Archief - [Arcade] Magic the Gathering 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SHIGSY

Legacy Member
Marginal0 zei:

Wel Marginal0, toch nog eens extra bedankt voor die 61 kaarten in deck tips. Ik ben hier nu aan het winnen dat het geen naam meer heeft en bijna de top 1000 ingeslopen op Ranked. Voel me bij geen enkel deck van de tegenstander nog ongemakkelijk. Zou Bastion moeten spelen tijdens de beperkte speeltijd tijdens de week but but... MTG is consuming me. :$

Marginal0

Legacy Member
H_3k zei:
Ben ook aan het spelen, groen-zwart deck helemaal open gespeeld. Speelt wel fijn, op Live al een pal spannende battles uitgevochten. Ik ken magic enkel van de 2 xbla spellen maar kan men weg al goed vinden. Voeg me maar toe als je wilt spelen: DontLikeJelly.

Ge zijt van Leuven? Geen interesse in de Magic Gameday dan? :p

SHIGSY zei:
Wel Marginal0, toch nog eens extra bedankt voor die 61 kaarten in deck tips. Ik ben hier nu aan het winnen dat het geen naam meer heeft en bijna de top 1000 ingeslopen op Ranked. Voel me bij geen enkel deck van de tegenstander nog ongemakkelijk. Zou Bastion moeten spelen tijdens de beperkte speeltijd tijdens de week but but... MTG is consuming me. :$

Ah, congrats. Ik heb in de eerste week nog top 50 gestaan, maar om één of ander reden ging ik achteruit in de ranking, zelfs al stond ik nog 20-0 ofzo (dankzij die witte deck :p). Vrij raar. Was wel leuk maar uiteindelijk boeit die rating ook niet he. Het is allicht wel een teken dat je goed bezig bent. Winnen is altijd plezanter. De filosofie achter die optimale decks is om zo consistent mogelijk te zijn in draws enzo. Met de 'gratis' mulligan (of redraw) kan je het jezelf veroorloven om een nieuwe hand te nemen, zelfs al heb je 3 land vast, als de kaarten niet goed genoeg zijn. Dat kan veel uitmaken, maar wees niet té gretig. Je hoeft bijv. in die witte deck niet altijd de Mystic of de Sword vast te hebben. Bovendien is dat (op de pc toch) vrij bugged die kaart.

Iemand al iets opgevangen over een mogelijke expansion? Ik ga mss naar de Grand Prix van Magic in Milan en daar zou er al een playable demo zijn van de expansion, dus reken maar dat er één komt. Wanneer is echter de vraag. :p

SHIGSY

Legacy Member
Marginal0 zei:
Iemand al iets opgevangen over een mogelijke expansion? Ik ga mss naar de Grand Prix van Magic in Milan en daar zou er al een playable demo zijn van de expansion, dus reken maar dat er één komt. Wanneer is echter de vraag. :p

Nog niets, zie het wel zitten. Zou gewoon een paar dingen uit de vorige MTG wel terug willen zien in een update.

jer0nim07

Legacy Member
hey,

als je MTG koopt op XBLA, hoe zit dat dan met kaarten enzo? moet je extra boosters bijkopen of heb je gelijk alle kaarten of?

Veruca

Legacy Member
Nah, DotP is een volledig spel. Je moet enkel kaarten vrijspelen, niets bijkopen. Het is geen Magic Online van op de PC. ;)

jer0nim07

Legacy Member
maar zijn dan alle kaarten die er bestaan van MGT in die game beschikbaar?

want het lijkt me eerder een saaie bedoeling moesten er maar 200 kaarten fzo in totaal zijn (iederen zelfde decks)

Veruca

Legacy Member
Het is een arcadespel voor €10... tuurlijk steken daar niet alle kaarten in. :p
Spel bevat een 10-tal precon decks, waar je zelf kaarten die je unlockt voor dat deck kunt gebruiken om te tweaken. Dus geen mogelijkheid om zelf vanaf nul decks te maken.

SHIGSY

Legacy Member
Ik durf niet aan de PC-versie te beginnen. Al iets te verslaafd aan de consoleversie... De beperkte speeltijd gaat nu naar MTG ten koste van Bastion & dlc Legacy. Dragon's Roar heeft nu al een poos mijn aandacht. Dat deck wordt niet veel gebruikt online en je merkt dat er heel wat tegenstanders zich door laten verrassen. Heeft een tijd in beslag genomen om de juiste balans te vinden met de zwarte kleur in het deck maar nu is het roartime!

jer0nim07

Legacy Member
maar dan heb je toch zowiezo "typische" cookie cutter decks (decks die de beste combinatie zijn) wanneer je met zo een gelimiteerd aantal kaarten moet spelen?

SHIGSY

Legacy Member
jer0nim07 zei:
maar dan heb je toch zowiezo "typische" cookie cutter decks (decks die de beste combinatie zijn) wanneer je met zo een gelimiteerd aantal kaarten moet spelen?

MTG-jargon nog niet gewoon. "Typisch cookie cutter deck", whats that?

Veruca

Legacy Member
Decks die bijna identiek zijn aan elkaar. Vooral duidelijk op toernooien. Ge hebt keuze uit bijna 1500 kaarten voor zo'n event, en heel veel mensen spelen met nagenoeg dezelfde decks.

jer0nim07

Legacy Member
met cookie cutter decks bedoel ik een bepaald deck dat "heel" sterk/sterkste is..

als je beperkte kaarten hebt gaan er toch zowiezo een aantal "beste" decks met die beschikbare kaarten ontstaan (zou ik denken?) en dan zou ik verwachten dat veel mensen met die decks spelen ?

Marginal0

Legacy Member
Der is geen deck dat echt veel te sterk is. Er is allicht een metagame waarin bepaalde decks meer geliefd zijn (omdat ze ook beter zijn), maar verder is het nogal divers... diverser als in het echt toch.

Dragon's Roar is ook wel degelijk, maar je moet echt die stomme goblins cutten en enkel met de tokens spelen, anders ga je meestal niet winnen. Laat dat rampartifact er desnoods 1x in, en natuurlijk alle dragons. Qua removal scoort het deck nog redelijk hoog (disfigure daar trappen ze wsl bijna allemaal in).

Veruca

Legacy Member
I can has expansion?

Coming this fall, Magic: The Gathering – Duels of the Planeswalkers 2012 fans can "Ascend Into Darkness" with new art and cards, new decks, new campaign levels, new challenges and more on their Xbox 360, PC, or PS3 in the Duels of the Planeswalkers 2012 Expansion.

New features include sneak previews of six Innistrad cards and the ability for players to take on the role of the Archenemy. There will be eleven new single-player campaign levels where you must defeat three Planeswalkers as the Archenemy, and you can create multiplayer games and choose to play either as the Archenemy or as a Planeswalker battling to take down the Archenemy. Players will also be introduced to Ral Zarek, a new Planeswalker exclusive to Duels 2012.

Here are the highlights of the Duels of the Planeswalkers 2012 Expansion:

- Three new playable decks: Liliana Vess's "Grave Whispers" deck, Ajani Goldmane's "Auramancer" deck, and Ral Zarek's "Cloudburst" deck
- Six exclusive sneak-preview cards from the upcoming Innistrad expansion
- Players can become the Archenemy in single-player and online multiplayer formats
- Six new single-player campaign levels and eleven Archenemy single-player campaign levels
- Four Archenemy challenges
- Four additional card unlocks for all thirteen Duels 2012 decks
- New achievements on Xbox, Steam, and PlayStation
- New loading screens featuring art and text exclusive to the Duels 2012 Expansion

Marginal0

Legacy Member
In die Grave Whispers-deck zit allicht dien Phyrexian Arena op poten en met vleugels. I like!

Wsl koop ik het wel, voor xbox ofzo aangezien dat meestal maar 3 euro kost, da's geen geld voor wat extra fun.

Big_boi

Legacy Member
Aanvankelijk dacht ik dat dit spel een nogal seutige,complexe bedoening ging zijn, maar kmoet zeggen het is extreem verslavend eens ge het systeem onder de knie hebt. I like !!!

Wilt er iemand mss een matchke ?

TheProject

Legacy Member
vroeger kaartje van deze site afprinten vervolgens op een kartonnetje kleven en dan ermee spelen :')
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan