Archief - Die2nite, text based Zombie survival MMO

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

=Ermac=

Legacy Member
Rbn13 zei:
Miljarde, ene was de poorten vergeten te sluiten en ik ben 1 van de drie doden.

Please note : looks like it was open-doors day in the town yesterday: 3 deaths ! A big thanks to Maramushto who opened the gates, then forgot to close them! What are you waiting for them to do before you ban them?!

Dan zat ge toch in een kut-community imo.Het is dan ook belangrijk om een thread te maken over de gates.

Shrimpy

Legacy Member
Ik snap het ni goe, Zijn dat allemaal echte spelers die in 1 dorp zitten, of hoe gaat da in zijn werk.

nixie

Legacy Member
snap het ook niet volledig tbh :p
vorige nacht waren de gates bij ons ook blijven openstaan.
1 slachtoffer gelukkig :)

Zit nu vast in de desert same met 3 zombies...

Cinnead

Legacy Member
Argh, 10 minuten tot de zombies aanvallen en onze poort staat nog open.
K'heb geen AP dus ik kan ze zelf niet sluiten en er is niemand online.

Rap ff een schietgebedje zeggen dan maar :sop:

ganz

Legacy Member
Ook eens beginnen spelen, al een paar lessen geleerd 'the hard way'. Resultaat: Ganzje decided to find a place to hide in tonight. Wish them good luck! :)

Injured + drunk ... spijtig dat ik die 2e fles alcohol niet kan nuttigen, zou een mooiere dood zijn misschien.

EvilTwin

Legacy Member
Kheb de wiki eens gelezen, daar wordt alles al een stuk duidelijker. Ik heb nu toch al eens een derde nacht kunnen overleven, maar momenteel ben ik gewond.

Paar tips :

- Ga een stap of drie in een richting en laat je character automatisch zoeken daar. Dat verbruikt minder ap. Per dag : 1 x drinken, 1 x eten, 1 x drugs. Ga zeker niet te ver lopen.
- Zit je ergens vast (geen AP, te veel zombies), vecht je er niet uit, maar vraag hulp op het forum
- Neem je rantsoen water. Mogelijks moet je gaan spaarzaam zijn, maar zo lang mogelijk dagelijks je dosis water nemen. Je hebt dit minimum per twee dagen nodig, anders kan je sterven aan dehydratatie. Indien jullie overleven, zorg er voor dat je begint per twee dagen te drinken. Als het water op is : game over.
- verzamel zo veel mogelijk in de bank. Defense in bank = x 2. Ban mensen die alles voor zichzelf houden.
- Iemand moet de deur dicht doen (later kan dit automatisch mits voldoende gebouwen)
- Als je niet anders kan, steel gewoon van iemand die nieuw is :)
- Dagelijks vreten!
- Indien je gewond bent, zorg dat je bandages hebt. Indien je er geen vindt, ben je de volgende dag infected. Vindt je dan geen bandages EN medicatie is het game over.
- Het spel herstart elke 15 dagen. Tenzij je langer overleeft, maar das moeilijk. Ik heb al dorpen gezien waar ze +1000 zombies over de vloer kregen na 10 dagen :)

Lees de wiki als je iets langer wil overleven : http://die2nite.wikia.com/wiki/Die2Nite_Wiki

Wanneer je 100 punten verzamelt, kom je bij een groep mensen die ook al meer dan 100 punten heeft, dus geen noobs meer. Ff volhouden en het wordt meer fun!

Shrimpy

Legacy Member
Lijkt me wel interessant, ik zou zeggen, maak een 9lives-dorp? of gaat dat zomaar niet?

Delirium

Legacy Member
EvilTwin zei:
- Indien je gewond bent, zorg dat je bandages hebt. Indien je er geen vindt, ben je de volgende dag infected. Vindt je dan geen bandages EN medicatie is het game over.

Allez lap, gisteren ne zombie in mijn hand gebeten :sad:
Straks thuis eens zien wat er met mij gebeurd is.

ganz

Legacy Member
Ik heb bewust nog niet teveel info gelezen om het allemaal wat zelf te ontdekken (zoals dat niet zelf vechten). Nu in mijn 2e dorp bezig aangezien mijn wonde een infectie was geworden en ik de 2e nacht niet heb overleefd.

Ik geloof trouwens dat je wel met een aantal mensen kan samenkomen als je een soort groep vormt (maar dan enkel diegene die nog geen dorp hebben op dat moment). Coalitions noemt het dus.

EvilTwin

Legacy Member
Hoe die coalitions werken weet ik ook niet, maar dat je in een random dorp uitkomt is deel van het spel denk ik. Ik vind het althans wel een leuk gegeven. Wel jammer dat het niet anders gaat, maar dat is een keuze van de ontwerpers.

Ik ben intussen een oog kwijt en als er straks niemand bandages gevonden heeft ga ik morgen een serieus probleem hebben. Wel jammer, want ik had een geladen waterpistool gevonden :) Voor vannacht ziet het er relatief goed uit.

Cinnead

Legacy Member
EvilTwin zei:
Hoe die coalitions werken weet ik ook niet

Coalitions : Als ge op ready staat in een coalition (en ge zijt nog niet deel van een stad) dan volgt ge automatisch uw eerste coalition-member naar zijn stad.

Dus eigelijk kunt ge een 9lives coalitie oprichten, allemaal wachten tot ge dood zijt, dan allemaal op ready zetten en hopen dat er een stad is met voldoende plaats voor de complete coalitie.

Quecera

Legacy Member
Als je je registreert, wat bedoelen ze met Sponsor Nickname? Bedoelen ze hiermee referral recruitment?

EDIT: Nvm, als je over Sponsor Nickname gaat zie je dat het idd over recruitment gaat :p Bij deze, wie kan ik hiermee een plezier doen? Topicstarter? Of ben jij de sitebeheerder (dus mss heb je al voordelen)

Sir.Killalot

Legacy Member
Sponsor is enkel nuttig als je effectief gaat betalen voor het spel :).

Indien je dat zou doen, mag je mij wel als sponsor zetten :p.

Arda is mijn nick. Enfin, van mijn main character. Kheb er 6 ofzo :unsure:

GammaGamer

Legacy Member
YEPLA!

Gisteren een blueprint gevonden -> research -> SMALL CEMENTARY!!

Voor wie dit nie kent, voor elke doden in uw stad krijgde 10 defence :evil:


Kzit ook bijna aan 100 Soul Points
Als je dan sterft, kom je in 'pro' dorpen terecht :)

EvilTwin

Legacy Member
Heeft er iemand zin om een coalition op te starten? Ik zit nu in mijn derde dorp en ga waarschijnlijk morgen om zeep gaan :) Tzou wel leuk zijn om bij Nederlandstaligen te zitten.

Quecera

Legacy Member
Sorry Sir.Killalot, heb ff gewacht op een antwoord maar kon niet wachten met mij te registreren, maar ging toch niet betalen.

Heb nu ongeveer een idee en vind het wel een leuk concept! Juist niet op tijd stad kunnen binnengaan dus zit buiten gesloten poorten:p

edit: Lap. Congratulations, you are DEAD! Mijn character heeft 3 uur geleefd, amen.

Dus elke keer je dood gaat moet je een random dorp nemen? loolll vind ik wel jammer, beetje tijdverlies niet? Zo kan je nooit aan je dorp werken

nixie

Legacy Member
pff gebrokenarm en niemand die bandages heeft, en dan nu ook net infected

Cinnead

Legacy Member
We zijn nog maar met 14 :(
Paar dagen geleden zijn er dan ook een stuk of 10 idlers gestorven aan dehydration. :sop:

We gaan het waarschijnlijk wel nog een dag of 2 uithouden, zitten nu aan dag 5 en hebben atm 126 defence (estimated attack 95 - 130)

Quecera

Legacy Member
hah wounded, begint weer goed, zal het nooit langer dan paar uur volhouden vrees ik :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan