Archief - F.E.A.R. 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ikaruga

Legacy Member
probleem met die cover in FEAR 3, naast misplaatst in het spel, is vaak niet zo efficient. Cover kan kapotgaan, daar ben ik mee akkoord. Maar bvb van die ijzeren kratten, als je daar achter zit, raken ze u nog altijd. Ben al ontelbaar keer doodgegaan door headshots terwijl ik achter zo een crate zat. Ofwel is het gewoon een wallhack bug. Lean Left/Right kan wel, maar dan niet zoals in FEAR 1 (aka diagonaal cornerpeeking). Gewoon naar 't uiteinde van uw cover lopen.

AssassiN

Legacy Member
Ikaruga zei:
probleem met die cover in FEAR 3, naast misplaatst in het spel, is vaak niet zo efficient. Cover kan kapotgaan, daar ben ik mee akkoord. Maar bvb van die ijzeren kratten, als je daar achter zit, raken ze u nog altijd. Ben al ontelbaar keer doodgegaan door headshots terwijl ik achter zo een crate zat. Ofwel is het gewoon een wallhack bug. Lean Left/Right kan wel, maar dan niet zoals in FEAR 1 (aka diagonaal cornerpeeking). Gewoon naar 't uiteinde van uw cover lopen.

Nja, I know.
Maar ik mis het om even te piepen en dan terug weer achter de muur te gaan.
Nu ben je verplicht om aan die muur vast te plakken of heel uw lichaam te tonen.

Ik heb er idd ook soms last van dat ik achter iets zit en ik nog steeds geraakt wordt. Is precies of ze mijn hoofd nog kunnen raken.

Essit

Legacy Member
Pfff wat een slechte engine... Ik kan FSAA niet eens aanzetten, of ik loop het risico mijn videokaart op te blazen + de graphics zien er gewoon lelijk uit.

Def FOV is slecht en de mouse aiming trekt ook op niet veel, duidelijk weer een mislukte console-port.

Het spel is ook gewoon weer meer van hetzelfde, been there done that. De eerste Fear game blijft de beste imo.

ULTRAnumb

Legacy Member
generische casual schijt gelijk FEAR2
sinds FEAR terug naar WB ging is het downhill gegaan :(
de eerste blijft by far de beste

flyingdutchman

Legacy Member
- graphics zijn crappy
- micro stuttering! Ik krijg er koppijn van!
- cover systeem
- makkelijk
- Def FOV idd wreed irritant

Wat een tegenvaller. Inderdaad weer de zoveelste console pruts game die ze tssen neus en lippen door hebben geport naar PC. Van dat micro stuttering staan overal de fora vol van.
Devs Please Look! FEAR 3 stuttering/jittering issue - Main Thread - F.E.A.R. Forums
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1939912
Een voorbeeldje:
YouTube - ‪FEAR 3 - Graphical engine issue‬‏

Zonde van mijn geld...

kim gillissen

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Zonde van mijn geld...

Daarom dat de meeste geldbewuste mensen eerst reviews afwachten en dan pas kopen.
Nu heb je gewoon het bedrijf dat FEAR ontwikkeld hun zin gegeven, net als COD kopers bij Activision, nl: "we maken 1 goed spel, mensen willen automatisch de sequels hebben, dus maakt het ons niet uit of ze het daarna slecht vinden, we hebben ons geld toch binnen :evil: !"

Zelfde reden waarom ook Uwe Boll zoveel k*t films heeft kunnen maken, omdat die net voldoende gekocht werden om met dat budget weer een volgende franchise te kunnen vern**ken.
Nu dat ze een stuk minder omzet geven (vanwege de reputatie) is z'n film productie ook gedaald, wel spijtig dat dit altijd heel lang duurt.:(

Dus ik kan alleen maar zeggen: 'eigen schuld', had gewacht.:doh:

Nu ik dit allemaal lees vind het nog niet eens de moeite om er illegaal aan proberen te geraken, laat staan m'n geld verspillen.:naughty:

Ikaruga

Legacy Member
de reviews geven het niet echt slechte scores, dus tis nie echt zinvol om daarop af te gaan.
Fouten zoals constant micro stuttering worden ook uberhaupt niet vermeld, of de cover bug

Genius

Legacy Member
FEAR reeks is nu ook nooit moeilijk geweest e? Door de 1ste vlieg je erdoor...

kim gillissen

Legacy Member
Ikaruga zei:
de reviews geven het niet echt slechte scores, dus tis nie echt zinvol om daarop af te gaan.

Als het spel nog amper 2 dagen oud is kun je moeilijk echte reviews verwachten ;)

Yusifer

Legacy Member
De eerste FEAR + uitbreidingen blijven de beste, maar net als FEAR 2 kan ik genieten van deze game. :) De contrapuntjes wegen niet zo zwaar bij mij. Horroreffects doen nog steeds hun werk bij mij en de actie is goed genoeg. Enige wat ik jammer vind is dat ook FEAR de healthregeneratie weg is opgegaan.

nTFs

Legacy Member
Ikaruga zei:
wat is er met die shotgun gebeurd? Das precies ne ijzeren balk geworden. Hij voelt precies ook nogal underpowered aan. Straight in the face van 4m afstand doet niet zo veel

Misschien wel goed want de shotgun uit FEAR was gewoon overpowered.

iTrader9

Legacy Member
Loopt vlot aan 60 fps maxxed out op 1920x1080 op m'n i7 met 5870.
Geen idee wat jullie mekkeren ze.
't is Weer een bash er op los topic ze, en een hoop larie bijeen.

1. Geen micro stuttering. Disable uw crossfire dan. En die 30 + 30 fps shizzle
merk je niet op of is gewoon een issue met crossfire.

2. Geen FOV issues. Fear 3 is simpelweg een 16:9 only game. Was bij Fear 2 ook.

3. Coversysteem is deftig uitgewerkt en men kan WEL perfect links en rechts leunen. Dit was ook in Fear 2.

4. Aanvaard gewoon dat het HP systeem van vroeger passé is. Het nieuwe damage systeem is het probleem niet. Mensen die erover liggen te neuten en zich niet kunnen aanpassen zijn het probleem. ga dan één of ander met stats overladen RPG spel spelen.

5. 't is een deftig single player spel. Speel het dan ook op die manier. maak je niet druk over enkele minpuntjes. Niet elk spel kan perfect zijn.

6. Buiten de bagger outdoor locations is het een deftig spel en komen de indoor graphics in de buurt van Crysis 2.

Graphics/gameplay/story, 't zit goe ineen. Nix mis mee.

flyingdutchman

Legacy Member
Niet zeveren als ge duidelijk geen kennis van zaken hebt ;).

Ik speel de game ook maxxxxxxed out, het is een structureel probleem, geen neveneffect van lage FPS.

1. Er is WEL micro stuttering. Lees eens al die honderden reply's in die topics, het probleem is zelfs al erkent door WB zelf! Had tenminste eens in mijn sig gekeken dan had ge geweten dat ik nog niet eens crossfire heb...

2. FEAR 3 is GEEN 16:9 only game, ik draai het gewoon fullscreen op mijn 16:10 monitor @ 1680x1050...

3. het werkt wel, maar het is gewoon contra intuïtief. met een muis en toetsenbord hebt ge dat gewoon niet nodig, het is typisch iets dat is bedacht voor te werken met een controller...

4. /

5. Niet elk spel kan perfect zijn, maar een saaie shooter-on-rails met micro stuttering om hoofdpijn van te krijgen noem ik nu niet echt "enkele minpuntjes".

6. Crysis 2 heeft waardeloze graphics... Mensen die dat spel aanhalen als referentiepunt voor graphics weten gewoon niet waar ze over spreken. Crysis 2 heeft zelfs een heel stuk mindere graphics dan Crysis 1 (dat is notabene TOEGEGEVEN door crytek), omdat het speelbaar moest zijn op de consoles...

Serieus, denk eens na voor ge replyd...

Essit

Legacy Member
iTrader9 zei:
Loopt vlot aan 60 fps maxxed out op 1920x1080 op m'n i7 met 5870.
Geen idee wat jullie mekkeren ze.
't is Weer een bash er op los topic ze, en een hoop larie bijeen.


3. Coversysteem is deftig uitgewerkt en men kan WEL perfect links en rechts leunen. Dit was ook in Fear 2.

5. 't is een deftig single player spel. Speel het dan ook op die manier. maak je niet druk over enkele minpuntjes. Niet elk spel kan perfect zijn.

6. Buiten de bagger outdoor locations is het een deftig spel en komen de indoor graphics in de buurt van Crysis 2.

Graphics/gameplay/story, 't zit goe ineen. Nix mis mee.

3. Coversysteem is niet nodig. Als je een crouch button hebt in een pc spel, is dat overbodig imo.

5. Het is een deftig SP spel op console mss, maar een PC gamer die misselijk wordt van de FOV en de framerate problemen heeft hier geen boodschap aan.

6. Laat me niet lachen. De graphics van Crysis 2 waren niet zo goed, maar toch nog beter dan wat je hier op je scherm krijgt + Crysis 2 was tenminste min of meer optimzed voor pc's.

Zelfs DNF is beter dan dit spel... Dat zegt genoeg zeker.

iTrader9

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Niet zeveren als ge duidelijk geen kennis van zaken hebt ;).

Ik speel de game ook maxxxxxxed out, het is een structureel probleem, geen neveneffect van lage FPS.

1. Er is WEL micro stuttering. Lees eens al die honderden reply's in die topics, het probleem is zelfs al erkent door WB zelf! Had tenminste eens in mijn sig gekeken dan had ge geweten dat ik nog niet eens crossfire heb...

2. FEAR 3 is GEEN 16:9 only game, ik draai het gewoon fullscreen op mijn 16:10 monitor @ 1680x1050...

3. het werkt wel, maar het is gewoon contra intuïtief. met een muis en toetsenbord hebt ge dat gewoon niet nodig, het is typisch iets dat is bedacht voor te werken met een controller...

4. /

5. Niet elk spel kan perfect zijn, maar een saaie shooter-on-rails met micro stuttering om hoofdpijn van te krijgen noem ik nu niet echt "enkele minpuntjes".

6. Crysis 2 heeft waardeloze graphics... Mensen die dat spel aanhalen als referentiepunt voor graphics weten gewoon niet waar ze over spreken. Crysis 2 heeft zelfs een heel stuk mindere graphics dan Crysis 1 (dat is notabene TOEGEGEVEN door crytek), omdat het speelbaar moest zijn op de consoles...

Serieus, denk eens na voor ge replyd...

Nog maar bullshit galore. Nix microstuttering. Nix mis met FOV. Nog maar eens 16:9 ONLY game net hetzelfde als Fear 2. 't is ni omda ge u marginale 16:10 resolutie kunt selecteren da ge dan ook correcte FOV ga krijgen.
Soit, kga geen moeite nemen om op al die punten trug te antwoorden. Van al die problemen dat je hebt aangehaald is er op MIJN pc nix van aan. Draait smooth as Best wel grappig, de graphicshoer uithangen en eigenwijs kakken dat het spel brak is omdat het vierkant draait op uw brakkesysteem.

En ben zelf ook geen fan van cover systemen maar gadverdamme, dees is het eerste spel waar ik me der totaal ni aan stoor.

Chill out gast. Kan goe zijn da veel mensen problemen hebben. Wacht dan op de patch hé. maar op mijn systeem draait het perfect zonder al die problemen dat jij persoonlijk ervaart.

maartendq

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Niet zeveren als ge duidelijk geen kennis van zaken hebt ;).

Ik speel de game ook maxxxxxxed out, het is een structureel probleem, geen neveneffect van lage FPS.

1. Er is WEL micro stuttering. Lees eens al die honderden reply's in die topics, het probleem is zelfs al erkent door WB zelf! Had tenminste eens in mijn sig gekeken dan had ge geweten dat ik nog niet eens crossfire heb...

2. FEAR 3 is GEEN 16:9 only game, ik draai het gewoon fullscreen op mijn 16:10 monitor @ 1680x1050...

3. het werkt wel, maar het is gewoon contra intuïtief. met een muis en toetsenbord hebt ge dat gewoon niet nodig, het is typisch iets dat is bedacht voor te werken met een controller...

4. /

5. Niet elk spel kan perfect zijn, maar een saaie shooter-on-rails met micro stuttering om hoofdpijn van te krijgen noem ik nu niet echt "enkele minpuntjes".

6. Crysis 2 heeft waardeloze graphics... Mensen die dat spel aanhalen als referentiepunt voor graphics weten gewoon niet waar ze over spreken. Crysis 2 heeft zelfs een heel stuk mindere graphics dan Crysis 1 (dat is notabene TOEGEGEVEN door crytek), omdat het speelbaar moest zijn op de consoles...

Serieus, denk eens na voor ge replyd...

Crysis 2 waardeloze graphics?

Heb dat spel nog eens opgestart na dat ik 'n hele tijd andere shooters gespeeld had en het is VERUIT de best uitziende shooter van het moment, samen met Metro 2033.

Tenzij je natuurlijk Crysis 1 gaat meerekenen nadat je een pak mods hebt geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat ik nooit echt weggeblazen werd door Crysis: Warhead wat beelden betreft, integendeel; indoor in crysis zag er ronduit belabberd uit voor 'n game uit 2007.

Opnieuw: Crysis 2 is zowat de best uitziende shooter die je op de markt gaat vinden.

Misschien zou jij beter eens nadenken voor je antwoordt.

PS. Cryengine 3 is een stuk krachtiger en beter geoptimaliseerd dan z'n voorganger. Ook toegegeven door Crytek. Crysis 1 draai ik met m'n HD5870 en Phenom II x4 955 nauwelijks consistent aan 35fps op enthousiast zonder AA, Crysis 2 draait tussen 45-60.


OT: de problemen met FEAR 3 doen me denken aan deze met Black Ops. Veel mensen klaagden van zaken als microstutter terwijl anderen (mij incluis) het spel moeiteloos voluit draaiden aan 60 fps. Half-assed port? Waarschijnlijk ja.

Ikaruga

Legacy Member
@Itrader: ah ok, 'k zal mijn crossfire uitzetten. Oh wait .... Niet iedereen (wss de grote meerderheid zelfs) heeft een crossfire setup.

En bovendien, blijf anders misschien beschaafd. Omdat mensen problemen hebben hebben ze brakke pc's met "marginale 16:10 resoluties" (?!). Pas die "chill out gast" anders op uzelf toe.

Maar goed, ik zit nu in FEAR in die open stadsruimte en daar valt het microstuttering waanzinnig veel op. Hoewel het niet zozeer miliseconden blijven hangen is, merk ik dat als ik daar rondloop de achtergrond begint te stutteren en dat om de duur bewegingen dat ook beginnen te doen.

@kim gilssen, dus alle initiele reviews zijn per definitie waardeloos en biased? Reviewers krijgen doorgaans een kopie een week voor de release. Ze hebben het spel volledig uitgespeeld tegen dan. De enigste reden die ik kan bedenken dat ze die microstuttering & eventuele grafische glitches niet vermelden is omdat ze bij de weinige zaten die er geen last van hadden

Yusifer

Legacy Member
Ziezo, net uitgespeeld! Toch een beetje kort, maar niet té.

Wel vraagje over einde:

Als Point Man gespeeld natuurlijk, maar bij de eindscene draait de camera rond Point Man die Fettel wurgt en allerlei tekst komt tevoorschijn, zoals "Aggressive Point Man", "Greatest Psychic Point Man" etc. Waar dienen die voor?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan