Archief - 7900 GT or GTX?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DenTraX

Legacy Member
Vandaag de eerste prijzen binnengekregen voor de 7900 reeks. Nu nog wachten tot midden maart voor stock :woohoo: :applause:

Prijzen vallen vet mee imo !

MSI NX7900GT-VT2D 256MB DDR3 Tv-Out Dual DVI (PCI-E) €336,30
MSI NX7900GTX-VT2D 512MB DDR3 Tv-Out Dual DVI (PCI-E) €559,30
XFX GeForce 7900GT 256MB DDR3 TV-Out Dual DVI (PCI-E) €332,00
XFX GeForce 7900GTX 512MB DDR3 TV-Out Dual DVI (PCI-E) €539,80

mmaarrtteenn

Legacy Member
ik ben ook van plan die te kopen, mor als hij al een bottleneck of overkill heeft me zen 3.4ghz, heb ik er dan ook ene me mijn amd 3700+? komen toch bekan opt zelfde neer.

en me bottleneck of overkill, werkt uw gpu dan gewoon wa trager? of loopt die dan constant vast en toestanden?

Bluekes

Legacy Member
mmaarrtteenn zei:
ik ben ook van plan die te kopen, mor als hij al een bottleneck of overkill heeft me zen 3.4ghz, heb ik er dan ook ene me mijn amd 3700+? komen toch bekan opt zelfde neer.

en me bottleneck of overkill, werkt uw gpu dan gewoon wa trager? of loopt die dan constant vast en toestanden?

uw 3700+ is pakken beter in games dan zijn 3.4, dus voor u np ;)

Cranox

Legacy Member
mmaarrtteenn zei:
ik ben ook van plan die te kopen, mor als hij al een bottleneck of overkill heeft me zen 3.4ghz, heb ik er dan ook ene me mijn amd 3700+? komen toch bekan opt zelfde neer.

en me bottleneck of overkill, werkt uw gpu dan gewoon wa trager? of loopt die dan constant vast en toestanden?
Overkill wilt zeggen dat uw graka wacht op uw cpu , je zal dus minder frames halen.
Vastlopen gaat em niet doen hoor ;)

***ARF***

Legacy Member
sorry, maar ik vind al diene "overkill" dikke bs
ok, ge moet hem ni samen steken op een bordje met ne pentium3 ofzo
maar me diene 3.4 gig gaat diene vlotjes draaien
zet gewoon u detail en effecten kot open da die kaart afziet
als ge maar op 1024*768 speelt is het gewoon nutteloos om die kaart te kopen, want dan doen de vorige generaties het even goed.
zet da is op 1600*1200 met alles kot open, en ge zult da beestje zien zweten,
daar zijn ze ook voor gemaakt

gewoon die kaart kopen om te zegge dat je ze hebt slaat op nix,
als je ze hebt, gebruik ze dan ook waarvoor ze gemaakt is

en dan nog even reply'en op accucore
ik ga ff mee met jouw waarden

de gt van 400/600 naar 500/700 zetten
en dan begint de gtx nog maar te oc'en?
voor hetzelfde geld zit de gtx dan al op zijn gat en krijg je er geen 20Mhz bij
als ze er sneller geheugen opzetten ga je natuurlijk ook een pak verder geraken
maar om er gewoon vanuit te gaan dat de gtx procentueel gezien evenveel gaat oc'en als zijn kleine broer is belachelijk
de gt heeft heel wat meer hoofdruimte om mee te spelen dan de gtx

saikoboarder

Legacy Member
neen dat is geen overkill.
de processor heeft een mimimale invloed in games.
paar maanden geleden heeft hierover nog een groot artikel over gestaan.

BMW lover

Legacy Member
dus zou ik ook geen overkill hebben met een amd 64 3500+ venice

maar ik ben niet zeker of alles naar behoren zal werken want ik denk dat de TS een aldi pc heeft en ik weet niet of dat zal gaan op een medion bordje alle ja juist ter info he

Bluekes

Legacy Member
Ma lol...

een 3500+ is een supergoeie processor.

Overkill is een zeer relatief begrip, maar met zo'n processor ffs!

dawN_-

Legacy Member
saikoboarder zei:
neen dat is geen overkill.
de processor heeft een mimimale invloed in games.
paar maanden geleden heeft hierover nog een groot artikel over gestaan.

dus volgens jouw ...

6800GT + 1Ghz celeron ~ 6800GT + AMD64 FX60
:ironic:
vriend van me ging van XP2000+ naar A64 3200+ met zelfde graka ... games lopen eindelijk smooth en ervoor niet.

joerynauwelaers

Legacy Member
Is idd een medion pc (ik heb niks te klagen hoor ik kan alles vlot draaien) maar ik wil hogere prestaties :D

valkeneers

Legacy Member
7900GTX:
-650/1600
-512Mb
-1.1ns geheugen
-24pixel pipelines

7900GT:
-450/1400
-256Mb
-1.4ns geheugen
-24pixel pipelines


voor mij binnenkort toch een 7900GT;)

BMW lover

Legacy Member
joerynauwelaers zei:
Is idd een medion pc (ik heb niks te klagen hoor ik kan alles vlot draaien) maar ik wil hogere prestaties :D

mag ik u eens de temps vragen van u cpu??:p

kheb nog zo 1 gehad en die draaide idle 62°:p

joerynauwelaers

Legacy Member
aha das mooi, das momenteel hetzelfde als ik, ik had overlaatst een max gehaald van 93° :$ nu draait hij tegen max belasting ongeveer 70°

D@SîR0

Legacy Member
Davion zei:
AccuCore, je komt niet aan de GTX speeds met een GT, ik zou niet gaan voor de GTX, de 7900GT schijnt even snel als de 7800GTX 256Mb te zijn, das al meer dan rap genoeg.
"rap genoeg" ? en gij durft uweige nen OC'er te noemen ? :p nix ga rap genoeg ;)

Davion

Legacy Member
Bwa, voor de meeste mensen wel hoor, er zijn er weinigen die deftig op 1600x1200 met alles open kunnen gamen hoor.

D@SîR0

Legacy Member
mijn 3800+ en 7800gt OC'ed kan het anders nog ni vlotjes aan zenne en da ga in de toekomst er ni op beteren :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan