Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Starrk

Legacy Member
De cinematic na het gevecht met Anima :love:

Spel was eindelijk gearriveerd gisteren, dus net begonnen :p

Jersy

Legacy Member
god ik haat het, nog altijd geen trap gedropped :(

nog 200k gil en ik koop een zenne, ben het beu :)

Cycloon

Legacy Member
Niet kopen (zoals eerder al gezegd door iemand anders). Ooit droppen ze er toch, en je kan gil veel beter gebruiken om wapens te upgraden. Je hebt sowieso veel meer gil nodig dan traphs ;)

Vitabis

Legacy Member
efkes een kort vraagske, heb geen zin om heel deze topic te lezen :)
kzit juist in chapter 11, wa kan ik best doen?
grinden en levelen? of gewoon doordoen met het verhaal?

Cycloon

Legacy Member
Sowieso die easy cieth stones doen maar ik zou niet te lang blijven hangen op the plains. Van zodra je verder kan in het verhaal, verder gaan. Van zodra je the plains verlaat in zo'n tunnel kan je daar even grinden omdat je daar vrij snel kan levellen. Ook hier niet té veel in overdrijven. 1-2 uurtjes grinden is voldoende eigenlijk.

prometheus03

Legacy Member
ik zou persoonlijk door spelen tot je af en toe de vijanden niet meer aankan, op dat moment even grinden

Dark_ParaSite

Legacy Member
die adamantoises lukken prima met summon, ma er zonder heb ik toch nog problemen. Krijg nog te veel dmg ookal doe ik veel resistance gear aan. Nuja tijdje zo farmen tot men saboteur en synergist roles van fang en lighting wa hoger zijn :)

Jersy

Legacy Member
idd zo heb ik het ook gedaan :)
en met de xp kan je rustig doorlvlen tot je ze afkan op een normale manier :)

Dark_ParaSite

Legacy Member
Jersy zei:
idd zo heb ik het ook gedaan :)
en met de xp kan je rustig doorlvlen tot je ze afkan op een normale manier :)

Ben nu de overige cieth stones naar 5 sterren aan het brengen, telkens ik 3tp heb ff ne adamantoise opleggen...

Kruipt wel meer tijd in dan ik dacht, want ge moet percies wel gigantisch veel geld farmen om alles te upgraden

starspike

Legacy Member
Ben nu ook in chapter 11 en had eerst ook de gedachte om wat te grinden op de plains... Tot ik aan mijn gevechten begon :) Serieus wat kletsen gekregen en enkel de fans en die wolven kan ik nog wel aan.
Dus toch maar gewoon naar Mah'Habara en daar wat gegrind en vooruitgegaan met het verhaal. Maar ik DENK dat ik even ga blijven hangen om mijn primary roles van mijn Crystarium daar op Lvl. 4 te brengen. Of is dat misschien wat teveel? Aan mijn secondary roles ga ik verre van beginnen aangezien daar de laagste level nodes al 3000 CP kosten.

Hoe zit het trouwens met wapens en accessories? Wanneer zijn jullie die beginnen upgraden. Ik heb de wapens van mijn eerstekeuze party members allemaal gemaxed, maar een kameraad zei dat dat vrij zinloos was.

Dark_ParaSite

Legacy Member
net de eerste adamantoise omgelegd zonder summon. Ge moet toch verdomd snel zijn aangezien die debuffs nie lang blijven van fang/light. verbeterd dit als die hoger class lvl krijgen?

12 adamans neergelegd, geen enkele trahpezodron :( wel 5 keer plat ingot

Cycloon

Legacy Member
Ze blijven niet langer, maar in principe kan je ze neerleggen met 1 keer volledig buffen (+- 3 minuten per adam). Simpelste is volledig buffen, dan een poot staggeren tot 650-700%, dan highwind met fang. Eerste poot is dan neer. Nu healen en dan de andere poot aanpakken. Direct nadat je highwind op 2de poot deed ga je naar sab,sab,sab (normaal begint die net te vallen dan) en debuf je hem helemaal. Daarna stagger je de adam zelf tot 100% en ga je naar com,com,com waarmee je hem normaal netjes kan dood doen zonder dat fang haar faithra heeft verloren (enigste nuttige buff nog op het einde eigenlijk).

Flare'

Legacy Member
Hoe lang duurt het nog om het main verhaal af te werken eens je chapter 11 zit ongeveer? Begin het stilaan wel wat moe te worden pff :p het verhaal boeit me zeker nog wel, maar het duurt gewoon echt wel lang. Vroeger had ik er geen problemen mee om keiveel uren in een FF-game te steken, maar nu heb ik daar toch niet meer de tijd/zin voor.

Dark_ParaSite

Legacy Member
Cycloon zei:
Ze blijven niet langer, maar in principe kan je ze neerleggen met 1 keer volledig buffen (+- 3 minuten per adam). Simpelste is volledig buffen, dan een poot staggeren tot 650-700%, dan highwind met fang. Eerste poot is dan neer. Nu healen en dan de andere poot aanpakken. Direct nadat je highwind op 2de poot deed ga je naar sab,sab,sab (normaal begint die net te vallen dan) en debuf je hem helemaal. Daarna stagger je de adam zelf tot 100% en ga je naar com,com,com waarmee je hem normaal netjes kan dood doen zonder dat fang haar faithra heeft verloren (enigste nuttige buff nog op het einde eigenlijk).

Kom percies nog net iets kracht te kort, k'hoop dat de tortoises snel trapz droppen zodat ik fang haar wapen kan boosten :)

Aan ingots geen gebrek op de moment ma ad toch liever eindelijk trapz gehad. Wel jammer dat er maar 1 type vijand is en dat droprate ZO laag is... beetje erover :)

ytsejam

Legacy Member
Flare' zei:
Hoe lang duurt het nog om het main verhaal af te werken eens je chapter 11 zit ongeveer? Begin het stilaan wel wat moe te worden pff :p het verhaal boeit me zeker nog wel, maar het duurt gewoon echt wel lang. Vroeger had ik er geen problemen mee om keiveel uren in een FF-game te steken, maar nu heb ik daar toch niet meer de tijd/zin voor.

Ja zou het eigenlijk ook graag weten. Ergens ben ik hem zeker nog niet beu, maar ik heb hier ook nog episodes of liberty city en god of war 3 liggen die ik wil spelen(onder andere). So many games, so little time, en ff13 pakt al een groot deel van die time in:p

Flare'

Legacy Member
ytsejam zei:
Ja zou het eigenlijk ook graag weten. Ergens ben ik hem zeker nog niet beu, maar ik heb hier ook nog episodes of liberty city en god of war 3 liggen die ik wil spelen(onder andere). So many games, so little time, en ff13 pakt al een groot deel van die time in:p

Dat is dus ook hier het probleem :)

DreaDNoughT

Legacy Member
Goh . Als je op de plains niks doet van missies behalve wat levelen ( wat noodzakelijk is ) zou ik er toch nog max 10u ervoor uittrekken . Tis ook tezien hoe je speelt he . Loop je van elke vijand weg en doe je alleen de boss gevechten dan zul je er een 5u over doen . Maar vanaf de plains moet je naar oerba . Daar tussen zitten nog 3 locaties .

Cycloon

Legacy Member
Dark_ParaSite zei:
Kom percies nog net iets kracht te kort, k'hoop dat de tortoises snel trapz droppen zodat ik fang haar wapen kan boosten :)

Aan ingots geen gebrek op de moment ma ad toch liever eindelijk trapz gehad. Wel jammer dat er maar 1 type vijand is en dat droprate ZO laag is... beetje erover :)

Op zich vallen die drops wel mee. Als je toch nog wat power te kort komt kan je verder staggeren (800% ofzo) en eventueel eerst 1 maal normaal aanvallen. Je moet je dan wel beetje haasten want die gestaggerde poten worden ook snel terug normaal. En als je zo'n poot een 2de keer moet staggeren moet je iets langer staggeren.

Dark_ParaSite

Legacy Member
Cycloon zei:
Op zich vallen die drops wel mee. Als je toch nog wat power te kort komt kan je verder staggeren (800% ofzo) en eventueel eerst 1 maal normaal aanvallen. Je moet je dan wel beetje haasten want die gestaggerde poten worden ook snel terug normaal. En als je zo'n poot een 2de keer moet staggeren moet je iets langer staggeren.

Heb nu men eerste drop gehad, direct fang haar wapen naar lvl 45 tier 3 gebracht. Adamantoises gaan nu vlot neer :) k'denk da ik die op eden eens ga farmen, al op paar plaatsen gelezen dat die percies iets rapper trapz droppen.

Wel al een plat ingot of 8 gehad, das wel handig voor al die accelerators te kopen :)

welke zijn de beste die van 10.000gil of 50.000 gil? k'gebruik de eerste nu, andere nog nie geprobeerd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan