Archief - Multiplayer spel aan het maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mickelimic

Legacy Member
Bedankt Nickjeuh voor je hulp. Ik ben zeer blij met de feedback.

Die kogels daar tussen die bollen zijn anders wel interessant, want daar zitten er extra veel in. Ik heb natuurlijk al veel geoefend, dus voor mij is dit niet meer zo moeilijk (btw: dit is vanaf de eerste keer, geen re-records ;-))
Rocketeers Demo1 - YouTube

Ik weet nog niet wat het best moet worden. Je hebt denk ik wel gelijk dat het momenteel nog te moeilijk is voor beginnende spelers. Misschien moeten beginnende spelers eerst maar in een aparte room komen met minder gravity, hogere air resistance en lagere snelheden. Het schip robuster maken voor botsingen met de omgeving lijkt me ook de beste optie.

highsk8

Legacy Member
Zalig spelleke, de moeilijkheid is voor mij echt geen probleem, je moet gewoon de discipline hebben niet altijd aan full speed te gaan :p

Sonina

Legacy Member
Krijg vandaag ( gisteren niet ) heel de tijd de melding dat men computer te traag is? :D

Is zeker niet het geval, ligt het aan mij of is er iets veranderd?

Edit: Flash player update gegeven en nu gaat het beter. Misschien ook interessant om mee op te nemen zijn random begin plaatsen? Dus niet altijd hetzelfde platform per sessie die je speelt?

Optie om te remmen ( of ik heb ze nog niet ontdekt ) zou ook handig zijn. :)

Dionysus

Legacy Member
Ik vind het leuk, enkel zou de damage bij een botsing ook wel wat mogen verminderen. Ook de kogels die naar beneden vallen hebben er al voor gezorgd dat ik mezelf gedood heb.

sneax

Legacy Member
Mijn computer zou te traag zijn maar het is een Core2Duo 2.4gighz (de laptop versie) met nvidia 8400gs ... het zou mij vreemd lijken dat dit te traag is terwijl CSS of TF2 perfect gaat?

Ik heb getest met IE en met Chrome.

En soms gaat het dus echt wel traag, duidelijk lage fps, en als er andere spelers joinen dan wordt het al helemaal onspeelbaar.

Voor de rest, de bediening vind ik helemaal niet te moeilijk, na een paar minuutjes kunt ge toch met gemak alle powerups pakken? Dat water is idd ook wel leuk ... met zulke environments is meer te doen, bv water, lucht, gaswolken etc... die dan andere physics effecten geven.

Ik denk dat er wel meerdere soortgelijke spelletjes bestaan, maar dit voelt gewoon goed aan, de bediening enzo dan. Ik denk als ge dit spel verder uitwerkt dat het nog redelijk populair kan worden, zeker als het multiplatform wordt enzo. Perfect spel om even online wat te gamen als ge paar minuutjes tijd hebt! Ge zou er zelfs nen mmorpg kunnen van maken!!! Volgens mij zelfs redlijk easy, eenmaal alle werk is vericht voor de 'engine' is het niet meer zo moeilijk om een database achter te steken die de mmorpg kant regelt! Allé ja, moest ik dat kunnen ik zou daar toch al mee bezig zijn =)

Mickelimic

Legacy Member
Ik heb aangepast dat botsen met de omgeving minder schade aanricht. Als je stilstaat op de grond zal je wel exploderen (is nog noodzakelijk iets in het botsalgoritme). Het zou nu dus in ieder geval al iets gemakkelijker moeten zijn om te vliegen.

Wat betreft trage pc's: Ik weet de oorzaak niet. Op mijn oude laptop (ook core2duo) gaat het ook niet echt vooruit, mogelijk misschien omdat daar de hardware-acceleratie niet op werkt. Zouden zij die de melding van een trage pc hebben eens kunnen doorgeven uit de cijfertjes links-centraal: "fpds" en "calcphase". (ter info: fpds = frames per 10 seconden, calcphase is # milliseconden dat de berekening van het spel in beslag neemt per frame, niet de tekenfase)

Verder wilde ik nog enkele statistiekjes meedelen voor de geïnteresseerden:
296 unieke usernames hebben het spel al gespeeld
921 maal werd het spel gestart
15764 maal werd er gecrashed
waarvan 9291 keer door toedoen van een wapen (dus ook een crash nadat een wapen je geraakt heeft)

Een prettige avond nog voor iedereen :) en bedankt om te spelen!

EDIT:
@Sonina: ik twijfel om ofwel eventueel random beginplaatsen te maken, ofwel dat als je op een ander platform land, je vanaf dan altijd daar respawned. Wat zou jij denken dat het beste is?

@Sneax: bedoel je één grote wereld waar iedereen inzit? Zowiso zal ik (tegen dat ik het post op verscheidene spelletjessites) rooms toevoegen, elk met eigen maps, tevens game experience tracken, dat als je bv 100 man hebt neergeschoten je naar lvl 2 mag, met nieuwe maps, wapens, ... Eén supergrote wereld zou ook wel superfijn zijn, maar dat is natuurlijk complex want dan moet je direct connections hebben met de mensen die vlakbij zijn (die dan dynamisch moeten aangemaakt worden ...) complex ;). Bedankt voor je tips allesinds. Ik probeer eens uit te zoeken of ik niets kan doen om de performance te verbeteren.

highsk8

Legacy Member
Vond echt niet dat de crashdamage naar beneden moest, vond het net een charme :(
Maarjah, ge kunt ni iedereen content maken he =)
Btw, een iets betere spawn bescherming zou ook wel handig zijn.

Wanneer ist toenooike? :p

highsk8

Legacy Member
Rage zei:
Controls zouden beter zijn als ge ook pijltje achteruit kunt gebruiken. Dat lijkt niet zo logisch, maar zou het wel beter maken.

Dan kunt ge naar onder schieten en toch naar boven bewegen

Terugslag gebruiken he :p

Btw, kheb wat last van de controls, soms is de reactie te traag, soms blijft mijn gas hange of blijf ik vanzelf sturen.
Weet nu niet of het aan mijn toetsenbord, pc of aan het spel ligt, iemand anders hier problemen mee?

Edit: het lijkt zich voor te doen om een bepaalde tijdsinterval, dan kan ik gewoon niets meer doen voor een seconde of 2, en als ik op dat moment gas aan het geven was of aan het sturen, blijft die dat die tijd doen.

Stimpy

Legacy Member
't wil hier ni connecten :(

mss thuis es proberen, 't zal daar wel aan liggen :p

Mickelimic

Legacy Member
Er zijn precies nog een aantal problemen:
- wil niet connecten (kan ook aan te veel firewalls enzo liggen)
- controls blijven hangen (als flash player focus verliest)
- bij sommige redelijk recente computers gaat het spel te traag
Ik werk eraan :)

Heeft hier iemand soms het probleem dat ze op een zwart scherm uitkomen of een blauw scherm met "multiplayer" op?

Mickelimic

Legacy Member
ooops stond verkeerd ingesteld dat je nooit iemand meer online zag. Er werd telkens een volledig nieuwe room gemaakt. Dit is nu opgeslost :) je kan terug met elkaar spelen :p

Mickelimic

Legacy Member
binnekort ga ik het posten op een gaming site, als er meerdere rooms zijn enzo een een systeem om "experience" bij te houden. En wie dan x aantal kills heeft, krijgt lvl 2 met nieuwe maps en wapens enzo. Nu valt het aantal bezoekers tot ongeveer 100 per dag, maar ik denk op een echt (flash) gaming portal meer mensen aan te treffen die dan effectief een uurtje vrij hebben om te spelen.

atrocity

Legacy Member
hey, is wel nice spel
dat het moeilijk is vind ik net leuk, goeie uitdaging :D

alleen spelen is wel saai :s mss kan je bots maken?

EDIT: in hoeverre ga je eigenlijk het spel nog verder ontwikkelen? je kan hier nog zoveel mee doen:
  • meer wapens: lasers, mijnen, een pull, ...
  • buffs: shield, schild dat 2 bommen (4 voor gatlingun?) terugkaatst, meer fuel, sterkere wapens,...
  • debuffs: andere veel rapper bewegen, anderen veel zwakker, 1vijand veel trager(wel echt veel trager anders is het juist een buff xD),...
  • interacties tussen missile en blast bomb, dat ze elkaar doen ontploffen (niet ratlin en machine gun anders zou het OP kunnen zijn)
  • een portal waardoor je ergens random op de map verschijnt?
  • verschillende game mode: ctf, king of the hill, last stand, dat zou toch echt goed gaan denk ik

tzijn gewoon een paar dingen die ik tof zou vinden moesten ze erin zitten :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan