Archief - Gamemania stopt de verhuur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

successor

Legacy Member
@stippi :

als iedereen zo dacht had je goede en slechte effecten :

- vandalisme gaat serieus in de lift, iedereen maakt alles kapot
- mensen pikken niet meer dat die organisaties bakken met geld verdienen en ze gaan het boycotten, resultaat : die organisaties stoppen met bestaan.

ik denk trouwens dat de gewone mens het in het algemeen gewoon blijft slikken (tenzij het echt veel veel veel te erg wordt) en dat de greep van die organisaties stillekes aan sterker en sterker wordt.

resultaat : privacy is een illusie, en de overtrders van de wetten op copyright worden harder bestraft dan bijvoorbeeld carjackers.

disclaimer: ik behoud mij alle rechten op bovenstaande tekst, ik behoud mij ook op het recht af te zien van elk gevolg, positief of negatief dat zou ontstaan uit deze tekst. deze tekst baseert zich geenszins op de waarheid en elke overeenkomst van deze tekst met de realiteit is berust op louter toeval

en nu weer ontopic :

ik heb nog nooit een game gehuurd, zal er wss nooit eentje huren. Ik heb nog nooit een game gekocht alleen aan de hand van demo's of reviews. Ik ga altijd eerst es kijken bij een vriend die het spel heeft, en kijk dan of het "vet" is.

ik vind het echter wel heel erg dom dat je een film wel mag verhuren, en een game niet. in dat opzicht zijn ze toch beiden kopieerbaar ? en sommige games speel je inderdaad op een namiddag uit.

Oekje

Legacy Member
Mja ik betwijfel toch echt wel ten zeerste dat dit de verkoop gaat helpen ben er redelijk zeker van dat dit voor de kleine releases een vloek is inplaats van een zegen.
Op het einde van de dag zijn ze nu hun eigen ramen aan het ingooien het gaat voor mij persoonlijk moeilijk worden om bv games met een korte singleplayer campaign te kopen 65 euro voor 7 uur entertainment is nu eenmaal een faalend zaken model.
Zou uncharted bv nooit gekocht hebben zonder het eenmaal uitgespeeld te hebben vermits ik geen enkel idee had of ik er meermaals zou van kunnen genieten.

Ik betwijfel dat dit snel zal veranderen tenzij ik de lotto win ofzo dus veronderstel ik dat het nu downloaden of negeren gaat worden.
En uit beiden halen ze evenveel winst als uit de verhuur met het grote verschil dat ik in geen van de twee onderstaande gevallen bereid zou zijn het spel eventueel nog te gaan kopen.

In mijn mening verdienen ze meer geld met een beter verhuur model(zoals dat van films) dan dat ze ooit gaan kunnen verdienen door het verhuren gewoon te "bannen".

Maar ja wie zijn wij om het te veranderen he, denk dat ze weten dat het ergste dat wij ooit gaan kunnen terugdoen een internet petitie starten is.
Yay voor het gelobby van de uitgevers zou ik zo zeggen.

Proto

Legacy Member
da ze dan al die verhuur games da ze nu nog hebben maar voor een zacht prijsje verkopen :p
daar zitten nog wel enkele games tussen die ik wel wil :D

Anoniem05

Legacy Member
Mss moeten we eens op straat komen:

- We worden zwaar in't zak gezet op gebied van internet prijs/kwaliteitsverhouding.
- Betalen een pak teveel voor games
- Games worden door de media bijna altijd als de oorzaak van een of ander zielig kindje zijn killing spree aan de muur genageld
- En we zijn met genoeg.


Time to get off your asses you couch revolutionairies, let's get this show on the road!

Bellerophon

Legacy Member
Koop uw games online mensen. Hong Kong / Canada / GB zijn the Places to be!

Het is jaren geleden dat ik nog een game in BE gekocht heb.

Akiratjen

Legacy Member
dit ga ik toch even moeten verifiëren bij een vriend van mijn broer! Dit is manager bij GM dus ik zal algauw uitsluitsel moeten hebben...

tekn0w!z

Legacy Member
Akiratjen zei:
dit ga ik toch even moeten verifiëren bij een vriend van mijn broer! Dit is manager bij GM dus ik zal algauw uitsluitsel moeten hebben...

Niet nodig, het is werkelijk zo :). Geldt niet enkel voor GM maar ook voor alle videotheken etc.

Akiratjen

Legacy Member
Net bevestiging gekregen...

Komt idd niet van GM uit maar gewoon van de fabrikanten van games. Omdat serieuse gamers spellen in een week uitspelen zien ze verhuur als een verlies (omdat ze natuurlijk liever verkopen dan verhuren) en zou daar mee te maken hebben....

Is trouwens voor alle consoles ...

rafvg

Legacy Member
Weet iemand wat ze gaan doen met de verhuurgames als ze stoppen met de verhuur binnen een aantal maanden?

Akiratjen

Legacy Member
Volgens mijn bron verkopen :)

Dat komt me dus goed uit dat ik daar iemand ken :)

GMotha

Legacy Member
stippi zei:
Hoe je het ook draait of keert ,
zowel Ifpi, Brein, Bea , of éénder welke klote organisatie van die soort zijn alleen maar eigen zakken vullers! is het al nie genoeg dat ik belastingen betaal voor van alles en nog wa ??
Het begint hier in belgie echt zwaar mijn ***** uit te hangen me hun wetten!!
Verhuis naar Brunei, daar hebben ze geen auteursrechten^^
Gekopiëerde software en films in de rekken van een willekeurige GB-variant.

white-hat

Legacy Member
damn,zal mijn gameloop accountje ook moeten opzeggen dan.


en game-mania die geen games meer verhuurd?
dan hebben ze nog "0" redenen om open te houden.

tekn0w!z

Legacy Member
white-hat zei:
damn,zal mijn gameloop accountje ook moeten opzeggen dan.


en game-mania die geen games meer verhuurd?
dan hebben ze nog "0" redenen om open te houden.

Allé, zal het hun zeggen ;)

Proto

Legacy Member
Akiratjen zei:
Volgens mijn bron verkopen :)

Dat komt me dus goed uit dat ik daar iemand ken :)

woohoo nice :D
dan moet ik er als de kippen bij zijn om alle pareltjes die daar nog tussen liggen op te kopen :D

Akiratjen

Legacy Member
Proto zei:
woohoo nice :D
dan moet ik er als de kippen bij zijn om alle pareltjes die daar nog tussen liggen op te kopen :D

of iemand kennen die het aan de kant wil leggen voor je :) :p

spikie

Legacy Member
khad gehoord van GM da ze mss een systeem zoude invoere waarbij als ge een game kocht en binne de 48 uur terug binnenbracht da ge meer dan de helft zou terugbetaald krijge, dit om deze wet te compensere

Akiratjen

Legacy Member
Ze doen het nu al met 50% als je hem binnen de maand terugbrengt!

Ik zou zeggen.. dit kan alleen maar goed zijn voor de tweedehands markt ...

tekn0w!z

Legacy Member
Spikeymouse zei:
khad gehoord van GM da ze mss een systeem zoude invoere waarbij als ge een game kocht en binne de 48 uur terug binnenbracht da ge meer dan de helft zou terugbetaald krijge, dit om deze wet te compensere

Idd, ze zijn bezig met een soort buy-back systeem. Tzal pas voor binnekort zijn. Ik zou zeggen, hou gamemania.be in de gaten.


Akiratjen zei:
Ze doen het nu al met 50% als je hem binnen de maand terugbrengt!



Ik zou zeggen.. dit kan alleen maar goed zijn voor de tweedehands markt ...

Niet in iedere gm :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan