Archief - TO-Editor Tutorials!!!!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Install

Legacy Member
ik ga hiert een paar tutorials van Ued voor tacops neerzetten drone feel free to join me

Tut 1:Een simpele TO-Kamer

start UED op! :applause:

eerst gaan we een kamer maken en dat doen we zo

rechtermuisknop op de cube tool (das da dozeke :p )
hight:1024
width:1024
breadth:1024
de rest laat ge gewoon
dan druk build
nu zou ge normaal een kubus moeten zien in uw 3D Veld

Nu gaan we onze kubus realiseren en da doe je met de substract tool
substract

nu gan we die kubus een texture geven dit doe je met de texture tool
die staat naast een icoontje van die sounbox bovenaan de browser
nu willen we graag de muur van trooper dit doe je zo

File->open->tactical ops/tactical Ops/texture en dan anditrooper
daar kies je dan je texture

Dan selecteer je een van de sijden van je kubus dan rectermuis en zeg apply texture: (naam van de texture)

(Dit is mijn voorlopige bijdrage aan de tread nu ist aan jullie! gelieve ook iets te posten he like G-job of eventuele vragen over de Tut)
PS: in deze tut kan je nog niet in je level gaan moehaaahahaha

SPin4kker

Legacy Member
snap er nix van tbh ... maar hem ook niet de tijd en de goesting om het te snappen



no uiteraard niet negatief bedoeld he mooi initiatief ....

dognose

Legacy Member
I will continue :)

wat we nu hebbe is ne kubus :p
met de TO-anditrooper.utx texture
om het te kunne spele plaats ge een spawnpoint:

pak in de zelfde rij als uw texture knop diene pion (van een schaakbord)
klik erop, dan neemt ge : actor<navigationpoint<spawnpoint klik op de laatste
sluit dit menu, "vlieg" naar een punt in uw kubuske waar ge uw spawnpoint wilt,
en doe dit : rechtermuisklik<add spawnpoint here.
dan : helemaal vanbove in de rij ware "file" "edit" enzo staat
naar "build<build all"
dan wacht ge efkens en ge saved uw kubus

voila nu kunde rondlope in uwe kubus zonder wapens,buyzone of botsupport

Dognose

Insanity

Legacy Member
En nu iets moeilijker stuff hoe maak je ondergronds stuff buitenlucht, Trappn, Deuren, Ruiten die breken, ruiten die nie breken, lichtpunten, muziekpunten, bombspot,...
Is het ook mogelijk om nief zelfgemaakte textures daarin te steken? Hoe maak je zelf textures?

Bedankt :x

Peace Insa

Smashy

Legacy Member
how to build a TO map
step 1 : open editor
step 2 : ask drone
step 3 : ask drone
...
:unsure:

wel nice idee install :)
ga dees wel s voort volge :p zien of er nog goeie tuts kome & ook s wa probere te make maybe :unsure:

Install

Legacy Member
hahaha drone is niet de enige die er iets van kent ik voel me uitgesloten :( :sad:

Install

Legacy Member
binnen uurke vervolg op de reply van de kubus + spawnpoints+buzone spanned he stay tuned :p :scream:

Smashy

Legacy Member
dognose zei:
lollig da niemand weet da gij der ook iet van kent :)
i didnt say that :p ma drone is bij meeste hier toch enige die gekend is als mapmaker :p aleja :p

ma aan 1e tut te zien denkek wel da install der ook iet van kan dus w8 ik op volgende :D

-=2H@RD2KiLL=-

Legacy Member
beste Belgische mapper is trouwens toch onbekend voor de spelers zelf.
(zer0.be nvdr)

dognose

Legacy Member
zerO.be ... nooit van gehoord :p

kvin wel dat het een mooi initiatief is van install
om tutorials te make :)

WAAAZAAAAA

Legacy Member
Instal, ik ben dus met stap 1 begonnen en alles lukt lekker tot ik gekomen ben aan het substract gedeelte, die link die gij geeft leidt mij naar die http://www.gameform.nl/rip/f/lol.gif pagina maar dat werkt dus niet bij mij die link, is er soms een andere link of doe ik iets mis :help:

WAAAZAAAAA

Legacy Member
ok ik ben noob, maar kwil dat dus wel keer proberen dus zal ik weer een supernoob vraag stellen; "nu gan we die kubus een texture geven dit doe je met de texture tool die staat naast een icoontje van die sounbox bovenaan de browser " => dat knopke vindt ik dus nie :x sorry ik ben noob i now maar kan iemand me helpe :p

*edit* Gevonden na 10 minuutjes zoeken en prutsen :crazy:

dognose

Legacy Member
WAAAZAAAAA zei:
ok ik ben noob, maar kwil dat dus wel keer proberen dus zal ik weer een supernoob vraag stellen; "nu gan we die kubus een texture geven dit doe je met de texture tool die staat naast een icoontje van die sounbox bovenaan de browser " => dat knopke vindt ik dus nie :x sorry ik ben noob i now maar kan iemand me helpe :p

*edit* Gevonden na 10 minuutjes zoeken en prutsen :crazy:

:niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan