Archief - Resident Evil 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heartless

Legacy Member
Beste mensen

Als ik Resident evil 4 start, dan kan ik kiezen tussen PAL(50Hz) en NTSC(60Hz).
Bij beiden krijg ik een slecht beeld. Het beeld ziet er alsof ik een spel speel van ps1. Iemand een idee hoe het zou komen?
Tv dat ik heb is 37LG3000 (LG series)

groeten
Yaman

Goldrusher

Legacy Member
Enkel Resident Evil 4 dat er slecht uitziet ?
Of is het toevallig de eerste keer dat je een PS2-spel speelt op die HDTV ?

PS2 ziet er op een HDTV immers niet zo goed uit. Door de hoge resolutie van de tv merk je enerzijds alle details en dus ook minpunten op, door de lage niet-HD resolutie van de games is het meestal wat wazig. RGB scartkabel kan die wazigheid een beetje verhelpen, maar als je alles uit je TV wil halen moet je er een HD-bron op aansluiten...zoals een PS3, met binnenkort Resident Evil 5 als je die games graag speelt.

Heartless

Legacy Member
Ja, het is enkel bij Resident Evil 4 dat het slecht uitziet. Ik heb de resolutie verlaagd naar 4:3, maar helaas heeft dit geen beter resultaat opgeleverd. Ik heb het met scart en zonder scart geprobeerd en het beeld zag er hetzelfde uit. HD-bron weet ik niet wat het is.


edit:
Ik heb het opgezocht op het internet. Is het zoiets dat je bedoelt:
HDTV forum: HDTV kabels

lowscore

Legacy Member
Zowel de Gamecube en Wii versies van Resident Evil 4 zagen er naar mijn mening niet uit door de lage resolutie en gebrek aan anti-aliasing. Wellicht heeft de PS2 versie 't zelfde 'probleem' wat inderdaad aan een PS1 game doet denken. Een betere video kabel zal in dit geval weinig verhelpen.

Goldrusher

Legacy Member
Of deze: Adapt gX Sony PS3 RGB + AV Box Cable - Consoleshop.be

Component is bij ons niet zo handig, als er games zijn die geen breedbeeld ondersteunen heb je uitgerokken beeld. En persoonlijk vind ik de kleuren en de scherpte bij RGB toch net iets beter.

Dat je met dat scartblokje geen verschilt merkt is normaal, dat dient enkel om de meegeleverde composietkabel op scart aan te sluiten. Wil niet zeggen dat het dan magisch verandert in een scartkabel hé. ;)

Scooter

Legacy Member
Ik heb mijn PS2 aangesloten met de PS3 componentkabel. Waar Goldrusher het vandaan haalt dat je beeld uitgerokken wordt indien het spel geen breedbeeld ondersteund is mij een raadsel. Mijn tv speelt dat toch netjes af in 4:3, met natuurlijk de bijhorende balken links en rechts. Standaard ga je met deze kabel wel geen beeld hebben. Je moet vooraf het videosignaal veranderen bij de instellingen op je PS2 want standaard staat dit op RGB.

lowscore

Legacy Member
xxheartlessxx zei:
Ik heb zojuist FF XII geprobeerd en het beeld was ook niet zo schitterend, dus het zal niet echt aan het spel liggen.

Grappig. Ik had oorspronkelijk geschreven:

"Zowel de Gamecube en Wii versies van Resident Evil 4 zagen er naar mijn mening niet uit door de lage resolutie en gebrek aan anti-aliasing. Wellicht heeft de PS2 versie 't zelfde 'probleem' wat inderdaad aan een PS1 game doet denken. maw. Net zoals FFXII dus, dat spel heeft daar ook ongelooflijk last van. Een betere video kabel zal in dat geval weinig verhelpen." :lol:

Geloof me maar. Het maakt niets uit of je die twee games speelt op PS2 via RGB-Scart of component, of zelfs op PS3 via component of HDMI, ze blijven er 'korrelig' uit zien. Maar uiteraard is een RGB-scart of component kabel een verplichte aanschaf indien je nog zit te klooien met een simpele composite (gele tulpstekker) want dat trekt al helemaal op geen zak om het platvloers uit te drukken.

Goldrusher

Legacy Member
Scooter zei:
Waar Goldrusher het vandaan haalt dat je beeld uitgerokken wordt indien het spel geen breedbeeld ondersteund is mij een raadsel. Mijn tv speelt dat toch netjes af in 4:3, met natuurlijk de bijhorende balken links en rechts.
En kun je het met je tv uitrekken naar 16:9 ? Staat je PS2 wel op 16:9 ingesteld ?

Anyway, op de meeste tv's kun je de beeldverhouding van een componentsignaal (en ook HDMI) niet aanpassen.

Heartless

Legacy Member
Ik ben die component kabel gaan kopen en idd het heeft niet zo veel uitgemaakt. :(

Scooter

Legacy Member
Goldrusher zei:
En kun je het met je tv uitrekken naar 16:9 ? Staat je PS2 wel op 16:9 ingesteld ?

Anyway, op de meeste tv's kun je de beeldverhouding van een componentsignaal (en ook HDMI) niet aanpassen.
Ik kan op mijn tv elke beeldverhouding kiezen op het componentsignaal, maar ik heb enkel nog maar MGS3 en 2 gespeeld sinds ik mijn Sony Bravia heb. Beide zijn enkel maar te spelen in 4:3 dacht ik zo. Ik heb de PS2 in breedbeeld gezet maar als ik naar de instellingen of de browser ga heb ik langs de 4 kanten zwarte balken. Ik veronderstel dat mijn TV dat nog moet rekken maar heb me daar niet mee bezig gehouden aangezien mijn games die ik ging spelen 4:3 zijn. Ik zou eens een spel moeten proberen dat breedbeeld ondersteund en zien wat dat geeft. Ik veronderstel dat GT4 dat wel heeft.

ULTRAnumb

Legacy Member
bump fgj

nog mensen die aant spelen zijn?
pure nostalgie imo :)

zit al iets aan 1.4 vant chapter en vind het nog altijd een magnifiek spel
geen hardcore horror maar toch een meer dan degelijke setting

Jonas89

Legacy Member
Is de moeilijksheidsgraad hoog? Want heb ergens gelezen dat je niet kan kiezen in het begin...

Kiiilerke

Legacy Member
Jonas89 zei:
Is de moeilijksheidsgraad hoog? Want heb ergens gelezen dat je niet kan kiezen in het begin...

je kan kiezen tussen easy en normal/hard :p kweet het niet meer zo goed:p

ULTRAnumb

Legacy Member
int begin ist easy en normal
beide nog makkelijk imo
derna kunde aan hard beginnen en das al iets moeilijker

natuurlijk veranderen sommige stukken int spel
bv in easy zijn sommige dingen weggelaten die in normal en hard wel voorkomen
ook spawns gaan verschillen zoals in easy gaat ge op 1 bepaald punt maar 1 "wolverine" tegen u hebben maar op normal ga ik er straks 2 tegen mij hebben

L'enfant terrible

Legacy Member
Is het nu een goeie port ? Gametrailers vond het een slechte port dermee.

ULTRAnumb

Legacy Member
verwacht u aan geen denderende graphics of topgameplay
dees is gewoon vlakaf een GC port
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan