Archief - Dungeon Siege III

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

agrash

Legacy Member
Ik persoonlijk wacht ook eerder de reviews af. Het kan nog alle kanten weg met deze titel.
De eerste heb ik nooit gehaald, maar de 2de vond ik niet slecht.

grey-turtle

Legacy Member
Ik heb DS 1 en gespeeld en speelde liever DS 1.
Dungeon siege 1 is moeilijker dan dungeon siege 2. Dugeon siege 2 is alleen moeilijker in het begin van het spel en op einde.
Bij DS 1 moest je een echte grote party vormen (8 personen) en bij DS 2 was het beperkt tot 6 in het totaal. Bij DS zie ik voorlopig 4 personen op de Amerikaanse website.
DS 2 had een aantal goede opties, maar was minder goed 'gebalanced'.

Ikaruga

Legacy Member
deze nog eens opgraven, gezien de demo nu uit is voor pc.

Mijn bevinding is simpel: dit is gewoon geen dungeon siege meer. Maar de zoveelste button masher action rpg met zo min mogelijk diepgang, omdat consoles te gelimiteerd zijn.

Er dropt doorgaans 1 item uit chests, waarbij item stats Bijzonder eenvoudig zijn (attack en dan eventueel 1 a 3 bijkomstige stats). Items veranderen uw uiterlijk niet (alle armors zien er hetzelfde uit als uw vanilla character), en veel items zijn gewoon duplicaten van elkaar, waardoor het duidelijk is dat er geen sprake meer is van random generated loot obv stats.

Another franchise died with console gaming

THa SkuLL

Legacy Member
Ikaruga zei:
deze nog eens opgraven, gezien de demo nu uit is voor pc.

Mijn bevinding is simpel: dit is gewoon geen dungeon siege meer. Maar de zoveelste button masher action rpg met zo min mogelijk diepgang, omdat consoles te gelimiteerd zijn.

Er dropt doorgaans 1 item uit chests, waarbij item stats Bijzonder eenvoudig zijn (attack en dan eventueel 1 a 3 bijkomstige stats). Items veranderen uw uiterlijk niet (alle armors zien er hetzelfde uit als uw vanilla character), en veel items zijn gewoon duplicaten van elkaar, waardoor het duidelijk is dat er geen sprake meer is van random generated loot obv stats.

Another franchise died with console gaming

Erg dat de dag van vandaag pc gamers zo in de kou staan.
Ze zeggen dat console the way of the future is maar als dat zo is ga ik stoppen met games spelen want een console is goed voor een fight game en een voetbal game.
Shooters,rpg's en al de andere genres zouden pc only moeten zijn.
Het is al langer een zware tijd voor de pc gamer maar de laatste tijd is het echt erg gesteld, alle games zijn console ports of zwaar aangepast om ook op console uit te kunnen komen.
Is the end comming for pcgamers? It sure looks like it.
Dan zal het terug gaan zijn naar de old school games voor mij.

SkuLL

koji

Legacy Member
Ikaruga zei:
deze nog eens opgraven, gezien de demo nu uit is voor pc.

Mijn bevinding is simpel: dit is gewoon geen dungeon siege meer. Maar de zoveelste button masher action rpg met zo min mogelijk diepgang, omdat consoles te gelimiteerd zijn.

Er dropt doorgaans 1 item uit chests, waarbij item stats Bijzonder eenvoudig zijn (attack en dan eventueel 1 a 3 bijkomstige stats). Items veranderen uw uiterlijk niet (alle armors zien er hetzelfde uit als uw vanilla character), en veel items zijn gewoon duplicaten van elkaar, waardoor het duidelijk is dat er geen sprake meer is van random generated loot obv stats.

Another franchise died with console gaming


Brrr, da klinkt ni goed... Misschien toch die pre-order maar cancellen en wachten op wat meer impressions...

Ikaruga

Legacy Member
speel gewoon de demo zelf ipv impressions af te wachten. Valt te downloaden via steam

Kowlier

Legacy Member
demo net gespeeld, en omg, wat een gedrocht :/
dat ze hier nog de naam dungeon siege durven aan geven...
dit heeft niets meer te zien met die serie. ik dacht echt een cheap buttonbasher te spelen :/

koji

Legacy Member
Genen tijd man! Zelfs ni voor efkes nen demo te spelen!

Nee straks is zien. Vooral da statisch uiterlijk steekt me zwaar tegen...

Toch al maar men pre-order gecancelled, ik zit zo al mee nen MEGAbacklog...

Ikaruga

Legacy Member
Kowlier zei:
demo net gespeeld, en omg, wat een gedrocht :/
dat ze hier nog de naam dungeon siege durven aan geven...
dit heeft niets meer te zien met die serie. ik dacht echt een cheap buttonbasher te spelen :/

ge dacht het niet alleen, ge waard effectief een cheap buttonmasher aan het spelen, ha!

maar nee, serieus. Dit maakt mij ne sad panda. Ik had gehoopt nog eens een deftige diablo'sque te krijgen zonder veel te nieuwe try hard features erin. Blijkbaar is het teveel gevraagd.

Ik haat hoe ze gewoon geprobeerd hebben er een "episch" verhaal in te steken met "keuzes" (die neerkomen op zeggen, "i don't trust you", om te zien dat ongeacht welke dialoog optie ge kiest, het resultaat altijd hetzelfde is. Er had dus kunnen staan "i fap on flying monkeys, you too?", 't zou nie uitgehaald hebben).

En gameplay is gewoon doodsaai, nu heel het lootaspect verdwenen is (notie: er is loot, maar verwaarloosbaar, ik eis BAKKEN loot zoals het een deftige ARPG betaamd), is er gewoon niets meer aan. Gewoon door hopen easy enemies hacken en intussen wat gold verzamelen (wat meer wegheeft van muntjes verzamelen uit bvb mario spellen ....)

Man, ik hoop da Path of Exile, Grim Dawn, Diablo 3 & Torchlight II er snel gaan zijn

Kowlier

Legacy Member
Ikaruga zei:
Man, ik hoop da Path of Exile, Grim Dawn, Diablo 3 & Torchlight II er snel gaan zijn

grim dawn, ziet er uit als titan quest :o i loved titan quest.
en diablo 3 zal zowiezo wel degelijk zijn. ik denk niet dat blizzard zoiets zou verneuken.

Paterpor

Legacy Member
Kowlier zei:
demo net gespeeld, en omg, wat een gedrocht :/
dat ze hier nog de naam dungeon siege durven aan geven...
dit heeft niets meer te zien met die serie. ik dacht echt een cheap buttonbasher te spelen :/

Kan niets meer toevoegen.

Ikaruga

Legacy Member
grim dawn is door het ex team van Iron Lore gemaakt en tevens ook op de engine van titan quest. Toont zich duidelijk in het gameplay filmke van die combat scene. Het straalt gewoon TQ uit

Xylan

Legacy Member
Volledig spel uitgespeeld (nee niet de demo).

Kmoet zeggen, slecht spel is het niet, verhaal zit goed, gevechten zitten goed, speelt lekker (buiten het camerasysteem, dat vrij slecht is en mij het eerste twee uren aanzette tot bijna het spel buiten te smijten)

Main story is 8u, maar er zijn talloze side quests die het spel makkelijk optrekken naar 12u.
Vind ik eigenlijk ook niet vet voor een RPG met de naam Dungeon Siege.

Essit

Legacy Member
Illani zei:
Volledig spel uitgespeeld (nee niet de demo).

Kmoet zeggen, slecht spel is het niet, verhaal zit goed, gevechten zitten goed, speelt lekker (buiten het camerasysteem, dat vrij slecht is en mij het eerste twee uren aanzette tot bijna het spel buiten te smijten)

Main story is 8u, maar er zijn talloze side quests die het spel makkelijk optrekken naar 12u.
Vind ik eigenlijk ook niet vet voor een RPG met de naam Dungeon Siege.

Waar zie jij "talloze" side quests? Ik tel er maar 1 of 2 per gebied.

Spel kan me maar matig boeien, lineair als de pest. Je hebt nergens vrijheid, je loopt in een rechte lijn naar je objectives en dat is het zowat. Camera is absurd en het spel is zowat onspeelbaar zonder een xbox controller(op pc dan).

Enigste pluspunt zijn de gevechten tegen de bosses, die zijn wel nog leuk (al moet je wel veel rondrennen :p) en het feit dat je een niet onknappe companion kan meenemen al heeft ze wel een nogal raar accent lol.

sypro9000

Legacy Member
Demo paar dagen geleden gespeeld. Epic fail. Zelf geen 2 min volgehouden.

Thunderass

Legacy Member
THa SkuLL zei:
Erg dat de dag van vandaag pc gamers zo in de kou staan.
Ze zeggen dat console the way of the future is maar als dat zo is ga ik stoppen met games spelen want een console is goed voor een fight game en een voetbal game.
Shooters,rpg's en al de andere genres zouden pc only moeten zijn.
Het is al langer een zware tijd voor de pc gamer maar de laatste tijd is het echt erg gesteld, alle games zijn console ports of zwaar aangepast om ook op console uit te kunnen komen.
Is the end comming for pcgamers? It sure looks like it.
Dan zal het terug gaan zijn naar de old school games voor mij.

SkuLL

Kop op, Diablo 3 zal er wel voor zorgen dat pc gaming blijft bestaan ;P

Wostmetvoeten

Legacy Member
shit man grootste 40 euro weg gesmeten ooit !
wat een KUT GAME !

Ikaruga

Legacy Member
de camera in MP is one of THE worst design choices dat ik al gezien heb in heel lange tijd. Een online coop met een gedeelde, oncontroleerbare & vaak twichy camera slaat absoluut nergens op. Het enigste wat het doet is tonnen frustratie leveren

Frieza

Legacy Member
Ik heb dungeon siege 2 + Broken world nog eens geïnstalleerd na teleurgesteld te zijn door de DS3 demo. Wel met widescreen fix en een mod gevonden die het lettertype vergroot. Vooral dat laatste was nodig!

Vroeger nog redelijk veel gespeeld, maar nu al een aantal jaren niet meer. en ondanks de gedateerde graphics ziet het er nog steeds bijzonder sfeervol uit. Eigenlijk is dat nog best een diep spel met heel veel loot, enchants, quests, skills.
't was gewoon even om te proberen, maar ik merkte dat ik me eigenlijk echt prima amuseerde :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan