Archief - Gamemania stopt de verhuur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oekje

Legacy Member
Wou deze ochtend ninja gaiden 2 huren dus bel ik even naar de plaatselijke gamemania om te horen of ze er binnen hebben.
Krijg een kerel aan de lijn die mij vriendelijk vertelt dat de producers njet zouden hebben gezegd waardoor het niet in de verhuur zou mogen komen.

Ik heb al meer problemen gehad met de plaatselijke gm in termen van wat ze verhuren , dus ik dacht van ik bel even naar een andere maar krijg daar dan te horen dat ze geen enkel recent spel meer gaan verhuren.
Alleen nog maar spellen die al in de verhuur staan en ze zouden binnen 6 maanden volledig stoppen met alle spellen te verhuren.

Vind dit persoonlijk wel enorm klote er zijn spellen die ik noooit of te nimmer gekocht zou hebben moest ik ze niet eerst gehuurd hebben
En dan heb je nog de spellen die je zou kopen door een demo die niet de hele waarheid uitschijnt of een enorme hype/goede reviews waarna uiteindelijk blijkt dat ze toch je ding niet zijn.

En ik ken persoonlijk geen enkele andere winkel die verhuur doet buiten de gamemania en misschien een of andere videowinkel met een verouderd beperkt en rete duur aanbod.

Samus078

Legacy Member
Mijn videoland in sint-niklaas heeft een zeeer ruim aanbod, eens rondzien naar een videotheek van een beetje formaat?

RaZoR be

Legacy Member
tprobleem is denk ik dat ge de meeste spellen op en namiddagje doorspelen uit hebt, en dat ze dus niet meer genoeg verdienen ofzo... dunno he ^^

tekn0w!z

Legacy Member
Niet alleen GM, maar ook videotheken mogen vanaf 1 januari 2009 geen games meer verhuren, deze wetgeving is al van toepassing in Nederland, men was bezig deze in België ook in te voeren.. bij deze dus :/

Toevallig naar Houthalen gebeld?

Spandi

Legacy Member
Als ik mij goed herinner mag da in Japan ook niet. Allicht om de reden die RaZoR aanhaalt...

Oekje

Legacy Member
Wel dat is redelijk teleurstellend eerlijk gezegd wist dat onze noorderburen geen verhuur hadden had wel niet verwacht dat het naar hier ging overwaaien.
En ik heb niet gebeld naar de gm van houthalen

jerommeke90

Legacy Member
Tits zei:
Een film kun je toch ook "maar" 1 keer zien?

ge kunt hem dan beter downloaden hé, dan komt er in de videotheek geen kat meer over de vloer ;)

Sick`

Legacy Member
tekn0w!z zei:
Niet alleen GM, maar ook videotheken mogen vanaf 1 januari 2009 geen games meer verhuren, deze wetgeving is al van toepassing in Nederland, men was bezig deze in België ook in te voeren.. bij deze dus :/

Toevallig naar Houthalen gebeld?

Bron? Kvind er op google ni direct iets van terug.

Creamium

Legacy Member
Ik huur eigenlijk maar zeer sporadisch een game, enkel als ik verwacht dat ie maar middelmatig is en ik er zelfs geen occassieprijs voor over heb. Een gehuurd spel dat ik in die tijd uitspeel en zeer goed vind, koop ik alsnog.

Het is natuurlijk jammer dat die mogelijkheid er niet meer zal zijn vanaf volgend jaar... Zouden er echt geen alternatieven verschijnen?

ClayDavis

Legacy Member
iemand da in staat is om tcdke te kopieren zal ook wel in staat zijn om het te downloaden zeker

-Ex!Tjen-

Legacy Member
mss wel, maar kopieren vergt minder inspanning dan leechen voor de telemeter :p

FORZA M

Legacy Member
Ok, dat was dus de enige reden waarvoor ik nog in de Game-Mania kwam. En aangezien i de prijs van games toch iets te hoog vind voor hoe snel ik ze beu ben, en voor hoeveel games eigenlijk tegenvallen na de demo gaan we dan nu maar terug naar flashen en downloaden.

tekn0w!z

Legacy Member
FORZA M zei:
Ok, dat was dus de enige reden waarvoor ik nog in de Game-Mania kwam. En aangezien i de prijs van games toch iets te hoog vind voor hoe snel ik ze beu ben, en voor hoeveel games eigenlijk tegenvallen na de demo gaan we dan nu maar terug naar flashen en downloaden.

:niceone:

phixiuZ

Legacy Member
GMotha zei:
Dno, ik zie niet snel iemand een xbox of playstation game copiëren.

Denk dat je nog eens zeer verbaasd zou kunnen opkijken, vandaag de dag is dat nu niet echt moeilijk meer... Alé voor zover ik hoor, ik doe daar niet aan mee ;).

stippi

Legacy Member
zelfde reactie dus als in het ps3 board : Idd, ben vorige vrijdag in de game mania geweest en daar zeiden ze hetzelfde verhaal, geen nieuwe games bijsteken in de verhuur , en de rest tot nieuwjaar en dan gedaan met verhuren.
Hoe je het ook draait of keert ,
zowel Ifpi, Brein, Bea , of éénder welke klote organisatie van die soort zijn alleen maar eigen zakken vullers! is het al nie genoeg dat ik belastingen betaal voor van alles en nog wa ??
Het begint hier in belgie echt zwaar mijn ***** uit te hangen me hun wetten!! Ik Stem voor een rel in brussel :-p Alles afbreken GODVERDOMMMEEEEEEEEEE :-p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan