Archief - Retro-Serie's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Murugan

Legacy Member
* Les chevaliers du zodiaque aka Saint Seiya: werd altijd uitgezonden op Club Dorothée dus ik was ook een grote fan van dat programma :)

* Capitaine Flam / Captain Future

* Goldorak

* Miami vice

* Magnum PI

* Macgyver

* Powerrangers jaja

en ga zo maar door.

God, die nostalgie he :)

Ringo

Legacy Member
Ook al begreep ik er geen snars van...gebiologeerd zat ik wel te kijken naar Club Dorothée.
Bizarre series die ze daar speelden achteraf gezien (Nicky Larson, Ranma, Saint Seiya, Bioman!). Het stomste was als ze het op bepaalde momenten nodig vonden om nog maar eens vanaf het begin te starten met een serie...

Claudio VO

Legacy Member
series , Goh zo véél memories als je 35 bent hé ;)

McGuyver uiteraard :p
Knight rider
The A-team
C.H.I.P.S. natuurlijk ook
Blake's 7
Star trek
er was eens...het leven
Bassie & Adriaan
Goldorak
Mysterious cities of Gold
He-Man
Adriaan Brouwer
Hard labeur
De collega'a
'tpleintje



we kunnen nog wel even doorgaan hoor... :)

kaythar

Legacy Member
kristofb zei:
En dan nog het beste van allemaal, iets wat je tegenwoordig blijkbaar niet meer op tv ziet, en dat kleine kinderen bijna niet meer kennen: De CLASSIC cartoons!
Dus met Mickey Mouse, Donald Duck, Pluto, Goofy, Tweety & Sylvester, Bugs Bunny, Elmer Fudd, Roadrunner, Wile E. Coyote,....

Die tekenfilms zijn gewoon de max. Ik kan echt niet begrijpen dat ze die niet meer spelen. Ik ben nu een volwassen kerel maar Bugs Bunny is nog steeds mijn all time favorite. Als mijn nichtje op bezoek is en dan naar de hedendaagse tekenfilms aan het kijken is, dan denk ik steeds "wat voor brol".

Thundercats, He-man, Merlina, Bassie en Adriaan, KRO's kinderfestival, The Edison Twins, Blake's Seven, 1999, Star Trek, The A-Team, Mcgyver, Dynasty, Battlestar Galactica, V, Zeg eens A, ... en nog een heleboel series en tekenfilms die op mijn netvlies gebrand zijn, maar waar ik de naam niet meer van weet.

Onlangs de nieuwe Tron gezien. Eén van de beste dingen aan de film vond ik dat die helemaal een 80's sfeer uitademde met de muzikale achtergrond.

Het feit dat sommige reeksen als Miami Vice, Mcgyver, The A-Team terug uitgezonden worden getuigt alleem maar van de kwaliteit van die series. Het was niet voor niets dat de Belgen massaal naar de Nederlandse tv keken in het pré VTM/VT4-tijdperk. Ook al wordt de VRT momenteel de hemel ingeprezen. Op een paar pareltjes als Merlina,... was het huilen met de pet op :cry:

kaythar

Legacy Member
En dan nog iets vergeten. Misschien een beetje off-topic, maar de jaren 80 was toch de gouden periode voor de horrorfilm: Poltergeist, Hellraiser, The Omen, The Exorsist, The Cube,...

Voor zover ik herinner is The Exorsist de eerste griezelfilm die ik als klein manneke gezien heb. Die scene waar het meisje vastgebonden op bed ligt, de exorsist onderkotst, haar hooft 360° ronddraait,... dat staat op mijn netvlies gebrand. Ik deed het net niet in mijn broek van de schrik.

hardstyle lover

Legacy Member
True! oude horror rulez!

The Fog vond ik ook wel iets hebben

Jaws is nu niet echt horror maar was toch ook een klassieker

JimmyPatterson

Legacy Member
Friday the 13th, nightmare on elm street, An American Werewolf in London,Return of the Living Dead,...


Allemaal geweldige horror films uit de jaren 80;o

red Bulleke

Legacy Member
Thoh ja ik ben tweetalig opgevoed dus club Dorothée begrijpen was not an issue. Vreemde tekenfilms zeg je? Keizalige ja:

Nicky Larsson, Cat's eyes, le college fou fou fou, Olive et Tom, L'ecole des champions, Lamu, Les chevaliers du Zodiaque, Sherlock Holmes, Ken le survivant, Goldorak, Capitaine Flam, Les Minipouss, Denver le dernier Dinosaure, Les mysterieuses cités d'or, Juliette je t'aime, Ulysse, Pif et Hercules

Man man man... zo kan ik nog wel efkes doorgaan zenne :D

Oh en, eentje die eigenlijk iedereen zou moeten kennen... Mask!

[youtube]RQdgbs0IUDg[/youtube]

JimmyPatterson

Legacy Member
kaythar zei:
En dan nog iets vergeten. Misschien een beetje off-topic, maar de jaren 80 was toch de gouden periode voor de horrorfilm: Poltergeist, Hellraiser, The Omen, The Exorsist, The Cube,...

Voor zover ik herinner is The Exorsist de eerste griezelfilm die ik als klein manneke gezien heb. Die scene waar het meisje vastgebonden op bed ligt, de exorsist onderkotst, haar hooft 360° ronddraait,... dat staat op mijn netvlies gebrand. Ik deed het net niet in mijn broek van de schrik.


Euh allemaal goeie films maar The Omen is verschenen in 1976 en the exorcist in 1973. I'm just saying:p

reactor

Legacy Member
kaythar zei:
Voor zover ik herinner is The Exorsist de eerste griezelfilm die ik als klein manneke gezien heb. Die scene waar het meisje vastgebonden op bed ligt, de exorsist onderkotst, haar hooft 360° ronddraait,... dat staat op mijn netvlies gebrand. Ik deed het net niet in mijn broek van de schrik.

Idem hier, damn wat heeft die film een indruk nagelaten op mij!!
The thing vond ik trouwens ook een super horror movie!

Keek trouwens ook graag naar

-Buck Rogers
-battlestar galactica (originele serie):niceone:

hardstyle lover

Legacy Member
reactor zei:
Idem hier, damn wat heeft die film een indruk nagelaten op mij!!
The thing vond ik trouwens ook een super horror movie!

Keek trouwens ook graag naar

-Buck Rogers
-battlestar galactica (originele serie):niceone:

F*ck man
was ik helemaal vergeten , The Thing !!!

Een bom van een film


[youtube]TevQS4qgE_Q[/youtube]

hardstyle lover

Legacy Member
En zeker niet vergeten

Alien & Aliens!!!!!

[youtube]UYPaQfLg08c[/youtube]

killyourzone

Legacy Member
Niemand die vroeger naar Jake & The Fatman keek?
Of Sledge Hammer? "Trust me, I know what I'm doing" YouTube - Sledge Hammer (Martillo Hammer) :cool:

Verder:
The A-Team
Boes (die tekenfilm over een stier)
Dommel
Ducktales
Darkwing Duck
Teenage Mutant Ninja Turtles
Ghostbusters
Captain Planet
Transformers
Dino Riders
G.I. Joe
Barbapapa
De Smurfen
De Snorkels
Power Rangers
3rd Rock From The Sun (Heb ik allemaal op dvd, blijf het geweldig vinden!)

En natuurlijk de VT4 series van vroeger:

Step By Step
Full House
Family Matters
The Fresh Prince
The Nanny

Veel te veel eigelijk... :p

Bamboebahr

Legacy Member
Ik ben van 87,dus zoveel jaren 80 dingen ken ik niet, maar de jaren 90 had ook goeie shit:

van 'real life' series: Renegade, Highlander, Xena/Hercules, Allo Allo, Weird Science, VR Troopers, Beetleborgs, Power Rangers,... wss ben ik er nog vergeten :p

Cartoons: Street Sharks, Turtles, Darkwing Duck, Mighty Max, Batman, Biker mice from Mars, X-Men,...

en natuurlijk het disney festival :p


voor mensen die het kan schelen: PowerGlove (een coverband) heeft een "nieuwe" cd uit met covers van allerhande saturday morning cartoons, wel eens tof :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan