obsidian is wel de developer, maar ik ervan overtuigd dat ze gestuurd werden door Square Enix die al genoeg spellen hebben gemaakt met een try-hard "episch verhaal" (wat dan meestal een heel generisch verhaal is met "subplots" die gewoon losse complotten zijn die absoluut NIETS met het verhaal te maken hebben) dat de main focus terwijl de rest verwaterd (aka, The Last Remnant). De neiging van SE om zich keer op keer te willen tonen dat ze een "westerse" standaard kunnen halen begint stilaan frustratie te wekken. (let wel: ik zeg hier niet dat onze standaard beter is, absoluut niet, maar gewoon distinctief anders. En tot op heden, zijn hybride poging van oosterse & westerse standaarden zoals mbt verhaal, vaak geen hoogschieters)
Ik blijf echter bij mijn standpunt, het is absoluut geen slecht spel, ik kan er mij mee amuseren, maar het stoort mij keer op keer als ik het opstart dat er staat "Dungeon Siege". Het is geen DS, en het de reden dat bij elke sessie toch steeds weer die teleurstelling heb. Het gebeurd onbewust, maar je gaat het zowiezo gaan vergelijken met DS 1 & 2 en beseffen dat dit het niet is.
Had het een andere naam gehad, geen probleem. Dan was er ook geen voorganger om mee te vergeleken. Dan had DS3 gewoon een nieuwe franchise geweest die een verhaal centraal stelt, dergelijke controls gebruikt en dergelijk loot systeem.