Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Louistje

Legacy Member
Crosserke zei:
Goh burn out is veel gezegd , een goede MMO zie ik nog wel steeds zitten.
Maar enkel als je je maar moet druk maken om 1 toon en class ( bv gelijk WoW of Tera ) , Rift met al de soul tree's viel daar voor mij ook al niet meer echt onder :p.
Ik moet zeggen dat ik Final Fantasy veel dynamischer en veel minder "grindy" vond als Tera. (Voor die 4 dagen dat ik FF14 heb gespeeld in beta). Ik was Tera na 3 dagen al beu, maar van FF14 wil ik nog veel meer zien.

SusieQ

Legacy Member
Dat er maar snel is! :D

Nog 4 weekjes werken, dan 8 weken verlof terwijl de rest weer naar school gaat of gaat werken, en de temperaturen weer aangenaam zijn om uren achter een pc te zitten... ahhh de good times ... tis lang geleden dat ik nog eens zin had om erin te vliegen, denk dat het geleden is van de release van the sercret world .... woottttt :D

krisciel

Legacy Member
SusieQ zei:
Dat er maar snel is! :D

Nog 4 weekjes werken, dan 8 weken verlof terwijl de rest weer naar school gaat of gaat werken, en de temperaturen weer aangenaam zijn om uren achter een pc te zitten... ahhh de good times ... tis lang geleden dat ik nog eens zin had om erin te vliegen, denk dat het geleden is van de release van the sercret world .... woottttt :D

het wordt inderdaad tijd dat ie er aankomt hopelijk 8 augustus een release date en dan zijn we vertrokken! voor mij begint het bij de open beta al die hopelijk achter de hoek ligt :D

Louistje

Legacy Member
krisciel zei:
het wordt inderdaad tijd dat ie er aankomt hopelijk 8 augustus een release date en dan zijn we vertrokken! voor mij begint het bij de open beta al die hopelijk achter de hoek ligt :D
De release date is 27 augustus. 20 augustus als ge pre-ordert.

[-AoLP-]Linkin

Legacy Member
20 augustus zou de early access zijn, iedereen die een pre-order plaatste krijgt een week early access.

De open beta zou normaal een week voor de early access van start gaan.

Louistje

Legacy Member
[-AoLP-]Linkin;17704094 zei:
20 augustus zou de early access zijn, iedereen die een pre-order plaatste krijgt een week early access.

De open beta zou normaal een week voor de early access van start gaan.
Jup, al is die datum van de open beta nog niet bekend.

jeroendk

Legacy Member
de early access staat ook nog niet vast, is speculatie dat het 7 dagen is
was ooit image verschene waar dit op stond, maar deze is vlug removed geweest en vervangen door gewoon includes headstart.

er is nu sprake dat de beta 7 dagen gaat duren en de early acces maar 3 tal dagen,
chars van open beta gaan niet gewiped worden tenzij er gamebreakende bugs voorkomen, dus de open beta is al beetje van een headstart

donderdag worden alle data bekend gemaakt in de live letter, dus nog 4 dage geduld

SusieQ

Legacy Member
Speculaties van speculaties en weerleggen van speculaties met andere speculaties. :D

Feit is... nog max 3 weken en we spelen sowieso :D

Louistje

Legacy Member
Huh, ik kan me herinneren dat de mensen van Square zelf letterlijk zeiden dat de early access een week voor de launch was :/
Zal wel veranderd zijn dan ondertussen

SusieQ

Legacy Member
Louistje zei:
Huh, ik kan me herinneren dat de mensen van Square zelf letterlijk zeiden dat de early access een week voor de launch was :/
Zal wel veranderd zijn dan ondertussen

Zie mijn reply net boven de uwe :) Er staat ook NERGENS op de ff site of hun (beta)forums een OFFICIEEL standpunt daarover ;)

Louistje

Legacy Member
SusieQ zei:
Zie mijn reply net boven de uwe :) Er staat ook NERGENS op de ff site of hun (beta)forums een OFFICIEEL standpunt daarover ;)

Heb het gezien in een interview tijdens E3. Zal wel al veranderd zijn dan ondertussen.

Crosserke

Legacy Member
voor wie nog wilt aankopen , vandaag 27% korting op g2play

21.99 voor de game , early access en 30 dagen gametime.

Niet dat het veel uitmaakt want normaal staat het 24.99, maar het kan helpen :p

LeftShoe

Legacy Member
Crosserke zei:
I know , wat ik bedoelde met '' waar ik me met 1 char kan op storten '' was gewoon een class kiezen die me het beste ligt en niet omkijken.
Verplicht rerollen op lvl 30 en een ander char naar lvl 15 doen voor ik verder kan op de lvl 30 omdat die 2 ''specs'' moet hebben viel daar niet echt onder.

''Each Job pulls abilities from 3 classes (their own class, and 2 others) and they have their own unique abilities that only they can use (where as the base class can pull abilities from a wider range of other classes). The higher the level of the classes that the Job pulls from, the more abilities they'll have access to''
To be the absolute best bard with all the available spells, I'd think you'd need Archer 50, Conjurer 50, and THM 50 for all the extra skills. ''

Jah... nee fuck dat :sop:

Levelen in dit spel gaat relatief snel, het cross class skill systeem zorgt voor een meer persoonlijke speelstijl. Dit systeem zorgt er ook voor dat mensen die misschien nooit geen magic based class willen of zouden spelen, het toch enkele uurtjes doen om bv. op lvl 4 en 15 een skill te unlocken voor hun archer class / bard job.

In principe is dit een logische mechanic en verlengt het de lifetime van het spel / jou character, zonder dat alle nadruk gelegd wordt op endgame. Als je de tour of Eorzea video part 3 bekijkt dan snap je ook wel dat de producers jou niet willen rushen naar rank 50 om daar te blijven hangen. ARR's omgevingen zijn van ongekende kwaliteit en het lijkt mij zeker en vast de moeite om deze met verscheidene classes te verkennen, zonder steeds van character te moeten wisselen.

rico

Legacy Member
Ik vind da systeem met die levequest echt dik klote :s als da in release ook zo ga zijn, mogen ze het vergeten denk...
Is nogal simplistisch ook om elke quest te herhalen enkel met wat lvl's verschil. in plaats van er veeeeeeel meer quests in te steken zien ik deze toch ook weer floppen..

Vimes

Legacy Member
Wat ik me herinner van beta (heb de laatste maanden niet meer gespeeld) is dat er ook heel veel quests waren.

Levequests en die dynamic events zijn slechts aanvulling veronderstel ik.

SusieQ

Legacy Member
rico zei:
Ik vind da systeem met die levequest echt dik klote :s als da in release ook zo ga zijn, mogen ze het vergeten denk...
Is nogal simplistisch ook om elke quest te herhalen enkel met wat lvl's verschil. in plaats van er veeeeeeel meer quests in te steken zien ik deze toch ook weer floppen..

Het spel is al eens gereleased, en ookal is het spel toen geflopt, ik hoorde toch nooit klachten over die levequests hoor :)

Die leve quests zijn niet anders dan daily's in andere mmo's... ....

rico

Legacy Member
Jamaar in andere MMo's waren die daily's wel als aanvulling eens je max lvl was.
Dat is in FF XIV niet zo je moet die daily's gewoon doen om te lvl'en anders kom je ni vooruit. Nu gaat in de beta de mainquest ook maar tot een bepaald deel (dus veronderstel wel dat de storyline nog een hoop quests geeft) maar ze hadden er toch wel véél meer zone quests in mogen steken hoor! (die ni repeatable zijn)

LeftShoe

Legacy Member
SusieQ zei:
Het spel is al eens gereleased, en ookal is het spel toen geflopt, ik hoorde toch nooit klachten over die levequests hoor :)

Die leve quests zijn niet anders dan daily's in andere mmo's... ....

Inderdaad, je kan er trouwens maximum 3 per dag doen en ze zijn volledig optioneel...
Als je ervoor kiest om ze enige tijd te negeren, stapelt jou aantal op; dus heb je een character waarmee je geen blijf weet en het toch wil levelen, dan kan je de 90 mogelijke levequests die je hebt klaarstaan opgebruiken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan