Archief - Resident Evil 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kismet

Legacy Member
Een tip voor u Streetballer:
Als ge Ashley moet beschermen doorheen de levels en ze staat ergens op een verhoogd platform en je moet haar opvangen (bv: "press X to catch" zal je dan zien op uw scherm), niet doen! Instead, probeer met uw sniperscope onder haar rok te kijken! :p En dan zou Ashley moeten zeggen: "What are you looking at you pervert!!" Of iets in die aard. Echt gieren!! :D

pGm^

Legacy Member
Kismet zei:
Komt ook uit op PC! Wanneer? Only God knows...

Mijn enige wens van Capcom? Nog meer spellen maken met de RE4 engine voor de PS2!! Liefst andere RE games maar da zal er wel nie inzitten zeker!? :(

kheb horen zeggen van God dat het voor volgend jaar zal zijn

_DKsissor_

Legacy Member
khebt game uitgespeeld en ada assignment nu heb ik iets gekregen
de chicago typewriter maar ik kan die niet kopen als ik vanaf mn cleared game speel , komt hij pas bij een speciale merchant vrij of heb ik iets fout gedaan dat ik enkel mathilda en inf rocket launcher kan kopen?

CommunityLeader

Legacy Member
Ik heb zonet voor een schamele 21.95€ re4 besteld. Deze is veruit mijn favo game allertijden. 1-2-3 , ik heb er vele uren aan versleten en van genoten zo'n 6 jaar geleden als 14jarige snotaap :). En nu zag ik onlangs dat er een deel 4 van uit was :oink:
Nu was men vraag gaan men hoge verwachtingen ingelost worden bij het spelen van deel 4? Zit daar ook dat gevoel in van :evil: .

waffel

Legacy Member
Bt.Solid zei:
zag er toch beter uit op de cube...ma tis een de beste RE

zag er toch beter uit op de cube zag er toch beter uit op de cube ... ... ... nanananana stop mé zage

en leer u zinne juist type (lees: herlees ze eens)

jeltex

Legacy Member
Bt.Solid zei:
zag er toch beter uit op de cube...ma tis een de beste RE

Pfff die game ziet er net 't zelfde uit op de PS2. De texturen op de Cube zijn mss net nog een tikkeltje scherper maar je hebt een verdomd goeie bril nodig om dat al te zien.

En je zult zeker niet teleurgesteld zijn in RE4. Aan de ene kant is de game op zoveel vlakken enorm vernieuwend en aan de andere kant voelt hij tegelijkertijd ook weer enorm vertrouwd aan omdat alle kenmerken die zo typisch zijn voor de RE-reeks toch behouden blijven. Deel 4 is zeker de beste van de reeks wat mij betreft, Capcom is er echt glansrijk in geslaagd de reeks nieuw leven in te blazen. Respect daarvoor.

Kismet

Legacy Member
Eén van de grote (al dan niet de grootste) minpunten van de PS2 versie t.o.v. de Cube zijn de lichteffecten, meer bepaald het ontbreken ervan!
Laten we nu eerlijk zijn, de Cube is sterker dan de PS2 (logisch, kwam ook later uit) en heeft een graka van ATI met Hardware Transform and Lighting, de PS2 heeft dat niet! En dat geeft fantastische lichteffecten, vooral de kerkhof level, alles is pikkedonker en de enige lichtbron is de onweer. Als er zo een groep Ganado's op je afkomen zie je ze niet tot de bliksem inslaat en ze pal voor uw neus staan! Echt om in uw broek van te schijten!! In de PS2 versie heb je zelfs geen donder laat staan bliksem! Je ziet de Ganado's van kilometers ver staan! Een serieuze afbreuk aan de sfeer imho, wat deze spel juist ze goed maakt!!
Anywho ik heb het hier liggen (PS2 versie!) and loving it! Kijk, kga het straks nog eens spelen!! :p

jeltex

Legacy Member
Ok daarin kan ik je inderdaad geen ongelijk geven hoewel ik de verschillen nu ook niet zo frappant vind als jij ze beschrijft. In het merendeel van de locaties is er gewoon erg weinig verschil merkbaar.

_DKsissor_

Legacy Member
de game is echt wel tof alleen zal het een tijdje duren voor je zegt , zo dit is nu de echte resident evil sfeer. Alé ik had dat zo int begin omdat het toch eigelijk een heel andere gameplay heeft.

CommunityLeader

Legacy Member
Ik zit nu een stukje verder in dat kasteel :)
Bij het gedeelte waar die blonde maagd wordt vastgehouden en gij ne weg moet vinden om haar te redden. almost there, chapter 3-2 i believe.

Btw die kleine evil bastard? wtf is dat? mag ik die later in het game ok bekampen ofzo?:evil:

Kismet

Legacy Member
Ja, je zal tegen diene kleine moeten vechten nadat hij gemuteerd is in een reusachtig monster!!
6-0 is the Final Chapter, 20 hours gameplay, good luck...

CommunityLeader

Legacy Member
Kismet zei:
Ja, je zal tegen diene kleine moeten vechten nadat hij gemuteerd is in een reusachtig monster!!
6-0 is the Final Chapter, 20 hours gameplay, good luck...
aha nog 13 te gaan dus :evil: :D

gillesg

Legacy Member
Ja en als dat uitgespeeld is is er nog voor uren fun: Die korte side-story van Ada bijvoorbeeld of beter: de Mercenaries mini-game. Man dat is echt intens... Ik weet nog dat ik bij elk personage en elke level 5 sterren kreeg (na veel herproberen natuurlijk) en zo'n superwapen unlockte. Kga de game nog eens moeten herspelen op Hard om te zien wat da gaat zijn.

Het enige dat ik wel vond dat afbraak deed aan de algemene sfeer van Resi 4 is dat er geen zombies zijn. De vijand is wel een stuk slimmer en sneller, maar ik mis toch die oerdomme zombies en hun gekreun...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan