Archief - Movie thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fake!

Legacy Member
$o$ke zei:
Heey,
Kan er iemand eens uitleggen hoe ik de demo van cs kan converten naar een avi film of andere ? Kheb al achter software gezocht en vond geen bal thus jah probeer ik hier even hulp vragen.

Groetjes ...
met VideoMach

snoob

Legacy Member
zucht
ik render men screens naar full uncompressed avis met videomach
das enigste vwa da goe is
dan import ik die in sony vegas en zet ik geluid en effecte enzo erbij
dan export ik die uncompressed video & audio
dan open ik die met virtualdub en zet ik men video en audiocodec erop
video : xvid mpeg 4
audio : mpeg 3 layer

snoob

Legacy Member
snoob: the trailer
link: http://www.rent-a-lan.be/5star/snoob/snoob the trailer.avi
videocodec: xvid mpeg 4.0
audiocodec: Radium mp3 codec ( mpeg 3 )
size: 24,9 MB

nu ik toch aan movie bezig ben heb ik vlug een trailerke gerenderd :)
full movie ga mee effecte en mooiere intro enzo bevatte en ga natuurlijk veel groter en beter zijn is maar voorbeeldje

programs used:
  • HL.exe
  • videomach v2.7.2
  • Sony Vegas 4.0
  • Virtualdub

snoob

Legacy Member
$o$ke zei:
Maar mijn demos staan niet in afbeeldingen this een .dem file

zucht
ok
ge zet u demo in uw cstrike folder ( of ge laat em daar staan :ironic: )
ge gaat in cs en doet in console
viewdemo demonaam.dem
dan kan je via escape naar een controlepaneeltje gaan waarmee je de snelheid en het verloop van de demo kan wijzige en zo naar het gewenste stuk van de demo te gaan
als je bij het gewenste stuk bent doe je startmovie movienaampje 30
30 = de fps
of te stoppe typ je endmovie
als je dit doet genereert HL.exe in je cstrike folder screenshots die beginnen met de movienaam die je in CS hebt ingegeve gevolgd door een volgnummer
Er worden 30 screenshots gemaakt per seconde demo dus afhankelijk van hoe lang je hebt opgenomen krijg je screenshots in je cstrike folder
dan open je videomach en doe je via file -> open en ga je naar cstrike folder
dan selecteer je al je screenshots ( of enkel degene die je wil ) en zet ze achter elkaar
dan kan je ze wat bijwerken door op diskette icoontje te klikke en wat options te wijzige
maar dat zoek je best ff op op google want ik ben nu ff beu van te type

eepz

$o$ke

Legacy Member
snoob zei:
zucht
ok
ge zet u demo in uw cstrike folder ( of ge laat em daar staan :ironic: )
ge gaat in cs en doet in console
viewdemo demonaam.dem
dan kan je via escape naar een controlepaneeltje gaan waarmee je de snelheid en het verloop van de demo kan wijzige en zo naar het gewenste stuk van de demo te gaan
als je bij het gewenste stuk bent doe je startmovie movienaampje 30
30 = de fps
of te stoppe typ je endmovie
als je dit doet genereert HL.exe in je cstrike folder screenshots die beginnen met de movienaam die je in CS hebt ingegeve gevolgd door een volgnummer
Er worden 30 screenshots gemaakt per seconde demo dus afhankelijk van hoe lang je hebt opgenomen krijg je screenshots in je cstrike folder
dan open je videomach en doe je via file -> open en ga je naar cstrike folder
dan selecteer je al je screenshots ( of enkel degene die je wil ) en zet ze achter elkaar
dan kan je ze wat bijwerken door op diskette icoontje te klikke en wat options te wijzige
maar dat zoek je best ff op op google want ik ben nu ff beu van te type

eepz
Thx m8

Wu-chAn

Legacy Member
alleen die frags die je in je eco deed zijn kewl, de rest is maar ... 5star like ;)

PointDexter

Legacy Member
snoob zei:
zucht
ok
ge zet u demo in uw cstrike folder ( of ge laat em daar staan :ironic: )
ge gaat in cs en doet in console
viewdemo demonaam.dem
dan kan je via escape naar een controlepaneeltje gaan waarmee je de snelheid en het verloop van de demo kan wijzige en zo naar het gewenste stuk van de demo te gaan
als je bij het gewenste stuk bent doe je startmovie movienaampje 30
30 = de fps
of te stoppe typ je endmovie
als je dit doet genereert HL.exe in je cstrike folder screenshots die beginnen met de movienaam die je in CS hebt ingegeve gevolgd door een volgnummer
Er worden 30 screenshots gemaakt per seconde demo dus afhankelijk van hoe lang je hebt opgenomen krijg je screenshots in je cstrike folder
dan open je videomach en doe je via file -> open en ga je naar cstrike folder
dan selecteer je al je screenshots ( of enkel degene die je wil ) en zet ze achter elkaar
dan kan je ze wat bijwerken door op diskette icoontje te klikke en wat options te wijzige
maar dat zoek je best ff op op google want ik ben nu ff beu van te type

eepz

snoob met geduld... Dat zien we niet veel! :applause: :niceone:

LeBram_James

Legacy Member
Moet je aan de bitrate iets veranderen als je aan de opties prult in VideoMach ? Of is bitrate 1700 goed ?

mr_stanne

Legacy Member
Snoobje, vraagje ...:)

euhm heb al paar avi'tjes, en ik zou die dus nu in vegas willen zetten, effectjes toevoegen enzo ...

heb je paar tips / howto's / faq's?

thx allot ...:)

PointDexter

Legacy Member
mr_stanne zei:
Snoobje, vraagje ...:)

euhm heb al paar avi'tjes, en ik zou die dus nu in vegas willen zetten, effectjes toevoegen enzo ...

heb je paar tips / howto's / faq's?

thx allot ...:)

Jij gebruikt Vegas 5.0 he, wel zoek gewoon op google naar Vegas 4.0 tutorials want Vegas 5.0 is ver heel tzelfde als 4.0, alleen een ietsjes mooiere interface...

Fake!

Legacy Member
wtf :wtf: ge schiet ver boven de kop maar het is toch headshot : weird.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan