Archief - Resident Evil 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the evil ganon

Legacy Member
gld_ps2_re4.jpg



release: 11 januari 2005 (PS2), 21 september 2011 (PS3)
genre: survival horror
dev: Capcom

>>> Metacritic


Resident Evil 4.

You'll rejoin Leon S. Kennedy six years after his first mission as a rookie cop from Resident Evil 2. Now a US agent, he has been tasked to look into the abduction of the President's daughter and his investigation has led him to a mysterious location in Europe. As Leon encounters unimaginable horrors, he must find out who or what is behind everything.

image_resident_evil_revival_selection-16485-2254_0003.jpg

AcrOb4t

Legacy Member
Ja, wel goed nieuws voor de PS2 bezitters. Maar niet voor ons cubebezittertjes... Maar we mogen toch blij zijn dat ze hem tenminste niet afschaffen voor de cube :s en alleen op de PS2 uitbrengen.

the evil ganon

Legacy Member
AcrOb4t zei:
Ja, wel goed nieuws voor de PS2 bezitters. Maar niet voor ons cubebezittertjes... Maar we mogen toch blij zijn dat ze hem tenminste niet afschaffen voor de cube :s en alleen op de PS2 uitbrengen.

Mja, ik wil de game eigelijk wel eens zien draaien op de PS2, na de uitspraak dat de game enkel op de Cube zou kunnen draaien...

guy666

Legacy Member
Klinkt logisch dat het op de PS2 komt. De fanbase voor de GC is gewoon te klein om een grootschalig project als RE4 op te zetten.

Vlad Tepes

Legacy Member
de resident evil games zijn geboren op de PSone en kunnen toch moeilijk van weg veranderen, ale ik vond het absurd dat ze het alleen voor de Cube wouden uitbrengen
ik dacht, tja en de echte resident evil fans ????? RE = Playstation
ook al brengen ze die op andere consoles OOK uit,, ze mogen toch niet de Playstation in de steek laten.

the evil ganon

Legacy Member
Vlad Tepes zei:
de resident evil games zijn geboren op de PSone en kunnen toch moeilijk van weg veranderen, ale ik vond het absurd dat ze het alleen voor de Cube wouden uitbrengen
ik dacht, tja en de echte resident evil fans ????? RE = Playstation
ook al brengen ze die op andere consoles OOK uit,, ze mogen toch niet de Playstation in de steek laten.

Mja, wel raar dat het nog niet op de officiele RE4 site staat, de Cube wordt als enigste platform gegeven.

Maar aan de andere kant zou het verklaren waarom het 'only-for' teken nooit op de Cube box heeft gestaan...

*edit*We understand your feelings on learning that Resident Evil 4 will be
released on Playstation 2, however, while we can not confirm an exact
release date for the PS2 version, the earliest this could reasonably be
expected would be the end of 2005. RE4 will still be exclusive to the
Gamecube for almost the entirety of 2005.

Capcom

mattie

Legacy Member
Vlad Tepes zei:
de resident evil games zijn geboren op de PSone en kunnen toch moeilijk van weg veranderen, ale ik vond het absurd dat ze het alleen voor de Cube wouden uitbrengen
ik dacht, tja en de echte resident evil fans ????? RE = Playstation
ook al brengen ze die op andere consoles OOK uit,, ze mogen toch niet de Playstation in de steek laten.
da kunt ge ook zeggen van final fantasy é
die was ook geboren op een nintendo console

Kismet

Legacy Member
Man, beestig goe spel!!! :cool:
Jammer van de downgraded graphics! :sad: Vooral de lichteffecten moesten eraan geloven! Ik heb zojuist een trailer van de Gamecube versie gezien en in het kerkhofgebied kun je de licht van de bliksemschichten heel mooi op omgeving en de personages gereflecteerd zien! In de PS2 versie heb je dat niet! Vré jammer want het voegt een enorme waarde toe aan de sfeer! En de textures zien er wat blurry uit of ligt het aan mijn TV (tis nen onbekende brol merk). Ik zou het wel eens willen spelen op een breedbeeld met progressive scan, mss zou het dan ietsje beter uitzien...
Wat "wij" wel hebben is meer content; spelen met Ada ( :love: !), meer costumes en weapons,... In yo face kiddycubers!! :evil: (Nah! Just kiddin', you guys are alright! :p )
Anyway genoeg gebitcht over GFX, tis de gameplay die telt nie waar!? :unsure:

Zeker een aanrader! :niceone:
Heb je een GC of een PS2 en geen RE4 in uw collectie, then shame on you!!! :naughty:

Gamer 01

Legacy Member
Heb de game nu ook eens op een ps2 zien draaien, en ik moet zeggen dat het er toch nog heel goed uitzag ze. De GC versie is wel wat beter qua graphics, maar als ge graag action games speelt moet ge dit spel kopen. :)

Kismet

Legacy Member
@Gamer 01 Eigenlijk had ik em vorige week donderdag gehuurd! :p
En zaterdag gekocht!

StreetBaller

Legacy Member
Hey gasten, ik heb hem eergisteren gaan halen in Gamemania voor maar €30..
Echt een prachtspel, ik dacht dat hij minder goed ging zijn dan de GC-versie, maar ik vind hem minstens even goed!
Zijn er hier nog mensen die RE4 spelen?
Nog een vraagje: Hoelang duurt de game zo ongeveer?
Ik vind wel dat dit deel minder Survival/Horror is, maar meer Action/Horror, maar dat vind ik eigenlijk niet erg. Als ik echt wil freaken speel ik wel Silent Hill ofzo :D.
Wat zijn eigenlijk de extra's die je krijgt ingame tenopzichte van de GC-versie?

SpArdA

Legacy Member
Inderdaad een prachtspel, hoort volgens mij in de top 5 van beste games op de PS2.
Ik denk dat je er zo'n 23 uur over doet om het een eerste keer uit te spelen, afhankelijk van hoeveel keer je ergens vast komt te zitten natuurlijk. :)
En als je er dan nog niet genoeg van hebt kan je 5 extra missions (met Ada) doen die je krijgt na de eerste keer uitspelen. Er komen ook nog andere bonus missions bij en alternatieve costumes en van die toestanden.

Kismet

Legacy Member
Komt ook uit op PC! Wanneer? Only God knows...

Mijn enige wens van Capcom? Nog meer spellen maken met de RE4 engine voor de PS2!! Liefst andere RE games maar da zal er wel nie inzitten zeker!? :(

Gamer 01

Legacy Member
ik vond het wel een goed spel, maar ook niet veel meer dan dan. ik begrijp niet wat die cube mensen daar nu zo !!OMG!!??!RE4ISTheShiZnit!!!? aan vonden...

M°°nblade

Legacy Member
Gamer 01 zei:
ik vond het wel een goed spel, maar ook niet veel meer dan dan. ik begrijp niet wat die cube mensen daar nu zo !!OMG!!??!RE4ISTheShiZnit!!!? aan vonden...

omdat ze eindelijk nog eens een exclusieve topper hadden :)

zelf ben ik niet zo cgek van resident evil, heb de REmake gekocht op de gamecube maar de game was gewoon TE hardcore voor mij.

Als ik deel 4 voor de PS2 ergens zie liggen voor een spotprijs koop ik hem wel om upscaled naar 720p op de PS3 te spelen.

Kismet

Legacy Member
@Moonblade
Gisteren in de MediaMarkt gezien voor rond de 20€...

StreetBaller

Legacy Member
Damn, echt een vet spel :D Zit net over dat monster in het meer :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan