Archief - F1 2011

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lookoutordie

Legacy Member
gld_box_f12011.jpg


officiële site

release: 23 september 2011
genre: racing
dev: Codemasters Birmingham


F1 2011.
Nu met online co-op career.

In F1 2011 players will be challenged to ‘Be the driver, live the life, go compete’, with wide-ranging technical and gameplay advancements on and off track and vastly extended competitive and co-operative multiplayer components. F1 2011 will feature all of the official teams, drivers and circuits from the highly anticipated 2011 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, including the current FIA FORMULA ONE DRIVERS’ WORLD CHAMPION Sebastian Vettel. The 2011 season also sees the debut of the 2011 FORMULA 1 GRAND PRIX OF INDIA at Delhi’s Jaypee International Race Circuit and the return of the iconic Nürburgring to the calendar.

image_f1_2011-15836-2253_0004.jpg

lookoutordie

Legacy Member
Wie gaat deze titel op xbox halen? Op het moment zijn we met 4 op xbox die het spel gaan kopen, als er nog mensen interesse hebben om samen te racen voeg maar toe ;) of laat je Gamertag hier achter.

SHIGSY

Legacy Member
Staat op de planning. Wat sceptisch maar het komt hier zeker binnen!

valdemaniak

Legacy Member
de vorige kon me echt niet boeien, qua controls e.d.

missch is deze wat verder gefinetuned... zou leuk zijn nog eens een F1 spel te spelen (laatste goeie imo was die van Microprose :))

hatetn

Legacy Member
ik wacht af tot ik weet hoeveel bugs er nu inzitten. heb niet veel zin om weer iedere race een halve minuut in de pit te staan omdat ze te lomp zijn om me los te laten.

SSSander

Legacy Member
hatetn zei:
ik wacht af tot ik weet hoeveel bugs er nu inzitten. heb niet veel zin om weer iedere race een halve minuut in de pit te staan omdat ze te lomp zijn om me los te laten.

idd daar heb ik me ook rot aange-ergerd

lookoutordie

Legacy Member
hatetn zei:
ik wacht af tot ik weet hoeveel bugs er nu inzitten. heb niet veel zin om weer iedere race een halve minuut in de pit te staan omdat ze te lomp zijn om me los te laten.

Kunnen ze dit jaar niet maken, en als de SC niet goed werkt zet je hem gewoon af...

Ik vermoed dat jullie hem ook op xbox kopen? Zin om in de toekomst samen te racen? In totaal heb ik nu al 4 mensen die deftig rijden, kan eens leuk zijn.

lookoutordie

Legacy Member
Meer details over de SC en rode vlag:

Got back from gamescom yesterday, chatted to Steve on Friday about the safety car, video should be up some time next week or week after. But here's a quick recap of details on SC, red flags and restarts:
Red flags
- Can only happen with crashes, not with rain
- Will happen when a car has broken down on the racing line, when the SC wouldn't be able to drive a normal lap. Therefor more likely to happen in Monaco than in Turkey.
- There is no tinkering with tires or car set-ups under red flags

Safety car
- Adheres to most of the official rules, available in SP/MP, can be turned on or off
- SC will let cars pass if it doesn't pick up the leader. Will be indicated by green lights on SC, engineer and maybe an extra visual clue.
- When safety car goes in, race leader gets to dictate the pace when lights go out and overtaking is allowed once the leader passes SC line
- To avoid grieving players that drop behind get ghosted until they rejoin the train behind the SC in their original position, so no DTP for slowing. Initial idea was to put the player at the back of the train, but they opted for a different solution.

That's as much as I can remember from it, there will probably be a bit more details in the video, but I don't have the footage at home.

[youtube]N7n5-q6mC_8[/youtube]

[youtube]vyvJa6-b-_0[/youtube]

Zijn er mensen die op xbox een stuur hebben zo ja, welk merk?

[PwF]Hchest

Legacy Member
Nice eindelijk meer variatie in races door saftycar en rode vlag etc!

Codemasters:hug:

Kennaah

Legacy Member
safety car gaat bij mij veel komen :p

ik reed sommige nogal is van de baan, vermits mijn winst door massa crash vaak groter was dan de tijdpenalty die ik kreeg :p

lookoutordie

Legacy Member
hatetn zei:
tof zwevende wagens. F1 2011 de hovercraft editie

Inderdaad, werd ook opgemerk op het officiele CM-forum. Dat zouden oude foto's zijn (buiten SC) en de auto's zouden nu niet meer zweven.

moeder_theresa

Legacy Member
Kan je de pitstops uitschakelen.
Ik race graag zonder dat ik de banden moet ruilen e.d. om niet gedikwalificeerd te geraken.
Geen pitstops? Dan koop ik hem.
Wel pitstops? Dan wachten we maar tot Forza 4 om nog eens een goed racespel te spelen.

Grtz

hatetn

Legacy Member
moeder_theresa zei:
Kan je de pitstops uitschakelen.
Ik race graag zonder dat ik de banden moet ruilen e.d. om niet gedikwalificeerd te geraken.
Geen pitstops? Dan koop ik hem.
Wel pitstops? Dan wachten we maar tot Forza 4 om nog eens een goed racespel te spelen.

Grtz

pit stops zijn irl ook verplicht dus als ze die er uithalen kunnen ze evengoed stoppen met het spel te maken. en forza 4 heeft ook pitstops in de lange events dus ik begrijp uw probleem niet

lookoutordie

Legacy Member
Ik zoek mensen die F1 2011 eens online willen spelen. Moet ik een apart topic maken of gaan we het gewoon in dit topic houden?

Mijn gamertag: lookoutordie

moeder_theresa

Legacy Member
hatetn zei:
pit stops zijn irl ook verplicht dus als ze die er uithalen kunnen ze evengoed stoppen met het spel te maken. en forza 4 heeft ook pitstops in de lange events dus ik begrijp uw probleem niet

Forza 1, 2 en 3 hadden geen pitstops (zelfs niet op de endurance races), tenzij je ze zelf instelde.
Ze kunnen toch gemakkelijk bij bv F1 2012 de pitstops optioneel maken, zodat iedereen plezier heeft aan het spel.
Ik koop zo'n spellen om te racen en niet om in de pits te staan.

Grtz

hatetn

Legacy Member
moeder_theresa zei:
Forza 1, 2 en 3 hadden geen pitstops (zelfs niet op de endurance races), tenzij je ze zelf instelde.
Ze kunnen toch gemakkelijk bij bv F1 2012 de pitstops optioneel maken, zodat iedereen plezier heeft aan het spel.
Ik koop zo'n spellen om te racen en niet om in de pits te staan.

Grtz


speel dan nfs. wat heb je aan een spel als F1/forza als je de banden niet laat kapot gaan. er is niets leuker dan op het goede moment binnen te gaan en plaatsen te winnen. omgekeerd bestaat natuurlijk ook.

om nog maar te zwijgen over banden die kapot gaan waardoor je meer moet opletten tijdens het remmen en dan plots terug met vers rubber staan:drool:

en je staat 20 sec in F1 en 1 minuut in forza in de pit op racen die zoveel langer zijn. als dat echt zo tegensteekt moet je echt een pure arcade racer nemen. je kan anders een spel spelen met steering assist en braking assist op het hoogste zodat je enkel gas moet geven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan