Archief - Dinogame

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zou je deze game gerealiseerd willen zien?


  • Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten.

Mugiwara

Legacy Member
Ja, ik bedoel het laatste :p Het spel wordt hier misschien wat simplistisch voorgesteld, maar er zijn echt nog heel veel ideeen voor leuke gameplay elementen en ontwikkelingen in het spel^^
En bedankt voor het antwoord en sorry voor het misverstand :p Waarom zou je het niet spelen moest het geld kosten btw?

iTon

Legacy Member
Fantaseren is leuk en al, ik denk dat wij allemaal ooit wel eens een spel bedacht hebben. Maar ik raad je echt aan om zoiets met een paar vrienden proberen te realiseren.
Het zal natuurlijk geen 2 maand duren voor het project weggesmeten is, maar het zal je heel veel inzicht geven is wat wel/niet kan en leuk is.
Probeer eens te spelen met unity UNITY: Game Development Tool of de game editor van starcraft 2. Met die twee is het mogelijk om alles te maken wat jij je maar kan inbeelden.

Mugiwara

Legacy Member
iTon zei:
Fantaseren is leuk en al, ik denk dat wij allemaal ooit wel eens een spel bedacht hebben. Maar ik raad je echt aan om zoiets met een paar vrienden proberen te realiseren.
Het zal natuurlijk geen 2 maand duren voor het project weggesmeten is, maar het zal je heel veel inzicht geven is wat wel/niet kan en leuk is.
Probeer eens te spelen met unity UNITY: Game Development Tool of de game editor van starcraft 2. Met die twee is het mogelijk om alles te maken wat jij je maar kan inbeelden.

Ik zou wel willen, maar ik denk niet dat ik zoiets ooit ga doen, voorlopig veel te weinig tijd^^ Ik hou het bij fantaseren :p

Zou wel leuk zijn moest een game developer opeens besluiten dat het dino spel wel potentieel heeft, en er aan zou beginnen met onze ideeen^^
A man can dream!

Mugiwara

Legacy Member
waffel zei:
600px-Awesome_hurr_hurr.png




En fo real: Ik fantaseer soms (gni) van een spel waar ge met 3000+ online komt op een map en ge medieval gaat op je tegenstander. Dus je schrijft je in, en om 22u bijvoorbeeld begint het, en je moet dan een kasteel bestormen. Maar ja, zelfs in 2012 is het herpy derp teveel gevraagd om met zoveel man op één server te kunnen zitten tenzij het ne mmo is.

Zoiets zou ik ook fantastisch vinde^^

Cranberry

Legacy Member
Ik schrijf ook concepten uit, maak de artwork en 3D models, en zelfs als ge dat allemaal zelf kunt is het quasi onmogelijk om uw ideeën te lanceren, tenzij ge genoeg mensen met ambitie en kennis vindt die u willen helpen, en dat allemaal gratis uiteraard. Unity is mogelijk als ge er voldoende tijd in investeert, komen veel deftige resultaten uit. Maar dan moet ge nog zelf kunnen modelen, riggen, animeren,... als ge er characters in wilt steken etc.

Unity3D RPG Project #2 - YouTube
Unity3d: Fantasy World - YouTube

Mugiwara

Legacy Member
Dit genre lijkt gewoon echt zeer beperkt in de gamewereld, het is precies alsof de meeste gamers echt van single players games houden, en dan misschien een multiplayer met gewoon death match en al die zaken errond zoals we zoveel zien de laatste jaren, in battlefield en call of duty enzo.

Steeds als ik co-op survival/horror games zoek kom ik op dezelfde weinige namen uit. Veel co-op survival/horror games zijn er echt niet precies, en de mensen vragen er ook niet om. Resident evil, killing floor, left for dead (wat echt niet survival horror is) en dan nog een paar oudere namen, op meer kom ik niet, terwijl er zoveel van dat andere soort games zijn.

Als er dan geprobeerd wordt nog zo games te maken zijn ze niet uitgewerkt, door een weinig bekende developer gemaakt,.. Ik dacht echt dat een survival/horror/suspense co-op game echt wel in de smaak zou vallen en dat velen wel naar zoiets uitkeken in plaats van het gewoonlijke dat we krijgen deze dagen.

Met vrienden een eng spel spelen is toch ook eens leuk in plaats van steeds gewoon die normale schietspelletjes, niet? Ik weet niet of dit een gat in de markt is, of dat er gewoon niet gevraagd wordt naar zo een games. Dit lijkt echt een vergeten sector.

Basisconcept gedetailleerder opgschreven, misschien lijkt het nu een leuker spel.. Stemmen graag!

Edit: schrijf de reden waarom je het niet zou spelen ook op aub.

Airliner95

Legacy Member
Persoonlijk vindt ik het idee van Mugiwara niet slecht om eens een GOEDE game te maken met dino's. Ze hebben zo'n mooi concept gekregen van Steven Spielberg (voor de film barbaren: Jurrasic Park) en bijna iedere keer verpesten ze het. Louter en alleen omdat ze geen budget genoeg hebben.
Het idee van Mugiwara zou zeer veel geld in beslag nemen, maar ik denk dan ook dat ze dit zeer zeker terug zouden winnen met de verkoop!

Mugiwara

Legacy Member
Tot nu toe spreekt het precies niet veel gamers aan, dus ik weet niet of het wel goed zou verkopen :p Ik vind gewoon dat er nog eens een goede, moeilijke, uitdagende survival co-op game gemaakt moet worden en met dino's zou dit perfect gaan. Zombies zijn ook al doodgebruikt^^

Bedankt voor de comment!

Tracker

Legacy Member
Mugiware ik denk dat ge zo'n spel ni meer snel zult vinden maar ze zijn wel ongeveer naar uw smaak aant werken in dit spel


Jurassic Park - The Game (2011) GAMEPLAY [*SPOILER*] - YouTube

ik zie het ook wel zitten voor een dino spel te spelen waarop ge zo een soort survival horror moet spelen maar het zou de moeilijk zijn voor het ni linair te maken, dan kunde beter gewoon munster hunter spelen op de wii of psp, die games zijn nagenoeg met "hand gemaakte" dingo's

http://www.youtube.com/watch?v=KiMxj9WWflU

Mugiwara

Legacy Member
Deze games zien er wel plezant uit, maar Monster Hunter is echt niet het soort game dat ik zoek en Jurassic Park gaat weer niet co-op zijn denk ik. Toch ook wel een totaal ander karakter dan ik voor ogen had. Wat ik vooral mis, is nog eens een goeie splitscreen co-op game voor de xbox360. Hier zijn zo weinig goede games voor, terwijl hier toch wel een redelijk grote vraag naar is denk ik.

In het spel dat ik voorstel is het ook niet de bedoeling op dino's te gaan jagen, maar gewoon om te overleven. Ik denk niet dat dit niet snel lineair zou worden, vooral door de verschillende soorten dino's, moeilijkheid, mogelijkheden, etc.. Mocht dit toch zo zijn, zou het voor mij geen ramp zijn, games zoals GoW en Halo zijn ook maar steeds hetzelfde na een tijd, dit is vervelend bij die games maar bij mijn idee ben je steeds met een vriend/vrienden en kan je op heel het eiland rondlopen. Dit geeft toch een bijzondere meerwaarde :p Samen eten gaan zoeken, materiaal voor kampen te bouwen, het eiland verkennen en "bestuderen", alelrlei soorten wapens en vallen maken, proberen te ontsnappen,.. Mij zou dit niet snel vervelen, tenminste niet als ik dit met een vriend naast mij kon spelen.

Misschien zal ik Jurassic Park proberen, eens kijken hoe de sfeer daar zit. :D

Lemme

Legacy Member
Een game à la Far Cry meets Jurassic Park zie ik wel zitten. Maar wij kunnen de developers niet verplichten van een bepaalde game te maken uiteraard. ;)

Mugiwara

Legacy Member
Lemme zei:
Een game à la Far Cry meets Jurassic Park zie ik wel zitten. Maar wij kunnen de developers niet verplichten van een bepaalde game te maken uiteraard. ;)

Nee inderdaad niet :( Maar als er genoeg mensen (miljoenen, wat nooit gaat gebeuren^^) zouden zijn, zou het misschien eens mogelijk zijn dat er vanuit de kant van de gamers een voorstel wordt gedaan, en dan wordt uitgewerkt door de developers! Dit gaat natuurlijk niet zo snel gebeuren :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan