Archief - Wat speel je op het moment?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Terry_Bogard

Legacy Member
Psyt3k zei:
Ik ben Rival Schools op ps1 aan het spelen. Kheb die deze week pas gekocht. Vroeger heb ik de demo die bij OPM zat veel gespeeld en ik vond dan al dat dit een goeie game was. Ik ben er niet bedrogen bij uitgekomen, dit is een van de beste beat 'em ups op ps1 als je het mij vraagt :) Middenin de lucht kan je nog op eender welk moment een aanval lanceren ipv te wachten op het éne moment waarop je dat kan doen in vele andere beat 'em ups. Ook wanneer je tegenstander een superaanval lanceert heb je nog de tijd om in slow motion die te ontwijken. Door de snelheid van het spel kan je je best goed afstemmen op wat de tegenstander doet om bvb te blocken, counteren of uit de weg te gaan. Eindelijk nog eens een beat 'em up waar alles voornamelijk van je timing afhangt ipv het spammen van vanbuitengeleerde knoppencombinaties. Dit wordt fun! :)

Welke disc speel je?

Psyt3k

Legacy Member
Weet er iemand of Rival Schools 2 goed is? Beter dan de eerste?

Ik begin dit stilletjesaan een van de beste beat 'em ups te vinden. Je kan niet blijven jugglen tot de helft van je tegenstander zijn life bar naar beneden is, maar je maar moet weldoordachte signature book moves doen om te blijven schade aanrichten in de lucht. De powerups (Vigor attacks en team up techniques) zijn niet overpowered en kan je nog net net omzeilen enz. Khad deze game eerder moeten halen!

Terry_Bogard

Legacy Member
Psyt3k zei:
Disc 1 nog momenteel. Wat houdt disc 2 in? Kheb nog nooit nen Beat 'em Up gezien met 2 discs :)

Disc is volgens mij een arcade port en disc 2 met extra modes etc.

Project Justice is zeker een aanrader maar is voor zover ik weet enkel verkrijgbaar op de Dreamcast.

Terry_Bogard

Legacy Member
Terry_Bogard zei:
Disc is volgens mij een arcade port en disc 2 met extra modes etc.

Project Justice is zeker een aanrader maar is voor zover ik weet enkel verkrijgbaar op de Dreamcast.

Beter en uitgebreider!

TOMMYGUN

Legacy Member
King's Field 4 voor de PS2.

De eerste heb ik ook al gespeeld op de PS1 maar met zulke graphics is het moeilijk om hem uit te spelen.
De vierde daarentegen ziet er knap uit en de gameplay is net hetzelfde.
Wie de King's Field series niet kent: het is van dezelfde makers en is de voorloper van Demon's en Dark Souls.
Alleen speel je deze game vanuit het eerste persoons-perspectief.

De game blijft moelijk en in deze vierde telg had ik letterlijk nog maar 3 stappen gezet om dan door de grond te zakken en in lava terecht te komen (nu weet ik dus dat als de grond een grijsachtig tintje heeft er lava onder zit).
Net zoals in Dark Souls kom je niet veel npc's tegen en heb je een grote spelwereld te verkennen.
Echt wel een pareltje die ik dus wel wil uitspelen.

jaybrown

Legacy Member
thx for the tip! als fervente demon- en dark souls fan moet ik die ook eens proberen :-D

hardstyle lover

Legacy Member
Juist thuis van een Halloween Airsoft skirm , juist doom 3 in de xbox gestopt ;)
Let the demons come :D

Psyt3k

Legacy Member
Alien Trilogy op PS1. Was een van mijn eerste games op PS1, ik was toen 10 jaar en al grote fan van de Alien reeks... :) (de slapeloze nachten had ik ervoor over).

Kheb dit altijd al een van de betere FPS'en gevonden op PS1. De controls zitten goed (je kan heel handig sidesteppen en trager stappen tegelijk), je moet wat aiming skills hebben om de zigzaggende aliens te raken en op de duur moet je zuinig omspringen met ammo. Plus het leveldesign is best ok, de typische doolhofstructuur ala Doom etc. Alles heeft een claustrofobische feel door de korte viewing distance. Een technische beperking die de gameplay best ten goede komt. Het wapenaanbod kon wel wat gedifferentieerder en ook kwa afwisseling in leveldesign en vijandsoorten moet deze onder doen voor zijn oudere broertjes Doom en Quake. Het heeft vandaag de dag niet meer dezelfde replay value, maar blinkt wel uit in sfeer. Vooral de muziek is subliem gewoon, na 15 jaar herinnerde ik mij nog altijd bepaalde muziekstukken en sound effects. Voor de fans van de serie is dit een van de betere games die je kunt spelen binnen het Alien universum. Er staat "Trilogy", maar eigenlijk speel je vooral in het concept van Aliens (2). Ze hebben geprobeerd trouw te blijven aan de franchise door enkele iconische omgevingen in de levels te stoppen (bvb de cryo sleep kamers), maar voor de rest zijn er niet veel gelijklopende zaken met de films. Elk level wordt ingeleid met een mission briefing die niks met het originele verhaal te maken heeft en er eigenlijk altijd op neerkomt dat je alles moet afknallen wat beweegt. Wel grappig om te lezen dat je dit telkens als Ripley alleen moet doen "voordat het marine team kan binnen gaan".

Graphics 15/20
Music & Sound 19/20
Gameplay 47/60
Total 81/100

(Khad eens zin om ne review te typen :p)

hardstyle lover

Legacy Member
Man zwijgt over Alien Trilogy!

Da was indertijd mijn eerste spel die ik samen met mijn Playstation 1 console heb gekregen toen ik klein was
Samen met Croc Legend of the gobos & crash bandicoot dacht ik

Ik heb da cd bijna kapot gespeeld !

Wandering

Legacy Member
Psyt3k zei:
Alien Trilogy op PS1. Was een van mijn eerste games op PS1, ik was toen 10 jaar en al grote fan van de Alien reeks... :) (de slapeloze nachten had ik ervoor over).

Kheb dit altijd al een van de betere FPS'en gevonden op PS1. De controls zitten goed (je kan heel handig sidesteppen en trager stappen tegelijk), je moet wat aiming skills hebben om de zigzaggende aliens te raken en op de duur moet je zuinig omspringen met ammo. Plus het leveldesign is best ok, de typische doolhofstructuur ala Doom etc. Alles heeft een claustrofobische feel door de korte viewing distance. Een technische beperking die de gameplay best ten goede komt. Het wapenaanbod kon wel wat gedifferentieerder en ook kwa afwisseling in leveldesign en vijandsoorten moet deze onder doen voor zijn oudere broertjes Doom en Quake. Het heeft vandaag de dag niet meer dezelfde replay value, maar blinkt wel uit in sfeer. Vooral de muziek is subliem gewoon, na 15 jaar herinnerde ik mij nog altijd bepaalde muziekstukken en sound effects. Voor de fans van de serie is dit een van de betere games die je kunt spelen binnen het Alien universum. Er staat "Trilogy", maar eigenlijk speel je vooral in het concept van Aliens (2). Ze hebben geprobeerd trouw te blijven aan de franchise door enkele iconische omgevingen in de levels te stoppen (bvb de cryo sleep kamers), maar voor de rest zijn er niet veel gelijklopende zaken met de films. Elk level wordt ingeleid met een mission briefing die niks met het originele verhaal te maken heeft en er eigenlijk altijd op neerkomt dat je alles moet afknallen wat beweegt. Wel grappig om te lezen dat je dit telkens als Ripley alleen moet doen "voordat het marine team kan binnen gaan".

Graphics 15/20
Music & Sound 19/20
Gameplay 47/60
Total 81/100

(Khad eens zin om ne review te typen :p)

Tof dat je op deze manier hier post!

TOMMYGUN

Legacy Member
Eigenlijk moeten er hier eens meer posts gezet worden zoals korte reviews ofzo?
Mischien kunnen we er een aparte thread voor starten.
Of het hier zal aanslaan is wel de vraag want iedereen komt hier precies alleen maar voor de glimlach en ergernis ofwel de laatste aankoop.

KillingRaptor

Legacy Member
Wat random m'n 4 games aan het spelen op Sega Saturn die ik gisteren heb ontvangen. Dus Clockwork Knight, Virtua Fighter Remix die ik ervoor al had, Revolution X en Ultimate Mortal Kombat 3.

Nirron

Legacy Member
Spijtig dat de meeste Alien games van de recentere jaren maar redelijke games zijn..
Alien: Infestation op de Nintendo DS is echt wel nog een verrassend goede game :)

hardstyle lover

Legacy Member
In de vooravond Killer instinct op de snes , en nu zijn we even kloppen aan het geven op de Free to play versie op de nieuwe Xbox one. Mijn neef was zo vriendelijk de zijne es mee te brengen.
Killer instinct is echt goe , maar het streetfighter gevoel zit er in. wel zot dat je combo's op de beat van de muziek kunt doen

http://www.youtube.com/watch?v=-hwAXfyPfvs

Psyt3k

Legacy Member
@ Wandering & Tommygun: Thx! :) Er wordt hier inderdaad steeds minder over de games op zich gepraat dus dacht ik dit wel eens terug te doen. Ik vraag me nu af of we deze thread hier niet gewoon kunnen houden voor reviews, of dat er beter een nieuwe wordt aangemaakt. Misschien krijgen meer mensen het idee om dit te doen als ze een review thread zien staan in de lijst?


@Nirron: Ik wist niet dat Alien: Infestation er een was uit de Alien franchise, will check it out! :) En idd, best ver weg blijven van die laatste game Aliens: Colonial Marines! Er is nog altijd Alien: Resurrection ook. Ik heb die pas veel later na release gespeeld dus kon vroeger de vergelijking met Alien Trilogy niet goed maken. Maar vanzodra ik Trilogy uit heb zal ik die ook eens deftig spelen en hier een reviewke komen posten voor de geïnteresseerden ;)

KillingRaptor

Legacy Member
Alien Infestation is inderdaad een verrassend goeie game, zou er eens mee moeten verderdoen eigenlijk. Als je van Metroid houdt ga je deze ook wel goed vinden! De oldschool Metroid dan hé. :p

bertpeeters1

Legacy Member
the Simpsons game ps2 dynasty warriors 2 ps2 sleeping dogs xbox 360

hardstyle lover

Legacy Member
WOW! Aliens:Colonial marines was nu ook ZO slecht nie é!
Het verhaal zat voor mij goe , zeker nu ook met die DLC's! enkel de A.I. en vechten tegen Weyland mercs stak wa tegen , ma voor de rest was het voor mij er bonk op!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan