surfern naar 10.0.0.138 -> dit is wel afhankelijk van type/merk modem dus check manual)
normaal heb je bij BC modem toch zo een cd erbij met instructies
stroom aan; die synchroniseert en logged in automatisch terwijl pc boot

witte!

Legacy Member
ADSL in België is dan ook wel redelijk primitief.
In Nederland is dit allemaal niet nodig daar logt adsl ook automatisch aan zoals Telenet dat doet.
Maarjah daar investeren ze dan wel een beetje in techniek & apparatuur :p

byter

Legacy Member
witte! zei:
ADSL in België is dan ook wel redelijk primitief.
In Nederland is dit allemaal niet nodig daar logt adsl ook automatisch aan zoals Telenet dat doet.
Maarjah daar investeren ze dan wel een beetje in techniek & apparatuur :p

uhm ... ?
tis gewoon vaak een instelling maar correct zetten

PaLaDiN

Legacy Member
mja ik moet niet inbellen tis modem/router die moet connecten maar die is dus 24/24 connected

iterums

Legacy Member
witte! zei:
ADSL in België is dan ook wel redelijk primitief.
In Nederland is dit allemaal niet nodig daar logt adsl ook automatisch aan zoals Telenet dat doet.
Maarjah daar investeren ze dan wel een beetje in techniek & apparatuur :p
en jij durft te spreken over primitiviteit?

Bonk

Legacy Member
ik zit bij scarlet, vroeger ook altijd verbinding maken, dan ook in startup map gezet, nu router ertusse en da werkt perfect. Nooit verbinding maken....

Os1

Legacy Member
zoveel moeite is da nie eens ... mijn pc staat dan ook hele weken aan net als mijn connectie ...
inloggen duurt nie lang ...

byter

Legacy Member
witte! zei:
Zoiets ligt aan de opbouw van het ADSL-netwerk van Belgacom vriend :niceone:



Ur . being?

nee
wat is jou point ?

je mag mij altijd het veband eens uitleggen tussen het automatisch inloggen na synchronisatie wat volgens mij nog altijd een user side setting is (het zij in firmware modem, drivers van modem, je OS, ..) en niet server of netwerk setting

of meer specifiek zeggen waarom het primitief is ;\
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan