Riveragruùes zei:
Ik heb echt alle FF hier ligge (remakes etc.) en ik moet echt zeggen dat FF XII de grootste teleurstelling ooit was op vlak van verhaal, skillsysteem en combat... Ik zat op het einde (+de meeste sidequests, hunts etc.) en ik had nog steeds geen enkele band met mijn karakters, iets wat ik nog nooit heb meegemaakt in een FF-game... Als FF-fan van het eerste uur deed mijn hart echt pijn om zo'n slechte gedachtes te hebben over het spel tijdens het spelen... Ik hoop echt dat de makers iet of wat meer verhaal stoppen dan in den 12 : (
Inderdaad, de meeste personages in FFXII hadden geen doel of achtergrond waardoor het verhaal totaal niet interessant was. Het verhaal op zich had veel potentieel maar er gebeurde gewoon te weinig (te weinig cutscenes, character developement,...). Het battlesystem was ook een ramp (ik heb liever turn based ofwel volledig realtime maar niet zo iets tussenin zoals bij FFXII, wat nogal saai was).
Ik heb niet zoveel hoop meer in Square-Enix want voor mij hebben ze nog geen enkel deftig spel uitgebracht.
-FFX-2 -> wtf?
-Kingdom Hearts 2 -> ook een veel minder verhaal i.t.t. deel 1 .
-FFXII -> verhaal?, personages?, battlesystem?
-Veel FF spin-offs (Dirge of Cerberus -> slecht) en remake's op handhelds (deze zijn wel goed want die games hebben nog een verhaal).
Hun enige goede games sinds ze Square-Enix werden zijn die dat gemaakt werden door andere developers (Tri-ace, Level5,...).
Square-Enix is volgens mij veel te commercieel geworden, wat de kwaliteit van hun games duidelijk doet verminderen. Toch hoop ik stiekem dat ze zich terug herpakken met deel XIII
