Archief - Multiplayer spel aan het maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mickelimic

Legacy Member
thx atrocity,

Idd als er niemand is om tege te spele is het saai. Maar als er ne man of 6 online is vind ik het zelf wel superplezant.

De meeste zaken die je opsomt ben ik van plan te doen. Een soort van "mirror shield" dat je voorstelt dat de wapens terugkaatst kan wel leuk zijn, goed idee ;-).

Ook die game modes zullen er komen. Ook een soort van 'coin transporter' waarbij je geldmuntjes moet vinden en transporteren. Anderen moeten je dan "overvallen" ofwel zelf muntjes zoeken. Maar dat moet ik nog uitwerken. Degene met de meeste muntjes op het einde wint.

Misterblort

Legacy Member
Daarjuist ff getest, is wel saai als ge de enige online zijt maar het is wel goed uitgewerkt!
Kzie er toch redelijk wa potentieel in alleszins! Doe zo voort :)

wel ni makkelijk :p

sneax

Legacy Member
fps toestand zit tussen de 200 en de 500 maar meestal rond de 190-220

Die calcphase hangt tss 0 en 10, tis te zeggen, tis ofwel 0 ofwel 10 en het switched zeer snel ertussen.

Cores in task manager zitten helemaal niet 'vol' er zijn soms wel pieken maar nooit boven de 70% per core ofzo.

Hoeveel van de GPU % wordt gebruikt weet ik niet want ik heb daar geen tool voor.

En ivm 'mmorpg style' snap ik wel dat het niet mogelijk is om één grote wereld te maken, maar het is wél mogelijk voor verschillende maps toch? En als ge in de gate aan de ene map eruit vliegt komt ge in de andere map uit de gate (dus wordt er eigenlijk een heel nieuwe map geladen). Das zo tsysteem van in eve online met zijn zonnestelsels.

Stel u voor da zou de max zijn :D

Maar best eerst de grafische kant regelen. Ik heb in elk geval al helemaal geen probleem met de controls, alle powerups zijn makkelijk te nemen enzo, het is nu meer als een week geleden dat ik het gespeeld heb (voor 5 minuutjes ofzo) maar de controls zaten nog direct in mijn vingers, het ging zelfs beter als wanneer ik toen gestopt ben!

highsk8

Legacy Member
de grafische kant vind ik alles behalve een prioriteit.
Stabiliteit is jammer genoeg nog een issue, maar kan ook aan mijn pc liggen (heb ook problemen met youtube enzo).
Het enige dat nu nog echt ontbreekt zijn mensen die online zijn :p

atrocity

Legacy Member
ik kan online! xD
en als je ooit ideetjes tekort komt, ik sta vol van ideeën :D
of hulp nodigt hebt met iets moet je maar vragen

highsk8

Legacy Member
net even met 4 man online, was wel nice, wel vaak gecrashed door lag enzo, maar toch 36 punte aan overgehoude :p
Jammer dat je geen punten krijgt als je ervoor kan zorgen dat een missile die op jou afgevuurd word iemand anders laat neerhalen =)

een waitingroom zou wel handig zijn, dat het spel niet moet geladen worden/blijven terwijl je wacht voor er iemand online komt, heb wel geen idee of dat veel werk is of niet :p

edit: net nog een zalige 1v1 gehad, hopelijk komt de mond aan mond reclam op gang, dit spel best wel zalig :p

Mijn nick is Bosst trouwens :)

highsk8

Legacy Member
suggestie: suicide button: het is lastig om in het water te dobberen zonder benzine, met ammo kan je meestal nog wel wat forceren, maar als je ook net zonder ammo zit moet je reconnecten en ben je je score kwijt.

thelordofpee

Legacy Member
Nog eens gespeeld en is echt wel een leuke game... Juist zou ik het scherm groter willen :p

Mickelimic

Legacy Member
Bedankt voor jullie feedback. Dit projectje zal nu enkele maanden stil liggen want ik moet mijn tijd steken in mijn thesis en aan de restaurantsoftware die ik aan het maken ben. Maar daarna ga ik dit zeker verder uitwerken. :)

highsk8

Legacy Member
kan niet connecten :(
Hopelijk komt er snel een stabielere versie!
Maar eerst je thesis afwerken he ;)
Veel geluk ermee!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan