Archief - Config thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Boris Libeert

Legacy Member
How do I config? I got Doom3, running smooth system : AMD 1600+ 512 RAM GeForce 4 Ti 4800. Ik weet niet hoe ik die config moet doen, noch hoe ik timedemo doe, noch hoe ik men FPS zie. Hoe doe ik die config? 'n betere FPS is altijd welkom... :p

daFour

Legacy Member
Boris Libeert zei:
How do I config? I got Doom3, running smooth system : AMD 1600+ 512 RAM GeForce 4 Ti 4800. Ik weet niet hoe ik die config moet doen, noch hoe ik timedemo doe, noch hoe ik men FPS zie. Hoe doe ik die config? 'n betere FPS is altijd welkom... :p

voor je fps > Alt Gr + ² dan timedemo demo1 intypen hf

yannick

Legacy Member
Sinds ik duidelijk geen mensen mag helpen in zelf opgestarte threads plaats ik het hier maar even.

Het geeft een serieuze performance boost (bij mij 20 fps) zonder dat de grafische kwaliteit slechter wordt...

De tweak van de expspice mod: (diegene die uitleg willen, https://www.beyondgaming.be/archive/games-general.91/beste-tweak-voor-doom-3.250014 )
ohja, ge moet dit in een aparte cfg file zetten(in base folder) (bv tweaks.cfg). In doom 3 dan exec "denaam".cfg, herstarten, en terug exec "denaam".cfg

echo expSpiceTweaks by Ivann Alvarado
echo Loading custome settings....
echo Setting antialias...
r_multiSamples 0
echo Setting resolution...
r_mode 5 (dit moet er niet bij **** Resolutie, 5 is 1024*768, dus hoe hoger cijfer, hoe hoger res*****)

echo Setting compression settings...
image_useCompression 1
echo Setting antistropic...
image_anisotropy 2

echo Loading misc settings...
com_showFPS 0
com_allowConsole 1
r_displayRefresh 85
r_brightness 1
r_gamma 1.1

echo Loading card dependent memory settings...
image_useCache 1
image_cacheMegs 256
image_cacheMinK 4096
com_videoRam 128
r_vertexBufferMegs 128

echo Loading graphical tweaks...
cm_backFaceCull 1
r_orderIndexes 1
r_usePortals 1
r_useOptimizedShadows 1
r_useShadowCulling 1
r_useLightCulling 3
r_useCulling 2
r_znear 4
r_useInfiniteFarZ 1
r_useStateCaching 1
r_useIndexBuffers 0
r_useVertexBuffers 1
r_useCachedDynamicModels 1
r_useTwoSidedStencil 1
r_useTurboShadow 1
r_ignoreGLErrors 1
r_useShadowProjectedCull 1
r_useConstantMaterials 1
r_useNV20MonoLights 1

echo Loading Card dependent settings... (if experience crashes check these)
r_useShadowVertexProgram 1
r_useTripleTextureARB 1
image_usePrecompressedTextures 1
image_useNormalCompression 2
image_preload 1
image_lodbias 0
image_filter GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST

echo Loading texture size limits (usually 4xVideo Ram)...
image_downSizeLimit 512
image_downSize 1
image_downSizeBumpLimit 512
image_downSizeBump 1
image_downSizeSpecularLimit 512
image_downSizeSpecular 1

echo Loading sound settings....
s*_force22kHz 0
s_numberOfSpeakers 2
s_maxSoundsPerShader 1
s_clipVolumes 1
s_useOcclusion 1

echo Loading visual asthetics settings...
r_lightScale 2
g_projectileLights 1
g_doubleVision 1
g_muzzleFlash 1
g_showBrass 1
g_showHud 1
g_showPlayerShadow 1
g_nightmare 1
g_bloodEffects 1

echo Loading variable settings...
com_purgeAll 0
r_renderer best

echo Done!


Voor de mod te downloaden -----> www.gamershell.com (zoek naar expspice mod)

Dit is de orginele tweak, je kan deze nog veranderen naar u goesting (bv die "Loading texture size limits (usually 4xVideo Ram)..." veranderen naar het bedrag van u 3d kaart).

L.E.D.

Legacy Member
yannick zei:
Sinds ik duidelijk geen mensen mag helpen in zelf opgestarte threads plaats ik het hier maar even.

Als iedereen een thread start voor een cfg (ookal is het een hele goeie) wordt alles onoverzichtelijk.

yannick

Legacy Member
Ik zou juist denken dat dit onoverzichtelijk wordt, dan moet ge eerst aaaaaaaaal die post af voor ge aan iets serieus komt. Maar bon, ik ga mij nimeer moeien :D. Want kwil echt geen zever :). Kga int vervolg wat beter nadenken :p

slu

ElGargamel

Legacy Member
Ik zoek een command voor uw muis te inverten en voor uw muis sensitivity en smooth aan te passen

want nu da ik getweaked heb en mijn doomconfig.cfg op alleen lezen heb gezet moet ik die 3 altijd opnieuw aanpassen voor ik begin te spelen en das lastig


EDIT: muis sensitivity heb ik al gevonden

seta sensitivity " "

kSeon?

Legacy Member
ElGargamel zei:
Ik zoek een command voor uw muis te inverten en voor uw muis sensitivity en smooth aan te passen

want nu da ik getweaked heb en mijn doomconfig.cfg op alleen lezen heb gezet moet ik die 3 altijd opnieuw aanpassen voor ik begin te spelen en das lastig


EDIT: muis sensitivity heb ik al gevonden

seta sensitivity " "

m_invert "1"

denk, was toch zo in rtcw naar ik meen

m1dnight

Legacy Member
geen cfg's met een gf fx 5900 xt :( (weet niet echt een vergelijkbare kaart)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan