Archief - Rift: Planes of Telara

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Phoo

Legacy Member
Speelt er iemand met een warden of sentinel ? zou graag eens een mening willen horen van deze classes.

diknmuis

Legacy Member
^lol
nog geen mail gehad voor de beta, btw hoe groot is die client?

Deetje

Legacy Member
Zonder eigenlijk te veel te mogen verklappen (beta en NDA's) enzo, maar ligt het aan mij of is dit echt een MMORPG met kans op overleven en slagen. Toegegeven, er is enorm veel geleend uit WoW maar het is al lang geleden dat ik een MMO heb tegen gekomen die en goeie graphics, besturing en interessante classes zo goed weet te combineren.

Het is dat de beta te kort is om ver te levelen of ik liet Wow ervoor aan de kant staan... .

Deetje

Legacy Member
Weet ik zo niet, maar ik dacht dat deze phase zaterdag alweer gedaan is :).

Dus veel tijd is er niet.

W00t

Legacy Member
Deetje zei:
Zonder eigenlijk te veel te mogen verklappen (beta en NDA's) enzo, maar ligt het aan mij of is dit echt een MMORPG met kans op overleven en slagen. Toegegeven, er is enorm veel geleend uit WoW maar het is al lang geleden dat ik een MMO heb tegen gekomen die en goeie graphics, besturing en interessante classes zo goed weet te combineren.

Het is dat de beta te kort is om ver te levelen of ik liet Wow ervoor aan de kant staan... .

nda is toch opgeheven? (edit: link)

en idd, veel comments hebben t over een WOW / WAR clone qua gameplay en gfx, en dat enkel t 'rift systeem' en de classes origineel zijn... toch zijn er ook velen die enthousiast zijn over het spel, maar om te zeggen dat t een WOW-killer is..

tbh, had meer verwacht van deze Amerikaanse ontwikkelaar (qua vernieuwing), blijkt nog maar eens dat we moeten wachten op de Asiaatjes als we iets nieuws willen ( Tera, GW2,...)

Namko

Legacy Member
fabanana zei:
en idd, veel comments hebben t over een WOW / WAR clone qua gameplay, en dat enkel t 'rift systeem' en de classes origineel zijn
Rift systeem kunde goed vergelijken met Public Quests van WaR imo...:)
Classes zijn wel cool.
Imo ist vooral WaR, met EQ/Aion/WoW/Lotro(lotro klein klein beetje) mix.

Wat ik vooral heel leuk vind is dat de devs echt wel elke beta naar de spelers luisteren(in zoverrre ze kunnen), maar wat ik dan haat is dat het questen zo linear terug is. Naar't schijnt is't nu ook zo in Cata(geen idee, kspeel Lotro), maar linear questen is veel te saai imo. Liever meer keuze aan quests etc zoals in Lotro, dan op deze manier.

Wat ik echt spijtig vind dat het daardoor me ni echt kan boeien, want heb wel zeker respect voor Trion dat ze echt luisteren naar de feedback.:)

fabanana zei:
tbh, had meer verwacht van deze Amerikaanse ontwikkelaar (qua vernieuwing), blijkt nog maar eens dat we moeten wachten op de Asiaatjes als we iets nieuws willen ( Tera, GW2,...)
Mmorpgs zullen nooit echt vernieuwd worden denk ik hoor(miss gw2, maar da interesseert me niet). Enja Tera, buiten dat aim systeem(wat ik al zo vervelend vond in The chronicles of spellborn) zal er toch ook niet veel "vernieuwend" zijn?

Hannibal

Legacy Member
Waar voor staat NDA ?
Ik ga me toch ook eens opgeven voor de beta denk ik. Na deze thread door te lezen en wat video's te kijken heeft het mijn aandacht wel getrokken.

Zijn er ook raidbosses en dergelijke ?

diknmuis

Legacy Member
Namko zei:
Rift systeem kunde goed vergelijken met Public Quests van WaR imo...:)
Classes zijn wel cool.
Imo ist vooral WaR, met EQ/Aion/WoW/Lotro(lotro klein klein beetje) mix.

Wat ik vooral heel leuk vind is dat de devs echt wel elke beta naar de spelers luisteren(in zoverrre ze kunnen), maar wat ik dan haat is dat het questen zo linear terug is. Naar't schijnt is't nu ook zo in Cata(geen idee, kspeel Lotro), maar linear questen is veel te saai imo. Liever meer keuze aan quests etc zoals in Lotro, dan op deze manier.

Wat ik echt spijtig vind dat het daardoor me ni echt kan boeien, want heb wel zeker respect voor Trion dat ze echt luisteren naar de feedback.:)


Mmorpgs zullen nooit echt vernieuwd worden denk ik hoor(miss gw2, maar da interesseert me niet). Enja Tera, buiten dat aim systeem(wat ik al zo vervelend vond in The chronicles of spellborn) zal er toch ook niet veel "vernieuwend" zijn?

die PQ in WAR waren echt fun
questen is imo altijd een beetje linear, voor mij is het belangrijk als veel verschillende dingen kunt doen, lvlen door questen, instances, craften, pvp,...
hopelijk raak ik nog eens in een beta, het spreekt me wel aan

Namko

Legacy Member
diknmuis zei:
die PQ in WAR waren echt fun
questen is imo altijd een beetje linear, voor mij is het belangrijk als veel verschillende dingen kunt doen, lvlen door questen, instances, craften, pvp,...
hopelijk raak ik nog eens in een beta, het spreekt me wel aan
True, maar hier wordt ge van de ene hub, naar de andere gestuurd. Ook moet je eerst 2questen completen omdan de rest(pakt 2/3 nieuwe quests) te krijgen, en later krijg je dan een quest die je naar de volgende questhub brengt.(questhubs liggen ook wel op 1zelfde weg)

Daar waar ge bij Lotro bev overschot aan quest kunnen nemen, sommige kunt skippen, niet gepushed worden naar de volgende questhub, heb ik dat gevoel in Rift jammer genoeg wel.

Maar gelukkig zijn er andere manieren om te lvelen ofc...:) Rifts geven ook xp voor zover ik weet, battleground(Warfronts) zijn nog niet beschikbaar in Beta, dus dat weet ik nog niet en eerste instance is op lvl18+.

IK zeg helemaal niet dat Rift een slecht game is hoor, voor een beta is het heel mooi afgewerkt + elke keer luisteren ze naar de feedback. Maar voor't moment ligt het spel me gewoon niet zozeer.:)

Hannibal zei:
Zijn er ook raidbosses en dergelijke ?
Jeps

Hannibal

Legacy Member
Namko zei:
True, maar hier wordt ge van de ene hub, naar de andere gestuurd. Ook moet je eerst 2questen completen omdan de rest(pakt 2/3 nieuwe quests) te krijgen, en later krijg je dan een quest die je naar de volgende questhub brengt.(questhubs liggen ook wel op 1zelfde weg)

Daar waar ge bij Lotro bev overschot aan quest kunnen nemen, sommige kunt skippen, niet gepushed worden naar de volgende questhub, heb ik dat gevoel in Rift jammer genoeg wel.

Maar gelukkig zijn er andere manieren om te lvelen ofc...:) Rifts geven ook xp voor zover ik weet, battleground(Warfronts) zijn nog niet beschikbaar in Beta, dus dat weet ik nog niet en eerste instance is op lvl18+.

IK zeg helemaal niet dat Rift een slecht game is hoor, voor een beta is het heel mooi afgewerkt + elke keer luisteren ze naar de feedback. Maar voor't moment ligt het spel me gewoon niet zozeer.:)


Jeps
Weet je toevallig ook waar NDA voor staat ? :p

Biebiep

Legacy Member
non-disclosure agreement.

als ge in nen beta inschrijft, is het vaak zo dat ge moet beloven er niets over verder te vertellen op straf van boetes e.D

Hannibal

Legacy Member
Ahzo. Dus nu mogen de beta testers volop hun ervaringen delen enzovoort ?

Hopelijk krijg ik nog een kans om een beta weekendje mee te spelen.

L0k1-

Legacy Member
fabanana zei:
nda is toch opgeheven? (edit: link)

en idd, veel comments hebben t over een WOW / WAR clone qua gameplay en gfx, en dat enkel t 'rift systeem' en de classes origineel zijn... toch zijn er ook velen die enthousiast zijn over het spel, maar om te zeggen dat t een WOW-killer is..

tbh, had meer verwacht van deze Amerikaanse ontwikkelaar (qua vernieuwing), blijkt nog maar eens dat we moeten wachten op de Asiaatjes als we iets nieuws willen ( Tera, GW2,...)

in het verleden al genoeg "vernieuwende/revolutionaire" MMO's zien uitkomen... en hoe zijn die praktisch allemaal geëindigd? :unsure:

Het is beter om iets te pakken van de huidige generatie en lichtjes enkele nieuwe dingen toe te passen. Men kan dit altijd later uitbreiden via patches/expansies. Zo schrik je uw doelpubliek niet direct af omdat ze eens iets nieuws moeten proberen.

en WoW killer, bah stomste benaming ooit. Als een MMORPG 150.000+ mensen kan hebben, dan is het gewoon al rendabel. Je hebt geen 5 miljoen spelers minimum nodig om winst te maken.

W00t

Legacy Member
L0k1- zei:
in het verleden al genoeg "vernieuwende/revolutionaire" MMO's zien uitkomen... en hoe zijn die praktisch allemaal geëindigd? :unsure:

Het is beter om iets te pakken van de huidige generatie en lichtjes enkele nieuwe dingen toe te passen. Men kan dit altijd later uitbreiden via patches/expansies. Zo schrik je uw doelpubliek niet direct af omdat ze eens iets nieuws moeten proberen.

en WoW killer, bah stomste benaming ooit. Als een MMORPG 150.000+ mensen kan hebben, dan is het gewoon al rendabel. Je hebt geen 5 miljoen spelers minimum nodig om winst te maken.

wel al die vernieuwing hebben er in de loop der tijd voor gezorgd dat mmo's vandaag de dag een bepaalde standaard hebben.. expansies en patches zijn in t merendeel enkel om extra content aan te bieden m.a.w. nieuwe gebieden/skills (en heel soms classes), maar nooit om echt grote vernieuwingen te brengen aan t spel

en idd, ik zie ook geen enkele mmo nog cijfers als WOW behalen, ze hebben in zekere maten een soort monopolie opgebouwd.. daarom alleen al vind ik t raar dat Rift zo hard op wow lijkt, terwijl spellen als GW2 toch duidelijk een andere weg kiezen.. vraag blijft idd wie t beste af is

Lethall

Legacy Member
This Week In MMO 28: RIFT Special Edition | GameBreaker TV

Gamebreaker.tv special over rift.

De devs van rift hameren er naar het schijnt hard op dat dit echt wel een triple-a mmo moet gaan worden.

Nu ja, ik heb tot zover geen slechte commentaar gehoord, alleen mensen die het niet vernieuwend genoeg vonden, of ze gewoon iets anders zochten, maar buiten die (en die zijn er altijd) is iedereen wel positief.

Ik denk dat dit eventueel de eerste mmo is die het goed kan doen.

En begrijp me niet verkeerd, dit gaat natuurlijk geen wow-killer worden, maar van wat ik hoor, en gewoon het feit dat er niet teveel hype is, zie ik het nog zo gaan dat op releaseday de nummers vrij goed gaan zijn, vrij weinig mensen die onmiddelijk stoppen, en dan rift over tijd nog wat nummers zal bij krijgen door mond aan mond reclame, om dan zo zijn plaats te vinden in de mmo-markt qua subs.
Dus ergens tussen de 300k-500k als het gaat zoals ik denk, en max 1mil als het om een of andere reden een absolute topper word, maar dat betwijfel ik.

Gewoon omdat mensen het ondertussen ferm beu zijn, en wat al de vorige mmo's en hun hype gedaan hebben (en wat aion bijv heeft gedaan voor de "westernized" mmo's), daardoor heb ik het gevoel dat er eerst een goeie stabiele mmo moet uitkomen zodat mensen terug wat meer vertrouwen krijgen in nieuwe mmo's voor ze terug iets nieuws aandurven.

Zeker omdat ze gewoon voor een goeie solid "klassieke" mmo gaan, waar imo nog veel mensen geïnterreseerd in zijn, maar atm is het eigenlijk, wow of niets.
Iedere mmo probeert gewoon iets speciaals te doen om hun niche te vinden, dus het is wel goed dat eindelijk een mmo eens terug gewoon standaard gaat.


Gewoon even wat ik denk opgeschreven, ik kan er evengoed compleet naast zitten, en rift failt na een maand al met 50k subs, maar we zullen wel zien.

Na zelf wat opzoekingswerk gedaan te hebben en die gamebreaker show gezien te hebben ga ik het toch zeker eens proberen,

Ikaruga

Legacy Member
das een eeuwige vicieuze cirkel eh, wat je nu zegt.

Iedereen klaagt dat er geen vernieuwing in het genre (terwijl ze allemaal WoW blijven ophemelen), komt er dan iets van innovatie dan is het te weinig of gewoon niet goed. Vervolgens gaan developers terugvallen op "klassieke" mmo's, kortom de zoveelste gelijkaardige mmo met andere class names & items.

Imo zijn er genoeg mmo's, en ze moeten stoppen met er meer te maken. Daar WoW "de klassieke mmo" bij uitstek is blijkbaar, is dat het eerste waar nieuwe mmo's mee vergeleken worden. Natuurlijk kunnen ze niet op tegen het budget & tijd van blizzard.

Rifts etc zijn wel nice, maar ook niet nieuw
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan