Archief - Rift: Planes of Telara

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Aprella

Legacy Member
Ik ben het nog volop aant het spelen ^^ tis toch nog tot morgen avind hé? (of ben ik verkeerd)

Die mounts zien er zo goed uit o_o
Kwil er eentje xD
Rifts zijn wel super tof ^^ en het soulsyteem ook, alleen vind ik de gigantishce veelheid aan spells wat irritant... maar het hoort er bij XD

Bruno001

Legacy Member
Ik ga nu ook nog eens spelen :)

Is tot morgen 7 pst (weet niet welk uur dit bij ons is)
Ik heb nog geen mount :( ben pas lvl 13

Mss een idee om met leden van hier bij de launch samen te spelen op dezelfde server?
Aangezien ik nog niemand ken die dit game speelt :p

ik speel nu op Blightweald ( Tidalstorm = nick)

Aprella

Legacy Member
ooh tot 19.00...

The beta servers are scheduled to be available for play from Friday 1/7/2011 at 10AM PST until Monday 1/10/2011 at 10AM PST

en volgens Convert: Pacific Time to GMT is 10 am pst 18.00 gmt

en sinds wij gmt+1 zijn... moet daar een uur bij

Namko

Legacy Member
Bruno001 zei:
Nog iemand aan het spelen ?
Jeps, ben lvl20 (nog 1 warfrontje en ben lvl21:p).

kben dus voorlopig vooral die warfronts aan't spelen. Vandaag lvl20 geworden en heb daardoor een nieuwe warfront kunnen testen (The Codex): Niet hetzelfde systeem als The Black Garden, maar in The Codex moet je bepaalde punten veroveren(de eerste met 1000punten wint).

Larmoth

Legacy Member
TJa

is wel een wijs spel maar uiteindelijk is het toch meer van hetzelfde. Heb me goed geamuseerd maar ben nog niet zeker als ik het ga kopen. Ik neig nog meer naar nee dan ja. zullen nog zien. Is nog even. EN die pvp is zo unbalanced als wat.

Greets

Belgischefriet

Legacy Member
Ik heb enkele vraagjes voor degene die de beta gespeeld hebben:
Valt het levelen een beetje mee? (moet er veel gegrind worden of kan je de questlijn goed volgen)
Zijn de quests niet te lineair?
En werkt het spel echt zo vlot als sommige beweren?(geen crashes, vloeiende animaties,...)

Namko

Legacy Member
CoLDmaN0 zei:
Ik heb enkele vraagjes voor degene die de beta gespeeld hebben:
Valt het levelen een beetje mee? (moet er veel gegrind worden of kan je de questlijn goed volgen)
Het levelen valt goed mee ja, het gaat niet traag en niet te snel. Genoeg dinges te doen om xp te krijgen buiten quests ookwel.

CoLDmaN0 zei:
Zijn de quests niet te lineair?
Zie post:
Namko zei:
Moet nu wel zeggen dak lvl22 en in een ander gebied zit(stonefields) en het voelt al minder linear aan.
CoLDmaN0 zei:
En werkt het spel echt zo vlot als sommige beweren?(geen crashes, vloeiende animaties,...)
Jeps, het spel is al heel mooi afgewerkt voor een beta en zelfs op mijn slechte laptop werkt alles wel vlot(buiten als er 50man dicht bij mij staat en ofc met lage grfx:p)

sxadana

Legacy Member
Heb dit weekend ook getest en ben zeer onder de indruk. Geen enkele mmo komt in de buurt van hoe smooth die beta wel niet was. Bugs? Dat spel kent gewoon geen bugs xD
Qua gameplay voelt het best goed. Pvp is wat chaotisch in warfronts (scenarios/battlegrounds) Maar eens ik wat hoger lvl was ging dit all wat beter. World pvp vind ik geweldig :>

Pve (Questing/lvling) Was zeer aangenaam, ging vlot. altijd goed uitgelegd. Beetje ingebouwde quest helper. Je hoeft nooit echt een half uur te zoeken wat er nu eigenlijk gevraagd word. En de wereld word constant aangevallen. en veranderd. Een moment zit je lekker te questen. Kom je terug is het dorpje waar je de quest nam totaal veranderd. Inplaats van je vriendelijke quest giver. Loop er dood en verderf rond. (niet alleen dorpen ze sturen troepen uit die zowat alles met de grond gelijk maken. inclusief monsters die je voor een quest zou moeten killen)

Groep je up met mensen. Bevrijdt het dorp ( met mooie rewards en exp) En komen de quest givers terug die zijn gaan lopen in de bergen bij de invasion ^^, nu heb je de keus. Ga je deze invasie bestrijden met je vrienden en proberen het voorgoed te vernietegen , dus andere steden bevrijden(of toch even) Lekker over heel de map deze invasie te stoppen (want hoe langer je deze invasies met rust laat hoe meer dorpen, en hoe meer van je map in de handen van deze vijanden valt (ik geloof dat er ongeveer 4-5 verschillende enemys zijn. die ook onderling elkaar de kop in slaan als ze elkaar tegen komen). of ga je weer je gangetje met questen. Wat pve en lvling dus echt leuk maakt en dynamis

Je max lvl in beta was wel maar 27, en het blijft nog altijd een beta. Dus over class balance en end game kan eigenlijk amper over geoordeeld worden.

Namko

Legacy Member
sxadana zei:
Bugs? Dat spel kent gewoon geen bugs xD
Heb er wel eentje gevonde:
riftbug.jpg

(was als troll zo'n warfront gejoined...:p)

Deze bug is wel lachen!: http://www.youtube.com/watch?v=tseMLLVr4II&feature=player_embedded :)

Ikaruga

Legacy Member
als het echt goede reviews krijgt ga ik dat spel eens overwegen, maar tzal voorlopig pas zijn nadat ik mijn nieuwe videokaart heb. Performance was wat teleurstellend voor wat het eigenlijk was uiteindelijk

sxadana

Legacy Member
Hehe niet tegen gekomen :p dat zijn maar een paar visual bugs. Maar vind de game echt zeer gepolished. in gedachte houden dat dit een beta is maakt het nog mooier. Leuk dat ze nog 2 maande hebben om er aan te sleutelen

Tot voor paar weken geleden had ik nog niks van gehoord. Maar het ziet er zeer belovend uit.

Bruno001

Legacy Member
CoLDmaN0 zei:
Ik heb enkele vraagjes voor degene die de beta gespeeld hebben:
Valt het levelen een beetje mee? (moet er veel gegrind worden of kan je de questlijn goed volgen)
Zijn de quests niet te lineair?
En werkt het spel echt zo vlot als sommige beweren?(geen crashes, vloeiende animaties,...)

Het levelen valt goed mee, gaat redelijk snel ook.
Je moet toch eerder de quests volgen om zo verder te komen.

De quests, tja die zijn wel zoals in vele mmo's ' kill x ... ' Maar er zitten ook andere quests bij en ik vind de quests opzich wel leuk.

Btw nieuwe trailer: Rift Video Game, Exclusive Warrior Class Overview HD | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Ik kijk er bovendien volop naar uit naar de release , en de volgende beta :)

http://rift.zam.com

Namko

Legacy Member
"Trion Worlds and the Rift development team have announced that the next closed beta event will begin on Tuesday, January 25th and will run through Friday, January 28th. Called "Battle of the Ascended", the event will see the level cap rise to 30 and the inclusion of the Scarlet Gorge zone and the opening of the Foul Cascade dungeon."

W00t

Legacy Member
btw, kan iemand iets vertellen over de PVP ??
Verloopt die snel, is er balance tussen classes enzo?

sxadana

Legacy Member
fabanana zei:
btw, kan iemand iets vertellen over de PVP ??
Verloopt die snel, is er balance tussen classes enzo?

Well het spel is nog in beta , en max lvl wat mensen hebben kunnen zien is lvl 27,(max lvl 50) dus moeilijk te oordelen over later. balance zit niet slecht maar kan aan gewerkt worden(de beta helpt hier goed voor). Nu is het ook zo dat beide zeide de zelfde "souls" (noem het talent trees) ter beschikking heeft dus aan beide zijde zijn er de zelfde classes wat natuurlijk ook helpt met balencement. Verwacht wel niet dat iedereen hierdoor hetzelfde is. Ik geloof dat er in totaal 340 verschillende combinaties mogelijk zijn om je class te maken. Je kan echt worden wat ever je wilt :) its all up to your imagination. (dit doe je door middel van 3 souls (talent trees) te combineren. Het is dus alsof je 3 classes in dit spel mixed, dus voor ieder is er wel een combinatie. van de teleporting sniper. tot een mage die je vrienden healed door dmg te doen ^^)

Over pvp , je hebt pvp servers dus verwacht je aan worldpvp. Je kan dorpen van de ander zijde overnemen. Hun uitmoorden, en poorten open naar een andere dimensie (rifts) die massaale invasies toelate van gruwelijke monsters. Wie houd daar nu niet van de vijand met zo iets lastig te vallen ^^

Verder heb je ook nog "pvp lvl's" en pvp souls (speciale talent trees gericht op pvp zoals 10% more dmg tegen andere spelers als voorbeeld) Verder verdien je soort van geld dat speciaal op pvp items word besteed :)

je hebt ook nog warfronts (battelgrounds/scenario's) instanced pvp dus. Maar zoland het spel nog niet uit is. Is nog niet alles bekend. :)

Bruno001

Legacy Member
fabanana zei:
btw, kan iemand iets vertellen over de PVP ??
Verloopt die snel, is er balance tussen classes enzo?

Tot zover ik heb kunnen testen was de pvp wel vrij goed in elkaar gestoken.
Natuurlijk het is nog maar een beta maar ik denk wel dat het goed komt:)

M3nt0z

Legacy Member
fabanana zei:
btw, kan iemand iets vertellen over de PVP ??
Verloopt die snel, is er balance tussen classes enzo?

Ga je het proberen als het uitkomt? ik zit nu nog te twijfelen of ik deze even zou spelen alvorens TERA er is.

Shotterke

Legacy Member
Ligt de focus in deze game vooral op PvE of PvP?
Deze ziet er wel tof uit zeker als je kijken naar de class combo's enz. :)

W00t

Legacy Member
ja dat class/soul system lijkt mij zeer tof, op voorwaarde dat er natuurlijk niet 1 soort uberclass ontstaat :)

-hoe zit het met de casting speed enzo, zijn er instant casts en ook spells die paar seconden duren om te casten?
-is solo pvp in dit spel haalbaar of is het zoals bv Aion zeer group afhankelijk (en dan denk ik vooral aan open world pvp)?
-Is het spel sterk gear afhankelijk (voor pvp dan)?
-Welke end-game content is er voorzien (voor zover bekend)?

sxadana

Legacy Member
fabanana zei:
ja dat class/soul system lijkt mij zeer tof, op voorwaarde dat er natuurlijk niet 1 soort uberclass ontstaat :)

-hoe zit het met de casting speed enzo, zijn er instant casts en ook spells die paar seconden duren om te casten?
-is solo pvp in dit spel haalbaar of is het zoals bv Aion zeer group afhankelijk (en dan denk ik vooral aan open world pvp)?
-Is het spel sterk gear afhankelijk (voor pvp dan)?
-Welke end-game content is er voorzien (voor zover bekend)?

Kan je ook aanraden de beta eens deel te nemen dan voel je zelf wel aan. Dit is echt een sleeper van een game. Zeer weinig info en advertisment. Maar het ziet er echt goed uit voor de toekomst.

1) Inderdaad er zijn spels die instant zijn , en casts die een aantal seconde duren. Er is wel sprake van een global cooldown zoals in meeste mmo's. ook all gebruik je instant casts, moet je nog 1 sec wachten voor de volgende af te vuren. wat niet het geval is bij langere casts dan 1 sec. (om te beleten dat je niet aff 8 instant casts tegelijk afvuurt ofzo)

2) Solo pvp is zeker haalbaar.

3)Gear blijft altijd een aspect voor een rpg. Maar verwacht je niet aan crazy aion toestande. Dus eerder beperkt

4) end game valt nog altijd onder nda, algemeen is er bekend dat er dacht ik 5 raid dungeons ter beschikking zullen zijn. Men verwacht zo een 50/50 pve/pvp

Het spel is echt een mix van WoW-WaR-AoC-EQ2 , men heeft zowat van alle mmo's de goede dingen er uit genomen en samen gegoten in dit spel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan