Archief - NES Repair project

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Private Joker

Legacy Member
Een laatste uitvoerige test van alle consoles brengt me op 11 perfect werkende exemplaren met alle schroeven aanwezig, één exemplaar dat de NTSC game enkel weergeeft blinkend (NES 6, toevallig diegene die al een switch had) en één die geen kleur geeft (NES 4, die nu ook geen vijzen meer heeft).

Komen straks te koop staan, maar uiteraard zijn die niet gemod! Ik moest enkel aan de hardware prutsen om ze werkend te krijgen. :cool:

bossi

Legacy Member
kheb hier een nes liggen ik stak ac adapter in en het lichtje flikkerde even dan niets meer

wss een condensatorke ergens gesprongen enig idee welke?

hij ligt nu uit elkaar enkel wat niet zichtbaar is ,is waar je de adapter insteekt dat lijkt gesoldeert en daar ziet het moederbord een beetje bruin dus ik veronderstel dat er daar eentje kapot is gegaan.

Moet ik dat eraf solderen om er in te kunnen kijken?

Private Joker

Legacy Member
Zou je in principe moeten doen, maar dat is echt niet eenvoudig. Als het al mogelijk is tout court...

Klinkt toch wel als een oververhitting van het powerboard.

bossi

Legacy Member
5 nessen die stuk zijn gekocht van krueger hier

die 6 de is met toen dat pakker waar ik geluk mee had en inderdaad powerboard is sjaak

3 werken perfect nu dankzij uw tips pj

nu de 4 het rode lampje brand gewoon geen flikkering ,maar ik krijg grijs beeld enig idee hier pj? gekuist + het 4 de ding door gebogen

de 5 de beging ik morgen aan

van de week ga ik een poging wagen om de AC adapters te maken

Private Joker

Legacy Member
Duw eens een groot aantal keer op reset terwijl de NES aan ligt met een spel erin en zie of er ooit verbetering in komt. Als je grijs scherm blijft krijgen, dan kan het zijn dat je de vierde pin moet aarden. Niet zeker dat het dan opgelost zal zijn, maar is zo'n 5min solderen.

bossi

Legacy Member
dank je joker morge soldeerbout is boven halen en is kijken wat het zegt.

Iemand hier al eens een rf switchke gemaakt :D

Het kriebelt en ik wil alles maken niks word er nog weggegooid

Private Joker

Legacy Member
RF switch is peanuts (toch voor SMS :p ). Goed om je soldeerskills wat op te oefenen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan