Archief - IPL3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xeo Pablo

Legacy Member
wireke zei:
Hatch first = auto loss tegen zo iets, zeker als de scv's in zo een hoek zitten dat ge ze niet kunt raken met uw drones :)

Spelen voor te winnen, ik verstaan het, maar het is toch o zo belachelijk :)

Hmm, niet mee eens. 14hatch 14pool is de beste counter tegen 2raxes omdat ge veel larvae hebt imo.

[BAT] Hydra

Legacy Member
Xeo Pablo zei:
Hmm, niet mee eens. 14hatch 14pool is de beste counter tegen 2raxes omdat ge veel larvae hebt imo.

Mja maar het waren 2 forward raxen. Dan komt uw pool net iets te laat :(.

bouli

Legacy Member
Wel jammer dat er sinds de 1/4de finale maar 1 P over is, die wss word uitgeschakeld door stephano.

wireke

Legacy Member
Xionn. zei:
Yeah gogo Terran! Neen serieus, het enige wat jij ooit doet op dit forum is zagen op terran? Idra maakt veel te duidelijk aan iedereen waar hij een hekel aan heeft, mensen maken daar gebruik van. Hatch first is trouwens helemaal geen autoloss tegen dat.

Het is heus niet het enige maar ja ik zaag veel op Terran. :)

Het feit dat Terran zo veel druk kan zetten early game zonder echt een risico te lopen stoort mij gewoon redelijk hard. + Ik zaag sowieso veel op alles :D

Tal'darim hatch first tege 11/11 is 99% gg. Niet meteen misschien, maar je staat als Z echt te veel achter.

Xeo Pablo zei:
Hmm, niet mee eens. 14hatch 14pool is de beste counter tegen 2raxes omdat ge veel larvae hebt imo.

Uw hatch geraakt in de meeste gevallen zelf niet af...

Lethall

Legacy Member
Tip:

Ga eens terran spelen tot ge het deftig kunt, speel tegen mensen van rond uw niveau of ietske er boven.

geef die een vrije hatch first zonder die pressure.

Kijk wat ge nu moet doen om niet hard te verliezen.
Denk daar dan eens aan als ge terug zerg speelt.

wireke

Legacy Member
Lethall zei:
Tip:

Ga eens terran spelen tot ge het deftig kunt, speel tegen mensen van rond uw niveau of ietske er boven.

geef die een vrije hatch first zonder die pressure.

Kijk wat ge nu moet doen om niet hard te verliezen.
Denk daar dan eens aan als ge terug zerg speelt.

Pressure is inderdaad nodig, ik heb het alleen over 11/11 voor alle duidelijkheid.

[BAT] Hydra

Legacy Member
Allé als Idra het ni wordt, gogogo Stephano, de laatste niet-koreaan :D

Alhoewel de matchup anders is: Stephano pakt het imo slimmer en veiliger aan dan Idra, door niet hatch eerst te gaan. Idra is écht wel supergreedy.

stYnG

Legacy Member
Volgens mij switch je best gewoon naar terran wireke, en dan gewoon easy grandmaster! Je zal bijvoorbeeld orly makkelijk domineren, aangezien hij hatch first gaat in elke tvz :). Dan heb je nog tvp waar protoss helemaal niks kan doen dus spoon is ook in de poket. Tenslotte zal xionn wel enige weerstand bieden, aangezien hij een terran is :(.

wireke

Legacy Member
stYnG zei:
Volgens mij switch je best gewoon naar terran wireke, en dan gewoon easy grandmaster! Je zal bijvoorbeeld orly makkelijk domineren, aangezien hij hatch first gaat in elke tvz :). Dan heb je nog tvp waar protoss helemaal niks kan doen dus spoon is ook in de poket. Tenslotte zal xionn wel enige weerstand bieden, aangezien hij een terran is :(.

Rep given :D

Elke Z gaat hatch first in TvZ... ik snap uw steek daar écht niet. Spoon, yep ezpz ;)

Soit genoeg op mij afgegeven , back on topic ;)

stYnG

Legacy Member
wireke zei:
Rep given :D

Elke Z gaat hatch first in TvZ... ik snap uw steek daar écht niet. Spoon, yep ezpz ;)

Soit genoeg op mij afgegeven , back on topic ;)

Ik bedoel het ni slecht hoor, twas maar om te lachen :p. Maar de "steek" op de hatch first kwam door je post:

wireke zei:
Het is heus niet het enige maar ja ik zaag veel op
Tal'darim hatch first tege 11/11 is 99% gg. Niet meteen misschien, maar je staat als Z echt te veel achter.

Uw hatch geraakt in de meeste gevallen zelf niet af...

Tal'darim is een hele grote map dus 11/11 op een kleine map zoals the shattered temple is dan 100% win.

wireke

Legacy Member
stYnG zei:
Ik bedoel het ni slecht hoor, twas maar om te lachen :p. Maar de "steek" op de hatch first kwam door je post:



Tal'darim is een hele grote map dus 11/11 op een kleine map zoals the shattered temple is dan 100% win.

I know, ik geef toch een rep ipv infractions! ;):tongue:

Op de meeste mappen zit nu een neutral depot, wat al veel helpt tegen volledige wall ins.

Enkel op tornooien ofcourse. Net zoals hatch first tegen protoss overal super gevaarlijk is en bijna nooit gedaan wordt, maar op tal'darim is het nog eens extra gevaarlijk.

Xionn.

Legacy Member
wireke zei:
Rep given :D

Elke Z gaat hatch first in TvZ... ik snap uw steek daar écht niet. Spoon, yep ezpz ;)

Soit genoeg op mij afgegeven , back on topic ;)

Niet elke zerg hoor, Sushi bijvoorbeeld gaat totaal niet elk game hatch first, eerder andersom bijna. Hij is misschien niet bij de beste ter wereld, maar wel een heel goede grandmaster speler en zijn ZvT is bij de betere uit de benelux.

Fantastische games van Stephano trouwens, ik hoop echt dat hij sews kan winnen van thestc.

Raaf

Legacy Member
Hmm, thestc heeft goeie TvP, maar ik heb nog niks van zijn TvZ gezien tbh.

wireke

Legacy Member
Raaf zei:
Hmm, thestc heeft goeie TvP, maar ik heb nog niks van zijn TvZ gezien tbh.

Games tegen idra waren niet echt een maatstaf inderdaad, ik denk dat stephano wel een redelijk goeie kans maakt zolang hij zich niet aan dezelfde dingen laat vangen als idra.

Stephano zijn ZvT is redelijk goed dus ik geef hem echt wel een deftige kans.

Raaf

Legacy Member
Die game net... Das zo'n game die je wint als terran door 'gewoon' even niet aan te vallen.

stYnG

Legacy Member
Dit event bevestigt wel iets wat ik al een lange tijd denk: die hellion opening van slayers heeft enorme zwakheden :o... 2rax is veel meer solid imo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan