Archief - F.E.A.R. 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

iTrader9

Legacy Member
Ikaruga zei:
En bovendien, blijf anders misschien beschaafd. Omdat mensen problemen hebben hebben ze brakke pc's met "marginale 16:10 resoluties" (?!). Pas die "chill out gast" anders op uzelf toe.


Zzz... elke keer diezelfde kutdiscussies van kindjes die geen 16:9 scherm hebben.

16:10 IS een marginale aspect ratio en al jaren waarschuwen ze je ervoor dat niet elk spel 16:10 deftig zal ondersteunen.

En al jaren zit iedereen met een 16:10 scherm te janken als hun nieuwe favoriete spelletje issues heeft erdoor. Hetzij zwarte balken of FOV issues of weggekapt beeld.

Pas u aan en koop dan een deftig 16:9 scherm voor te gamen zoals iedereen.

Altijd die jankers met hun 16:10 en 4:3 schermkes...

Ikaruga

Legacy Member
Zeg jongen, wat is uw probleem?
Moet ik u nu eens bijzonder schaamtelijk maken?
Ik gebruik een Iiyama E2209HDS-B1, wat een 16:9 scherm is ...

Doe anders keer uw best en probeer keer te begrijpen dat die engine bugs & flaws heeft zoals microstuttering & glitching bij sommige mensen. Tis niet omdat het op uw goddelijke pc perfect draait dat er daarom de engine 100% werkt. FOV problemen heeft dan ook zelden iets te maken met 16:9 of 16:10 schermen, maar met het feit dat de FOV hardcoded is in veel gevallen. Die FOV zou perfect kunnen scalen als dat algoritme dynamisch maakten ipv te locken op 70 (wat de doorsnee value is voor een console zover mij dat opgevallen is)

Overigens, is FSAA ook fubar? Het is mij opgevallen dat mijn GPU temperatuur sky high gaat als ik dat aanzet, 'k zit met een 460GTX Hawk die op zich bijzonder goed koelt.

Xtala

Legacy Member
iTrader9 zei:
Zzz... elke keer diezelfde kutdiscussies van kindjes die geen 16:9 scherm hebben.

16:10 IS een marginale aspect ratio en al jaren waarschuwen ze je ervoor dat niet elk spel 16:10 deftig zal ondersteunen.

En al jaren zit iedereen met een 16:10 scherm te janken als hun nieuwe favoriete spelletje issues heeft erdoor. Hetzij zwarte balken of FOV issues of weggekapt beeld.

Pas u aan en koop dan een deftig 16:9 scherm voor te gamen zoals iedereen.

Altijd die jankers met hun 16:10 en 4:3 schermkes...

Efkes omdraaien.
Altijd die consolefaggots met hun 16:9 schermkes waar ge meer betaald voor minder schermoppervlak.
See what I did there?
Er is niet zo iets als een marginale aspect ratio, enkel persoonlijke voorkeuren. En ik (en blijkbaar nog veel andere mensen) heb liever 16:10, en als het niet om multimedia gaat zelfs nog liever 4:3.
Als je liever een lager beeld hebt (16:9 is lager, niet breder :)), is dat jouw zaak.

Ik wil overigens gerust mijn marginaal 16:10 schermpje naast uw 16:9 monster zetten. Ik verwed er mijn linkernier om dat de beeldkwaliteit nog geen klein beetje beter zal zijn bij het mijne (al heeft dat uiteraard niks te maken met de aspect ratio).

iTrader9

Legacy Member
Xtala zei:
Efkes omdraaien.
Altijd die consolefaggots met hun 16:9 schermkes waar ge meer betaald voor minder schermoppervlak.
See what I did there?
Er is niet zo iets als een marginale aspect ratio, enkel persoonlijke voorkeuren. En ik (en blijkbaar nog veel andere mensen) heb liever 16:10, en als het niet om multimedia gaat zelfs nog liever 4:3.
Als je liever een lager beeld hebt (16:9 is lager, niet breder :)), is dat jouw zaak.

Ik wil overigens gerust mijn marginaal 16:10 schermpje naast uw 16:9 monster zetten. Ik verwed er mijn linkernier om dat de beeldkwaliteit nog geen klein beetje beter zal zijn bij het mijne (al heeft dat uiteraard niks te maken met de aspect ratio).

Akkoord, maar kom dan niet zagen dat uw games er niet uitzien of verkeerde FOV hebben.
Gamesindustrie kondigt al jaren aan dat ze nog maar enkel 16:9 gaan en dat andere aspect ratio's minderwaardig zullen zijn.

Dit is geen persoonlijke voorkeur meer. Dit is puur noodzaak. Dat jij persoonlijk 16:10 beter vindt, is jouw zaak. De gamesindustrie zal het worst wezen. Elk spel is superieur in 16:9, zelfs in Starcraft 2.

Heel leuk dat jij meer plezier hebt aan je 16:10 schermpje dat in office toestanden beter is. In games is het marginaal.

Dus blijf maar lekker doormekkeren en klagen en zagen elke keer er een 16:9-only spel uitkomt.

Al de rest die allang zijn overgeschakeld naar 16:9 hebben geen nood om te zagen en spelen de spelletjes gewoon op hun gemak zonder issues.

Die 70 fov op 16:9 is ideaal voor een singleplayer game. Meer focus op wat er voor je gebeurt in samenwerking met die slow time terwijl je al ingezoomd 3 man hun kop eraf knalt op 1 seconde tijd.

Essit

Legacy Member
Ikaruga zei:
Overigens, is FSAA ook fubar? Het is mij opgevallen dat mijn GPU temperatuur sky high gaat als ik dat aanzet, 'k zit met een 460GTX Hawk die op zich bijzonder goed koelt.

ja dat is zo, mijn 570GTX gaat ook heel warm als ik FSAA aanzet...

ik speel het spel trouwens ook op een 16:9 monitor en toch stoort de POV me, om nog maar te zwijgen over de stuttering enzo.

Goed dat sommige mensen er geen last van hebben, maar mij stoort het.

Ikaruga

Legacy Member
iTrader9 zei:
Akkoord, maar kom dan niet zagen dat uw games er niet uitzien of verkeerde FOV hebben.
Gamesindustrie kondigt al jaren aan dat ze nog maar enkel 16:9 gaan en dat andere aspect ratio's minderwaardig zullen zijn.
.

Verwijs mij eens door naar uw befaamde waarschuwing van "de gamesindustrie" dat 16:10 een verloren hoop. Ik heb nog nooit geweten dat er ook maar 1 gamesdeveloper was die zei "fuck 16:10, dat is zo waardeloos. We gaan backtracken naar 16:9 exclusief".

Wederom, 16:9 only support gebeurt wss enkel in console ports (op The Witcher 2 na)

Ter bevestiging: FSAA is precies echt gevaarlijk. Mijn videokaart is gewoon waanzinnig veel lawaai beginnen maken dat ik gewoon ge-alt+F4'ed heb. Dan was het voorbij, hij zat dicht rond de 81° (wat abnormaal hoog is voor die kaart)

Xtala

Legacy Member
iTrader9 zei:
Akkoord, maar kom dan niet zagen dat uw games er niet uitzien of verkeerde FOV hebben.
Gamesindustrie kondigt al jaren aan dat ze nog maar enkel 16:9 gaan en dat andere aspect ratio's minderwaardig zullen zijn.

Dit is geen persoonlijke voorkeur meer. Dit is puur noodzaak. Dat jij persoonlijk 16:10 beter vindt, is jouw zaak. De gamesindustrie zal het worst wezen. Elk spel is superieur in 16:9, zelfs in Starcraft 2.

Heel leuk dat jij meer plezier hebt aan je 16:10 schermpje dat in office toestanden beter is. In games is het marginaal.

Dus blijf maar lekker doormekkeren en klagen en zagen elke keer er een 16:9-only spel uitkomt.

Al de rest die allang zijn overgeschakeld naar 16:9 hebben geen nood om te zagen en spelen de spelletjes gewoon op hun gemak zonder issues.

Die 70 fov op 16:9 is ideaal voor een singleplayer game. Meer focus op wat er voor je gebeurt in samenwerking met die slow time terwijl je al ingezoomd 3 man hun kop eraf knalt op 1 seconde tijd.

Zoals eerder gezegd, welke waarschuwingen?

Ikaruga zei:
Verwijs mij eens door naar uw befaamde waarschuwing van "de gamesindustrie" dat 16:10 een verloren hoop. Ik heb nog nooit geweten dat er ook maar 1 gamesdeveloper was die zei "fuck 16:10, dat is zo waardeloos. We gaan backtracken naar 16:9 exclusief".

Wederom, 16:9 only support gebeurt wss enkel in console ports (op The Witcher 2 na)

Ter bevestiging: FSAA is precies echt gevaarlijk. Mijn videokaart is gewoon waanzinnig veel lawaai beginnen maken dat ik gewoon ge-alt+F4'ed heb. Dan was het voorbij, hij zat dicht rond de 81° (wat abnormaal hoog is voor die kaart)

The Witcher is tot nader order een PC exclusive :p
Waar zie je me overigens zagen? Ik merkte enkel op dat je een compleet belachelijke post maakte, ik heb het spel zelf niet eens gespeeld :)

Een FOV van 70 is overigens nooit wenselijk, zelfs op een 16:9 scherm is dat laag.

=Ermac=

Legacy Member
=Ermac= zei:
Jammer dat men pc te zwak is.Anders had ik die ook gekocht.
Ik zou die niet eens op low kunnen draaien als ik die site mag geloven.

Die werkt dus perfect.Resolutie 1600x1200.
Zeversite.
Cover systeem is even wennen maar ik was gelukkiger geweest met lean.
Health regen is een grote teleurstelling voor mij.

Insano

Legacy Member
Infraction uitgedeeld voor thread verzieken met onaangepast taalgebruik, etc etc.

Gelieve het wat deftig te houden.

Ikaruga

Legacy Member
echt man, uw taalgebruik misschien wat aanpassen?

Performance problemen in FEAR zijn issues, of gij daar nu geen last van hebt betekent niets. Ge zijt niet de enigste die FEAR speelt.

Ben intussen wat verder, en tis een cava shooter op zichzelf, beetje de generic standaard anno 2011. Maar 't heeft al lang de charme niet die FEAR maakte tot wat het was. De artdesign van wapens is ook maar pover.

Gdwtje

Legacy Member
Ontopic vind het wel fijn ze de ai redelijk slim hebben gelaten zoals hun vorige fears en het speelt wel vlotjes en de challenges zijn leuke toevoeging en de goor is mooi het vel van de tegenstander word eraf geschoten dat is nice :D

dqve

Legacy Member
De eerste FEAR was destijds veel vernieuwender voor zijn tijd. Ik weet nog hoe je plakken beton uit de muren kon schieten ed.., de sfeer zat er ook beter in. Jammer dat men voor de pc wereld niet op zulk elan is doorgegaan na de komst van superconsoles. Stagnatie.

Maar verder vind ik F3AR best een goede en vrij vermakelijke game. 't Zal zijn zoals in de filmindustrie, wat eerst kwam in de reeks blijft vaak de te kloppen man.

Cypher

Legacy Member
thread nogmaals opgeruimd... sorry als uw post ten onrechte gedelete is. Als hij nuttig en ontopic is mag je hem gerust opnieuw posten.

@ iTrader9 ga ergens anders uw religie van 16:9 verkondigen... ik zie in uw infraction log dat ge dat overal probeert te verkondigen en threads gaat verzieken...

@ de normale shooter forum posters: hou het bij een FEAR3 discussie


DIT IS DE LAATSTE KEER DAT IK HIER OPRUIM! VOLGENDE KEER GAAT HET HIER INFRACTIONS REGENEN!

Ikaruga

Legacy Member
'k ben nu in die Store interval. Met waves en waves van die suicide bombers. Als ge nie beter wist, zou ge denken dat het Serious Sam is.

Maar kort gevonden, het horror-element is absoluut gefaald in FEAR 3. Er zit VEEEl te veel kleur in om dat te doen werken. Kvind dat Alice Madness returns er nog beter in slaagt (hoewel dat geen schrik-horror is, het geeft u toch meer de feeling van een psychologisch gestoorde omgeving te zijn, meer dan in FEAR 3 in elk geval).

Wat ik ook niet zo goed begrijp is een level up systeem. Als de kleurrijke omgevingen al geen immersion breaker genoeg waren, dan is "RANK UP" dat wel. Dan geeft u dan weer de allure da je met CoD 4 multiplayer bezig zijt :)

nTFs

Legacy Member
Unlock je dan geen extra moves/andere zaken door de rank of punten die je vrijspeelt ?

Ikaruga

Legacy Member
ja, maar dat hoort echt niet thuis in zo een spel, tenminste niet als het zijn "horror" element enigzins wil bewaren. In het multiplayer aspect zou ik dat volledig verstaan. Maar stel u voor, ge loopt door een eary corridor zonder licht, vol anomalies, Alma op 't einde van die corridor die op gegeven momenten naast u wandelt en schreeuwt als ge omkijkt. Allemaal goed in het element, ge schiet een gas can omver: +1500 points, "RANK UP" in grote rode letters op uw scherm (enkel het cod muziekske ontbreekt nog)

Dat is imo toch een harde immersion breaker. Net zoals het MISSION COMPLETE scherm van Mass Effect 2 die u volledig uit het verhaal trekt

Brick Top

Legacy Member
Ik vind het wel zonde dat reeksen zoals F.E.A.R., Rainbow Six, Far Cry, Ghost Recon etc. hun roots hebben verloochend sinds ze hun intrede hebben gedaan op console. Over Rainbow Six en GRAW kan ik weinig slechts zeggen aangezien dat nog wel leuke games zijn (totaal niet meer te vergelijken met het origineel maar soit...). Maar Far Cry en F.E.A.R. hebben de switch naar multiplatform echt toch niet zo goed doorstaan. Dat zijn imo regelrechte kutgames gewoon, het origineel niet waardig. Tof om de budgetbak mee te vullen.

Ikaruga

Legacy Member
das waar, hoewel GR Future Warrior ook een ego/cover shooter is geworden blijkbaar (geen commands meer, perma cloak, en tja ... cover shooting).

Hoe verder ik ga in FEAR, hoe gemakkelijker het lijkt. Slow Mo gebruiken is zelden meer nodig

Brick Top

Legacy Member
Ikaruga zei:
das waar, hoewel GR Future Warrior ook een ego/cover shooter is geworden blijkbaar (geen commands meer, perma cloak, en tja ... cover shooting).

Hoe verder ik ga in FEAR, hoe gemakkelijker het lijkt. Slow Mo gebruiken is zelden meer nodig

van GR heb ik enkel de eerste advanced warfighter gespeeld. En die was echt nog wel leuk. Al is het natuurlijk spijtig dat de originele 'hardcore' GR ten koste is gegaan van de nieuwe weg die ze zijn ingeslagen. Idem dito voor Rainbow Six overigens.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan