Archief - De Replays Thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Raaf

Legacy Member
- In 't begin zie je dat hij redelijk wat marauders heeft, die eten echt gateway units op. Je had een paar immortals in de mix moeten hebben.

- Dat ging niet want je spendeerde je gas aan void rays (zeer slecht vs marines!) en je hebt meestal ook geen 3 probes in je assimilators.

- Goeie units tegen mass marine: templars met storm, colossus (range upgrade niet vergeten dan) of mss gewoon zealots met charge.

- Als je dan toch met void rays wil doorgaan, check dan tenminste of hij een expand heeft of niet, en wissel je aanvallen af want hij had weinig of geen air. Zelfs geen turrets!
In principe had je zelfs dark templars kunnen maken en meteen winnen.

- scout. scout scout scout scout scout. Maak een observer.

- Geef hem ook geen map controle. Vecht om die watchtower. Hij had in principe 3 expo's kunnen hebben.

Dat zijn al een paar dingen ;)

Genious

Legacy Member
noinspiration zei:
Download Scrap Station.SC2Replay from Sendspace.com - send big files the easy way
PvT, ik ben de protoss.
Ik heb wel gewonnen in dit matchke denk ik maar ik zou gewoon wat tips willen krijgen. Mag over alles gaan.
Buiten het gebruikelijke gerief:
  • te veel crys aan het hoarden, investeer in zealots ofzo
  • uw warp gate stond een hele tijd stil
  • te vroeg gestopt met workers te bouwen. op momenten tel ik er nog geen 24 geloof ik voor de beide bases tesamen. (en worden er ook geen meer geproduceerd)
  • uw 2e base zat op max ener, dat is in zekere zin verspilling van ener gezien ge er geen meer bijkrijgt
was er nog iets dat mij opviel:
iets na min 22 movet ge met uw voids.
ge had die doen verzamelen tussen die 2 destructable rocks. waarom hebt ge ze daar niet eerst op gecharged? :unsure:
iets gelijkaardigs in uw laatste push met voids in zijn basis: ze waren op een bepaald punt charged en ipv verder zijn gebouwen te mollen, stopte ge waardoor ze charge verloren (niet dat het toen nog uitmaakte ofc :))

elbartje

Legacy Member
noinspiration zei:
Download Scrap Station.SC2Replay from Sendspace.com - send big files the easy way
PvT, ik ben de protoss.
Ik heb wel gewonnen in dit matchke denk ik maar ik zou gewoon wat tips willen krijgen. Mag over alles gaan.

-Eerst en vooral, je moet non stop probes maken (zeker in het begin). Ik zie dat je maar af en toe een probe maakt maar da is niet genoeg.

-Vergeet ook niet te chrone boosten (ook je 2de nexus kan dit)
-En zoals bij de meeste spendeer die gs.

Als je dit al zou doen dan zul je zien dat je snel beter zal worden.

Xo0

Legacy Member
Raaf zei:
- In 't begin zie je dat hij redelijk wat marauders heeft, die eten echt gateway units op. Je had een paar immortals in de mix moeten hebben.

Zealots + sprint eten marauders op :-)

H3m3l

Legacy Member
Dudenoob zei:
^^ zo voelde ik mij ook toen ik het spel geladen had :P

ja ma gij kreeg een very easy win... , ik zet men pc(zat op laptop) op speciaal voor is te kijken voor zo iets kinderachtig . Maarja toen ik klein was haalde ik ook stomme grappen uit.

Xo0

Legacy Member
Raaf zei:
Dat kost al wat tijd om daar te raken. Als je T oppo aanvalt op 50 food met stim en concussive = gg

Tegen T is dat een van de eerste zaken wat ik bouw.. Als je wilt heb je dat redelijk snel. Meest gangbare T matches zijn bio of mech, allebei benefitten enorm van sprinting zealots denk ik.

RoyalSausage

Legacy Member
Ben echt nog een dikke noob hierin, maar ik denk dat de tactiek die hier tegen mij gebruikt was egt wel...lame is. Enig idee hoe ik dit moet stoppen? Had al gedacht aan eerder aanvallen maar met hoeveel man?
Download Blistering Sands-1.SC2Replay from Sendspace.com - send big files the easy way

Trouwens, dit is mijn 2e matchke online. Mijn eerste Starcraft, dat eveneens ook mijn eerste RTS is. Dusja, kritiek is zeker welkom.

EDIT: Ik ben de Terran. RoyalSausage.

redsnake

Legacy Member
http://www.sendspace.com/file/rsnjq8

ik ben zerg speler. hints/tips over alles altijd welkom! :)
micro nog niet echt zo goed maar ben net terug van vakantie dus moet de 'feeling' nog wa trug krijgen :p

ook een vraagje over mijn build.
Ik doe een 14 pool / 15 hatch build. Maar soms als mijn timing niet goed klopt, heb ik te weinig minerals om (vlak nadat mijn pool complete is) mijn queen te trainen. iemand die ook deze build gebruikt en mss wat tips heeft?

Paterpor

Legacy Member
redsnake zei:
Download ZvP muta harras + roaches.SC2Replay from Sendspace.com - send big files the easy way

ik ben zerg speler. hints/tips over alles altijd welkom! :)
micro nog niet echt zo goed maar ben net terug van vakantie dus moet de 'feeling' nog wa trug krijgen :p

ook een vraagje over mijn build.
Ik doe een 14 pool / 15 hatch build. Maar soms als mijn timing niet goed klopt, heb ik te weinig minerals om (vlak nadat mijn pool complete is) mijn queen te trainen. iemand die ook deze build gebruikt en mss wat tips heeft?

Ik vond je niet slecht spelen. Juist nog wat finetunen :). Zerg speel ik niet dus kan je voor de rest niet helpen.

Paterpor

Legacy Member
Thegraveyard zei:
Ben echt nog een dikke noob hierin, maar ik denk dat de tactiek die hier tegen mij gebruikt was egt wel...lame is. Enig idee hoe ik dit moet stoppen? Had al gedacht aan eerder aanvallen maar met hoeveel man?
Download Blistering Sands-1.SC2Replay from Sendspace.com - send big files the easy way

Trouwens, dit is mijn 2e matchke online. Mijn eerste Starcraft, dat eveneens ook mijn eerste RTS is. Dusja, kritiek is zeker welkom.

EDIT: Ik ben de Terran. RoyalSausage.

1. Zoek een buildorder die goed werkt. Een goede opener voor terran is SCV's trainen tot 10 dan een Suply Depot en dan op 12 een Barracks.

2. Blijf constant SCV's maken en laat daar je timing rond draaien.

3. Scout: Goed scouten is belangrijk zo weet je waar je uw aan kan verwachten en kan je ook daartoe werken.

4. Val aan op goede momenten, wees dus niet passief. Vanaf dat je die Void Rays killed had hij bijna niets meer. Had je toen aangevallen had je veel schade kunnen aanrichten.

5. Als je ziet dat je base bijna leeggemined is (mag ook vroeger) dan moet je expanden. Als je teveel minerals hebt moet je ook meer barracks zetten zodat je al uw resources kan benutten.

6. Je bent echt heel het spel de betere. Benut dat want je laat in deze match de andere speler te veel toe.

Pirate!

Legacy Member
Een spel waarvan ik eerst dacht dat ik het verloren gehad door noobish gedrag (Niet gescout dat hij een spire had en ik geen echte antiair tot het bijna te laat was.).

Download Piraatspel.SC2Replay from Sendspace.com - send big files the easy way

Toch nog omgekeerd doordat ie iets te overmoedig was en ik zijn muta's toch nog kon doden, mijn expansion kon blijven geld opbrengen en ik zijn werkers kon afmaken door achter zijn mineraallinie te campen. Denk dat het wel een interessant spel is om te bekijken. Commentaar is welkom, hoewel zerg v zerg meestal wel cava is. Heb meer moeite met mass marine marauder medevac

RoyalSausage

Legacy Member
Paterpor zei:
1. Zoek een buildorder die goed werkt. Een goede opener voor terran is SCV's trainen tot 10 dan een Suply Depot en dan op 12 een Barracks.

2. Blijf constant SCV's maken en laat daar je timing rond draaien.

3. Scout: Goed scouten is belangrijk zo weet je waar je uw aan kan verwachten en kan je ook daartoe werken.

4. Val aan op goede momenten, wees dus niet passief. Vanaf dat je die Void Rays killed had hij bijna niets meer. Had je toen aangevallen had je veel schade kunnen aanrichten.

5. Als je ziet dat je base bijna leeggemined is (mag ook vroeger) dan moet je expanden. Als je teveel minerals hebt moet je ook meer barracks zetten zodat je al uw resources kan benutten.

6. Je bent echt heel het spel de betere. Benut dat want je laat in deze match de andere speler te veel toe.
Ja die tips zullen me alvast goed kunnen helpen. ;)
Heb nog wel 1 vraagje snel. Je zegt zoiets van best 12 SCV's voordat ik barracks bouw. Nu, in mijn eerste online match had ik ook zoiets gedaan & toen kwam mijn tegenstander (wie zerg was) al met een stuk of 6 van die kleine aanval units (zerglings? nog nooit zerg gespeeld dus ik ben niet zeker) mijn hele basis afmaken toen mijn barracks nog maar net klaar was. bijgevolg kon ik niets terug doen. Dus is er een betere strategie tegen zergs hiervoor?

Pirate!

Legacy Member
Scouten en zien of ie al een spawning pool heeft ipv veel werkers

Daedie

Legacy Member
Thegraveyard zei:
Ja die tips zullen me alvast goed kunnen helpen. ;)
Heb nog wel 1 vraagje snel. Je zegt zoiets van best 12 SCV's voordat ik barracks bouw. Nu, in mijn eerste online match had ik ook zoiets gedaan & toen kwam mijn tegenstander (wie zerg was) al met een stuk of 6 van die kleine aanval units (zerglings? nog nooit zerg gespeeld dus ik ben niet zeker) mijn hele basis afmaken toen mijn barracks nog maar net klaar was. bijgevolg kon ik niets terug doen. Dus is er een betere strategie tegen zergs hiervoor?

Om te beginnen een wall-in maken. En scouten. Als ge ziet dat hij maar 5 - 6 workers heeft en een spawning pool aant bouwen is, uw wall-in vroegtijdig dicht maken met een 2de supply depot, ipv eerst orbital command te nemen op uw command center.

syndrom

Legacy Member
moet je eigenlijk gewoon die file uploaden in je replay map? das precies zo klein?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan