Archief - doom 3 editor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

devilknight

Legacy Member
euhm dus ik ben nu mappen aan het maken met de doom 3 editor.en als ik een kleine ruimte maak en ik doe er wat textures en een zombie en een light in en dan druk ik op bsp en komt er dit op:

---- dmap ----
--- LoadDMapFile ---
loading maps/map
WARNING: Couldn't load map file: 'maps/map'
------------- Warnings ---------------
during running dmap...
WARNING: Couldn't load map file: 'maps/map'
1 warnings
Side stretch

dan heb ik geprobeerd op doom 3 console zelf (dus ik had de map gesaved bij maps van d3)en ik druk in console map test (zo noemt die map) en er komt ook dat op. ik heb echt hulp vandoen please geef mij een oplossing thx anders .devilknight

sure

Legacy Member
Ik heb ergens in ne thread ne link gepost naar een forum over doom3 editor.

Daar vinde alles. Maar kheb link ni meer en ben te tam om te zoeken.

:(

An!ma

Legacy Member
gewoon hé
ge maakt u map (textures aanbrengen enzo)
ge drukt op die bsp ge saved die naar die map "maps"
dan drukt ge "F2" in den editor
dan opent em dus doom zelf windowed
dan opent ge u console en ge drukt
"dmap maps/mapnaam" (zonder de aanhalingstekens dus oO)

--> daarna : ge drukt in console "map mapnaam"
(weer zonder de aanhalingstekens)
en als ge de map in multiplayer wilt laden dan maakt ge ne server
ge drukt in console "set si_map mapnaam" en dan "serverMapRestart"

satisfied :unsure:


*edit : idd zoals Sure zei ge kunt op dien site alles vinden voor te mappen, textures maken, etc.

Bertold

Legacy Member
Als ge ne warning krijgt moet je drukken op File en dan op pointfile ofzoix dan krijg je een rode lijn naar de leak (fout) dan kan je al proberen die fout te herstellen , dan save je je map en doeje bsp dan ziede of er nog leaks in zitten en zo doeje door tot je map leakvrij is

An!ma

Legacy Member
bt belgium zei:
Als ge ne warning krijgt moet je drukken op File en dan op pointfile ofzoix dan krijg je een rode lijn naar de leak (fout) dan kan je al proberen die fout te herstellen , dan save je je map en doeje bsp dan ziede of er nog leaks in zitten en zo doeje door tot je map leakvrij is

maar hij zij niks van een leak é want anders staat da daar in *map leaked*
ma thx for the info
want da wistk zelf nog ni =)

devilknight

Legacy Member
aa oke bedankt allemaal nu weet ik het merci het gaat weer thx.devilknight :applause: :applause: :applause:

lets make the maps :lol:

Genious

Legacy Member
wa was er nu wel mis zodak het weet voor als ik het zelf tegenkom

devilknight

Legacy Member
nog een vraagstke als ge een ruimte maakt en ge maakt da hollow en ge wilt een tweede bij maken dan moeie de buitenste kanten anduiden in rood en dan spatie ma hoe doeie die muren of lijntjes per lijntje in het rood. want als ge daar op drukt is derek gans die kamer aangeduid ik weet wel met de shift ma goe doeie die apart.thxxx devilknight

Genious

Legacy Member
als ge nu vraagt oe da ge een vlak van een brush selecteert, dan ist antwoord: ctrl+shift+left mouse button
moe wel zeggen da ge zo niet meerdere vlakken kunt selecteren, altijd maximum een kant van 1 iets.

als het da nie is da ge bedoelt: formuleer uw vraag dan wat duidelijker plz

An!ma

Legacy Member
ma als ge meerdere kamers wilt maken (en verdiepingen) zijt ge beter da ge genen blok maakt en daarop hollow doet
ma da ge gewoon muur per muur maakt (tees is wel slechter voor leaks, maja)

btw
ik heb een vraag
Hoe maakt ge een deur ?
kbedoel de textures zen er wel ma dan hebde toch geen deur ? alé kbedoel dan is da gewoon een tekeningsken op de muur ma da gaat dan toch ni open als ge der passeert ?

Genious

Legacy Member
wat voor deur wilt ge?
eentje die open gaat als ge dicht genoeg zijt of 1 die open gaat door op een knop te drukken?

ik zit nu te denken aan ladders in cod, daar moet ge voor uw ladder een brush maken en em een speciaal ladder texture geven.

vermoedlijk ga je in dit geval een trigger moeten gebruiken die tot gevolg heeft dat je deur texture wegschuift.

om zeker te zijn check je beter es dit forum (met dank aan sure voor de link) , daar vind je echt alles wat je moet weten

An!ma

Legacy Member
Genious zei:
wat voor deur wilt ge?
eentje die open gaat als ge dicht genoeg zijt of 1 die open gaat door op een knop te drukken?

ik zit nu te denken aan ladders in cod, daar moet ge voor uw ladder een brush maken en em een speciaal ladder texture geven.

vermoedlijk ga je in dit geval een trigger moeten gebruiken die tot gevolg heeft dat je deur texture wegschuift.

om zeker te zijn check je beter es dit forum (met dank aan sure voor de link) , daar vind je echt alles wat je moet weten


I know that forum
ma believe me kheb daar ook al rond gekeken en nog nergens iets duidelijk daarover gevonden
maja kan daar maar mss beter eens vragen
en die deur gewoon eendert
alles van soorten deuren

btw: heeft er iemand textures van gewone wolken en schemer enzo

UniKorn

Legacy Member
deur: maak je brushes en maak er een func_door van.

gebruik geen hollow => meer polygons.

devilknight

Legacy Member
ja da is waar van die tutorails en die zijn echt goed voor beginnelingen

An!ma

Legacy Member
bt belgium zei:
voor alle beginners : best eens de video tutorials downloaden op www.planetdoom.com
heb ik ook gedaan dan zijt ge al een heel eind weg

ma da is heel duidelijk gelijk het zelf zegt
voor beginners alé kbedoel da zen basics
ma da voor die deuren enzo en functies in te voegen da vindt ge daar nergens op zé
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan