Archief - FPS Lagg

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nielskeuh

Legacy Member
Iedereen zal het wel al ervaren hebben ingame, of toch sommige, de vreselijke FPS lagg in caves, warzones, crowded areas...

Ook altijd die FPS lagg wanneer je bags, crew skills enz. opent

Op het officiële SWTOR forum zijn er nu ongeveer al een 400 pages vol van mensen met FPS problemen.

Kom nu niet zeggen dat het aan mijn pc specs ligt o.d. want er zijn genoeg mensen met pro specs die ook lagg hebben.

Misschien is het een GPU software probleem, misschien een CPU probleem door meerdere cores? Wie zal het zeggen

Het ergste vanal is dat BW niet eens het probleem toegeeft, geweldige customer support!

Voor de mensen die niet weten hoe je je FPS kan checken ingame: ctrl + shift + f

Zijn er hier ook mensen met deze problemen?

Je kan altijd eens de forum thread checken op het SWTOR forum:

STAR WARS: The Old Republic - Horrid FPS

Ik kan wel nog altijd spelen, 40-60 FPS in normale areas maar eens in crowded areas zoals bv warzones enzo 10-20 FPS, wat echt om te wenen is.

No flame/discuss

Official statement van rockjaw:

We're aware and are looking into it - it's not something where we're expecting to find a 'magic bullet' solution as 'FPS issues' can cover a wide range of problems. That said, we're working to improve the client where we can.

staticsoul89

Legacy Member
Ik heb dat probleem ook wel je zou denken als je games als crysis 2 en bf3 kan spelen op de hoogste settings dat je dit spel ook wel op de hoogste settings kan spelen.
sinds de laatste patch is mijn fps zelfs naar beneden gegaan ook al stond er in de patch notes dat het de performance zou moeten verbeteren.

Shrimpy

Legacy Member
Ik heb nog geen enkele keer lag gehad sinds de releasedate. Mss 2x een framedrop maar nooit langer dan 5 seconden.

metalleke

Legacy Member
staticsoul89 zei:
Ik heb dat probleem ook wel je zou denken als je games als crysis 2 en bf3 kan spelen op de hoogste settings dat je dit spel ook wel op de hoogste settings kan spelen.
sinds de laatste patch is mijn fps zelfs naar beneden gegaan ook al stond er in de patch notes dat het de performance zou moeten verbeteren.

Wat hebben shooters in godsnaam te zien met mmo's? Die vergelijken is zo fout.

Veruca

Legacy Member
Ik heb ook wel last van FPS drops. Zit zo rond de 30 FPS gemiddeld, en dan dropt dat soms naar 8 ofzo. Heb al gemerkt dat alt-tabben dit even fixt, maar dat het een half uur later weer van dat is.

Fax

Legacy Member
Enkel in de capital 'Imperial Fleet' heb ik wat framelag. Voor de rest alles soepel hier. Ik ben bij de gelukkigen

syndrom

Legacy Member
het is wel een feit dat het spel niet zo goed geoptimaliseerd is.

staticsoul89

Legacy Member
metalleke zei:
Wat hebben shooters in godsnaam te zien met mmo's? Die vergelijken is zo fout.

Performance van een game heeft dan ook niks me het genre. Het is gwn een feit da de swtor engine vele malen beter zou kunnen.

metalleke

Legacy Member
staticsoul89 zei:
Performance van een game heeft dan ook niks me het genre. Het is gwn een feit da de swtor engine vele malen beter zou kunnen.

Performance heeft net zeer veel te zien met het genre. Als je die link al niet snapt dan valt er weinig verder te spreken.

Hoeveel mensen er niet spreken over "de engine" maar totaal geen benul hebben van wat de inhoud hiervan is.

Babaluna

Legacy Member
De engine zou eerst en vooral een prioriteit moeten zijn in een mmo , als niemand het "vlot" draait zal niemand het ook spelen .
Ik was een bepaald moment al minder aant spelen omdat de FPS in pvp belachelijk slecht zijn ( ok men pc is niet vet , maar ik hoor ook mensen klagen met heel goede pc's)
ik ga me een nief pcke aanschaffen maar of dit het gaat oplossen , kweet niet :p)

Nielskeuh

Legacy Member
Zou iets te maken hebben met drivers van GPU kaarten.

Stond een post van zo ne forum bot op het forum

staticsoul89

Legacy Member
metalleke zei:
Performance heeft net zeer veel te zien met het genre. Als je die link al niet snapt dan valt er weinig verder te spreken.

Hoeveel mensen er niet spreken over "de engine" maar totaal geen benul hebben van wat de inhoud hiervan is.

Gast ik weet heel goed over wat het gaat als ik over de engine spreek ik heb zelf een simulatie engine geschreven. Ben zelf informaticus. Het lijkt me eerder dat jij niet weet over wat je spreekt. Ok de werelden zijn meer open maar het zal toch ongeveer hetzelfde blijven als je weet hoe groot de bf3 maps zijn. En het vreemde is dat het spel zelfs belachelijk lage framerates haalt in kleine gesloten zones dus dit kan je zeker wel vergelijken met eender welk genre. Weet je trouwens dat veel engine worden gebruikt voor zowel mmo's als voor andere genres? vaak ook fps. Het enige grote verschil in mmo engines is het feit dat er een library aanwezig is voor het networking gedeelte wat nogal lastig kan zijn in dit soort games. Dit heeft echter NIKS te maken met het grafische gedeelte.

En hoezo dat hangt echt wel af van het genre geef me de uitleg dan eens als je het blijkbaar toch beter weet? Grafische engine is uiteindelijk het framework dat gebruikt wordt om alles op je beeld te toveren en zover ik weet is dat hetzelfde bij een fps als bij een mmo.

Het is trouwens erg gemakkelijk om iets te zeggen zoals 'als je de link al niet snapt valt dan valt er weinig verder te spreken'
Leg het dan aub even uit.

metalleke

Legacy Member
staticsoul89 zei:
Gast ik weet heel goed over wat het gaat als ik over de engine spreek ik heb zelf een simulatie engine geschreven. Ben zelf informaticus. Het lijkt me eerder dat jij niet weet over wat je spreekt. Ok de werelden zijn meer open maar het zal toch ongeveer hetzelfde blijven als je weet hoe groot de bf3 maps zijn. En het vreemde is dat het spel zelfs belachelijk lage framerates haalt in kleine gesloten zones dus dit kan je zeker wel vergelijken met eender welk genre. Weet je trouwens dat veel engine worden gebruikt voor zowel mmo's als voor andere genres? vaak ook fps. Het enige grote verschil in mmo engines is het feit dat er een library aanwezig is voor het networking gedeelte wat nogal lastig kan zijn in dit soort games. Dit heeft echter NIKS te maken met het grafische gedeelte.

En hoezo dat hangt echt wel af van het genre geef me de uitleg dan eens als je het blijkbaar toch beter weet? Grafische engine is uiteindelijk het framework dat gebruikt wordt om alles op je beeld te toveren en zover ik weet is dat hetzelfde bij een fps als bij een mmo.

Het is trouwens erg gemakkelijk om iets te zeggen zoals 'als je de link al niet snapt valt dan valt er weinig verder te spreken'
Leg het dan aub even uit.

Opeens dacht ik dat je iets doorhad, maar dan ga je terug de mist in.

staticsoul89

Legacy Member
trol. ga er verder geen woord aan vuil maken als je dan toch geen deftige onderbouwing kan geven.

metalleke

Legacy Member
staticsoul89 zei:
trol. ga er verder geen woord aan vuil maken als je dan toch geen deftige onderbouwing kan geven.

staticsoul89 zei:
Gast ik weet heel goed over wat het gaat als ik over de engine spreek ik heb zelf een simulatie engine geschreven. Ben zelf informaticus. Het lijkt me eerder dat jij niet weet over wat je spreekt.

Jaja

staticsoul89 zei:
Ok de werelden zijn meer open maar het zal toch ongeveer hetzelfde blijven als je weet hoe groot de bf3 maps zijn.

Dus hier geef je al toe dat er verschillen zijn.


staticsoul89 zei:
En het vreemde is dat het spel zelfs belachelijk lage framerates haalt in kleine gesloten zones dus dit kan je zeker wel vergelijken met eender welk genre.

Dus omdat je een kleine gesloten binnenkomt zijn opeens de gebruikte technieken wel vergelijkbaar? En is de onderliggende code opeens volledig overboord gegooid?

staticsoul89 zei:
Weet je trouwens dat veel engine worden gebruikt voor zowel mmo's als voor andere genres? vaak ook fps. Het enige grote verschil in mmo engines is het feit dat er een library aanwezig is voor het networking gedeelte wat nogal lastig kan zijn in dit soort games. Dit heeft echter NIKS te maken met het grafische gedeelte.

Ja want multiplayer FPS hebben geen netcode.

staticsoul89 zei:
En hoezo dat hangt echt wel af van het genre geef me de uitleg dan eens als je het blijkbaar toch beter weet? Grafische engine is uiteindelijk het framework dat gebruikt wordt om alles op je beeld te toveren en zover ik weet is dat hetzelfde bij een fps als bij een mmo.

Het is trouwens erg gemakkelijk om iets te zeggen zoals 'als je de link al niet snapt valt dan valt er weinig verder te spreken'
Leg het dan aub even uit.

Je weet dat dat HeroEngine de minimale basis/toolset is waarmee de ontwikkelaars aan het werk gaan. Naargelang de vereisten naar gameplay, audio, gfx, ... gaat men dan hierop verder werken. Hierin kan men gaan van 3d party toevoegingen tot eigen aanpassingen. Zomaar 2 games vergelijken die dezelfde basis hebben is gewoon al niet correct.

HeroEngine "provides a complete technology solution for MMO developers, which takes years off time to market by providing a streamlined creative pipeline and a complete toolset in an integrated turnkey solution".

Je zou dan nog claimen dat 2 games van een verschillend genre dezelfde performantie zouden moeten opleveren?

Ps: Ik beweer niet dat performantie in SW:Tor de van het is en dat er geen problemen zijn. Heb zelf problemen gehad met textures die van kleur veranderden. Dit is gewoon terzijde.

staticsoul89

Legacy Member
metalleke zei:
Dus jouw "because I say so" is wel deftig argumentatie?

Heb je mijn reactie wel gelezen? Ik leg je duidelijk uit wat een engine is en waaruit die bestaat. Moet je voorbeelden hebben van engines die beide kunnen? Die kan ik je genoeg geven hoor.

Esenthel Engine - Next-Gen MMO Game Engine for Windows, Mac, Android and iOS Een relatief nieuwe engine waar je kan zien dat het voor vele verschillende game genres word gebruikt.

HeroEngine Ik heb zelfs de swtor engine even opgezocht waarop deze gebaseerd is. Zoals je kan lezen op de website ervan: Build every type of online game (RPG, FPS, RTS and more) with HeroEngine!

En je reactie op die netcode heb je gelijk in maar dat is compleet terzijde. Er zit wel degelijk een groot verschil tussen de netcode van een fps als die van een mmorpg. Ik beweer niet dat ik alle details weet. Maar je kan je bij een mmo wel verwachten aan een veel complexer gedistribueerd systeem met alle complexe sideffects dat een gedistrubueerd systeem met zich meebrengt.

metalleke zei:
Je weet dat dat HeroEngine de minimale basis/toolset is waarmee de ontwikkelaars aan het werk gaan. Naargelang de vereisten naar gameplay, audio, gfx, ... gaat men dan hierop verder werken. Hierin kan men gaan van 3d party toevoegingen tot eigen aanpassingen. Zomaar 2 games vergelijken die dezelfde basis hebben is gewoon al niet correct.

En ofcourse dat er verder is gewerkt aan de engine maar uiteindelijk hebben ze wel de onderliggende zelfde basis he. De core is dezelfde en gameplay en sound heeft weeral niets met de grafische engine te maken. Die gaat echt niet zo drastisch veranderd zijn hoor. Ze creeren hun modellen, textures enz. Ik zou eigenlijk zelfs gedacht hebben dat een grote developer als bioware zijn eigen engine in huis had maar ben niet echt op de hoogte van het businessproces in deze sector. Uiteindelijk komt het erop neer dat ze wrs nog een heleboel mmo functionaliteit zoals netcode hebben toegepast maar de grafische engine die gaat nog heel hard op de originele lijken.

metalleke zei:
Je zou dan nog claimen dat 2 games van een verschillend genre dezelfde performantie zouden moeten opleveren?
Neen dat beweer ik niet. Hangt heel hard af van een aantal variabelen zoals het detail van je textures. Maar nu kan je toch niet zeggen dat swtor zo een hoog detail gebruikt he.

Einde verhaal. Swtor engine is echt slecht geoptimaliseerd (matige performance op high end machines) en engines zoals die van bf3 zijn echte pareltjes als je ziet hoe vlot die kunnen draaien op matige hardware. Daar zit mijn vergelijking en ik denk zelfs dat jij dat ook wel zult kunnen beamen.

Dit is het laatste woord dat ik er aan ga vuilmaken hopelijk zie je in dat mijn reactie niet compleet uit de lucht is gegrepen en wel degelijk met enige kennis onderbouwt is.

edit: Ik zie dat je ondertussen je post hierboven hebt aangepast.

Drokz

Legacy Member
Al sinds beta zijn er mensen die klagen over lag en slechte FPS. Zelf heb ik zelden lag in pve, pvp, waar dan ook. En rond de 50-60 FPS op een 2 jaar oude pc... Alles max en 1920*1080 resolutie.

staticsoul89

Legacy Member
Ochja ik ga er ook niet van dood gaan ze zullen dat uiteindelijk wel fixen met patches.

inkei

Legacy Member
Enigste plek waar het enorm voor mij lagged is de Imperial Fleet.
Normaal 60-70 fps bij zware moment en 100+ bij rustige maar in de Fleet, max 10 fps :/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan