Van de faq op de bea site :
Mogen dragers met interactieve software, waaronder games, verhuurd worden?
Onder verhuur wordt begrepen “het voor gebruik ter beschikking stellen voor een beperkte tijd en tegen een direct of indirect economisch of commercieel voordeel”.
De wet van 30 juni 1994 houdende omzetting in Belgisch recht van de Europese richtlijn van 14 mei 1991 betreffende de rechtsbescherming van computerprogramma’s en de wet van 30 juni 1994 betreffende het auteursrecht en de naburige rechten erkennen in hoofde van de rechthebbende

van Interactieve software, waaronder games, een exclusief recht om toestemming te geven tot de verhuur ervan. De leden van BEA Interactive bezitten de exclusieve rechten voor de verhuur van hun games op het Belgische grondgebied.
Zonder die voorafgaande en uitdrukkelijke toestemming van betrokken rechthebbenden is het dus niet toegestaan en zelfs strafbaar om interactieve software, waaronder games, te verhuren. Dit geldt ook voor boeken, muziekdragers (zoals CD’s) en filmdragers (zoals DVD’s en Bluray discs)
Het is aan de leden van BEA zelf om te beslissen of zij die toestemming verlenen en zo ja, onder welke voorwaarden. U kunt de contactgegevens hier vinden: ledenlijst BEA
ANTWOORD: JA, als ze hiervoor toestemming gevraagd en gekregen hebben van de rechthebbende

.
En voor zover ik gezien heb staat elke publisher die games uitgeeft in ons belgenlandje op de ledenlijst.
Vind het wel smerig dat ze ineens afkomen met een wet uit 1994 die waarschijnlijk bitter weinig te maken heeft met de verhuur van games.
voor mensen die het zelf allemaal eens willen zien/lezen
link:
http://www.belgianentertainment.be