Archief - FPS Lagg

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Phil

Legacy Member
Spel draait vlot op mijn desktop, jaartje oud.

Draait vierkant op de laptop van mijn vrouw. (3 jaar+ oud)

Een tip die bij mij ongeveer 10fps verschil heeft gemaakt op vrouw haar laptop is
Zet graphic settings op High. Dan op Low, dan terug op high. En dan op whatever ge wilt.
Geen flauw idee waarom, maar ik had 10fps meer na dat te doen.

Veruca

Legacy Member
Phil zei:
Een tip die bij mij ongeveer 10fps verschil heeft gemaakt op vrouw haar laptop is
Zet graphic settings op High. Dan op Low, dan terug op high. En dan op whatever ge wilt.
Geen flauw idee waarom, maar ik had 10fps meer na dat te doen.

Heb het gisteren eens toegepast, en inderdaad... ik zit zelfs aan 20fps meer. :eek:

Nielskeuh

Legacy Member
Zoveel bugs ingame, damn.

Warzones zijn meestal unplayable voor mij, alderaan battle is de ergste

FPS tussen de 10-25 MAX (af en toe)

Imperial Fleet is één en al brok, vooral als er veel mensen online zijn, 's avonds tegen 3u valt het zeer goed mee :)

In normal zones, meestal 40-60 FPS (heb V sync opstaan), nooit boven de 60 FPS dus.

Load Zones van alderaan enz. zijn ook belachelijk lang voor mij, maar dat kan wel aan mijn HDD liggen :)

Diene FPS lagg zeer zeker niet, tenzij dan iets software gericht.

RBMK

Legacy Member
Ik had er eerlijk gezegd de laatste dagen ook meer en meer last van. Framerate vrij wisselvallig en vrij regelmatig haperingen. Ik weet dat mijn PC niet meer van de jongste is maar ik had toch iets meer verwacht. Inmiddels staan mijn grafische instellingen bijna allemaal op low en ik haal nog niet de drempel waarbij ik volkomen gelukkig ben. Oh, hell... ik heb mij inmiddels een boel nieuwe hardware besteld dus binnenkort eigenlijk een volledig nieuw systeem. Het enige wat nog over zal blijven van mijn vorige configuratie is mijn voeding en mijn SSD die nog geen 4 maand oud is. GTX 590, Core I5 2500K, enz... als de game dan nog niet draait zoals het zou moeten dan weet ik het ook niet meer.

Enfin, nieuwe comp is er niet alleen voor SWTOR maar ik ben zo weg van deze game dat het toch voor een groot stuk een doorslag heeft gegeven. :D

Lamsednav

Legacy Member
Heb na de patch van dinsdag er ook last van.
Aan mijn systeem zal het zeker niet liggen.
Hoe meer en hoe langer ik dit spel speel hoe meer ik me erger aan de talloze bugs in dit spel.
En dan halen ze er de simpelste bugs uit en laten ze de meest ergerlijke bugs in staan.

Shrimpy

Legacy Member
Jup, ik heb nooit geen last gehad van lag, maar gisteren avond tijdens het hutt-ballen ineens wel.

Koffe

Legacy Member
ik haal met gemak over 70 fps maar sinds de laatste patch duren mijn loading screens best wel lang (ondanks de SSD in mn pc) en in de imperial fleet dropte 't gisteren zelfs naar 24 ofzo. Ksnap wel dat dit nog goed is als ik de andere reacties lees maar kvond het wel ambetant eerlijk gezegd.

FlatRussian

Legacy Member
Ik draaide het tegen een constante 35 in niet bevolkte gebieden en 20 in bevolkte gebieden. Na het toepassen van het Low -> High -> Low trukje heb ik een constante 60 en rond de 40 in bevolkte gebieden.

Bijna 2 jaar oude laptop. Warzones of huttball nog niet gecheckt.

(ö)CerberuS

Legacy Member
Even van ons guildforum geplukt ik had er daar ook al naar gepolst:


Zoals de titel het al zegt, weet vanop mumble al dat er bepaalde mensen zijn die het ook ervaren maar kwil is weten hoeveel het er echt zijn:

Mijn Specs:
AMD Phenom X4 9950 Black edition (quad core) @ 2,6Ghz
8Gb DDR2 Ram Geheugen @ 400Mhz
en een Nvidia Geforce 460 GTX Hawx met 1Gb video ram
OCZ Agility SSD (waar ik windows en SWTOR heb opstaan)


Waar heb ik last van:

a) Vreselijke FPS, pvp warzones droppen bij mij naar 10fps tot 15fps. Ook de republic fleet is schrijnend, het rare is echter dat ik ingame PvE echt alles op high kan zwieren wat ik ook maar wil en dan speelt het spel vloeiend tussen de 50 en 60 FPS.

Ben trouwens niet alleen druk op google of youtube maar eens FPS SWTOR in...

Youtube Zoekbewerking

b) Vooral graphic bugs, bepaalde laser torens en dergelijke waarvan de stralen zich dan tot het oneindige herhalen...

[youtube]OS7O3IXVeyg[/youtube]

c) Ontzettend lang ladende loading screens, ik moet makkelijke 2 min soms naar een loading screen van een planeet staan staren voor ik kan spelen... Zeer leuk als je pvp speelt...


Wat ik ook nog even wil verhelderen, ik had veel van deze problemen dus NIET tijdens de beta (maakt alles nog leuker) dit is pas begonnen toen de final client geinstalleerd stond :cry: .

Ook mooi om mee te geven, zowel SSD als Graphics card zijn dit jaar gestoken en RIFT draait alles op de hoogste setting zonder ook maar 1 hapering en dit is zowel PvE als 40 man raids of warzones...

Nog een zijnoot:

Beste Grafische kaarten lijst

Daar staat mijn Graka mee op het 3de schavotje dus die zou het spel wel mogen trekken he, ondertussen heb ik ook al gelezen dat er blijkbaar problemen zijn met SWTOR en quad cores. Serieus vind ik dit allemaal niet meer....

tb-303

Legacy Member
Heb (gelukkig) nog geen enkel van de feiten gehad die hier net boven worden aangehaald, mijne fps zie ik zelden onder de 80-90 droppen, noch pve, noch pvp.

Ingame lag is tot nu toe ook onbebestaande, telkens ik het ens check heb ik tussen de 30-48ms.

Die lasertower bug ok geen last van.

Loading screen duren nooit langer dan max 20-30 seconden, behalve het eerste na een koude opstart, die kan effe duren.

Ati 5870 op I7 en 8 gig ram.

syndrom

Legacy Member
ik heb vooral bugs met de ogen, zijn ofwel zilver/grijs ofwel gewoon zwart. Ook soms es een flikkerende texture ofzo.

Af en toe ook wel es erge texture pop in

RBMK

Legacy Member
Spel gaat sinds een paar dagen weer een stuk vlotter. Zal wel iets te maken hebben met mijn grafische instellingen die nog een stukje naar beneden zijn gehaald en pas geactiveerd werden toen ik de game opnieuw opstartte. Blijkbaar is er inderdaad toch daar iets mis mee. Enkele dagen terug was ik wat aan het kwakkelen met mijn grafische instellingen en ik kreeg de game maar niet goed maar na de client de dag er na opnieuw te starten blijkt het nu toch geholpen te hebben. Sindsdien haal ik een gemiddelde framerate van 60-100+.

Toch heb ik drops van 30 en net er onder in 'druk' bevolkte plaatsen zoals de Empire Fleet en Kaas City waardoor de game gaat haperen. Als ik een seconde of 2 stil sta en verder loop gaat het weer een stukje vlotter. Ik heb het ook in open terrein. Soms toch plots een kleine hapering waarbij m'n fps naar rond de 20 springt. Ik stop een seconde en die gaat onmiddelijk terug naar +60 en blijft dan ook zo. Vrij raar.

Enfin, het zou toch niet mogen met mijn systeem met zo'n settings. Ik speel verdorie bijna met alles op low. Zelfs textures staan op medium, geen bloom, geen schaduwen, enz...

Ik hoop nu gewoon dat mijn nieuw systeem op mysterieuze wijze geen problemen heeft met deze titel waardoor mijn framerate gigantisch de hoogte in schiet waardoor ik zonder problemen kan spelen met alles voor de verandering eens op de hoogste settings.

Edit: I love this game! :D

Sorasan

Legacy Member
Snap niet waarom iedereen die grafische dingen op het hoogste willen, de kwaliteit is toch zeer average zelfs op high.. (lijkt eerder op low/medium graphics) is het verschil dan nog zo opmerkelijk hoog?. Hoop wel dat ze er iets aan gaan doen om die grafische bugs (die groene laser grafische glitch heeft iedereen last van btw, en details te verhogen...)

RBMK

Legacy Member
Sorasan zei:
Snap niet waarom iedereen die grafische dingen op het hoogste willen, de kwaliteit is toch zeer average zelfs op high... Hoop wel dat ze er iets aan gaan doen om die grafische bugs (die groene laser grafische glitch heeft iedereen last van btw, en details te verhogen...)

Wel, als jij al vindt dat de grafische kwaliteit toch zeer average is op high dan zou je net perfect moeten snappen waarom iedereen die grafische dingen op het hoogste wil. :)

Btw. Ik vind de game er prima uit zien met alle toeters en bellen geactiveerd. Maar ja, ieder zijn smaak natuurlijk. Ik hou gewoon van die grafische stijl. Het is geen doorgedreven cartoon-stijl maar net goed genoeg om het realistisch genoeg te houden en ideaal voor zo'n Star Wars game en bovendien zorgt de grafische stijl nog meer voor zo'n kotor gevoel die doorheen de game geweven zit. Tja...:)

Sorasan

Legacy Member
RBMK zei:
Wel, als jij al vindt dat de grafische kwaliteit toch zeer average is op high dan zou je net perfect moeten snappen waarom iedereen die grafische dingen op het hoogste wil. :)

Btw. Ik vind de game er prima uit zien met alle toeters en bellen geactiveerd. Maar ja, ieder zijn smaak natuurlijk. Ik hou gewoon van die grafische stijl. Het is geen doorgedreven cartoon-stijl maar net goed genoeg om het realistisch genoeg te houden en ideaal voor zo'n Star Wars game en bovendien zorgt de grafische stijl nog meer voor zo'n kotor gevoel die doorheen de game geweven zit. Tja...:)

om heel eerlijk te zijn merk ik weinig verschil op tussen high en medium...
De stijl zit goed maar de details zitten er niet in. Alles is heel erg plat. Zeker met de grafische bugs erin valt het gewoon nog veel feller op.
Denk toch wel dat ze hun nu moeten haasten om dingen te gaan verbeteren op dat vlak voordat er mensen gaan stoppen.

Kowlier

Legacy Member
het probleem is dat de details pas echt naar boven komen in instances. gisteren pas echt goed gemerkt. als ik rondloop op republic fleet trekt mijn armour op de ballen, echt een pixelbrij. maar eens ik een flashpoint enter zag het er al (iets, want om eerlijk te zijn, high lvl armour is gemaakt door een blinde die tekent zonder handen) beter uit.

al in al is de engine nougabollen. graphics zijn echt wel ondermaats voor hetgeen u systeem moet leveren. dit is net zoals warhammer online. die engine was immens zwaar om te draaien, maar kwa output was het laughable.

Drokz

Legacy Member
Blijf het merkwaardig vinden dat ik op m'n 2 jaar oude pc'ke niks maar dan ook niks last heb van de bovengenoemde problemen....

FlatRussian

Legacy Member
Drokz zei:
Blijf het merkwaardig vinden dat ik op m'n 2 jaar oude pc'ke niks maar dan ook niks last heb van de bovengenoemde problemen....

T'hangt echt van pc tot pc af blijkbaar. Op mijn laptop van 1,5 jaar ook amper tot geen last. (geen 60fps non stop, maar een stabiele 35 en toch overal).

Heb nu ook warzones uitgecheckt en ook niets van last. Al had ik gisteren bij een bepaald matchke toch het gevoel dat soms mijn skills een halve seconde delay hadden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan