kristofb zei:
En dan nog het beste van allemaal, iets wat je tegenwoordig blijkbaar niet meer op tv ziet, en dat kleine kinderen bijna niet meer kennen: De CLASSIC cartoons!
Dus met Mickey Mouse, Donald Duck, Pluto, Goofy, Tweety & Sylvester, Bugs Bunny, Elmer Fudd, Roadrunner, Wile E. Coyote,....
Die tekenfilms zijn gewoon de max. Ik kan echt niet begrijpen dat ze die niet meer spelen. Ik ben nu een volwassen kerel maar Bugs Bunny is nog steeds mijn all time favorite. Als mijn nichtje op bezoek is en dan naar de hedendaagse tekenfilms aan het kijken is, dan denk ik steeds "wat voor brol".
Thundercats, He-man, Merlina, Bassie en Adriaan, KRO's kinderfestival, The Edison Twins, Blake's Seven, 1999, Star Trek, The A-Team, Mcgyver, Dynasty, Battlestar Galactica, V, Zeg eens A, ... en nog een heleboel series en tekenfilms die op mijn netvlies gebrand zijn, maar waar ik de naam niet meer van weet.
Onlangs de nieuwe Tron gezien. Eén van de beste dingen aan de film vond ik dat die helemaal een 80's sfeer uitademde met de muzikale achtergrond.
Het feit dat sommige reeksen als Miami Vice, Mcgyver, The A-Team terug uitgezonden worden getuigt alleem maar van de kwaliteit van die series. Het was niet voor niets dat de Belgen massaal naar de Nederlandse tv keken in het pré VTM/VT4-tijdperk. Ook al wordt de VRT momenteel de hemel ingeprezen. Op een paar pareltjes als Merlina,... was het huilen met de pet op
