Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Exasephiroth

Legacy Member
JimmyPatterson zei:
@Exasephiroth: daar heb ik het ook niet op:p Dat hij dat moet melden, is correct ja. Ik heb het op het stukje 'ik mag afzien van de verkoop'. Als je een bod noteert, ben je verplicht om je aan die deal te houden.

Mjah das inderdaad hatelijk. Je hebt zelf mannen op ebay die dat doen o.0

Bamboebahr

Legacy Member
Niet retro,wel hatelijk...
Game geruild hier op B&S, mijne in perfecte staat. Krijg ik het andere spel en het ziet eruit alsof het in het frietvet heeft gelegen en daarbovenop mist het nog eens de manual.

JimmyPatterson

Legacy Member
En van wie? Kwestie dat ik deze persoon dan kan toevoegen aan mijn 'niks van kopen/ruilen' lijst:p

Bamboebahr

Legacy Member
kheb hem nu een bericht gestuurd dat ik die manual nog verwacht, als hij niet of negatief antwoordt zal ik hem een negatieve iTrader geven en de naam hier eens vermelden ;)

maar ik geef iedereen een kans :p

Thorstein

Legacy Member
Glimlach:Zelf C64 tapes maken met pc (audio tap) en taperecorder werkt perfect ;)

Thorstein

Legacy Member
Wel je hebt gewoon een pc nodig met het programma audio tap link
En een site met .Tap files.(Al dan niet legaal)
en dan sluit je een apdaptor plug aan van uw pc audio out naar zon witte en rode tulp stekers.
Die je op de AUX ingang van een hifi keten met tape deck (of gewoon een tape recorder met ingang optie)
zet het volume van de versterker vrij luid (best zonder boxen deraan! helse piep tonen!)
Dan in audiotap zet je op convert .tap file to sound.
En dan gelijktijdig recorden maar! zo passen er zeker 5 verschilende Programma's of games op een moderne 60 min tape zijde.
en na het recorden gewoon laden op de C64!

Private Joker

Legacy Member
Eén van de laatste gekregen feedbacks uit Nederland was:


Reden van de koper:

Beste maghermanthomas,

Hallo,

Sorry voor de "..". Er was zeker niets mis. Alles werkt prima. Helaas niet op mijn nieuwe tv, maar gelukkig heb ik mijn oude nog. De reden van de ".." is eigenlijk heel simpel. Ik moest heel veel feedback geven en ik ben erg lui. Heb iedereen die dag puntjes gegeven.

Ik ben in ieder geval erg blij met de Master System II en de verschillende games.

Shinro

Legacy Member
Ugh, een week geleden een Philips G7000 gekocht en ik krijg die maar niet aan de praat. RF kabel steekt netjes in de TV, power ingestoken, ik steek de game erin en druk op reset zoals de manual zegt en dan start ik met scannen op mijn TV naar het kanaal maar er komt echt niets uit, ik vind geen enkel kanaal.

Wel klote, want nu weet ik niet of hij stuk is of dat ik iets fout doe... =/

Dennoman

Legacy Member
Is 't met ne RF kabel die erbij zat of één van uw eigen? Ik zou zeggen probeer eens met één van uw eigen, misschien is de kabel gewoon kapot. En als ge er ene nodig hebt, ge weet: ik woon maar om de spreekwoordelijken hoek é ;)

Shinro

Legacy Member
Dennoman zei:
Is 't met ne RF kabel die erbij zat of één van uw eigen? Ik zou zeggen probeer eens met één van uw eigen, misschien is de kabel gewoon kapot. En als ge er ene nodig hebt, ge weet: ik woon maar om de spreekwoordelijken hoek é ;)

Dat is het juist, alles hangt vast aan die console, alles is ingebouwd.

De 2 controllers, RF kabel én power hangen vast aan de console en kunt ge niet losdoen, dus als zo'n kabel kapot is, moet ge eigenlijk al heel de console openleggen.

Toch bedankt om je voorstel voor een kabel, vind ik wel tof, maar het kan niet helpen in dit geval. :)

Dennoman

Legacy Member
Ah, 't is er zo eentje. Bij mijn Atari vind ik het ook ambetant dat de RF-kabel ingebouwd zit, aangezien ik een zwak signaal binnenkrijg en het dus duidelijk aan mijn kabel ligt.

Thorstein

Legacy Member
Ik zou er een nieuwe gelijkaardige kabel aan maken. en terug testen.
Maar ik begrijp dat niet iedereen technisch aangelegd is .
Zo heb ik :) dit weekend 2 snes consoles een lelijke gele goed werkende en een heel propere kapotte omgebouwt tot 1 heel mooi werkend exemplaar.
vorig weekend hetzelfde met 2 gamecubes (1ne afgeknabbelde goed werkende en 1ne propere black GC met het 2001 laser probleem)(al was dat veel meer tricky dat uiteen te halen en weer in elkaar te zetten).
Ik denk dat ik ondertussen wel elke common console al eens vanbinnen gezien heb.
Elke console/ controller die hier binnenkomt wordt zowel vanbinnen en vanbuiten opgekuist.
en of herstelt en in sommige gevallen ontsmet hehe.
Maar je moet het ook zien als recuperatie van het zeldzamer wordend materiaal.

Private Joker

Legacy Member
Thorstein zei:
Ik denk dat ik ondertussen wel elke common console al eens vanbinnen gezien heb.
Elke console/ controller die hier binnenkomt wordt zowel vanbinnen en vanbuiten opgekuist.
en of herstelt en in sommige gevallen ontsmet hehe.
Maar je moet het ook zien als recuperatie van het zeldzamer wordend materiaal.

Same here, ik vind het plezant om die te kuisen :p
Moet er wel de tijd voor vinden telkens.

Bamboebahr

Legacy Member
JimmyPatterson zei:
En van wie? Kwestie dat ik deze persoon dan kan toevoegen aan mijn 'niks van kopen/ruilen' lijst:p

Nog altijd geen bericht terug gehad en is nochtans al een paar keer online geweest ondertussen, blijkbaar hebben er nog meerdere mensen miserie ermee (bekijk zijn wall eens)

Nickname hier is "Detn"...

Kan ik hem hier nu een negatieve iTrader voor geven of enkel een neutrale?

Private Joker

Legacy Member
Bamboebahr zei:
Nog altijd geen bericht terug gehad en is nochtans al een paar keer online geweest ondertussen, blijkbaar hebben er nog meerdere mensen miserie ermee (bekijk zijn wall eens)

Nickname hier is "Detn"...

Kan ik hem hier nu een negatieve iTrader voor geven of enkel een neutrale?

Om even talrijke posts van mods te quoten: "In dit geval heb je recht om een negatieve iTrader te geven, maar we zien natuurlijk liever een neutrale."

Zwier maar een negatieve zijn richting uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan