Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Crosserke

Legacy Member
beter dan de 1ste benchmark maanden geleden , al ontbrak daar wel SLI ondersteuning geloof ik.

Khaal 7800 op High en 7500 op Max, al zie ik de toegevoegde waarde in games niet voor x16 AA/AF ipv x8, en buiten dat zijn de settings tussen beide testen hetzelfde ( alleen shadows zijn real time ipv premade op Max )

sele

Legacy Member
iemand die weet wnn de early acces zou beginnen?heb gezien dat je dat krijgt bij een preorder op g2play

alowen

Legacy Member
Er is nog geen datum vrijgegeven maar deze zal op 8 augustus hoogstwaarschijnlijk komen bij een devspeak.

Crosserke

Legacy Member
dat ''open beta'' maar snel start , want tis die hands on ervaring wat ik nodig heb om te beslissen of ik bestel op g2play of niet.

Sommige plekken spreken van 8-9 Augustus, maar andere van 17 augustus -_-

Louistje

Legacy Member
Crosserke zei:
dat ''open beta'' maar snel start , want tis die hands on ervaring wat ik nodig heb om te beslissen of ik bestel op g2play of niet.

Sommige plekken spreken van 8-9 Augustus, maar andere van 17 augustus -_-
Open beta is 8 Augustus, als ge preordert krijgt een week eerder early access (17 augustus)

Jack

Legacy Member
FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn Official Benchmark (Character Creation)
Tested on:02/08/2013 16:48:36
Score:2862
Average Framerate:23.008
Performance:Fairly High
-Capable of running the game on default settings. Consider switching to a higher resolution depending on performance.

Screen Size: 5760x1080
Screen Mode: Borderless Windowed
Graphics Presets: High (Desktop)

FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn Official Benchmark (Character Creation)
Tested on:02/08/2013 16:56:17
Score:6939
Average Framerate:58.516
Performance:Very High
-Easily capable of running the game. Should perform exceptionally well, even at higher resolutions.

Screen Size: 1920x1080
Screen Mode: Windowed
Graphics Presets: High (Desktop)

System:
Windows 7 Professional 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.130318-1533)
AMD Phenom(tm) II X6 1055T Processor
16383.133MB
AMD Radeon HD 6900 Series(VRAM 4095 MB) 8.17.0010.1191



Niet slecht voor een Radeon 6950 in Eyefinity

Crosserke

Legacy Member
ik lees dat als je sommige classes levelled tot een bepaald lvl dan kan je een andere ''class'' unlocken ( bv class A tot lvl x en class B tot lvl X en dan kan je class C spelen, Paladin bv valt hieronder. )

Ik lees ook op veel forums dat deze ''unlockte'' classes eigenlijk de vereiste zijn voor endgame content en raids en dat de ''eerste'' classes ( bv Archer / Lancer ) meer zijn voor solo play.

Hoop echt dat dit niet waar is, want ik ga niet verschillende keren door de levelling content gaan zodat ik uiteindelijk iets kan unlocken wat wel gewenst is in guilds...

Piekatsjoe

Legacy Member
Zal wel zo zijn denk ik... Ik lees het ver in ieder topic die daar over handelt in het bétaforum...

Apathy

Legacy Member
Helaas, de jobs die je zo kan unlocken zijn inderdaad bedoeld voor endgame content.

Crosserke

Legacy Member
Dan pas ik, tenzij benodigde ''alt characters'' in een paar uur kunnen worden geleveld tot het vereiste level om een ''job'' te unlocken.

Na 7 jaar WoW, 2 jaar Aion en 1 jaar Rift ga ik echt niet verschillende keren dezelfde ''grind'' doen om uiteindelijk een ''class'' te kunnen spelen die mensen willen meenemen in end game.
Dacht dat ik eindelijk nog eens een MMO had gevonden waar ik me met 1 char kan op storten, en dan lees je zoiets -.-

Jack

Legacy Member
Crosserke zei:
Dan pas ik, tenzij benodigde ''alt characters'' in een paar uur kunnen worden geleveld tot het vereiste level om een ''job'' te unlocken.

Na 7 jaar WoW, 2 jaar Aion en 1 jaar Rift ga ik echt niet verschillende keren dezelfde ''grind'' doen om uiteindelijk een ''class'' te kunnen spelen die mensen willen meenemen in end game.
Dacht dat ik eindelijk nog eens een MMO had gevonden waar ik me met 1 char kan op storten, en dan lees je zoiets -.-

als er 1 ding is aan SE's MMOs, dan is het dat je nooit een "alt" character nodig hebt. Je kan alles met dezelfde avatar, immers kan je switchen tussen jobs en classes wanneer je wil.

Punt is gewoon dat je idd eerst bepaalde classes moet levelen voor je aan jobs kan beginnen. Palladin heeft bijv lv30 Gladiator en lv15 Conjurer als prereq. Niet onoverkomelijk, want je werk is nooit "verloren", en bepaalde content zoals de hunting log heeft entries per job zodat je kan .

Gezien je ook 3 towns hebt, heb je ook minstens een volledige set quests om XP te halen voor 3 classes vanaf lv1, dus levelen gaat snel genoeg.

Apathy

Legacy Member
Hmm, heb zelf de beta niet heel lang gespeeld omdat ik niet alles al gedaan wil hebben voor de release, maar 'k weet niet of het wel zo erg is als je denkt. Ik vind het iig heel mooi dat je met 1 character evt alle classes/jobs kan unlocken.

Voor mensen die de beta gespeeld hebben; hoe werkt dat questen met classes dan? Stel, je bent een lvl 30 gladiator die in een lvl 30 area zit te questen. Opeens beslis je om een pugilist te levelen. Moet je dan terug naar een lvl 1 area ofzo, of kan je verder questen in die lvl 30 area? En zoja, is er dan genoeg content om alles te unlocken?

Jack

Legacy Member
Apathy zei:
Voor mensen die de beta gespeeld hebben; hoe werkt dat questen met classes dan? Stel, je bent een lvl 30 gladiator die in een lvl 30 area zit te questen. Opeens beslis je om een pugilist te levelen. Moet je dan terug naar een lvl 1 area ofzo, of kan je verder questen in die lvl 30 area? En zoja, is er dan genoeg content om alles te unlocken?

Terug naar lv1 area, immers ben je direct terug lv1.

Zoals ik hierboven aanhaalde, questwise heeft elke town en zijn associated areas op zijn minst genoeg content voor de eerste paar dozijn levels van een class, dus kun je 3 classes makkelijk levelen op quests en story alleen.

Voor de rest is er naast de normale party grind altijd FATE en Guildleves om het levelen sneller te doen gaan, en die dingen kun je op elke job doen. Op latere levels komen er dan nog andere mechanics zoals Grand Companies.

Louistje

Legacy Member
Crosserke zei:
Dan pas ik, tenzij benodigde ''alt characters'' in een paar uur kunnen worden geleveld tot het vereiste level om een ''job'' te unlocken.

Na 7 jaar WoW, 2 jaar Aion en 1 jaar Rift ga ik echt niet verschillende keren dezelfde ''grind'' doen om uiteindelijk een ''class'' te kunnen spelen die mensen willen meenemen in end game.
Dacht dat ik eindelijk nog eens een MMO had gevonden waar ik me met 1 char kan op storten, en dan lees je zoiets -.-
Ge kunt met 1 character alle classes en alle jobs doen.

Crosserke

Legacy Member
Louistje zei:
Ge kunt met 1 character alle classes en alle jobs doen.

I know , wat ik bedoelde met '' waar ik me met 1 char kan op storten '' was gewoon een class kiezen die me het beste ligt en niet omkijken.
Verplicht rerollen op lvl 30 en een ander char naar lvl 15 doen voor ik verder kan op de lvl 30 omdat die 2 ''specs'' moet hebben viel daar niet echt onder.

''Each Job pulls abilities from 3 classes (their own class, and 2 others) and they have their own unique abilities that only they can use (where as the base class can pull abilities from a wider range of other classes). The higher the level of the classes that the Job pulls from, the more abilities they'll have access to''
To be the absolute best bard with all the available spells, I'd think you'd need Archer 50, Conjurer 50, and THM 50 for all the extra skills. ''

Jah... nee fuck dat :sop:

Louistje

Legacy Member
Crosserke zei:
I know , wat ik bedoelde met '' waar ik me met 1 char kan op storten '' was gewoon een class kiezen die me het beste ligt en niet omkijken.
Verplicht rerollen op lvl 30 en een ander char naar lvl 15 doen voor ik verder kan op de lvl 30 omdat die 2 ''specs'' moet hebben viel daar niet echt onder.

Snap hun design standpunt wel dat je uiteindelijk alles doet op 1 char, maar al die ''verplichte'' sideactions voor je daaraan komt klinken serieus slecht als je al wat MMO burn out bent.

Ikzelf vind het een uitstekend systeem, maar ik snap dat het u niet kan liggen. BTW, als ge MMO burn out hebt waarom dan nog MMO spelen? :p

Crosserke

Legacy Member
Louistje zei:
Ikzelf vind het een uitstekend systeem, maar ik snap dat het u niet kan liggen. BTW, als ge MMO burn out hebt waarom dan nog MMO spelen? :p

Goh burn out is veel gezegd , een goede MMO zie ik nog wel steeds zitten.
Maar enkel als je je maar moet druk maken om 1 toon en class ( bv gelijk WoW of Tera ) , Rift met al de soul tree's viel daar voor mij ook al niet meer echt onder :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan