Archief - Dead Island

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lunake

Legacy Member
in mijn topic staan tweaks, even werk, maar eens het klaar is speelt het wel fijn!
geen bang hebben om gebanned te worden, tweaks zijn client side, en gaan enkel over bloom en motion blur..

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
Leuke game, maar waar ik me enorm aan stoor is dat repairen :|. Ten eerste repair je met geld(?) en als je dan eens een goed meleewapen hebt dan mag je in de 1000 betalen om het te repareren :|.

Draaksken

Legacy Member
en tis ook een beetje silly dat uwe crowbar vervormt en kapot gaan van wa zombie's te meppe maar alléé :p

Nickjeuh

Legacy Member
Van de playthrough die'k gezien heb, lijkt het me maar onnodig vervelend dat als je een zombie neer doet gaan je hem herhaaldelijk moet schoppen/slashen/schieten voor hij dood is, zelfs als je de stomp perk hebt. Je gaat dan nog eerder schoppen om zo de durability van je wapen niet naar de zak te helpen, terwijl schoppen op zich niet zoveel schade doet.

Zou veel aangenamer zijn als eenmaal hij neer is je hem gewoon kon afmaken met een enkele headstomp ofzo.

Je lijkt ook niet beloond te worden voor headshots waardoor je ook niet echt conservatief met uw kogels kunt omspringen en aangezien ammo ook al redelijk zeldzaam is lijkt het me moeilijk om u te specialiseren in geweren.

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
Headstomp is mogelijk(met een perk) maar veel te tijdverspillend. Tegen dat ge het hoofd van een zombie plet staan er al 2 rond u. Dus enigste mogelijkheid is om heletijd zombies te schoppen tot wanneer ze allemaal op de grond liggen en dan 1 per 1 pletten maar meh :|.
Gebruik alleen maar m'n kogels bij normale thugs(geen zombies) aangezien die na 1 headshot dood gaan en die meestal ook ammo droppen.

Tomba

Legacy Member
Uit welke oude doos hebben ze die engine nog gehaald? Dat de graphics op hun best matig te noemen zijn en gruwelijk overbelicht tot daar aan toe, maar op vijanden na is er geen enkele vorm van physics te bekennen, terwijl dit soort games daar toch perfect voor is... Het enige object dat voor de rest nog beweegt is een strandbal, en dan nog op de meest ongeloofwaardige manier ooit... Zelfs luchtmatrassen in het zwembad zijn blijkbaar onroerend goed.

Ook het feit dat de schedels van de zombies van staal lijken te zijn neemt veel spelplezier weg. Het idee van zombies is net dat je hun makkelijk permanent uitschakelt door hun hersenen te vernietigen. Dus als ik met een gigantische hakbijl op hun hoofd sla, verwacht ik dat die gewoon opensplijt en niet dat ze 2 seconden neervallen en enkel wat van hun health kwijt zijn... Idem voor een kogel tussen de ogen. Een slag op het hoofd lijkt wel iets meer damage te doen maar vaak is het even makkelijk om gewoon in het wilde weg met een wapen te zwaaien tot ze gaan liggen om ze zo makkelijk af te maken.

Ook het demonteren van zombies is niet echt bevredigend. Dat je de armen van de thugs kan breken en hij zich dan moet behelpen met kopstoten is nog wel leuk, maar waar zijn bvb de zombies die zich zonder benen verder voortslepen, en waarom wordt je altijd geraakt zelfs als je midden de aanvalsanimatie van een zombie zijn arm aanvalt met een katana?

Het levellen van de zombies is misschien wel goed gevonden voor in coop, maar je hebt als speler nauwelijks het gevoel van sterker te zijn als het even lang duurt om een standaardzombie te doden met een halfrotte bezemsteel dan met een vlijmscherpe katana... Om meer uitdaging te bieden als de speler krachtiger werd, hadden ze gewoon méér zombies moeten laten aanvallen...

Zeer spijtige gemiste kans imo :(

demon326

Legacy Member
Ik zit nu in de stad en ik wordt ineens overspoeld door zombies, ze blijven gewoon komen :eek::sop:

Shrimpy

Legacy Member
benny zei:
Ik zit nu in de stad en ik wordt ineens overspoeld door zombies, ze blijven gewoon komen :eek::sop:

Toch efkes pauzeren om het op 9lives te komen vertelle :p

demon326

Legacy Member
Drakinus zei:
Toch efkes pauzeren om het op 9lives te komen vertelle :p

Niet echt, straks maak ik ze weer een kopje kleiner :unsure:.


Die thugs zijn nog het minste erge... :help:

Essit

Legacy Member
Tomba zei:
Uit welke oude doos hebben ze die engine nog gehaald? Dat de graphics op hun best matig te noemen zijn en gruwelijk overbelicht tot daar aan toe, maar op vijanden na is er geen enkele vorm van physics te bekennen, terwijl dit soort games daar toch perfect voor is...

Daar heb je gelijk in, het spel loopt ook gewoon niet vlot bij me. De engine is niet echt optimized imo. Dit is ook het enige spel waarbij mijn gtx 570 boven de 60 graden loopt, wat niet super warm is maar toch raar gezien Crysis 2 en andere games men kaart amper doen zweten.

Om nog maar te zwijgen over de talloze bugs die nog in het spel zitten.
De opzet van het spel is zeer leuk, maar de afwerking laat te wensen over.

demon326

Legacy Member
Zeer leuk! Ik moet dus iemand begeleiden(wat haat ik zo een missies!).. Persoon sterft, ik reload dus, al mijn wapens weg, inclusief mijn vuisten :eek::s

sele

Legacy Member
tof spel,maar alleen tegen de rest is maar alleen,als je eens wil samen spelen voeg me maar toe op steam

STEAM:trouska

nixie

Legacy Member
Nickjeuh zei:
Van de playthrough die'k gezien heb, lijkt het me maar onnodig vervelend dat als je een zombie neer doet gaan je hem herhaaldelijk moet schoppen/slashen/schieten voor hij dood is, zelfs als je de stomp perk hebt. Je gaat dan nog eerder schoppen om zo de durability van je wapen niet naar de zak te helpen, terwijl schoppen op zich niet zoveel schade doet.

Zou veel aangenamer zijn als eenmaal hij neer is je hem gewoon kon afmaken met een enkele headstomp ofzo.

Je lijkt ook niet beloond te worden voor headshots waardoor je ook niet echt conservatief met uw kogels kunt omspringen en aangezien ammo ook al redelijk zeldzaam is lijkt het me moeilijk om u te specialiseren in geweren.

in het begin gaat inderdaad niet altijd even vlot, maar ik zit nu rond lvl 12-15, en dan gaat dat allemaal zonder probleem. Eens je het wat door hebt kunt ge makkelijk infected en walkers met 1 slag de kop afslaan (speel met Xian en een doodnormale machete) Zelf met blunt weapons wat alles behalve de specialiteit is lukt dat nog.

Niet beloond voor headshots? zombie dood in 1 hit... toch al goed genoeg niet :p


Tomba zei:
Uit welke oude doos hebben ze die engine nog gehaald? Dat de graphics op hun best matig te noemen zijn en gruwelijk overbelicht tot daar aan toe, maar op vijanden na is er geen enkele vorm van physics te bekennen, terwijl dit soort games daar toch perfect voor is... Het enige object dat voor de rest nog beweegt is een strandbal, en dan nog op de meest ongeloofwaardige manier ooit... Zelfs luchtmatrassen in het zwembad zijn blijkbaar onroerend goed.

Ook het feit dat de schedels van de zombies van staal lijken te zijn neemt veel spelplezier weg. Het idee van zombies is net dat je hun makkelijk permanent uitschakelt door hun hersenen te vernietigen. Dus als ik met een gigantische hakbijl op hun hoofd sla, verwacht ik dat die gewoon opensplijt en niet dat ze 2 seconden neervallen en enkel wat van hun health kwijt zijn... Idem voor een kogel tussen de ogen. Een slag op het hoofd lijkt wel iets meer damage te doen maar vaak is het even makkelijk om gewoon in het wilde weg met een wapen te zwaaien tot ze gaan liggen om ze zo makkelijk af te maken.

Ook het demonteren van zombies is niet echt bevredigend. Dat je de armen van de thugs kan breken en hij zich dan moet behelpen met kopstoten is nog wel leuk, maar waar zijn bvb de zombies die zich zonder benen verder voortslepen, en waarom wordt je altijd geraakt zelfs als je midden de aanvalsanimatie van een zombie zijn arm aanvalt met een katana?

Het levellen van de zombies is misschien wel goed gevonden voor in coop, maar je hebt als speler nauwelijks het gevoel van sterker te zijn als het even lang duurt om een standaardzombie te doden met een halfrotte bezemsteel dan met een vlijmscherpe katana... Om meer uitdaging te bieden als de speler krachtiger werd, hadden ze gewoon méér zombies moeten laten aanvallen...

Zeer spijtige gemiste kans imo :(

physics zijn idd pover maar destemin vind ik de omgeving er prachtig en heel sfeervol uitzien

dat van die headshots etc...
Ik heb daar echt geen probleem mee, mss een beetje beter mikken.
Ja mss iets meer headshots animaties, hoewel een kop die je afkapt in volle vlucht wel grappig is.

Tomba

Legacy Member
NiXiE zei:
dat van die headshots etc...
Ik heb daar echt geen probleem mee, mss een beetje beter mikken.
Ja mss iets meer headshots animaties, hoewel een kop die je afkapt in volle vlucht wel grappig is.

Op een meter afstand ingezoomd met een pistool tussen de ogen gemikt, veel beter kan toch niet denk ik? En het is alleszins raak want ik zie bloed wegvliegen.

In één haal een hoofd eraf kappen gaat soms wel en soms niet, wat nog enigszins aanneemlijk is aangezien je met een zwaar natuurlijk wel eens de nek ofzo kan raken. Maar van de vele headshots is er nog nooit een one shot kill gelukt... Op menselijke vijanden werken headshots wel trouwens, allez een headshot is dan gewoon altijd een critical denk ik.

Misschien heeft het te maken met het meelevellen van zombies en dat ik al een te hoog level had voor ik met vuurwapens begon? Er was toch ook geen moeilijkheidsgraad als ik me goed herinner dus dat kan het ook niet zijn?

nixie

Legacy Member
moeilijkheidsgraad, geen idee eigelijk :p

ik had het meer op melee "headshots"
heb nog geen guns geprobeerd

demon326

Legacy Member
Toch verder geraakt... Moest iemand mijn probleem hebben:
ga naar play in het menu, selecteer new game, selecteer je char waar je mee bezig was en selecteer het laatste chapter, je start met één basic wapen en wat geld... Je kan dan op restort alle sidequest opnieuw doen voor geld:D

yabosawe1

Legacy Member
ik ben gestopt met spelen op lvl 46 toen ik bij vrienden wou joinen kreeg ik dit bericht ben ik nu echt alles kwijt of bestaat er een manier om dat ergens terug te vinden ofzo het spel loopt regelmatig vast en nu dit ik vind dit niet meer kunnen. 25u gespeeld en nu dit dit is schandalig

yabosawe1

Legacy Member
savegame has been corrupted
ik ben gestopt met spelen op lvl 46. toen ik bij vrienden wou joinen kreeg ik dit bericht. Savegame has been corrupted. Ben ik nu echt alles kwijt of bestaat er een manier om dat ergens terug te vinden ofzo. het spel loopt regelmatig vast en nu dit ik vind dit niet meer kunnen. 25u gespeeld en nu dit dit is schandalig!!!!

demon326

Legacy Member
Wat een kut spel is me dit! Telkens die begeleiding missies:angry: Er zijn een 10 tal zombies en die idioot blijft maar pullen :angry::sop:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan