Archief - vragen; Rome: total war

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Racing_Genk

Legacy Member
Hey

Ik heb dit spel ongeveer 2 weken en ik heb toch wel enkele vragen namelijk:

1) Soms staat het geld van mijn steden in de min. Zijn hier grote gevolgen van en hoe kan ik het weer in de plus krijgen?

2) Er is ook zo'n jaartelling in dit spel, vanaf wanneer stopt het spel dan eigenlijk? Ik bedoel dan 100 na.c. ofzo.

3) Welke gebouwen moet je zeker bouwen om je inkomsten te vergroten?

Conradus

Legacy Member
rebensmans zei:
Hey

Ik heb dit spel ongeveer 2 weken en ik heb toch wel enkele vragen namelijk:

1) Soms staat het geld van mijn steden in de min. Zijn hier grote gevolgen van en hoe kan ik het weer in de plus krijgen?

2) Er is ook zo'n jaartelling in dit spel, vanaf wanneer stopt het spel dan eigenlijk? Ik bedoel dan 100 na.c. ofzo.

3) Welke gebouwen moet je zeker bouwen om je inkomsten te vergroten?

1) Het maakt niet uit dat sommige van je steden negatieve opbrengsten hebben, sterker nog, vaak is dat een goed teken zolang je op het einde van de turn een postieve balans hebt. Als een stad verlies maakt is dat immers meestal omdat het een grote stad is (veel inwoners) die dus een veel groter deel van de kosten van je leger en je generaals draagt dan kleinere steden (die je wel positief zult zien staan). In het stadsscherm kan je de details daarvan zien.
2)het spel stopt in 14 na Chr dacht ik. Meer dan genoeg tijd om de hele wereld te veroveren in het normale Rome.
3) Roads, ports, mines en markets verhogen je inkomen. Sommige tempels geven je een belastingbonus dacht'k, maar vooral markets en ports zijn belangrijk. En roads natuurlijk ook voor je troepenverplaatsingen. Mines geven ook altijd leuk extra inkomentje en duren niet lang om te bouwen.

Archangelus

Legacy Member
Voor zover ik me RTW herinner eindigt de campagne in 200-300 na Chr. Maar ge kunt daarna wel doorspelen als ge wilt.

Racing_Genk

Legacy Member
Oke ;)

Nog een vraagje: bij mijn kleinere dorpen kan ik geen gebouwen meer bouwen, dus wat moet ik dan eigenlijk doen? Wat is de reden daarvan

Method

Legacy Member
Wachten tot ze genoeg inwoners hebben voor volgende 'upgrade'.

BTW: da advies links vanboven zegt al het nodige hoor.

Racing_Genk

Legacy Member
Jep, maar mijn Engels is niet goed genoeg om alles te verstaan. :p

Trouwens bij vraag 3 krijg ik twee verschillende antwoorden, dus stopt je game enkel als je Rome ofzo hebt verovert of stopt het ineens na één of ander jaartal?

Method

Legacy Member
Het stopt als je 50 regions én Rome hebt dacht ik. Je kan voortspele maar dan is de fun er grotendeels af. Dan kan je beter met Griekenland ofzo campagne beginnen.

Atrox

Legacy Member
Sgt METHOD Man zei:
Wachten tot ze genoeg inwoners hebben voor volgende 'upgrade'.

BTW: da advies links vanboven zegt al het nodige hoor.

Ofwel maakt ge peasants in de steden met teveel inwoners, stuurt ge de peasants naar uw dorp met te weinig inwoners en disband ge ze daar. Zou naart schijnt ook werken (zelf nog nie getest)

Racing_Genk

Legacy Member
En wat is het verschil tussen een short en long campaign?

spray-bunny

Legacy Member
Long campaign duurt langer:p en gaat gepaard met sneller haalbare doelstellingen.

Phoo

Legacy Member
Ik heb de pest in 2 van mijn steden.. hoe los ik dit op ? :o

en soms kan ik geen gebouwen of mannekes trainen in mijn steden, maar heb wel een gouverneur erin.

en kan ik andere factions spelen dan de 3 romeinse factions ? (heb alleen het origineel)

EternalSilence

Legacy Member
Phoo zei:
Ik heb de pest in 2 van mijn steden.. hoe los ik dit op ? :o

en soms kan ik geen gebouwen of mannekes trainen in mijn steden, maar heb wel een gouverneur erin.

en kan ik andere factions spelen dan de 3 romeinse factions ? (heb alleen het origineel)

je kan alleen maar spelen met de andere fractie, als je de campagne uitspeelt met 1 van de romeinse fractie's.

of je kan ook het zeld handmatig unlocken.
is te vinden op de het internet.

Ace of Spades

Legacy Member
je kan andere facties ook unlocken naarmate je ze vernietigt. let wel, je moet ze ZELF vernietigen, het telt niet als jij ze tot één stad terugdringt en ze door iemand anders weggevaagd worden...

in mijn eerste campaign speelde ik als de scipii, ik had carthago weggevaagd en kon daarna ook met hen spelen. toen ik de campaign verderzette wist ik de greek cities tot één nederzetting terug te dringen ergens in macedonië, waarop de brutii plots in actie schoten en hen wisten af te maken op één turn voor mijn generaal het beleg voor die stad kon leggen... dus kon ik niét met de greek cities spelen :/

ik heb ze dan maar handmatig unlocked, worked like a charm

TheFuckingDutchman

Legacy Member
ja, naar de map data gaan, grand campaign, desc strat file ofzo en daar de landen bij de lijst unlocked knippen en plakken. staat op iedere cheat site duidelijk uitgelegd.

Archangelus

Legacy Member
Phoo zei:
Ik heb de pest in 2 van mijn steden.. hoe los ik dit op ? :o

en soms kan ik geen gebouwen of mannekes trainen in mijn steden, maar heb wel een gouverneur erin.

en kan ik andere factions spelen dan de 3 romeinse factions ? (heb alleen het origineel)

Pest kunt ge niet oplossen, gewoon wachten tot het voorbij gaat en zolang uw stad ziek is geen enkele unit in of uit die stad verplaatsen!

Units niet kunnen trainen: allicht hebt ge te weinig geld? Of hebt ge al alles van dat stadsniveau gebouwd (dit enkel voor gebouwen uiteraard).

Phoo

Legacy Member
heb 30 k :) maar ik zie gebouwen staan die ik nog kan bouwen en units, maar die zijn allemaal grijs.

mig el pig

Legacy Member
Phoo zei:
heb 30 k :) maar ik zie gebouwen staan die ik nog kan bouwen en units, maar die zijn allemaal grijs.
Governor staat waarschijnlijk aan, je kan dat uitvinken in het menu van de stad zelf. Maar zeker ben ik het niet want normaal bouwen die uit hun eigen.

Atrox

Legacy Member
Of te weinig inwoners?

Daarstraks bijna verloren tegen een leger peasants btw :') :unsure:

Timmie

Legacy Member
Ik haat teveel inwoners tbh. Mijn grootste steden lijden bijna allemaal verlies doordat ze de kosten van het rijk bijna helemaal op zich nemen.
Ik ben echt blij als er één of andere epidemie uitbreekt, dan ben ik weer van dat bevolkingsoverschot af :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan