Archief - Two Worlds II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ge0force

Legacy Member
gld_box_twoworlds2.jpg


officiële site

release: 15 oktober 2010
genre: RPG
dev: Reality Pump

>>> GameTrailers | Metacritic


Two Worlds II.

"The Hero" is a prisoner in the dungeons of Gandohar's castle. His hopes of saving his sister vanished with his freedom. Just as despair threatens to overcome him, hope comes from where he would have least expected. The Orcs, a race the Hero had always hated, have put together a rescue squad that frees him from his bonds. He embarks on a journey to shed light on Gandohar's dark past, hoping to discover a weak point in his enemy's defense. If he fails, he will lose his sister forever.

67908_orig.jpg

FreakyJP

Legacy Member
Sneaky Benelux release blijkbaar, had nog geen idee dat deze al uit was voor ps3 hier. Zijn er nog mensen die deze al hebben en hoe speelt hij?

Master S

Legacy Member
De reviews op metacritic zijn van de Xbox versie en zijn positief. De review op gamer.nl is ook positief, maar ik weet wel niet op welk platform die gereviewed is. Ik zou nog efkes wachten hoe het op de PS3 speelt want er is op gamer.nl ene die het volgende zegt:

Onspeelbaar op de PS3, camera is schokkend en misselijkmakkend. Cutscenes hebben een slechte framerate, en hebben last van popup. En met de combat verdwijnen de vijanden soms, en komen dan weer tevoorschijn. Hele slechte poort, ga in iedergeval hem omruilen voor iets anders.

Dus op de PS3 deze game verlopig nog niet kopen!

FreakyJP

Legacy Member
Oei :(

Feo (van hier op het forum) vindt het nochtans zeer goed.

Yurf

Legacy Member
Ik wacht ook de reviews af (als die er al gaan komen) van deze game.

chomo

Legacy Member
FreakyJP zei:
Oei :(

Feo (van hier op het forum) vindt het nochtans zeer goed.

Feo is dan ook al maanden aant wachten op dit spel, no way dat die iets negatief gaat zeggen over Two Worlds :p

FreakyJP

Legacy Member
Ben ook al maanden aan het wachten op dit spel. Straffer nog, ik wacht al maanden op een nieuwe fantasy rpg sinds DragonAge vorig jaar, en gezien dat Gothic 4 blijkbaar zo zwak is ... :p

zelda rulezz

Legacy Member
spel is idd ni te spelen op ps3, alleen de multyplayer(adventure mode dan) is wel leuk en heeft geen last van bugs en andere dingen

M0rdresh

Legacy Member
Even kort gespeeld in de Media Markt, ik merkte toch niets op van "niet te spelen op PS3" hoewel met dat niet zou verbazen. De camera had wel een vreemde "blur", zodra je eigenlijk bewoog had je motion blur, lijkt me op een goedkope truuk om de performance te verhogen. Het is een PC game en porten naar XBOX360 is peanuts zonder verlies, naar PS3 => goedkope port.

zelda rulezz

Legacy Member
Ashroh zei:
Even kort gespeeld in de Media Markt, ik merkte toch niets op van "niet te spelen op PS3" hoewel met dat niet zou verbazen. De camera had wel een vreemde "blur", zodra je eigenlijk bewoog had je motion blur, lijkt me op een goedkope truuk om de performance te verhogen. Het is een PC game en porten naar XBOX360 is peanuts zonder verlies, naar PS3 => goedkope port.

naart schijnt zou de slim versie idd niet zo veel last hebben als mijn 80 gig versie volgens mijn collega, of ik ben miss te snel geiriteert :p

azeloth

Legacy Member
Spel is nog goed te spelen eerlyk gezegd, ben er nu al tijdje mee bezig.
Vind het juist wel wat vaag om opgestart te geraken, duurde redelijk eer ik snapte hoe het allemaal werkte, maar eens je ermee weg kan is het goed te doen.

Cutscenes enzo vallen allemaal nog heel goed mee, het enigste negatieve is de lagg die soms optreed wanneer je geteleport word in een grote stad, dan duurt het eventjes voor je daadwerkelijk rechtdoor kunt stappen. Ook het blurry worden van je beeld wanneer je jouw camera ronddraait is wel beetje vervelend, maar voor de rest toppy spel, dat heel verslavend werkt :)

FreakyJP

Legacy Member
Seconded, zit nu ongeveer 10u ver in het spel en 't is wel één van de betere rpg's op PS3, als je over de grafische mankementen kan kijken (net als bij Dragon Age: Origins)

Afotai

Legacy Member
Ik probeer dit spel op Medium en moet zeggen vrij uitdagend.

Wou eerst als mage gaan (er is niet echt een kies-een-class optie) dus had ik maar besloten om te vechten met magie. Probleem is echter dat na de tutorial sessies enzo, magie vrij zwak is. Is het de bedoeling dat je een mix gebruikt van melee/range/magic om dit spel te spelen, of kan je wel gewoon focussen op 1 aspect?

azeloth

Legacy Member
Afotai zei:
Ik probeer dit spel op Medium en moet zeggen vrij uitdagend.

Wou eerst als mage gaan (er is niet echt een kies-een-class optie) dus had ik maar besloten om te vechten met magie. Probleem is echter dat na de tutorial sessies enzo, magie vrij zwak is. Is het de bedoeling dat je een mix gebruikt van melee/range/magic om dit spel te spelen, of kan je wel gewoon focussen op 1 aspect?

ik probeerde ook me te focussen op magic, maar vond het vrij moeilyk, ben nu lvl 20 en op de een of andere manier hit ik nog altijd evenveel als op lvl 8.
Ik kan nu wel wands met 400+ atk gebruiken, maar daar heb je dan weer die skillbooken voor nodig die je nergens vindt.

Ik hoop dat iemand me ooit es gaat kunnen uitleggen hoe die magic eigenlijk kan verbeterd worden zodat je eindelijk es deftige damage doet.

ps: waar koop je in godsnaam robes?!

FreakyJP

Legacy Member
Voor magie is het belangrijk dat je de juiste staff, robes, ... gebruikt. Als je vb een firemage bent, en met een water staff rondloopt ga je idd niet veel schade doen, want dan krijg je een bonus van +48 op water ipv fire. Vergeet ook geen modifiers te gebruiken (extra damage, ...)

Robes, ik heb er al een paar gevonden, maar je kan er kopen in steden en zeker in de Society of Mages tower (CH1 island)

Zelf loop ik rond met 3 sets, 1 melee, 1 archer en 1 water mage op dit moment.

Btw, voeg mij eens toe, zodat we wat online kunnen spelen :D

azeloth

Legacy Member
FreakyJP zei:
Voor magie is het belangrijk dat je de juiste staff, robes, ... gebruikt. Als je vb een firemage bent, en met een water staff rondloopt ga je idd niet veel schade doen, want dan krijg je een bonus van +48 op water ipv fire. Vergeet ook geen modifiers te gebruiken (extra damage, ...)

Robes, ik heb er al een paar gevonden, maar je kan er kopen in steden en zeker in de Society of Mages tower (CH1 island)

Zelf loop ik rond met 3 sets, 1 melee, 1 archer en 1 water mage op dit moment.

Btw, voeg mij eens toe, zodat we wat online kunnen spelen :D

Aha, society of mages tower, ben'k zelf nog niet geraakt :p
moet ik zeker eens checken dan.

Ik heb ook 3 setjes, 2h set, shield set en mage set. Archer vond ik de moeite niet om in te vordere, heb'k toch liefst mage :)

Goblin13

Legacy Member
Heb het een uurtje gespeeld , had de royal edition gekocht. Al terug verkocht. Dacht dat het zoiets ging zijn net als demons souls dus te hoge verwachtingen, kwaliteit en gevechte zijn minder goed uitgewerkt.
Ik kijk al wel uit naar de nieuwe demons souls wat voor mij persoonlijk 1 vd verslavendste games is op ps3. De naam zal Project Dark heten.
Two worlds heeft mij niet gegrepen.

FreakyJP

Legacy Member
Ja, na een uur heb je natuurlijk een perfect zicht op het spel hé :ironic:

azeloth

Legacy Member
FreakyJP zei:
Ja, na een uur heb je natuurlijk een perfect zicht op het spel hé :ironic:

haha feit xD
de tutorial alleen al duurde by my 3 uur ^^
ligt misschien aan men onhandigheid maar bon...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan