Archief - Vlaamse Conquest 64 server zoekt regulars?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bart Religion

Legacy Member
edit. 'k Ga er geen woorden meer aan vuil maken. Servers genoeg. Veel plezier ermee. Ik speel wel ergens waar er geen admins zitten die kicken als ze fair & square op hun doos krijgen.

Frado2005

Legacy Member
Had nochtans gisteren een hele namiddag met bluesmiley gespeeld zonder enig probleem. Ik werd echter gisterenavond gekicked terwijl hij er ook op zat. Geen idee wie de rotte appel is. Maar inderdaad, er zijn genoeg servers

BlueSmiley

Legacy Member
De enige keer dat ik meerdere mensen uit m'n server gekickt heb is inderdaad te zaterdag geweest.

Probleem: We waren dus van plan om een Mythbusters episode op te nemen. Ik had het aantal slots van de deelnemers ingesteld zodat iedereen erin kon maar steeds kwamen er anderen in. Hoeveel keer dat ik '/kick' wel niet getypt heb...
Ik ga jullie ook moeten zeggen dat ik in het begin wel degelijk steeds vermeldde wat we aan het doen waren. Maar ze bleven komen dus ik maakte me het gewoon wat gemakkelijker met hoop dat die mensen wel zouden doorhebben dat we die moment geen gasten op onze server op onze server wilden.
We konden geen paswoord op de server plaatsen door Multiplay. Daarom was ik genoodzaakt om me deze miserie aan te doen. Degene die ik als admin aanstel zouden normaal gezien geen abusers mogen zijn. En ik weet dat het moeilijk is om een server bevolkt te krijgen dus waarom zou ik 't zelf gaan doen? Dus chill, 't is een misverstand. Volgende zaterdag komen er nieuwe opnames aan en ik hoop er eindelijk een paswoord kunnen op te zetten...

@Bart: Die kick wegens je "campte" vind ik wel serieus eigenaardig. Hier ga ik de andere admins eens over aanspreken. Weet je toevallig wie het was... ? Ernaldaes, Konane, Pudish?

alligate

Legacy Member
Je geeft nu wel een verduidelijking, maar je verontschuldigt je niet. Je rechtvaardigt gewoon voor jezelf de respectloze behandeling die wij kregen. Dat je een mythbusters aan het opnemen was, alle begrip daarvoor; maar als ik opnieuw op de server kom na eerst eens "disconnected" te raken... en ik stel de vraag ingame: "zijn jullie met een speciale activiteit bezig ofzo? Moet ik een andere keer terugkomen?"
en de reactie is geen reactie, gewoon een kick. Wel kus dan mijn blauwe smileys.

Had je gewoon geantwoord met "ja" dan was dit voor niets nodig geweest. Had je gezegd dat je met zo iets bezig was geweest had ik trouwens zelfs aangeboden om te helpen.

Jupilleke

Legacy Member
Niet naar Blue Smiley rechtstreeks, maar ik merk dat "admins" in veel gevallen de taak niet echt aankunnen.
Als je het met hen eens bent, meestal geen probleem... heb je een andere opinie of mening of zie je de dingen gewoon anders, dan kan je in veel gevallen zelfs nog geen deftige discussie voeren. Of het nu op een game server, een game- krant- fotografieforum is, admins bannen of deleten maar (niet altijd hoor, er zijn ook deftige, meestal iets oudere, admins). Vroeger, toen internet nog iets duurder was, waren admins meestal ook iets oudere mensen, die vriendelijk waren en waar je meestal ook een deftige discussie mee kon voeren. Tegenwoordig heb je veel 14 tot 18 jarige "admins" die totaal niet weten wat het woord "admin" dient in te houden. Aan de schoolpoort klinkt het natuurlijk heel stoer: "ik heb er gisteren weer drie gekicked"....

nu wel naar blue smiley:

De uitleg dat er al verschillende keren gasten terug aanloggen na disconnect zonder reden vind ik maar flauw.
Op sommige servers word je rond de oren gekletst met "server messages". Maak daar gebruik van! laat een server message poppen met de melding die je op dat moment wil laten weten.
Dat je zelf instaat voor een server, dat je daarvoor betaalt, respect! Maar de eerste minimum vereiste voor een admin is ook respect tonen naar je leden/members/bezoekers. Als je zo rigoreus blijft kicken/bannen zit je binnenkort met een lege server en dat is denk ik niet de bedoeling. Kan uiteraard dan weer wel handig zijn om wat flight training op te doen.

klein voorbeeldje
Laatst kwam ik op een server, zat 9 man in van eenzelfde clan, zei vriendelijk goeienavond, kreeg geen antwoord. spawn op de base en zie een chopper en jet afkomen en het vuur op me openen, ik spring dus in den AA en knal ze beiden af......
A**hole! F*cker! whore! we are training here! don't kill us and get the fuck off this server!! en nog wat fraais.... net voor ik eruit geschopt werd. Die server heb ik ook "gebookmarked": daar kom ik nooit meer.

"we are training" is dikwijls ook een andere verklaring voor: wij zijn onze rankings kunstmatig aan het oppeppen, maar dit terzijde.

moraal van het verhaal: (die mag je zelf invullen)

BlueSmiley

Legacy Member
Jah, wat kan ik nog zeggen... Excuseer? :$
Ik heb een hele waslijst aan admin instructies en regels aangemaakt. Zelf probeer ik mij hier ook aan te houden. Te zaterdag is het nu eenmaal anders afgelopen maar dat wil niet zeggen dat ik op andere momenten geen respect toon voor de gasten op de server en doe alsof ik een veertienjarig snulletje ben die er cool over doet.
Ik weiger zelfs gasten te kicken zodat er clan leden op de server kunnen. (de reserved slots werken nog niet)
't Is simpel, ik behandel jullie kerels hetzelfde zoals ik zou behandeld willen worden. (real life shit much?)

Hier is een admin regel die wel degelijk op mijn forum staat te pronken:

"Wees rechtvaardig en correct
Houdt iemand zich niet aan de server regels?
Geef hem/haar dan eerst een waarschuwing.
Ga niet zomaar iemand kicken of bannen."

Zelf heb ik me hier te zaterdag niet aan gehouden, maar nogmaals, dat was puur omdat ik er al meerderen gekickt had nadat ik de reden gezegd had. Lame excuus? Da's mogelijk.
Maar ik ging er dan ook vanuit dat de gasten 't wel zouden doorhebben als er tien van de elf slots door PBw leden bezet zijn terwijl de server normaal op 64 slots ingesteld staat.
Het is ook mogelijk dat er achter gevraagd is maar ik heb de meesten via mijn browser gekickt en niet terwijl ik in-game was. Dus ik zal 't wel niet gelezen hebben. Wel straf dat mijn clan niet antwoordde wegens ze meestal wel hun bakkes opendoen tegen Belgen.
En jullie mogen nu denken wat jullie willen, het is gewoon een misverstand.
Als jullie bij jullie mening blijven en zeggen 'fuck you blue, kust mijn klootjes', oke. Er zijn inderdaad servers genoeg dus jullie kunnen altijd een andere server joinen. Jullie zijn niet verplicht om in mijn server te gaan.
Maar ik probeer het gewoon duidelijk te maken dat dit allemaal een misverstand is en dat jullie op elk moment welkom zijn (behalve te zaterdag dus :help:)
Als er toch een probleem mocht zijn met een andere admin moet je mij contacteren wegens al die gasten trial admin zijn. Bij het kleinste foutje trek ik hun rechten in.
Ik neem het server administratie gebeuren dus wel degelijk serieus.
Nogmaals sorry voor wat er te zaterdag gebeurd is. Maar rozen, kusjes, liefdesbrieven en pralines moet je niet verwachten.

Ik weet in elk geval dat ik de bij volgende opnames oftewel een paswoord op de server zal zetten, oftewel een aankondiging zal doen. Ik zal de server naam veranderen en bij elke kick een reden geven. :) Good enough?


Try again, we zijn niet zoals jullie nu over ons denken hoor.
Gasten (en vooral de Belgische) zijn redelijk belangrijk voor mij/ons dus ze zomaar gaan wegjagen zou een heel idiote beslissing zijn.
See you ingame... ? :unsure:
Kom vrijdagavond maar eens af! Dan is de "hele" clan er.


PS: Na jullie reacties te lezen ga ik 't allemaal toch wat strenger maken.
Ik hoop dat dit niet weer zal gebeuren. Als er toch iets mocht zijn, contacteer mij aub. :)

alligate

Legacy Member
Dit forum heeft geen "thanks" of reputatie-systeem. Anders zou ik er nu gebruik van gemaakt hebben. Je hebt je geëxcuseerd en ik apprecieer wat je schrijft in je laatste bericht.

Water under the bridge.

BlueSmiley

Legacy Member
I'm glad. :)

Ik weet eindelijk hoe je er bij mijn hosting een paswoord opzet. Dus deze dingen zullen niet meer voorvallen. (Hij zal ook alleen maar private zijn wanneer we de mythbusters opnames maken. Dit zal niet vaak zijn)
Vandaag ronden we de eerste episode af. Rond 22u kunnen jullie normaal (terug) op de server!

BlueSmiley

Legacy Member


Onze Back to Karkand server staat al gereed. Vanaf 13 december kunnen we er eindelijk aan beginnen. Op deze server zullen we enkel en alleen Back to Karkand maps draaien. Hoaah!

Spread the word!

w3bb3r zei:
welke regels zijn er nu op de server?

Klik hier ;)

BlueSmiley

Legacy Member
Macresco zei:
Net op die Karkand server geweest. Het was plezant :niceone:

Inderdaad. :woohoo:
Wel wa veel snipers en RPG on infantry. Ma da ga ik proberen te regelen met plugins.
De maps vallen in elk geval zeer goe mee. I'm glad.

Macresco

Legacy Member
Ja der was daar al ene aant zagen dat de maps te groot waren. Kzou nie weten waar em da haalt. Mja van RPG's ben ik ook geen fan ma snipen is een kunst hé :p

alligate

Legacy Member
Snipen is een excuus voor iemand om niet deel te nemen aan het gevecht. De meeste spellen of sporten draaien om skill en inschattingsvermogen.

skill: uit ervaring ingeoefend zijn om op een crisismoment als de betere uit te komen
(in BF: 2 spelers die elkaar tegen het lijf lopen met dezelfde wapens en voorwaarden, en de betere overleeft het duel)

inschattingsvermogen: of strategie, is eigenlijk het inschatten wat de andere partij wellicht gaat doen, en vervolgens daarop inspelen om de bovenhand te halen.
(in BF: flanken, mapervaring, boobie-trapping (mines, claymores), je squad commanderen en ermee samenwerken)

Snipen voldoet aan geen van deze categorieën.
Natuurlijk begrijp ik wel wat je bedoelde. "Een goede sniper kan zijn crosshair op de juiste plaats zetten dat hij die vijand toch raakt (en liefst met een headshot)" - maar dezelfde informatie kan je gewoon halen uit je accuracy score en aantal headshots.

Natuurlijk zal je nu zeggen dat er snipers zijn die wel in het veld gaan, en die wel een voordeel zijn voor hun team. Maar je zal me evenmin ontkennen dat dat de uitzonderingen zijn. Het overgrootste deel (>80% als je het mij vraagt) van de snipers is een verlies voor het spel.
Natuurlijk haalt een sniper ook kills en tickets.. maar we zijn hier relatieven aan het vergelijken. Vervang die snipers door spelers die echt in de game zitten, vlaggen pakken, healen/repairen, spawnpoints zijn,... en de sniper verliest snel zijn relatieve waarde.

Ik zeg dit al sinds 1942: mocht er een game-developer zijn die een shooter uitbrengt zonder snipers, dan leen ik zelfs geld om te kunnen investeren.

BlueSmiley

Legacy Member
alligate zei:

Al de recons komen mijn oren ook wel uit.
Mijn favoriete class is recon maar wegens er al zoveel zijn speel ik bijna altijd een andere class.
En als ik dan toch recon ga speel ik zonder scope. 't Doet me altijd denken aan die rifle only servers op CoD2 van vroeger.
Zodra er een plugin is om classes te restricten ga ik de recon class toch naar maximum 3 of 4 recons per team restricten ze. De noobs liggen altijd wel ergens te campen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan