Archief - BF3 vs MW3?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ThE BuGGeR

Legacy Member
sinki zei:
Dan moet gen aar een oplossing gaan zoeken, als ge die al kunt vinden. BF3 zit nog vol met serieuze bugs die voor sommige het spelen van de game onmogelijk maken.

tof vooruitzicht.. :wtf:

R3L4X

Legacy Member
Welke bugs? Het enigste dat ge nodig hebt is een iet ofwat deftige pc om het te draaien.

h0us3cat

Legacy Member
sinki zei:
Dan moet gen aar een oplossing gaan zoeken, als ge die al kunt vinden. BF3 zit nog vol met serieuze bugs die voor sommige het spelen van de game onmogelijk maken.

en mw3 is bug vrij zeker?
kuch xp hack kuch...

R3L4X

Legacy Member
Bugs die je aanhaalt zijn waarschijnlijk van de Beta? Dat was een versie die al een aantal maanden oud was, het was gewoon een test voor de servers.

Katoom

Legacy Member
Sakke1994 zei:
Welke bugs? Het enigste dat ge nodig hebt is een iet ofwat deftige pc om het te draaien.
https://www.beyondgaming.be/archive/games-general.91/bf3s-probleemthread.819388


h0us3cat zei:
en mw3 is bug vrij zeker?
kuch xp hack kuch...
Weet ik veel, ik speel niet eens MW3.

ThE BuGGeR zei:
is mijnen setup goe genoeg denkte? :)
Uw systeem is ruim voldoende.

Ik wil BF3 niet afbreken hé. Enkel waarschuwen dat het nog niet echt op punt staat, en voor sommige is het zelfs gewoon onspeelbaar wegens crashes en dergelijken.

koetje07

Legacy Member
ThE BuGGeR zei:
en indien da het crasht?

bf3 is ook mn eerste pc fps,heb altijd mw2 gespeeld op ps3 en 2 maand bfbc2 op ps3 maar moet zeggen na 3 dagen was ik al weg met pc dus gt wel snel.

(vergelijking):
bf3: pro's:
- heel mooi en prachtig geluid
- enorm leuk om met je squad te flanken en op te rukken
- sfeervol
- massa's wapens die veel realistischer zijn dan cod door o.a. recoil dat cod niet heeft
- tanks,jets en heli's zorgen voor net wat tactischer spelen
- enorme maps
- 32vs32 servers( soms is het wel niet leuk omdat het té crowded is)
- verwoestbare omgevingen die voor een wat tactischer spel zorgen
- er worrdt constant rondom je geschoten en je ziet overal ontploffingen wat dit spel echt "epic" maken


contra's:
- doordat je op je squadleden kunt spawnen, wordt je vaak gespawnkilled.
- redelijk veel goeie spelers, de kloof tussen noob en pro is vrij groot vind ik maar oefening baart kunst
- moeilijker dan cod want je moet met veel meer dingen rekening houden, bv.
bullet drops door zwaartekracht, enemy's kunnen van overal komen, je schuilplaats die ineens wordt weggeblazen,...
- als je met een slecht team speelt en/of slechte squad speel je zelf ook slecht=> je bent afhankelijk van je teammates
- als je bf niet gewoon bent zal je de "lange" afstanden tussen de objectives snel beu worden.
- je hebt geduld nodig, aangezien er kans is dat je 500m moet lopen voor naar een vlag te gn en in de laatste 10m afgeschoten worden :p


mw3:
pro's:
-fast paced,je zult nooit langer dan 1 min niet schieten,tenminste als je niet campt of schietpartijen vermijd
-geen recoil=>gemakkelijker
- jump in and play, je zal je veel sneller inleven en aan de slag kunnen gaan
- lagere instapdrempel en noob friendly
- point streaks kunnen het wat leuker maken
- zeer boeiende en leuke singleplayer
- co-op ziet er leuk uit met vrienden

contra's:
- geen vernielingen
- weinig tot geen vernieuwing op audiovisueel vlak, ze hebben gewoon geluisterd naar de kleine probleempjes en die opgelost
- schreeuwende kinderen waardoor je na 5 min het geluid al wil afzetten
- geen tactiek (kan ook positief zijn)
- zeer weinig realisme
- kleinere maps
- campers
- 50 euro voor cod elite=12 mappacks die je bijna genoodzaakt bent te kopen aangezien na 10 maanden bijna niemand meer op de "normale" maps zitten.
- pointstreaks bezie ik nog altijd als iets dat de sterken nog sterker maken en de zwakken nog zwakker.
- minder opwinding als je een moeilijke kill maakt dan bij bf3


mw3 is alleen de moeite voor singleplayer imo, maar om 60 euro voor een singleplayer te betalen dat 8 uur duurt... tenzij je vrienden hebt die co-op spelen maar dat kan alleen als je vrienden online zijn.

en ik hoop dat ze bij mw3 toch de connection problemen hebben opgelost, want bij mw2 had ik zeer snel een connection lost,no host,... problemen .


tell me als er nog iets is wat ik vergeten ben/waar je niet mee akkoord bent :)
-

ATI

Legacy Member
Ik heb bf3 van de release en nog geen één keer probleem met het spel gehad.

Ik vind zowat beste game ooit gemaakt net als bad company 2

sixstripes

Legacy Member
Koetje heeft da nu eens mooi geformuleerd...zonder afkraken...:niceone:

Als ge goed bij kas zit koop ze allebei, moet ge kiezen en ge zijt nie vies van een iets moeilijkere leercurve start dan met BF3... De iets oudere engine van MV3 is ook weer niet zo erg. De graphics zijn toch nog goed te noemen...maar die van BF3 zijn gewoon :love::love::love:

u4ea

Legacy Member
Bwa, een paar dingen dak ipv bij contra bij pro zou zetten en andersom maar wel cv.:p
MW3 kunt ge nu voor 17 euro kopen bij ezykeys. Moet zelf wel nog testen of het werkt.:p

alilsneaky

Legacy Member
2 totaal verschillende spellen.
bf3 is sandbox achtig, veel variatie in gameplay,nadruk op teamwerk en meta game.
Wel nogal casual tov bf1942 maja wa wil je he ze moeten t aan de kindjes ook verkopen...

mw3 is super arcade, zwaar rpg elementen (battlefield ook jammer genoeg maar de nadruk ligt er toch veel minder op in dat spel), kill streaks die veel op cheats of admin abuse lijken en alles gericht naar instant gratificatie.


Ik begrijp niet hoe dit een moeilijke keuze is, de 2 spellen zijn van een compleet verschillend genre.
Is net als zeggen dat je niet kunt kiezen tussen mario kart of gran turismo.

Persoonlijk vind ik cod al sinds de eerste een zwakke moh:AA kloon, die de slechte gameplay (whack a mole singleplayer en simpele gameplay,waardeloos spawn systeem) kopieert zonder de charme en sfeer van dat spel.
Dat ze elke iteratie de recoil verminderen (tot hij nu dus 0 is) en pc functies weghalen en dat het nu meer over bars vullen dan schieten gaat helpt ook niet.

Battlefield 3 heeft ook z'n fouten hoor, daar niet van.

-{ThE G4NGSTA}-

Legacy Member
Ik zou bf3 aanraden als je echt oorlog wilt , mw3 is meer voor de fun ;)

Leto

Legacy Member
Waarom altijd halve appels met halve peren vergelijken :p Bij mijn weten zijn CoD en BF altijd heel andere types shooter geweest, dus waarom zouden ze niet samen kunnen bestaan.
Beide zijn spijtiggenoeg console ports, wat altijd zijn effect heeft op de gameplay en dat suckt.

Cyruss

Legacy Member
Ik zou toch gaan voor Mw3.
Betere gameplay. Heb beiden gespeeld en vind bf3
toch niet zo een goed game
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan