Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

waffel

Legacy Member
kvind dat futuristisch gedoe er wat over, eerst afwachten naar de reviews ze :)

El Toro

Legacy Member
mijn GOD, ik had mooi verwacht, maar dit overtreft toch nog eens mijn verwachtingen! dit is gewoon eyemelting beauty. het verdraait precies toch ook wel wat van het verhaal dat we tot nu toe hoorden. ik denk dat ik het nog een paar tien keer ga bezien :-p

waffel

Legacy Member
ik ga mij hier wijselijk terug trekken, want ik spot hier enkele overdreven reacties :p

doei

Samus007

Legacy Member
Vond het niet slecht maar ook niet wow, de (high-tech) setting bekoort me iets minder maar das prob gewoon wennen, ik herb niks hypegehalte voor deel XIII ondanks zware FF fan te zijn, kan alleen goed zijn, dan zijn de verwachtingen altijd minder :p

jimbojohn

Legacy Member
het filmke ziet er grafisch enorm goed uit, spijtig van de exclusive die sony kwijt is, maarja, zolang het op playstation beter oogt en speelt dan op 360 hoor je mij niet klagen

chellesan

Legacy Member
wow die nieuwe trailer ownt zo hard, nooit gedacht dat het zo goed ging worden

Obs

Legacy Member
zagevent zei:
wow die nieuwe trailer ownt zo hard, nooit gedacht dat het zo goed ging worden

grafisch dan toch, meer dan dat kan je imho niet beoordelen met een trailer alleen

spikie

Legacy Member
Obsessed zei:
grafisch dan toch, meer dan dat kan je imho niet beoordelen met een trailer alleen

we hebbe nu toch al een beter beeld van het battle systeem

en da ziet er imo wel spectaculair uit

Samus007

Legacy Member
jimbojohn zei:
het filmke ziet er grafisch enorm goed uit, spijtig van de exclusive die sony kwijt is, maarja, zolang het op playstation beter oogt en speelt dan op 360 hoor je mij niet klagen

zal bout hetzelfde zijn, ze gaan naar mijn mening het identiek maken, kan verkeerd zijn ook maar toch.

El Toro

Legacy Member
Samus007 zei:
zal bout hetzelfde zijn, ze gaan naar mijn mening het identiek maken, kan verkeerd zijn ook maar toch.

wel, ze zeggen bij SE dat ze het eerst op PS3 maken, en pas daarna voor de X360 (als ik juist ben is da ook een deel van de reden dat het bij ons pas later gaat zijn dan in Japan, daar gaat de X360 versie ni eens verschijnen), dus eigenlijk een port... iedereen mag me gerust tegenspreken, ik ben helemaal niet zeker dat dit wel klopt :p

waffelaar zei:
ik ga mij hier wijselijk terug trekken, want ik spot hier enkele overdreven reacties

doei

let fanboys be fanboys :D ik had mijn verwachtingen alsmaar lager en lager bij gesteld, maar deze trailer heeft mijn verwachtingen toch overtroffen.
Ten eerste: het is gewoonweg PRACHTIG. ge moogt nog zeggen dat het cutscenes zijn, maar zelfs de gameplay beelden zien er geweldig uit met de belichting net zoals het hoort!
Ten tweede: die gameplay ziet er ongeloofelijk vlotjes uit, met precies ook een systeem om snel te counteren of combo's te maken (kan hier iemand lezen wat er staat in de tekstballonetjes die soms links of rechts boven verschijnen in beeld? ik vermoed, nadruk op VERMOED, dat daar zal staan "counter" of "switch character" of zo.). de bewegingen zijn ook enorm vloeiend en heerlijk over the top.
Ten derde: de muziek lijkt weer geweldig te worden.

Nu even terzake, want niemand lijkt er veel om te geven, maar ik toch wel :doc: verstaat er hier iemand meer over het verhaal? hoe ik het versta komt het neer op "(Lightning en )Storm behoren tot een groepering van Cocoon die er tegen zijn dat mensen naar Pulse worden gestuurd, die mensen die naar Pulse worden gestuurd door Sanctum (denk aan Shinra van FFVII met SOLDIER is hier gelijk aan PSICOM. wat eigenlijk betekent dat Lightning een vrouwelijke Cloud is, want zij heeft ook in het leger gezeten.) zijn eigenlijk allemaal l'Cie. In het begin van de trailer zijn Storm en Lightning precies aant discussieren over een bepaald doel dat ze moeten vervullen, een onduidelijke "Focus" opgegeven door de fal'Cie, waarna Vanilla zegt dat zij weet hoe ze hun doel moeten bereiken.
De trein die Storm en Lightning met hun vrienden (laten we ze Biggs en Wedge noemen, die zitten toch altijd in elke FF game) proberen te stoppen of te overmeesteren wordt daarna aangevallen door PSICOM, maar wanneer ze bijna zelf opnieuw overmeesterd worden gebruikt Serah (onbekend personage tot nog toe denk k, behalve als dat een andere naam zou zijn voor Vanilla) een speciale kracht om hen allemaal te redden. Blijkbaar is dit echter een kracht van de fal'Cie, waardoor Storm en Lightning nu ook l'Cie zijn.

wil hier iemand op uitbreiden?

El Toro

Legacy Member
bedenking bij het vechtsysteem: als je kijkt net onder de grijze streep, en net boven de balkjes die de mogelijke acties weergeven, zie je een dunne blauwe balk, die altijd heraanvult. dit is blijkbaar de ATB balk MAAR hij is opgedeeld in 3 delen (misschien later uitbreidbaar naar meer?) en naast elke mogelijke actie staat een getal, hier precies alleen 1 of 3. het is dus redelijk veilig aan te nemen dat je pas de actie met een 3 kan gebruiken als de balk helemaal vol is, maar al vanaf dat je 1 deel van de balk vol hebt kan je terug aanvallen. Of als de balk vol is kan je een combo doen van 3x1 aanval, of aanvallen plus magie. en zoals ik daarnet al zei, dat lijkt allemaal zo vlot in elkaar over te lopen, tis gewoon prachtig om te zien.

Obs

Legacy Member
Ja ik ben ook ontzettend benieuwd naar het battlesystem.
Vraag me vooral ook af hoeveel party members je maximaal zal kunnen hebben. Het ziet er nogal snel en complex uit, ik denk dat ik met 4 chars zou flippen lol. ( in de veronderstelling dat het redelijk realtime achtig is zoals in FFXII)

waar is de tijd dat het spel gewoon wachtte op input van de user en er niets gebeurde totdan :D

spikie

Legacy Member
El Toro zei:
bedenking bij het vechtsysteem: als je kijkt net onder de grijze streep, en net boven de balkjes die de mogelijke acties weergeven, zie je een dunne blauwe balk, die altijd heraanvult. dit is blijkbaar de ATB balk MAAR hij is opgedeeld in 3 delen (misschien later uitbreidbaar naar meer?) en naast elke mogelijke actie staat een getal, hier precies alleen 1 of 3. het is dus redelijk veilig aan te nemen dat je pas de actie met een 3 kan gebruiken als de balk helemaal vol is, maar al vanaf dat je 1 deel van de balk vol hebt kan je terug aanvallen. Of als de balk vol is kan je een combo doen van 3x1 aanval, of aanvallen plus magie. en zoals ik daarnet al zei, dat lijkt allemaal zo vlot in elkaar over te lopen, tis gewoon prachtig om te zien.

of mss:
1 deel = fire
2 delen = firaga
3 delen= fira

om maar een voorbeeld te geven :)

Daedie

Legacy Member
El Toro zei:
bedenking bij het vechtsysteem: als je kijkt net onder de grijze streep, en net boven de balkjes die de mogelijke acties weergeven, zie je een dunne blauwe balk, die altijd heraanvult. dit is blijkbaar de ATB balk MAAR hij is opgedeeld in 3 delen (misschien later uitbreidbaar naar meer?) en naast elke mogelijke actie staat een getal, hier precies alleen 1 of 3. het is dus redelijk veilig aan te nemen dat je pas de actie met een 3 kan gebruiken als de balk helemaal vol is, maar al vanaf dat je 1 deel van de balk vol hebt kan je terug aanvallen. Of als de balk vol is kan je een combo doen van 3x1 aanval, of aanvallen plus magie. en zoals ik daarnet al zei, dat lijkt allemaal zo vlot in elkaar over te lopen, tis gewoon prachtig om te zien.

zo zag ik het ook ongeveer (ook gepost op xbox forum in FXIII topic).

Spikeymouse zei:
of mss:
1 deel = fire
2 delen = firaga
3 delen= fira

om maar een voorbeeld te geven :)

int filmke wordt 1 keer ergens een volledige balk opgesoepeerd aan een "zware" aanval. Dus in dat opzicht kan het idd wel zo zijn dat ge uwe ganse balk moet opsoeperen aan firaga, maar dan ook beloond wordt met immens veel dmg, oid :p.

Zeromancer

Legacy Member
meh... het battle systeem ziet er nogal erg ff12 uit...
Ik vond da dus echt ni tof da battle systeem, geef mij maar het originele terug aub

El Toro

Legacy Member
Zeromancer zei:
meh... het battle systeem ziet er nogal erg ff12 uit...
Ik vond da dus echt ni tof da battle systeem, geef mij maar het originele terug aub

welk originele? er zijn zoveel veranderingen al geweest, geen enkele FF heeft hetzelfde battle systeem als de vorige. zelfs al zeggen ze dat ze ATB gebruiken, zijn er nog altijd grote verschillen. kijk bv naar FFVII en IX, ze gebruiken allebei ATB, maar bij FFVII kan je zelf kiezen wanneer je een limitbreak doet, en dat duurt maar een enkele beurt, terwijl je bij FFIX meteen in Trance gaat van zodra er genoeg op je geklopt is, maar je kan wel twee of drie beurten speciale acties doen!

of bedoel je mss gewoon dat je terug Random Encounters wilt? want dan vind ik u heeeeeel vreemd :lol:

het battle systeem ziet er goed uit vind ik, alleen lijkt het wat vreemd dat er geen MP meer zou zijn volgens jouw artikeltje Spikey. ni dat da zo een groot probleem is, maar dan spam je toch gewoon constant je sterkste magics?

forumthread over battle systeem op Final-FantasyXIII.net. ze hebben dus een vertaling gemaakt van een van de battle screens, ik zal snel even de interessantste stukken zeggen. Let wel, dit is evengoed allemaal SPECULATIE... hmmm, speculaas, lekker.

de balk met drie delen lijkt inderdaad de ATB balk te zijn. je kan voor elk deel een command geven van zodra het gevuld is, bijvoorbeeld "attack-fire-attack" als je balk vol is en je enkel commands gebruikt die een waarde van 1 hebben. belangrijk: je personage doet NIETS totdat je op DRIEHOEK duwt!
er zou weldegelijk een "dodge" move kunnen zijn, maar dat is niet zeker.
meerdere commands samen uitvoeren vormt een combo (duh), maar het is niet zeker of je combos kunnen onderbroken worden door een vijandelijke aanval, en elke combo is "uniek" in die zin dat "attack-fire-attack" een heel ander resultaat zal geven dan "fire-attack-attack".

Obs

Legacy Member
El Toro zei:
maar bij FFVII kan je zelf kiezen wanneer je een limitbreak doet, en dat duurt maar een enkele beurt, terwijl je bij FFIX meteen in Trance gaat van zodra er genoeg op je geklopt is, maar je kan wel twee of drie beurten speciale acties doen!

Trance vond ik echt hatelijk lol hoeveel keer ik die niet waste, was best moeilijk te timen :s
vind ik bijna zo irritant als het Draw systeem van FFVIII (don't hit me spikey)

mijn voorkeur van battlesystem (op vlak van interactie world<->fight) zou uitgaan naar een soort kruising tussen oude en nieuwe systemen.
Bijvoorbeeld gewoon zoals FFVII (apart "scherm" voor battle) maar dan geen random encounters, maar gewoon de monsters (of groepjes monsters) zien lopen in de field zoals FFXII en als je er dan tegen loopt het aparte scherm zoals vroeger

nuja zoiets past niet meer in de "tijd" van nu I guess :s

( let op ik spreek me nog niet uit over het effectieve systeem in FFXIII, misschien vind ik het kick-ass )

spikie

Legacy Member
El Toro zei:
het battle systeem ziet er goed uit vind ik, alleen lijkt het wat vreemd dat er geen MP meer zou zijn volgens jouw artikeltje Spikey. ni dat da zo een groot probleem is, maar dan spam je toch gewoon constant je sterkste magics?

FFVIII had ook geen mp, was imo een goed systeem

er zal wel iets zijn waardoor ge u sterkste magic ni kunt spammen
(cooldowntijd ofzo?)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan