Archief - ESL Belgium Captain

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wireke

Legacy Member
butcherken zei:
we hebben Ruikie nodig!

Die had precies beter in Wallonië geboren geweest, daar is het precies de normaalste zaak van de wereld om zomaar uit uw eigen een team-belgium op te richten en dan van uwe tak te komen maken :D:doh:

Xeo Pablo

Legacy Member
Ik had eerst nog sympathie voor hun, maar blijkbaar is alles uit de OP halve waarheid/gelogen. Gewoon ridic, onofficiel team oprichten zonder esl toestemming een jaar voor de applicaties en dan verwachten dat ge manager zijt...

Nu hebben ze ervoor gezorgd dat feast niet meer wil spelen, triestig.

Nova533

Legacy Member
Drama in Belgische community!
Zoals in de replies op die post staan geschreven is de oplossing toch simpel.
Dat beide mensen gewoon samenwerken.

Het hangt er vanaf wat het doel is natuurlijk beide managers willen dat België het goed doet.
Of ze blijven er moeilijk over doen en het team heeft geen moraal en geen goede setup.

Ook betwijfel ik de objectiviteit van de post op Teamliquid.
(Die de duidelijk een kant kiest, en moest het een officiële ESL mening zijn zou het in deftig Engels geschreven zijn.)

Uiteraard heeft iedereen recht op zijn mening, maar een probleem op een forum als Teamliquid zo uitleggen is gewoon drama zoeken.
Terwijl beide partijen dit onderling moeten oplossen.
Laat beide partijen het toch onderling uitwerken.

Note: Dit is mijn objectieve mening uiteraard, ik vind het allemaal onnodig voor een spelletje.

Ik heb als laatste nog een vraag:

Klopt het wat er in een response van FwRtje wordt gezegd:
quote:

There are three officials languages in Belgium : Dutch, French and German. He didn't even mention English.


The best thing is

ESL Benelux only languages are English and Dutch. So dont even bother to speak french or german to me rofl



Zou maar dom zijn als dit waar is, dan moeten mensen uiteraard niet verschieten als de walen een beetje pissig zijn.:D

Maarja laten we hopen dat het opgelost geraakt.

horste

Legacy Member
ik heb alle begrip voor het standpunt van ESL, maar die FwRtje heeft op heel die situatie verschrikkelijk slecht gereageerd. Wat een arrogant persoon :s

"The best thing is

ESL Benelux only languages are English and Dutch. So dont even bother to speak french or german to me rofl"

zeg je toch helemaal niet als verantwoordelijke voor de benelux scene? ><

Nova533

Legacy Member
Tja, blijkbaar wel en dat weergeeft een zeer slecht imago voor ESL, en iedereen op TL kan dat lezen!

the_master_M

Legacy Member
Ik heb de thread alvast met popcorn bij de hand doorlezen :p

Redelijk belachelijk hoe zelfs de communautaire kwesties tot in starcraft doordringen :s

wireke

Legacy Member
horste zei:
ik heb alle begrip voor het standpunt van ESL, maar die FwRtje heeft op heel die situatie verschrikkelijk slecht gereageerd. Wat een arrogant persoon :s

"The best thing is

ESL Benelux only languages are English and Dutch. So dont even bother to speak french or german to me rofl"

zeg je toch helemaal niet als verantwoordelijke voor de benelux scene? ><

Hij had gewoon moeten zeggen dat alleen Engels als officiële taal bestaat op esl. Dan had er geen probleem geweest.

Nu, in de benelux scene zijn het altijd al nederlanders en vlamingen geweest die alles runde. De waalse scene is altijd meer verbonden met de Franse. (Leuk landje hebben wij he ;) )Opzich is het dus logisch dat er enkel nederlandstalige admins zijn op esl en er dus Nederlands & Engels gesproken wordt.

horste

Legacy Member
ik heb er idd niets op tegen dat engels als officiële taal gebruikt wordt, maar "dont bother speaking french, rofl" gaat er wel wat over, zeker als je beweert dat je probeert om een oplossing te zoeken.

ach ja, het raakt me op zich helemaal niet, maar het is wel weer jammer natuurlijk

stYnG

Legacy Member
the_master_M zei:
Ik heb de thread alvast met popcorn bij de hand doorlezen :p

Redelijk belachelijk hoe zelfs de communautaire kwesties tot in starcraft doordringen :s

Het is grappig dat mensen het communautaire erbij betrekken, terwijl het er totaal niks mee te maken heeft. Het gaat gewoon om 2 partijen die graag captain willen worden, en 1 vd 2 was ni op de hoogte vd mogelijkheid tot kandidaatstelling.

Het had evengoed gekunt dat ik problemen ging maken van het feit dat Cherry captain is, en dat ik dat graag had willen worden, maar niets af wist van die verkiezingen.

Het gaat dus niet over Walen vs Vlamingen, wel over 2 mensen die captain willen worden.

Dit is trouwens de reden waarom ik www.belgianmasters.tk probeerde te maken. De Walen weten zelden van iets.

horste

Legacy Member
"5 mouth ago Taip (BLAST manager) and Bokura (Millenium manager) made the belgian team and ask to ESL in June to be the admins of the SC2 Belgium Team. The 2 managers are French speaker.

ESL: BE FirstTeamBEno? - Team - Country Championship - StarCraft II - Europe - ESL - The eSports League -> link of the team on ESL.

ESL never response to their request.

2 weeks ago CherrYmooN (admin ESL and Mouse Control manager) and FwRtje ( Mouse Control manager) decided to make their own team and request to ESL to be the main managers of the Belgium Team. They are Dutch speaker.

ESL: BE Belgium .SC2 - Team - Benelux - ESL - The eSports League -> link of the team on ESL.

ESL responsed positively to their request.

The problem is here. ESL abuse their authority by choising ESL admins to administrate the Belgium team. We don't understand why ESL admins can choise ESL admins to be managers of the team.

The french speaker team ask to be the main manager of the Belgium team and ESL ignored their request. But when the flemish team ask to be the main manager, ESL immediatly accepts it. ESL also banned the French speaker team..."

het communautaire zit er wel degelijk in, taip en bokura beweren onrechtstreeks dat cherry kapitein is geworden omdat hij vlaams is, wat ridicuul is

stYnG

Legacy Member
Zij hebben het communautaire erbij gehaald als argument, maar er is eigenlijk niks communautairs aan hoor.

Eerst zeggen ze dit: The problem is here. ESL abuse their authority by choising ESL admins to administrate the Belgium team. We don't understand why ESL admins can choise ESL admins to be managers of the team.

Ze beweren dus dat het gaat om vriendjespolitiek vd ESL. Dan smijten ze met het communautaire argument.

Xeo Pablo

Legacy Member
Ze hebben nul deftige argumenten dus beginnen ze esl en de vlamingen zwart te maken. Fucking pathetic.

stYnG

Legacy Member
Er is gewoon te weinig gecommuniceerd, en da zal in de toekomst nog wel vaker voorvallen, aangezien 90% vd Belgische sc2 community een dante-attitude heeft.

Nova533

Legacy Member
Akkoord met dat ze geen waardige argumenten hebben, al komt dit wel door trieste communicatie.
Dus beide hebben evenveel schuld op een verschillend vlak.
Dat ze het maar uitzoeken eh.

- Compromis
- Ze blijven bij Cherry en de Walen werken niet mee

Zonder communicatie kan je moeilijk van een Belgische community spreken.
Maar we kunnen blijven hopen zeker.

Edit: zou geen slecht idee zijn om de captains het onderling te laten uitvechten Best of 7 :D

Raaf

Legacy Member
Is 't nu communautair, vriendjespolitiek of is 't dat die mannen niet kunnen lezen? ^^

the_master_M

Legacy Member
Sorry hoor maar als die waalse captain evengoed engels kan als degene die het probleem aankaart gaan we nogal een figuur slaan bij de internationale community (ons reputatie is nu toch al om zeep, ma ge moet ni nog meer olie op het vuur gooien e :p )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan