Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kil911ler

Legacy Member
El Toro zei:
wel, als ge "stoomschepen" hoogtechnologisch vind, ok, anders hoort FFIX ni echt in uw rijtje thuis :D

Dude, de overgang van Mist-engines naar Steam-engines is echt wel niet te onderschatten ze! ^^

@Bt.Solid: vond ik ook wel cool aan FFX dat het 'omgekeerd' verliep ^^

Bt.Solid

Legacy Member
kil911ler zei:
Dude, de overgang van Mist-engines naar Steam-engines is echt wel niet te onderschatten ze! ^^

@Bt.Solid: vond ik ook wel cool aan FFX dat het 'omgekeerd' verliep ^^

I second that,vooral omdat na het verdwijnen van de mist die engines redelijk nutteloos waren :lol:

El Toro

Legacy Member
Bt.Solid zei:
I second that,vooral omdat na het verdwijnen van de mist die engines redelijk nutteloos waren :lol:

ja natuurlijk, maar voor de rest was de hele oorlogsvoering gebaseerd op magie of ventjes met zwaardjes (of die vreemde stokken van Lindblum) en BTW, Lindblum hoogtechnologisch? de liften werken door aan een hendel te trekken, en de radars van de klok zijn groter dan uw airship! s mss wel technologie, maar toch ni fameus hoog :lol:

koji

Legacy Member
Kotaku - Let's Look At Final Fantasy XIII Battle Screens - Square Enix

thumb800x800_3396775820_22824e9c29_o.jpg


thumb800x800_3395963493_64124624d2_o.jpg


thumb800x800_3395963321_698d24b9a6_o.jpg


staan der nog wel enkele als je de link volgt... op mij maken ze ni echt zoveel indruk, weet ni, misschien verwacht ik wa veel ofzo... laten een nogal "meh" indruk na...

Samus007

Legacy Member
ik krijg ook niet een wow gevoel en de setting is mij iets te high tech voor zelfs final fantasy, het meh gevoel is nog steeds ter plaatse, afwachten.

waffel

Legacy Member
men hart doet er zeer van als ik zie welke kant ze met de hoofdtak van final fantasy aan het opgaan zijn :(

Toppie

Legacy Member
Kheb ook liever een meer middeleeuwse setting dan een hoogtechnologische

Santa

Legacy Member
Kan een geniaal game zijn, als ze het overzichtelijk houden en een super verhaal creëren waar je echt meeleeft met de personages. Niet zoals FF12 dus :)

chellesan

Legacy Member
Toppie zei:
Kheb ook liever een meer middeleeuwse setting dan een hoogtechnologische

dat futuristish is sinds FFVII aan de gang, maar ja het is nog steeds fantasy he. maar ja ik heb ook meer het middeleeuws graag, daarom da ik ook zo graag final fantasy XI online speel

Samus007

Legacy Member
Santa zei:
Kan een geniaal game zijn, als ze het overzichtelijk houden en een super verhaal creëren waar je echt meeleeft met de personages. Niet zoals FF12 dus :)


Bij FF XII zijn de meningen erg sterk verdeeld, ik vond XII een beter deel uit de reeks en een erg goed verhaal hebben.

spikie

Legacy Member
zagevent zei:
dat futuristish is sinds FFVII aan de gang, maar ja het is nog steeds fantasy he. maar ja ik heb ook meer het middeleeuws graag, daarom da ik ook zo graag final fantasy XI online speel

ik kan het allemaal wel smaken.
setting maakt imo ni zoveel uit, als de storyline, gameplay en character development maar goe zit

ytsejam

Legacy Member
Nieuws | 8 april 2009 - In de nieuwste editie van het Japanse magazine Famitsu staat een interview met Final Fantasy XIII director en script schrijver Motomu Toriyama. In dit interview kwam naar voren dat Final Fantasy op dit moment draait op een resolutie van 720p en een frame rate van 30fps.

Motomu Toriyama vertelde ook dat Square Enix er alles aan doet om zoveel mogelijk mensen van het spel te laten genieten. Zo heeft men er rekening mee gehouden dat nog niet iedereen een HD TV in huis heeft, en dat houdt in dit geval in dat men er alles aan heeft gedaan om de tekst op het scherm goed leesbaar te maken. Spellen als Dead Rising en Banjo Kazooie: Nuts & Bolts hadden problemen met de tekst op SD TV's, de tekst was in veel gevallen onleesbaar. Bij Final Fantasy XIII zal dat in ieder geval niet zo zijn. Ook maakte Motomu Toriyama bekend dat je de mogelijkheid hebt om filmpjes te pauzeren of over te slaan.

Final Fantasy XIII wordt dit jaar op de PlayStation 3 uitgebracht in Japan. Naar alle waarschijnlijkheid zal een Amerikaanse en Europese release in 2010 volgen. In Europa en Amerika zal het spel zowel op de PlayStation 3 als Xbox 360 verschijnen.

Riveragrumes

Legacy Member
Santa zei:
Kan een geniaal game zijn, als ze het overzichtelijk houden en een super verhaal creëren waar je echt meeleeft met de personages. Niet zoals FF12 dus :)

Ik heb echt alle FF hier ligge (remakes etc.) en ik moet echt zeggen dat FF XII de grootste teleurstelling ooit was op vlak van verhaal, skillsysteem en combat... Ik zat op het einde (+de meeste sidequests, hunts etc.) en ik had nog steeds geen enkele band met mijn karakters, iets wat ik nog nooit heb meegemaakt in een FF-game... Als FF-fan van het eerste uur deed mijn hart echt pijn om zo'n slechte gedachtes te hebben over het spel tijdens het spelen... Ik hoop echt dat de makers iet of wat meer verhaal stoppen dan in den 12 : (

Arumat

Legacy Member
Riveragruùes zei:
Ik heb echt alle FF hier ligge (remakes etc.) en ik moet echt zeggen dat FF XII de grootste teleurstelling ooit was op vlak van verhaal, skillsysteem en combat... Ik zat op het einde (+de meeste sidequests, hunts etc.) en ik had nog steeds geen enkele band met mijn karakters, iets wat ik nog nooit heb meegemaakt in een FF-game... Als FF-fan van het eerste uur deed mijn hart echt pijn om zo'n slechte gedachtes te hebben over het spel tijdens het spelen... Ik hoop echt dat de makers iet of wat meer verhaal stoppen dan in den 12 : (
Inderdaad, de meeste personages in FFXII hadden geen doel of achtergrond waardoor het verhaal totaal niet interessant was. Het verhaal op zich had veel potentieel maar er gebeurde gewoon te weinig (te weinig cutscenes, character developement,...). Het battlesystem was ook een ramp (ik heb liever turn based ofwel volledig realtime maar niet zo iets tussenin zoals bij FFXII, wat nogal saai was).

Ik heb niet zoveel hoop meer in Square-Enix want voor mij hebben ze nog geen enkel deftig spel uitgebracht.
-FFX-2 -> wtf?
-Kingdom Hearts 2 -> ook een veel minder verhaal i.t.t. deel 1 .
-FFXII -> verhaal?, personages?, battlesystem?
-Veel FF spin-offs (Dirge of Cerberus -> slecht) en remake's op handhelds (deze zijn wel goed want die games hebben nog een verhaal).

Hun enige goede games sinds ze Square-Enix werden zijn die dat gemaakt werden door andere developers (Tri-ace, Level5,...).
Square-Enix is volgens mij veel te commercieel geworden, wat de kwaliteit van hun games duidelijk doet verminderen. Toch hoop ik stiekem dat ze zich terug herpakken met deel XIII :P

Mayiko

Legacy Member
Riveragruùes zei:
Ik heb echt alle FF hier ligge (remakes etc.) en ik moet echt zeggen dat FF XII de grootste teleurstelling ooit was op vlak van verhaal, skillsysteem en combat... Ik zat op het einde (+de meeste sidequests, hunts etc.) en ik had nog steeds geen enkele band met mijn karakters, iets wat ik nog nooit heb meegemaakt in een FF-game... Als FF-fan van het eerste uur deed mijn hart echt pijn om zo'n slechte gedachtes te hebben over het spel tijdens het spelen... Ik hoop echt dat de makers iet of wat meer verhaal stoppen dan in den 12 : (

ik begrijp volledig wat je bedoelt, zelfs de summons trokken op niks ...
uw personages waren sterker dan uw summons iets wat in normale ontwikkelingen nooit voorkomt.
soit, ze hebben dees goe verpest waardoor mijn verwachtingen van de 13 ook niet te hoog zullen liggen ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan