Archief - Retro-Serie's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vidiot

Legacy Member
[youtube]iunxBpVZg1U[/youtube]

Melkdrinkende aliens van een scenarist die Dick Durver noemt, die durft!


Geniaal...

kaythar

Legacy Member
Kent er iemand de naam van deze tekenfilm reeks? Geen idee hoe ze noemde. Als ik me goed herinner waren er ook niet zo veel afleveringen van. Zoals in de meeste series een gevecht tussen de goeden en slechten.

Beide kampen beschikten over 1 of meerdere "vlaggen" (zo herinner ik het, maar het zal wel iets anders geweest zijn). Via die "vlaggen" konden ze een machtig wezen oproepen (een beetje vergelijkbaar met de summons uit de Final Fantasy reeks). Ze konden zo'n wezen maar 1 keer oproepen. Nadien moest die staf opnieuw opgeladen worden door die in een speciale poel te drenken.

De goeden waren altijd aan het verliezen. Meestal hadden ze maar weinig "vlaggen" en die ze al hadden moesten meestal opgeladen worden. Als ik me goed herinner bevond die poel zich ergens in het gebied van de slechten.

Qua setting en omgeving was het een beetje te vergelijken met He-man. Ik weet dat ik die reeks heel graag zag als kleine manneke maar ik kan begod niet meer herinneren hoe de reeks noemde. Ik vermoed dat ze op de Nederlandse televisie uitgezonden werd. VTM/VT4 bestond nog niet.

kristofb

Legacy Member
Zegt me gelijk niks.. En ik was een echte cartoon addict... :$
Zal van voor men tijd zijn denk ik...

kaythar

Legacy Member
Ik denk niet dat het zo bekend was.

Ik ben net even aan het youtuben geweest. Ik ben niet zeker:

YouTube - 80s Cartoon Mix

Het zou de tekenfilmreeks kunnen zijn die getoond wordt op 0:25. Is niet wat ik me ervan herinner maar het doet een belletje rinkelen.

kaythar

Legacy Member
Yep, dat is de reeks. Eens kijken wat ik daar geen volledige afleveringen van terugvind op youtube

Dustar

Legacy Member
Van Blakes7 herinnerde ik me, op enkele algeme zaken zoals Zen, Orac, de personages, ... na, enkel nog de eindscene van de laatste aflevering en een aflevering waarin men het gewicht van een shuttle moest verminderen om uit de atmosfeer van een planeet te geraken.
Hierbij wordt Vila, wiens gewicht overeenkomt met hetgeen er moet vermindere, bijna door Avon uit de shuttle gezet.

Gisteren was ik dus nog eens een aflevering aan het bekijken en toen ik bepaalde attributen zag wist ik meteen dat het de episode met de "gewichtsverminderingscene" was.
Toch wel een nostalgisch moment, aangezien het ongeveer 24 jaar geleden was dat ik die bewuste scene gezien heb. :-)

Thin Liz

Legacy Member
Weet er nog iemand de naam van volgende serie?

We spreken 15 jaar terug ongeveer: een jongen wordt getroffen door één of andere 'straal' en krijgt superkrachten. Hij had één of andere vriend die z'n krachten kende en hem probeerde te helpen waar kon. Het probleem was wel dat z'n krachten wegvielen als er X-stralen op hem gericht waren. Iemand?

mazonemayu

Legacy Member
blakes 7 is nog steeds geweldig, heb ze n heel aantal jaren geleden zelfs nog van engeland op dvd laten overkomen (kostelijke grap toen als je rekend dat 1 seizoensbox toen n slordige £70 kostte. + verzending & dat x4 :p)

toch nooit spijt van die aankoop gehad


kent iem deze nog?

YouTube - Bring 'Em Back Alive Opening - English Version

ze gaven dat geloof ik in den tijd op den holland onder de naam Frank Buck

Dennoman

Legacy Member
Door mijn fascinatie voor vreemde talen keek ik vroeger ook soms naar de Duitse televisie. Ik herinner me vooral nog een Pinokkio-ripoff, maar het is vooral Der Kleine Vampir die ik enorm dikwijls heb gezien. Schrik dat ik soms heb gehad :p Weet niet hoeveel afleveringen er integraal van op YouTube staan, maar check vooral de geweldige creepy beginscore, zou zo van Danny Elfman kunnen zijn imo :p

YouTube - Der kleine Vampir -[ Neue Abenteuer] Episode1 Part 1/3

mazonemayu

Legacy Member
ge hebt da ook in t engels, want dat was n duits-canadese samenwerking
wel lache nu

mazonemayu

Legacy Member
absoluut; V heb ik compleet & matthew star is helaas nergens te vinden (zoals zoveel goeie series uit "den tijd")

kaythar

Legacy Member
Ik denk dat ik Der kleine Vampir nog op de toenmalige VRT gezien heb. Ik herinner me vooral dat ze een pot vloeistof hadden dat de vampiers gebruikten om op hun cape te smeren. De vloeistof zorgde ervoor dat ze konden vliegen. Als het over dezelfde reeks gaat natuurlijk. Het was in ieder geval een jonge vampier die de hoofdrol speelde.

Die V is een dilemma. Ik weet niet welke ik de beste vind: de oude of de nieuwe reeks.

Van die powers of Matthew Star heb ik nog nooit gehoord.

Is er iemand die deze nog kent:
YouTube - Space: 1999 - The Story Part 1 (of 2)

Laat u niet misleiden door de titel. Als de reeks vandaag zou gemaakt zijn zou die waarschijnlijk Space 2019 noemen.

Dennoman

Legacy Member
Blijkbaar zegt Wiki dus dat de eerste serie van Der Kleine Vampir in het Engels was ook :)

"Die 1985 produzierte Fernsehserie Der kleine Vampir entstand in Co-Produktion zwischen der deutschen Polyphon Film- und Fernsehgesellschaft und der kanadischen Norflicks Productions Ltd."

reactor

Legacy Member
mazonemayu zei:
absoluut; V heb ik compleet & matthew star is helaas nergens te vinden (zoals zoveel goeie series uit "den tijd")

Eindelijk ,ge zijt den eersten die matthew star ook gezien heeft.
Ik begon zowaar te twijfelen aan mijn eigen!!!! :lol:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan