Archief - Dinogame

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zou je deze game gerealiseerd willen zien?


  • Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten.

Mugiwara

Legacy Member
SiM0 zei:
Beetje dead island maar dan met dino's dus? Mwa, kan misschien wel wat worden.

Ja inderdaad, ik dacht ook aan zoiets als dead island, maar dat spel is verdomme weer alleen online co-op, echt klote :(

Ik zie echt niet wat er zo belachelijk zou zijn aan (nog) een dino spel, survival op een eiland met twee moet toch een concept zijn dat meerdere mensen leuk vinden, wordt het zo de grond ingeboord omdat het een slecht concept is of gewoon omdat mensen het leuk vinden zoiets belachelijk te maken? :D

Het gaat echt om het concept, beoordeel daarop^^

thelordofpee

Legacy Member
Mugiwara zei:
Ja inderdaad, ik dacht ook aan zoiets als dead island, maar dat spel is verdomme weer alleen online co-op, echt klote :(

Ik zie echt niet wat er zo belachelijk zou zijn aan (nog) een dino spel, survival op een eiland met twee moet toch een concept zijn dat meerdere mensen leuk vinden, wordt het zo de grond ingeboord omdat het een slecht concept is of gewoon omdat mensen het leuk vinden zoiets belachelijk te maken? :D

Het gaat echt om het concept, beoordeel daarop^^

Leuk concept, echter splitscreen zuigt.

Mugiwara

Legacy Member
thelordofpee zei:
Leuk concept, echter splitscreen zuigt.

De focus is eigenlijk co-op, niet persé splitscreen. De enigste reden dat ik splitscreen zei, is omdat ik een xbox gamer ben en online is betalen en system link vaak moeilijk...

Mugiwara

Legacy Member
SXe zei:
Het concept is wel leuk, maar onhaalbaar.

Waarom onhaalbaar? Als ik monstergames zoals Skyrim zie, dan denk ik toch dat veel mogelijk is.
Of bedoel je gewoon dat het onhaalbaar is dat dit idee ooit een spel wordt, want daar ben ik het eens mee^^

Cerulean

Legacy Member
Er zit totaal geen verhaal in uw spel. Als ik op een dino-eiland zou terechtkomen zou ik maar 1 doel hebben: daar zo rap mogelijk weggeraken.

Of ja, nen T-rex temmen.

Mugiwara

Legacy Member
Cerulean zei:
Er zit totaal geen verhaal in uw spel. Als ik op een dino-eiland zou terechtkomen zou ik maar 1 doel hebben: daar zo rap mogelijk weggeraken.

Of ja, nen T-rex temmen.

Het verhaal heb ik nog niet vermeld, maar je kunt er vanalles bij bedenken. Het is niet de bedoeling dat het een spel zou zijn met een topverhaal en emotioneel en pakkend enzo, maar echt gewoon een leuke spannende gameplay en de nadruk op samen met een vriend spelen en een zalige sfeer en opgejaagd gevoel.
Halo bijvoorbeeld, dit vind ik een van de leukste co-op games, maar ik speel Halo echt niet voor het verhaal maar gewoon voor de fun met twee.

Een mogelijk (totaal absurd, belachelijk) verhaal. Het verhaal is dat je ergens op zee een storm had, je schip zonk en je spoelt aan op een eiland ver weg buiten menselijk weten. Op het eiland experimenteerde (bijvoorbeeld^^) Nazi's met het maken van dino's voor "vul doel in", maar ze konden het niet meer beheersen en zijn vergaan(daarom dat er wapens uit WW2 liggen^^). Nu, jaren later, ben jij op het eiland. Je vind basissen, helemaal begroeid natuurlijk (The Lost World) en je moet uitvinden hoe ze hier komen enzo. Het doel uiteindelijk is natuurlijk ontsnappen van het eiland^^
Dit is gewoon een mogelijke invulling rond je doel op het eiland..

iTon

Legacy Member
Open concept, sfeergericht, multiplayer... Moest jij een developer team hebben van 50 man, met zeeeeeeeeer getalenteerde art en audio designers, die 2-3 jaar fulltime werken, misschien zou het ergens haalbaar zijn om hiervan een public release te maken.
Het komt er op neer, dat als developer, ik mij niets moeilijker kan inbeelden om realiseren. 1 dinosaurus maken/animeren/skinnen is al een week werk voor een professionele 3d designer. Maar jij wil een hele jungle, die ook zeer sfeervol is..
Als jij denkt aan het spel zoels angry birds, 20+ mensen hebben meer dan een jaar gewerkt aan dat spel.

Hans Gruber

Legacy Member
Hier gaan natuurlijk weer dwaze comments op komen, maar een mogelijk (totaal absurd) verhaal. Het verhaal is dat je ergens op zee een storm had, je schip zonk en je spoelt aan op een eiland ver weg buiten menselijk weten. Op het eiland experimenteerde (bijvoorbeeld^^) Nazi's met het maken van dino's voor "vul doen in", maar ze konden het niet meer beheersen en zijn vergaan(daarom dat er wapens uit WW2 liggen^^). Nu, jaren later, ben jij op het eiland. Je vind basissen, helemaal begroeid natuurlijk (The Lost World) en je moet uitvinden hoe ze hier komen enzo. Het doel uiteindelijk is natuurlijk ontsnappen van het eiland^^

Percies Far Cry :p

Stel dat ge ooit een team van JoeriDP's bijeenkrijgt dan kunde misschien eens via kickstarter aan uw geld proberen te geraken. :D

Mugiwara

Legacy Member
Nog eens, het is echt NIET de bedoeling dit spel te realiseren! Ik wou gewoon weten of het idee andere gamers aanslaat :p
Technisch gezien denk ik dat het eigenlijk wel mogelijk zou zijn om zo een spel te maken..

Cerulean

Legacy Member
Mugiwara zei:
Nog eens, het is echt NIET de bedoeling dit spel te realiseren! Ik wou gewoon weten of het idee andere gamers aanslaat :p
Technisch gezien denk ik dat het eigenlijk wel mogelijk zou zijn om zo een spel te maken..

No offence, maar wat wil je dan juist bereiken met je wetenschap of andere gamers dit zouden zien zitten of niet, als dit niet gerealiseerd moet worden?

The Monopoly Guy

Legacy Member
Cerulean zei:
No offence, maar wat wil je dan juist bereiken met je wetenschap of andere gamers dit zouden zien zitten of niet, als dit niet gerealiseerd moet worden?

ego++

Tr1ploid

Legacy Member
Sommige mensen kunnen toch nooit eens hun innerlijke klootzak verdrukken. Iedereen die af en toe games speelt zit toch wel eens met een concept in z'n hoofd waarvan hij zich afvraagt of andere mensen het ook tof vinden?

thelordofpee

Legacy Member
Samen nadenken over het concept? Hier zitten toch whiners zen...

Mugiwara

Legacy Member
Het is gewoon dat ik vaak samen met vrienden over een spel zit na te denken, en het lijkt dan zo fantastisch dat je u soms afvraagt waarom iemand nog niet aan zo een spel begonnen is. Ik wou zien of we dan in realiteit eigenlijk de enigen zijn die zo een spel leuk zouden vinden, en dat het misschien helemaal niet zo een goed idee is, en totaal geen andere gamers aanspreekt. Tot zover lijkt het alsof het echt geen goed concept is, ik wacht gewoon tot meer mensen hebben gestemd om tot een conclusie te komen^^

iTon

Legacy Member
Mugiwara zei:
Technisch gezien denk ik dat het eigenlijk wel mogelijk zou zijn om zo een spel te maken..

Technisch gezien is alles mogelijk. Jij kan bevoorbeeld een deeltjeswereld creeren van 115 elementen, chemische reacties programmeren, de wetten van newton, thermo en elektromagnetisme toepassen. Alles opvullen met water, zuurstof en aarde. Een simpele organische molecule toevoegen. Gamespeed versnellen met 100k jaar per seconde, en bekijken hoe digitale jij 13 uur later gametime, een spel probeert te maken gebaseerd op een deeltjeswereld

Mugiwara

Legacy Member
iTon zei:
Technisch gezien is alles mogelijk. Jij kan bevoorbeeld een deeltjeswereld creeren van 115 elementen, chemische reacties programmeren, de wetten van newton, thermo en elektromagnetisme toepassen. Alles opvullen met water, zuurstof en aarde. Een simpele organische molecule toevoegen. Gamespeed versnellen met 100k jaar per seconde, en bekijken hoe digitale jij 13 uur later gametime, een spel probeert te maken gebaseerd op een deeltjeswereld

Sorry als ik u beledigt heb fzo, maar ik snapte je vorige post gewoon niet goed..
Ik dacht dat je technisch gezien niet haalbaar bedoelde, je zegt namelijk dat één dinosaurus maken al heel moeilijk is, maar ik zei toch nooit dat zo een spel maken gemakkelijk was? Als ze games zoals Skyrim kunnen maken, kunnen ze toch zeker zoiets als dit spel maken, niet?
Het is gewoon een misverstand.

SXe

Legacy Member
Mugiwara zei:
Waarom onhaalbaar? Als ik monstergames zoals Skyrim zie, dan denk ik toch dat veel mogelijk is.
Of bedoel je gewoon dat het onhaalbaar is dat dit idee ooit een spel wordt, want daar ben ik het eens mee^^

Het 2de dus :p

iTon

Legacy Member
Mugiwara zei:
Sorry als ik u beledigt heb fzo, maar ik snapte je vorige post gewoon niet goed..

Lolz, is het tegenwoordig zo gemakkelijk om iemand te beledigen?
Hier is mijn mening over het spel:
Ik heb dinosaurussen heel graag, en ik speel graag coop, maar ik zie mezelf zoiets toch ni spelen, zeker als het geld kost.
Jij vraagt ook waarom zoiets nooit gemaakt was, maar meerdere mensen hebben al links gepost naar gelijkaardige games. Of bedoel jij waarom niemand zoiets gemaakt heeft in 2012, met de nieuwste hardware en rendering technieken? :)

waffel

Legacy Member
Mugiwara zei:
Heel vaak denk ik, fantaseer ik


600px-Awesome_hurr_hurr.png




En fo real: Ik fantaseer soms (gni) van een spel waar ge met 3000+ online komt op een map en ge medieval gaat op je tegenstander. Dus je schrijft je in, en om 22u bijvoorbeeld begint het, en je moet dan een kasteel bestormen. Maar ja, zelfs in 2012 is het herpy derp teveel gevraagd om met zoveel man op één server te kunnen zitten tenzij het ne mmo is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan