Mugiwara
Legacy Member
Heel vaak denk ik, fantaseer ik, over een voor mij bijna ideaal spel. Ik zeg mijn idee dan aan een vriend en samen bedenken we dan dolenthousiast een hele gameplay, script, en vele andere zaken en denken dan dat dit toch een gat in de markt moet zijn.
Dit is waarschijnlijk enkel maar een illusie, maar toch zou ik graag eens willen zien of andere gamers zo een "spel" zouden zien zitten en het ook eventueel zouden kopen. Ik vraag mij vaak af of ik de enige ben die zo een zaken echt dolgraag zou willen zien verwezenlijkt worden in een echt spel.
Het is misschien een dwaze thread, maar toch zou ik reacties echt op prijs stellen^^
Het idee: het zou dus een heel cliché verhaal zijn, "veel" gestolen van Jurassic Park, met niet echt een vernieuwend idee, maar gewoon een spel dat zalig zou zijn door de sfeer en de gameplay. Ook is het volledig co-op en zou splitscreen zeker aanwezig zijn, er zijn te weinig goede games in dit genre voor de xbox360. (Ik weet echter niet of jullie deze mening delen.)
Je spoelt dus met twee aan op een zeer groot jungle-achtig eiland na een zware storm op zee, of iets dergelijks. Vanaf het strand hoor je al dierlijke kreten uit de jungle komen, en al snel merk je dat er dino's op het eiland leven. Op het strand komen er bijvoorbeeld al van die kleintjes aan je snuffelen, die in The Lost World dat meisje aanvallen^^
Het grote doel van het spel is te overleven op een eiland vol gevaarlijke dino's en hieruit plezier te halen door goed samen te werken, eventueel te ontdekken hoe de dino's er geraakt zijn, en ook waarschijnlijk om te ontsnappen.
De belangrijkste concepten zijn van met twee te moeten overleven op een groot eiland met veel verschillende soorten dino's, heel zuinig te zijn met je grondstoffen, confrontatie vaak mijden en dus rondsluipen, ook puzzels oplossen om verder te geraken of eventueel verlaten basissen binnen te dringen, tactiek gebruiken om vijanden te doden en te ontsnappen, creatief om te gaan met de gegevens en grondstoffen die je hebt,...
Je ontdekt naarmate je verder gaat in het spel dat het eiland onderverdeeld is in territories van verschillende soorten dino's. Steeds als je een nieuw gebied binnengaat (dit eventueel door een missie), kom je meer te weten over dat gebied naarmate je erin rondzwerft, en met deze informatie moet je terug naar je basis om een soort kaart te maken die je helpt overleven op het eiland. Het doel is dus ook een volledige kaart te krijgen, en de grijze stukjes in te vullen.
Ook is het spel een sandbox game, je kan overal naartoe, maar als je zonder de nodige kennis over het eiland raast, kan dit al snel je einde betekenen. Nacht/dag patroon en veel weerseffecten zouden natuurlijk ook van de partij moeten zijn om een optimale sfeer te creeren en op de juiste momenten de nodige suspense te geven. Een spel met zo een cliché verhaal zou het echt van de sfeer moeten hebben, en niet van het verhaal.
Elke avond moet je bijvoorbeeld een vuur maken dat je beschermd tegen eventuele aanvallen, dit geeft spanning omdat waar dat je ook zit in de jungle, je snel terugmoet naar je basis als de nacht valt, en je je zo opgejaagd voelt.
Als je samen door de jungle loopt moet dit een spannend gevoel geven, alsof er opeens een T-rex om de hoek zou kunnen staan, sfeervolle soundtracks zijn dus ook heel belangrijk. Wapens kun je zelf maken, pijl en boog, speren, met stenen gooien, maar ook geweren liggen op het eiland, natuurlijk op een logische wijze in verband met het verhaal. De beschikbare wapens zouden uit WW2 komen, op het eiland zijn namelijke verschillende posten en ook basissen van (eventueel) Nazi's die dino's probeerden te creeren voor "insert purpose".. Dit klinkt misschien belachelijk, maar ik denk niet dat dit zo zou storen indien de gameplay en sfeer echt goed zitten.
Met je twee moet je ook steeds een basis maken, dit kan in een boom zijn of waar dan ook, en je kan meerdere basissen maken op het eiland, maar waarvoor je wel steeds materiaal moet zoeken. Dit materiaal kan van bomen enzo komen, of uit de verlaten (Nazi) basissen in de jungle.
Je zou ook de dino's moeten bestuderen, hun gewoontes en leefgebieden en hun bewegingspatronen, zodat je hierop kan inspelen en over het eiland kan bewegen. Dit natuurlijk in beperkte mate, zodat het niet vervelend wordt. Steeds als je dit doet wordt er een soort logboek aangepast, met informatie over de soort en hoe ze te bestrijden. Ook zouden ze intelligent moeten zijn en niet statisch, zoals in Skyrim beesten random andere beesten aanvallen, en de verschillende dino's gebruiken ook verschillende tactieken en hebben verschillende gedragingen.
Niet heel het eiland is jungle, er zou ook waarschijnlijk een laag grasgebied zijn voor herbivoren, en ook gebieden met hoog gras waar dan weer velicoraptors inzitten. Verschillende schrikeffecten zouden ook een "must" zijn, bijvoorbeeld in een basis een muurtekening van dino's, maar dan staat er een echte tussen bijvoorbeeld (
)
Oude voertuigen komen ook voor, hier moet je misschien soms wel benzine en dergelijke zaken voor zoeken om ze te repareren. Hiermee kun je dan door de jungle rijden, misschien een achtervolging van een groep dinosaurussen en nog meer, maar ook met beperkte brandstof, zodat als je niet oplet je motor kan stilvallen als je achterna gezeten wordt. Je kan ook niet eindeloos wapens dragen, elk stuk wapen dat je meeneemt ziet de andere ook aan je hangen, je kan misschien heel veel wapens equippen, maar dan beweeg je heel traag en val je snel op, wat dus je dood betekent. Ook heb je een backpack die groter wordt naargelang hoeveel je erin steekt.
Een klein zij-eilandje zou ook aanwezig kunnen zijn, voor een missie over een stukje zeegebied met dan zeedino's en op het kleinere eiland dan verdere clues over hoe te ontsnappen, informatie over de jungle,..
Kogels zijn schaars, er is een hoge moeilijkheidsgraad, sluipen, grondstoffen verzamelen, steeds 's nachts een vuur bouwen, het eiland verkennen, het samen opnemen tegen veel verschillende soorten dino's, ook misschien overlevende nazi's op het eiland tegenkomen, alles ondergedompeld in een creepy sfeer en in multiplayer. Afbreekbare omgeving, bij grote dinosaurussen die bomen aan de kant duwen enzo, zou er ook inzitten.
Beeld je dit alles in, gemaakt door een bekende goede game developer met de nodige ervaring en genoeg tijd.
Dit is ongeveer de basis, er zijn nog heel veel elementen en details die ik niet neerpen, anders wordt het misschien een beetje te lang. De focus ligt echt op samenwerken en overleven^^ Het verhaal klinkt misschien echt rotslecht en zeker cliché, maar door de sfeer, de hoge moeilijkheidsgraag en hoog survival gehalte leek ons dit echt een leuk idee. Zeker ook omdat het split screen aanbod voor de xbox360 echt mager is.
Zijn ik en mijn vriend nu echt de enige gamers die zo een game zouden smaken?
Alvast bedankt voor de reacties!
Edit: als er genoeg stemmen "voor" waren geweest, zou ik het idee misschien op andere gaming sites gepost hebben, en een facebook pagina of iets dergelijks aangemaakt hebben, en als er veel volk dit spel zou willen, zouden we een petitie of iets naar game developers hebben kunnen sturen, maar jammer genoeg is dit niet het geval
Dit is waarschijnlijk enkel maar een illusie, maar toch zou ik graag eens willen zien of andere gamers zo een "spel" zouden zien zitten en het ook eventueel zouden kopen. Ik vraag mij vaak af of ik de enige ben die zo een zaken echt dolgraag zou willen zien verwezenlijkt worden in een echt spel.
Het is misschien een dwaze thread, maar toch zou ik reacties echt op prijs stellen^^
Het idee: het zou dus een heel cliché verhaal zijn, "veel" gestolen van Jurassic Park, met niet echt een vernieuwend idee, maar gewoon een spel dat zalig zou zijn door de sfeer en de gameplay. Ook is het volledig co-op en zou splitscreen zeker aanwezig zijn, er zijn te weinig goede games in dit genre voor de xbox360. (Ik weet echter niet of jullie deze mening delen.)
Je spoelt dus met twee aan op een zeer groot jungle-achtig eiland na een zware storm op zee, of iets dergelijks. Vanaf het strand hoor je al dierlijke kreten uit de jungle komen, en al snel merk je dat er dino's op het eiland leven. Op het strand komen er bijvoorbeeld al van die kleintjes aan je snuffelen, die in The Lost World dat meisje aanvallen^^
Het grote doel van het spel is te overleven op een eiland vol gevaarlijke dino's en hieruit plezier te halen door goed samen te werken, eventueel te ontdekken hoe de dino's er geraakt zijn, en ook waarschijnlijk om te ontsnappen.
De belangrijkste concepten zijn van met twee te moeten overleven op een groot eiland met veel verschillende soorten dino's, heel zuinig te zijn met je grondstoffen, confrontatie vaak mijden en dus rondsluipen, ook puzzels oplossen om verder te geraken of eventueel verlaten basissen binnen te dringen, tactiek gebruiken om vijanden te doden en te ontsnappen, creatief om te gaan met de gegevens en grondstoffen die je hebt,...
Je ontdekt naarmate je verder gaat in het spel dat het eiland onderverdeeld is in territories van verschillende soorten dino's. Steeds als je een nieuw gebied binnengaat (dit eventueel door een missie), kom je meer te weten over dat gebied naarmate je erin rondzwerft, en met deze informatie moet je terug naar je basis om een soort kaart te maken die je helpt overleven op het eiland. Het doel is dus ook een volledige kaart te krijgen, en de grijze stukjes in te vullen.
Ook is het spel een sandbox game, je kan overal naartoe, maar als je zonder de nodige kennis over het eiland raast, kan dit al snel je einde betekenen. Nacht/dag patroon en veel weerseffecten zouden natuurlijk ook van de partij moeten zijn om een optimale sfeer te creeren en op de juiste momenten de nodige suspense te geven. Een spel met zo een cliché verhaal zou het echt van de sfeer moeten hebben, en niet van het verhaal.
Elke avond moet je bijvoorbeeld een vuur maken dat je beschermd tegen eventuele aanvallen, dit geeft spanning omdat waar dat je ook zit in de jungle, je snel terugmoet naar je basis als de nacht valt, en je je zo opgejaagd voelt.
Als je samen door de jungle loopt moet dit een spannend gevoel geven, alsof er opeens een T-rex om de hoek zou kunnen staan, sfeervolle soundtracks zijn dus ook heel belangrijk. Wapens kun je zelf maken, pijl en boog, speren, met stenen gooien, maar ook geweren liggen op het eiland, natuurlijk op een logische wijze in verband met het verhaal. De beschikbare wapens zouden uit WW2 komen, op het eiland zijn namelijke verschillende posten en ook basissen van (eventueel) Nazi's die dino's probeerden te creeren voor "insert purpose".. Dit klinkt misschien belachelijk, maar ik denk niet dat dit zo zou storen indien de gameplay en sfeer echt goed zitten.
Met je twee moet je ook steeds een basis maken, dit kan in een boom zijn of waar dan ook, en je kan meerdere basissen maken op het eiland, maar waarvoor je wel steeds materiaal moet zoeken. Dit materiaal kan van bomen enzo komen, of uit de verlaten (Nazi) basissen in de jungle.
Je zou ook de dino's moeten bestuderen, hun gewoontes en leefgebieden en hun bewegingspatronen, zodat je hierop kan inspelen en over het eiland kan bewegen. Dit natuurlijk in beperkte mate, zodat het niet vervelend wordt. Steeds als je dit doet wordt er een soort logboek aangepast, met informatie over de soort en hoe ze te bestrijden. Ook zouden ze intelligent moeten zijn en niet statisch, zoals in Skyrim beesten random andere beesten aanvallen, en de verschillende dino's gebruiken ook verschillende tactieken en hebben verschillende gedragingen.
Niet heel het eiland is jungle, er zou ook waarschijnlijk een laag grasgebied zijn voor herbivoren, en ook gebieden met hoog gras waar dan weer velicoraptors inzitten. Verschillende schrikeffecten zouden ook een "must" zijn, bijvoorbeeld in een basis een muurtekening van dino's, maar dan staat er een echte tussen bijvoorbeeld (
)Oude voertuigen komen ook voor, hier moet je misschien soms wel benzine en dergelijke zaken voor zoeken om ze te repareren. Hiermee kun je dan door de jungle rijden, misschien een achtervolging van een groep dinosaurussen en nog meer, maar ook met beperkte brandstof, zodat als je niet oplet je motor kan stilvallen als je achterna gezeten wordt. Je kan ook niet eindeloos wapens dragen, elk stuk wapen dat je meeneemt ziet de andere ook aan je hangen, je kan misschien heel veel wapens equippen, maar dan beweeg je heel traag en val je snel op, wat dus je dood betekent. Ook heb je een backpack die groter wordt naargelang hoeveel je erin steekt.
Een klein zij-eilandje zou ook aanwezig kunnen zijn, voor een missie over een stukje zeegebied met dan zeedino's en op het kleinere eiland dan verdere clues over hoe te ontsnappen, informatie over de jungle,..
Kogels zijn schaars, er is een hoge moeilijkheidsgraad, sluipen, grondstoffen verzamelen, steeds 's nachts een vuur bouwen, het eiland verkennen, het samen opnemen tegen veel verschillende soorten dino's, ook misschien overlevende nazi's op het eiland tegenkomen, alles ondergedompeld in een creepy sfeer en in multiplayer. Afbreekbare omgeving, bij grote dinosaurussen die bomen aan de kant duwen enzo, zou er ook inzitten.
Beeld je dit alles in, gemaakt door een bekende goede game developer met de nodige ervaring en genoeg tijd.
Dit is ongeveer de basis, er zijn nog heel veel elementen en details die ik niet neerpen, anders wordt het misschien een beetje te lang. De focus ligt echt op samenwerken en overleven^^ Het verhaal klinkt misschien echt rotslecht en zeker cliché, maar door de sfeer, de hoge moeilijkheidsgraag en hoog survival gehalte leek ons dit echt een leuk idee. Zeker ook omdat het split screen aanbod voor de xbox360 echt mager is.
Zijn ik en mijn vriend nu echt de enige gamers die zo een game zouden smaken?
Alvast bedankt voor de reacties!
Edit: als er genoeg stemmen "voor" waren geweest, zou ik het idee misschien op andere gaming sites gepost hebben, en een facebook pagina of iets dergelijks aangemaakt hebben, en als er veel volk dit spel zou willen, zouden we een petitie of iets naar game developers hebben kunnen sturen, maar jammer genoeg is dit niet het geval





