Archief - NES Repair project

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Private Joker

Legacy Member
Net als bij het GG repair projectje de vorige keer, ga ik hier ook de verschillende stappen noteren.

Waarom? Ten eerste omdat ik er zelf nog niet zo heel veel van ken en wel wat hulp kan gebruiken.
Ten tweede omdat er misschien wel wat mensen iets van kunnen leren?

Alle tips zijn welkom!

Ik ga me aan dit bijvoorbeeld niet gaan wagen, maar zou er graag zoveel mogelijk herstellen.

Private Joker

Legacy Member
Situatie:

Enkel stroomkabel aangesloten om de werking te testen. Eerst zonder spel en daarna met spel in de console.

NES 1.
Lampje brandt continu met en zonder spel.

NES 2.
Lampje brandt continu met en zonder spel.

NES 3.
Lampje knippert met en zonder spel.

NES 4.
Lampje knippert met en zonder spel.

NES 5.
Lampje knippert met en zonder spel.

NES 6 (Switch).
A. Lampje knippert met en zonder spel.
B. Lampje brandt niet met en zonder spel.

NES 7.
Lampje knippert met en zonder spel.

NES 8.
Lampje knippert met en zonder spel.

NES 9.
Lampje brandt continu met en zonder spel.

NES 10.
Lampje knippert met en zonder spel.

NES 11.
Lampje knippert met en zonder spel.

NES 12 (Switch).
A. Lampje knippert met en zonder spel.
B. Lampje brandt niet met en zonder spel.

NES 13.
Lampje knippert met en zonder spel.

Exasephiroth

Legacy Member
Eerste tip die ik je kan geven is dat in 90% van de gevallen er niets verkeerd is met de 72pin connector. De connector eens kuisen, de spellen kuisen of de stand van de vijzen van de schuifklep aanpassen fikst heel veel.
En zelf als je de connector moet vervangen is het echt heel makkelijk & weinig werk.

<mocht je toch 72pin connectoren nodig hebben; ik heb er nog een aantal liggen :)>
<<mocht je nog meer reserved space nodig hebben, wil men post gerust verwijderen xd>>

Claudio VO

Legacy Member
zal vooral het "blinking" problem zijn .

met de connectors te kuisen , ga je al een hoop kunnen doen werken.

ook eens zien of sommige een chip-mod hebben gehad . mss. kan dit ook problemen geven.

Private Joker

Legacy Member
@ Exa, ik verwacht ook dat ik er een aantal aan de praat krijg door de pinnetjes op hun plaats te duwen en het eens te kuisen. Then again, zou BiZi dat niet hebben geprobeerd?
Reserved space was enkel voor stap 1. Stap twee is voor morgen want ik moet binnen half uurtje gaan werken.

@Claudio, knipperend lichtje is inderdaad het meest voorkomende probleem, maar ik ben er nog nooit tegen gekomen die blijven branden ook al zit er geen spel in. Nu ineens drie.

Den_Hidde

Legacy Member
Idd het meest voorkomende probleem is vuile pin connectoren of versleten door te veel gebruik zodat er een slecht contact is, als je het kuist en het blijft toch bij een bepaald spel blinken << beetje heen en weer wiggelen met u spel terwijl hij aanstaat, als je dan het startscherm ziet is resetten, meestal gaat hij dan wel terug. Tip voor als ge iets wilt spelen en te lui zijt voor een deep clean :D

Claudio VO

Legacy Member
aha , de lampjes branden ! dat is toch al een "oef " moment . pas op ! héél belangrijk natuurlijk.

ook eens nagaan of de lade wel degelijk goed werkt.

this een topicske dat ik wel even ga volgen . en waar kan ; zal aan bijdragen ;)
sucses !

Private Joker

Legacy Member
Met wat white spirit in de aanslag en wattenstaafjes ben ik begonnen met het kuisen van de connectoren op het board en de 72-pin connector.
Dit is het voorlopige resultaat.
Geel = geen verandering
Rood = negatieve verandering
Groen = positieve verandering.


NES 1.
Lampje brandt continu met en zonder spel.
-- Continu grijs scherm.


NES 2.
Lampje brandt continu met en zonder spel.
Ontbreekt zo'n 15 schroeven... :s
-- Werkt perfect.

NES 3.
Lampje knippert met en zonder spel.
-- Flikkerend grijs scherm.


NES 4.
Lampje knippert met en zonder spel.
-- Flikkerend beeld zonder kleur, met geluid.


NES 5.
Lampje knippert met en zonder spel.
-- Flikkerend beeld met kleur, met geluid.


NES 6 (Switch).
A. Flikkerend beeld met kleur, met geluid.
B. Continu beeld met kleur, met geluid.

Ontbreekt 10 schroeven. :s
-- Werkt perfect.

NES 7.
Lampje knippert met en zonder spel.
-- Flikkerend beeld met kleur, met geluid.


NES 8.
Lampje knippert met en zonder spel.
-- Flikkerend beeld met kleur, met geluid.


NES 9.
Continu beeld met kleur, met geluid.
Ontbreekt 1 schroef... :s
-- Werkt perfect.

NES 10.
Lampje knippert met en zonder spel.
-- Flikkerend beeld met kleur, met geluid.


NES 11.
Lampje knippert met en zonder spel.
Ontbreekt 1 schroef... :s
-- Flikkerend beeld met kleur, met geluid.


NES 12 (Switch).
A. Lampje knippert met en zonder spel.
-- Continu geen beeld, geen geluid.

B.Lampje knippert met en zonder spel.
-- Flikkerend beeld met kleur, met geluid.


NES 13.
Lampje knippert met en zonder spel.
-- Flikkerend beeld zonder kleur, met geluid.






Vooruitgang na stap 2: 23,07%

CptCusack

Legacy Member
Is white spirit eigenlijk wel geschikt hiervoor? Ik gebruik meestal alcohol uit de apotheker om cartridges en contacten te kuisen. Ruikt ook iets beter en iets beter aan de handen :p

Dennoman

Legacy Member
Ik gebruik ook zuivere alcohol, maar white spirit is sowieso niet te sterk om hiervoor te gebruiken.

Private Joker

Legacy Member
White spirit werkt goed hoor. Is alleen beetje vettig. Ik zit met een snotvalling dus ruik ik niets.

Momenteel twee werkend gekregen!

junglist_clint

Legacy Member
ik gebruik amoniak en dat werkt bij mij toe bij altijd.

pj: ga je ook "case modden" doen?

Private Joker

Legacy Member
Ammoniak, dat stinkt toch uren in de wind ook al verleng je het met 95% water?

Case modden eventueel. Heb ik al eens willen doen, maar tijd nog niet voor gevonden. Als er kapotte bij zitten, durf ik het wel eens proberen.

Dennoman

Legacy Member
Als ge ammoniak te fel gaat aanlengen kunt ge letterlijk evengoed kuisen met uw eigen pis :p Wat natuurlijk de methode was die piraten gebruikten om hun dek te schrobben: een vat pis in de zon laten staan tot het ammoniak was.

reactor

Legacy Member
:wtf:

Allee als ik het goe begrijp rook je die mannen al van verre afkomen met ulderen zeikboot !
Damn ....

CptCusack

Legacy Member
PJ, test je ze steeds met RF of A/V op je tv? Of geven ze bij beiden hetzelfde flikkerend beeld? Mss een long shot maar zouden sommige consoles mss NTSC versie zijn?

Private Joker

Legacy Member
Alles met RF omdat ik er vanuit ga dat ze allen PAL zijn. Best eens controlleren dan op het label. Twee hebben een regio switch (waarvan één enorm amateuristisch erop werd gezet).

Private Joker

Legacy Member
Met een zeer kleine platte schroevendraaier plooi ik bij de NES'n die een flikkeren beeld/kleur/geluid vertonen de vierde pin van de lockout chip naar buiten. Dit zou de console regiovrij moeten maken alsook de constante reset van de console doen stoppen.

Pic:

DSC04025-Large.jpg

Geel = geen verandering
Rood = negatieve verandering
Groen = positieve verandering.


NES 1.
Lampje brandt continu met en zonder spel.
-- Continu beeld met kleur, met geluid.
-- Werkt perfect.


NES 2.
-- Werkt perfect.

NES 3.
Lampje brandt continu met en zonder spel.
-- Continu beeld met kleur, met geluid.
-- Werkt perfect.


NES 4.
Lampje brandt continu met en zonder spel.
-- Continu beeld zonder kleur, met geluid.


NES 5.
Lampje brandt continu met en zonder spel.
-- Continu beeld met kleur, met geluid.
-- Werkt perfect.


NES 6 (Switch).
-- Werkt perfect.

NES 7.
Lampje brandt continu met en zonder spel.
-- Continu beeld met kleur, met geluid.
-- Werkt perfect.


NES 8.
Lampje brandt continu met en zonder spel.
-- Continu beeld met kleur, met geluid.
-- Werkt perfect.


NES 9.
-- Werkt perfect.

NES 10.
Lampje brandt continu met en zonder spel.
-- Continu beeld met kleur, met geluid.
-- Werkt perfect.


NES 11.
Lampje brandt continu met en zonder spel.
-- Continu beeld met kleur, met geluid.
-- Werkt perfect.


NES 12 (Switch).
Lampje brandt continu met en zonder spel.
-- Continu beeld met kleur, met geluid.
-- Werkt perfect.


=> Wanneer de switch op stand A staat, krijg ik geen beeld bij het opstarten. Verander ik naar stand B en druk ik op reset, werkt het wel.
=> Wanneer de switch op stand B staat, werkt het bij opstarten. Verander ik naar stand A en druk ik op reset, blijft het werken.


NES 13.
Lampje brandt continu met en zonder spel.
-- Continu beeld met kleur, met geluid.
-- Werkt perfect.





Vooruitgang na stap 2: 92,31%
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan