Archief - Dungeon Siege III

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[MNEU]Jonasis

Legacy Member
Illani zei:
Volledig spel uitgespeeld (nee niet de demo).

Kmoet zeggen, slecht spel is het niet, verhaal zit goed, gevechten zitten goed, speelt lekker (buiten het camerasysteem, dat vrij slecht is en mij het eerste twee uren aanzette tot bijna het spel buiten te smijten)

Main story is 8u, maar er zijn talloze side quests die het spel makkelijk optrekken naar 12u.
Vind ik eigenlijk ook niet vet voor een RPG met de naam Dungeon Siege.
12 uur? Dat is gewoonweg om te huilen, nee wat zeg ik om te kotsen...

Ikaruga

Legacy Member
12u valt mee, das nie slecht voor een spel. Maar de enigste feature die het niet heeft is "replayability", tis doordat spellen zoals Sacred, TQ, Diablo, DS zoveel classes hebben en difficulty settings met meer loot etc da je blijft spelen. Dit spel heeft dat dus gewoon niet. Er is geen reden om op nog eens op Hard te spelen, tenzij je uzelf wil frusteren. De loot is niet beter, de monsters zijn niet anders, en het spel ook niet (precies hetzelfde pad, geen random generated areas met monsters etc)

Frieza

Legacy Member
Ja, die beslissing snap ik ook TOTAAL NIET. Dat ze meer de focus op verhaal leggen, geen probleem! Maar dat een Dev zoals Obsidian niet weet dat verschillende difficulty levels met persistent chars en betere endgame loot zowat het belangrijkste is voor een hack & slash, is onbegrijpelijk. Nee, het verhaal is uit, dus 't is game over :ironic: Toen ik dat wist heb ik direct besloten het niet meer te kopen. Pik het msschien nog weleens op in budgetbak of tweedehands ofzo.

Jack The Ripper

Legacy Member
12 uur? toch maar zwak voor een rpg
Beter oppikken in de budgetbak dan

Ikaruga

Legacy Member
obsidian is wel de developer, maar ik ervan overtuigd dat ze gestuurd werden door Square Enix die al genoeg spellen hebben gemaakt met een try-hard "episch verhaal" (wat dan meestal een heel generisch verhaal is met "subplots" die gewoon losse complotten zijn die absoluut NIETS met het verhaal te maken hebben) dat de main focus terwijl de rest verwaterd (aka, The Last Remnant). De neiging van SE om zich keer op keer te willen tonen dat ze een "westerse" standaard kunnen halen begint stilaan frustratie te wekken. (let wel: ik zeg hier niet dat onze standaard beter is, absoluut niet, maar gewoon distinctief anders. En tot op heden, zijn hybride poging van oosterse & westerse standaarden zoals mbt verhaal, vaak geen hoogschieters)

Ik blijf echter bij mijn standpunt, het is absoluut geen slecht spel, ik kan er mij mee amuseren, maar het stoort mij keer op keer als ik het opstart dat er staat "Dungeon Siege". Het is geen DS, en het de reden dat bij elke sessie toch steeds weer die teleurstelling heb. Het gebeurd onbewust, maar je gaat het zowiezo gaan vergelijken met DS 1 & 2 en beseffen dat dit het niet is.

Had het een andere naam gehad, geen probleem. Dan was er ook geen voorganger om mee te vergeleken. Dan had DS3 gewoon een nieuwe franchise geweest die een verhaal centraal stelt, dergelijke controls gebruikt en dergelijk loot systeem.

Varathx

Legacy Member
Worst game so far this year....

Dit is echt huilen met de pet op :/
Och ja, we hebben het onszelf aangedaan *sigh*

Wostmetvoeten

Legacy Member
mijne staatte koop, als er een manier is om hem van mijne steam account te smijten !

maartendq

Legacy Member
Demo gedownload, gespeeld en tot de conclusie gekomen dat dit goedkoper aanvoelt dan Torchlight..

Thunderass

Legacy Member
Demo gespeeld, rare besturing maar geen last gehad van de zoveel genoemde cameraproblemen .. Of toch niet veel :)
Imao valt het best wel mee hoor.
Als je niet aan de voorgangers denkt :p

diknmuis

Legacy Member
maartendq zei:
Demo gedownload, gespeeld en tot de conclusie gekomen dat dit goedkoper aanvoelt dan Torchlight..

lol, bedankt je hebt me enkele uren werken bespaard ;)
wat is dat de laatste tijd, is er dan niemand meer in staat, buiten enkele fanatieke polen die dan nog geen engels kunnen, een goed (rpg) game uit te brengen

Ikaruga

Legacy Member
dungeon siege failure heeft meer te maken met het feit dat de originele ontwerper (gaspowered) niet meer bestaat en Square Enix/Obsidian de IP opgekocht hebben.
Hoewel da Space Siege ook op nie veel trok in the end. Bewijst het nog maar eens, haal de loot eruit en probeer een verhaal in zo een spel te steken en het loopt uit op failure. Some mixes are meant to stay seperate

Groopy

Legacy Member
wow, ik heb dit 10 minuten gespeeld en terug van de pc gesmeten. Dit moest zowat de meest rottige besturing ever geweest zijn. Zielig!

Frieza

Legacy Member
Ikaruga zei:
dungeon siege failure heeft meer te maken met het feit dat de originele ontwerper (gaspowered) niet meer bestaat en Square Enix/Obsidian de IP opgekocht hebben.
Hoewel da Space Siege ook op nie veel trok in the end. Bewijst het nog maar eens, haal de loot eruit en probeer een verhaal in zo een spel te steken en het loopt uit op failure. Some mixes are meant to stay seperate

Euh, "gaspowered games" bestaat wel nog gewoon hoor. Die hebben redelijk recentelijk nog Demigod en Supreme commander 2 uitgebracht. en nu zijn die met een ander project bezig. Chris Taylor (creator van dungeon siege) heeft trouwens vrij intensief meegewerkt aan DS3. Hoewel zijn inbreng waarschijnlijk wel beperkt zal geweest zijn.

maartendq

Legacy Member
Frieza zei:
Euh, "gaspowered games" bestaat wel nog gewoon hoor. Die hebben redelijk recentelijk nog Demigod en Supreme commander 2 uitgebracht. en nu zijn die met een ander project bezig. Chris Taylor (creator van dungeon siege) heeft trouwens vrij intensief meegewerkt aan DS3. Hoewel zijn inbreng waarschijnlijk wel beperkt zal geweest zijn.

Inderdaad. Gas Powered Games heeft recentelijk met Robot Entertainment Age of Empires Online afgewerkt.

freakykiller

Legacy Member
Groopy zei:
wow, ik heb dit 10 minuten gespeeld en terug van de pc gesmeten. Dit moest zowat de meest rottige besturing ever geweest zijn. Zielig!

Installeer het maar opnieuw :p

imo: Zeker geen slecht spel, heb er zeker heel wat plezier aan gehad. Maar natuurlijk geen topspel.
De controls sucken ENORM in het begin, maar zet even door en je zal het wel deftig kunnen. In het begin maakte ik wel nog vaak flaters maar end-game kon ik toch alles doen zoals ik het wilde.

Verhaal vind ik niet slecht, alleen wordt het niet allemaal even goed uitgelegd. Het keuze maken gedoe is maar oppervlakkig (tov vb Kotor) maar toch niet zo slecht. Combat is in het begin raar maar end-game vond ik het toch wel leuk eenmaal je al je skills had en wat gewend was. Het IS een console-game en dus ook geport. Dat merk je maar als je in het begin wat doorzet en niet unistalled omdat het tegensteekt zal je er nog veel plezier aan hebben. Camera doet af & toe irritant.

Er zei ook iemand ik wil bakken loot. Dat kom er wel, zeker aan het einde toe. Side Quests zijn er toch wel meer of 2 zoals iemand zei. Maar ik zal niet zeggen >20. Ook zeker heel lineair spel, vrijheid enzo is er idd niet. Je zal er niet even diep in opgaan als de meeste RPG's maar als je zin hebt in wat hack & slash met niet te veel denkwerk (behalve voor je skills/armor/wapen), zeker geen slecht spel.

Als je Rise Of The Argonauts op PC gespeeld heb, het is iets gelijkaardig. Was ook niet slecht maar ook niet super. Veel diepgang is er niet (bij deze wel meer dan Rise Of The Argonauts)

7/10 zou ik bijvoorbeeld passend vinden.

EvilTwin

Legacy Member
Man man, wat een slecht spel. Als je daar een deftige RPG zoals the witcher tegenover zet ....²

EternalSilence

Legacy Member
:sop:
Weer een zeer goede rpg franchise naar de knoppen geholpen.
Me indertijd geamuseerd met ds1 en ds2.
zelf meerdere keren de games uitgespeeld.

Ik dacht het spel te kopen, maar na de review te lezen, de screenshots, ... :sad:

Aprella

Legacy Member
Kheb me nen Xbox controller aangeschaft en het spel speelt nu 100x beter maar als je 30 extra moet uitgeven om het spel fatsoenlijk te kunnen spelen...

dr.lee

Legacy Member
Als je je idd niet stoort aan de misleidende titel (dit is GEEN dungeon siege) en het met een controller speelt is het opzich idd niet slecht. Ik zou er iig toch geen 40 euro voor geven. Pik het later eens op uit de budgetbakken en kijk wat filmpjes zodat je weet waaraan je te verwachten.

Oh ja, de camera is idd echt afschuwelijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan